Gettysburg: The Tide Turns

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Szary
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Gettysburg: The Tide Turns

Post autor: Szary »

http://www.shenandoah-studio.com/gettysburg-board-game/

http://www.shenandoah-studio.com/subjec ... ide-turns/

Udana kampania kickstarterowa przeszła bez echa, w zasadzie gra "zaginęła" na razie w odmętach sieci. Nie ma jej ani na BGG, ani na Consimworldzie.
Zgłosiłem się do drugiego etapu betatestów, mających stanowić podstawę zarówno wersji planszowej, jak i przeznaczonej na homonormatywną część smartfonów (to jest na iOS-a).

Pierwsze wrażenia po grze:
- Ciekawe warunki zwycięstwa-Konfederaci muszą opanować punktowane heksy, a ich ilość określa wagę zwycięstwa. Jeśli to się nie udało, to wagę zwycięstwa unionistów określają pkt. zwycięstwa przyznawane za różnicę strat. Możliwy remis przy jednym heksie konfederackim i przegranej konfederatów w VP.
- System aktywacji obejmuje walkę w losowym momencie.
- Każdy punkt siły atakuje niezależnie, punkty są one dzielone po równo na wrogów w strefie kontroli, a te, których podzielić się nie da, są przyznawane losowo
- Po raz pierwszy ucieczka wydawała mi się niebezpieczniejsza od strat, bo nie dość, że jest niemal absolutnie losowa, to niejednokrotnie doprowadza do załamania się pobliskich oddziałów-efekt domina to jest to, czego zawsze mi w tych sprawach brakowało.
- Oddziały ponoszą zarówno straty jak i demoralizacje, co rozgranicza straty na dwa rodzaje-odział jest eliminowany po utracie wszystkich punktów siły, lub ,,rozprasza się" gdy liczba demoralizacji sięgnie liczby obecnych punktów siły (różnica w VP. zdemoralizowany oddział można poddać próbie przywrócenia do służby).
- Jest reguła dla pierwszych salw obrońców, które mogą doprowadzić do rozbicia przeciwnika przed właściwą walką, lub przynajmniej pokrzyżować mu szyki, czego nie widzę w systemach opartych o stosunek sił

Grałem krótki scenariusz, Szarżę Picketta, jedyny jakim mam do dzisiaj, ale "Dzień 2" powinien być na dniach.

Jak ktoś jest z Warszawy, to zagrać będzie można na Festiwalu Planszowych Gier Historycznych i być może na Grenadierze.

Jak macie pytania to dawajcie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”