Battles of Napoleon: Volume I - Eylau 1807

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: Battles of Napoleon: Volume I - Eylau 1807

Post autor: Raleen »

O siatce heksagonalnej i jej wpływie na gry wojenne:

viewtopic.php?f=67&p=420718#p420718

Myślę, że dobrze będzie jeśli przeniesiemy tam także (ewentualną) dalszą dyskusję o aspektach wizualnych gier, czyli wyglądzie żetonów i innych, o czym tutaj było. Tak się składa, że Rachel Simmons też o tym pisała, stąd będzie to uzasadnione.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 260 times
Kontakt:

Re: Battles of Napoleon: Volume I - Eylau 1807

Post autor: dbj »

Jak dla mnie, żetony powinny być estetyczne, czytelne, funkcjonalne i klimatyczne - dokładnie w tej kolejności. Jak dobrze wiemy, każdy z nas inaczej będzie oceniał żetony zgodnie z powyższymi kryteriami, dlatego dyskusja o preferencjach wyglądu żetonów sprowadza się do dyskusji o gustach, czyli jako taka nie powinna mieć miejsca. Jednak z wypiekami na twarzy przeczytałem ten wątek. Bardziej przychylam sie do poglądu Raleena i Bergera. Czekam na info o mechanice.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”