[instrukcja] 1806 Rossbach Avenged

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

5.16 Davout, Lannes i Murat; Hohenlohe i Brunszwik: Ci Wodzowie są również oficerami swych poszczególnych formacji. Ich jednostki zawsze są zdolne do "Wykonywania Rozkazów", jeśli sa zasięgu dowodzenia swego dowódcy. Dowódcy ci mogą także Dowodzić jakąjkolwiek jedną jednostką nie ze swego korpusu. W przypadku wyeliminowania któregokolwiek z nich wchodzi do gry oficer zastępca.

5.17. Kalkreuth: Pruski Korpus Rezerwowy może byc traktowany jako część I Korpusu w celu Dowodzenia. Korpus Rezerwowy będzie przez to automatycznie zdolny do "Wykonywania Rozkazów" tak długo, jak znajduje się w Promieniu Dowodzenia Brunszwika. Mimo to całość albo częśc Korpusu Rezerwowego może operować niezależnie dowodzona przez Kalkreutha jako zwykłego Oficera.

5.18 Głowy Państw: Sprzymierzeni monarchowie towarzyszyli swym armiom podczas kampanii. W przeciwieństwie do Napoleona, Dowódcy ci nie mają wpływu na Dowodzenie. Nie posiadają oni Inicjatywy ani Możliwości Dowodzenia. Posiadają Zasięg Ruchu równy 10 Punktom Ruchu i płacą za poruszanie się jak kawaleria.
Głowy Państw mogą reorganizować wyeliminowane jednostki z jakiejkolwiek formacji własnej (wtedy działają tak jak każdy inny wódz) i mogą sprawić, że cały stos posunie się do przodu po wygranej walce. Głowy Państw mogą zostać wzięte do niewoli.

5.19 Inicjatywa Oficerów (Reguła Opcjonalna)
Każdy Oficer ma swój własny Poziom Inicjatywy, który jest używany do określania, czy będzie się poruszał, jeśli nie jest włączony w "łańcuch dowodzenia". Jeżeli Oficer otrzyma wynik rzutu kostką równy lub mniejszy od swego Poziomu Inicjatywy, jest zdolny do "Wykonywania Rozkazów" (patrz 2.11A2). Jeśli wynik rzutu kostką dokładnie równa się Poziomowi Dowodzenia Dowódcy Sił, odejmij w tym marszu 1 PR od maksymalnego Zasięgu Ruchu jego sił. Jeśli wynik rzutu kostką przekracza Poziom Inicjatywy o jedne lub dwa, wojsko może ciągle wydać na ruch jeden PR. Jeśli wejście na następny heks kosztuje więcej niż jeden PR, wojsko nie będzie zdolne do ruchu. Jeśli wynik rzutu kostką przekracza Poziom Inicjatywy o więcej niż dwa oficer nie jest zdolny do "Wykonywania Rozkazów".
Ostatnio zmieniony środa, 8 marca 2006, 15:38 przez Leliwa, łącznie zmieniany 2 razy.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

5.2 Eskorty Dowódców
Dowódca jest uznawany za Widetę z Siłą Bojową równą 1/2 i wszystkimi zdolnościami Widet tylko wtedy, gdy nie tworzy stosu z własną jednostką bojową (patrz 13.0). Różni sie od nich tylko przez:
5.21 SK: Dowódca może poruszać się i wycofywać z WSK do WSK, jeśli każdy z heksów jest zajmowany przez własną Jednostkę Bojową
5.22 Niewola: Dowódca może być wzięty do niewoli podczas odwrotu po Walce lub Odrzuceniu (patrz 11.42 i 5.32). Jeśli nieprzyjaciel wyrzuci "6", dowódca wraz z eskortą jest wzięty do niewoli i usunięty z gry. Gdy wypadnie od 1 do 5 może wycofać się ze swym stosem (patrz 5.14, Zastępcy Oficerów).
5.23 Niewola po wyniku starcia Ae albo De
Dowódca może być wzięty do niewoli w przypadku Rezultatu Walki "De" (gdy broni się) lub "Ae" (gdy atakuje). Obowiązuje wtedy ta sama procedura co w 5.22. Jeśli nie jest wzięty do niewoli, musi zostać przemieszczony do najbliższej własnej jednostki. Jesli w zasięgu jego ruchu nie ma żadnej własnej jednostki, może poruszyć się do dowolnego heksu w zasięgu jego ZR.
Ostatnio zmieniony piątek, 10 lutego 2006, 16:43 przez Leliwa, łącznie zmieniany 2 razy.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

5.3 Ruch do Przodu i Odwrót
Dowódcy będący w jednym stosie z własnymi jednostkami bojowymi zawsze mogą walczyć i ruszać się po walce ze swymi stosami.
5.31 Dowódcy i Ruch do Przodu Po Walce: Dowódcy wraz ze wszystkimi (nie zdemoraliowanymi) jednostkami swego stosu mogą poruszyć sie do przodu jeden heks na heks opuszczony przez nieprzyjaciela w rezulatacie walki.
5.32 Dowódcy i Odwrót Po Walce: Zanim Dowódcy będą mogli towarzyszyć Jednostkom Bojowym, z którymi tworzą stos, w odwrocie po Walce lub Odrzuceniu, każdy dowódca w wycofującym się stosie będzie przedmiotem osobnego rzutu kostką, który decyduje o jego wzięciu do niewoli.
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 kwietnia 2006, 12:06 przez Leliwa, łącznie zmieniany 2 razy.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

Grenadyerze, następny rozdział tłumaczę ja, ty możesz zacząć od 7-go.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.0 REORGANIZATION
Reorganization allows combat units that have been eliminated in combat to return to play. Officers perform Reorganization for the units of their Formation.

Addenda:
A full-strength holding box must be created for the game. The “recovered section” stands for the “night turn half” of the UAR box. The “unrecovered section” stands for the “day turn half.”

6.1 Eligibility for Reorganization
6.11 Permanently Eliminated Units
HISTORICAL NOTE: Units termed “Permanently Eliminated” would have been able to reorganize, it is true, but not within the time-span of this game.
Permanently Eliminated Units may not be Reorganized. The following Combat Units are ineli­gible for Reorganization, and are placed in the Permanently Eliminated Units box [“PEU box”] when lost in combat.
A. Already Reduced: A unit already at its Reduced Strength when it was eliminated.
B. Surrounded: A unit eliminated in combat by an Ae, A1/2, De, D1/2, or Ex result while surrounded by any combina­tion of enemy Combat Units, EZOCs, or River Hexsides.
C. Unable to Retreat: A unit unable to retreat the full distance specified in its “Retreat” Result is liable to be placed in the PEU box on a die roll of 4,5 or 6 (see 11.44).
Vedettes are also PEU if unable to retreat.
D. No Reduced Strength: A unit with no reduced strength counter. EXCEPTION: Vedettes (see 6.3).
E. Retreat Across Bridges: Each unit retreating across the same River bridge in the same Combat Phase risks elimination and must roll the die (see 11.43).
6.12 Combat Units Eligible for Reorganization: Eliminated Combat units that are eligible for Reorganization are placed directly in the Reorganization box [UAR box] on the map, in the Day Half Section (unrecovered section).

6.13 Recovery: At the beginning of each Friendly Reorganization Segment, the Phasing Player may make an Initiative die roll for each unit in the Day Half Section of the UAR Box (unrecovered section). On a successful die roll (equal or less), the unit (in the reduced strength version) is moved into the Night Half Section of the UAR (recovered section).

Initiative conversions for 1806
The following modifiers apply to the Initiative Ratings printed on the unit counters when recovering units during daylight turns:
Prussian Infantry -1 Initiative
Saxon Infantry -2 Initiative
French Guard Infantry +2 Initiative
All Other Units (No Modifier)
6.14 Recovery Unsuccessful: If the unit fails its Initiative check it remains in the Day Section of the UAR box (unrecovered section). At the beginning of each Friendly Reorganization Segment of the Night Turn, the Phasing Player transfers all Combat Units still remaining in the Unrecovered Section to the Full Strength Holding Box and places their reduced strength version in the Recovered Section.

6.15 Leader Requirements: To reorganize, Leaders must be at least 4 hexes away from the nearest enemy Combat Unit, Vedettes included (3 intervening hexes without an en­emy Combat Unit). An Officer does not have to be In Command in or­der to Reorganize Combat Units. Officers may only Reorganize Combat Units that belong to their Formation. A Commander may Reorganize Combat Units that belong to any Friendly Formation. Officers that reorganize may not be part of the Chain of Command for the remainder or that turn.
EXCEPTIONS: Reorganization of vedettes does not affect a Leader’s command abilities; and there is no minimum distance to the enemy (see 6.3 and 13.13).

6.2 Reorganization Procedure
6.21 Reorganizing Undemoralized Units: An eligible Leader may au­tomatically Reorganize up to two Combat Units per Friendly Reorganization Segment. The Phasing Player simply removes the Combat Units from the Night Half section of the UAR box (recovered section)and places their reduced strength counter beneath the Leader who Reorganized them. (For Demoralized units, see 12.24)
6.22 Reorganizing Leader’s Hex: Reorganization can take place in any type of terrain. If placing reorganized Combat Units in the Leader’s hex would violate the Stacking Limit, the Combat Units already there may be Displaced.
EXCEPTION: See 12.24, “Reorganizing Units of a Demoralized Formation.”
6.23 Out of Command Markers: Each Officer that attempted Reorganization this Segment (successful or not) is marked with an Out of Command marker.
EXCEPTION: Reorganizing vedettes does not require an Out of Command Marker.
Officers so marked may not be placed In Command during the immediately following Command Segment.

6.3 Reorganizing Vedettes
Unlike regular Combat Units, a reorganized Vedette may be re­turned to play at full strength.

6.31 Surrounded Vedettes: A vedette surrounded at the time of its elimination may not be reorganized and is placed immediately in the PEU box.
6.32 Elimination Results: A Vedette eliminated in combat re­sult goes immediately into the Night Half section (recovered section), unless surrounded when eliminated.
6.33 Who can Reorganize: Vedettes belong to specific Formations and must be Reorganized by that Formation’s Officer (or by com­manders). Vedettes that belong to a Formation without an Officer may only be Reorganized by a Commander.

Rozdział 6
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Nie żebym naciskał, czy coś w tym stylu i wiem, że cieżka to praca ale może jakiś kolejny rozdzialek Szanowni Panowie opracowali?? nie powiem przydałoby sie:). Wiem, wiem leńistwo ze mnie wychodzi:)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Tak, tak wiem.
Bije sie w piersi...

Troche krucho z czasem teraz - cisna mnie a uczelni i do tego zetony do Ostroleki. Ale najprawdopodobniej od przyszlego tygodnia wszystko ruszy dalej ( a moze i kurs Adobe drgnie ;) )
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.0 REORGANIZACJA
Reorganizacja umożliwia jednostkom bojowym, które zostały wyeliminowane w boju, na powrót do gry. Oficerowie wykonuja reorganizację dla jednostek swej Formacji.
Addenda:
Dla gry musi powstać pole pełnej siły. Jego "sekcja odnowionych" oznacza "połowę nocną" pola JZR. "Sekcja nieodnowionych" oznacza "połowę dzienną".
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 kwietnia 2006, 23:12 przez Leliwa, łącznie zmieniany 1 raz.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.1 Zdolność do Reorganizacji

6.11 Jednostki Ostatecznie Wyeliminowane


NOTA HISTORYCZNA: Jednostki określane jako "Ostatecznie Wyeliminowane" z pewnością byłyby zdolne się do reorganizacji, lecz nie w czasie, który obejmuje ta gra.

Jednostki Ostatecznie Wyeliminowane nie mogą być Reorganizowane. Następujące jednostki bojowe nie są zdolne do Reorganizacji i umieszczane w polu Jednostek Ostatecznie Wyeliminowanych ["pole JOW"], gdy utraci się je w walce:
A. Już Zredukowane: Jednostka, która była już zredukowana, gdy uległa eliminacji.
B. Okrążone: Jednostka wyeliminowana w walce przez rezulaty: Ae, A1/2, Oe, O1/2, albo Wm (Wymiana) gdy była otoczona przez jakąkolwiek kombinację nieprzyjacielskich Jednostek Bojowych, WSK, czy Linii Rzeki.
C. Niezdolna do Odwrotu: Jednostka niezdolna wycofać się na pełną odległość wymienioną w jej rezultacie "Odwrotu" może zostać umieszczona w polu JOW w wypadku wyrzucenia 4, 5 lub 6 (patrz 11.44).
Wedety również są JOW jeśli nie mogą się wycofać.
D. Brak Siły Zredukowanej: Jednostka bez żetonu siły sredukowanej.
WYJĄTEK: Wedety (patrz 6.3).
E. Odwrót Przez Mosty: Każda jednostka wycofująca się przez ten sam most na rzece w tej samej Fazie Walki ryzykuje eliminację i musi rzucić kostką (patrz 11.43)
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.12 Jednostki Bojowe Zdolne do Reorganizacji: Wyeliminowane Jednostki Bojowe, które są zdolne do Reorganizacji są umieszczane bezpośrednio w polu Reorganizacji [pole JZR] na mapie, w Części Dziennej (sekcja nieodnowionych).
6.13 Odnowa Sił: Na początku każdego Własnego Segmentu Reorganizacji, Gracz Aktywny może wykonać rzut kostką na Inicjatywę dla każdej jednostki w Dziennej Części pola JZR (sekcja nieodnowionych). Gdy rzut się powiedzie (tj. będzie mniejszy lub równy wskaźnikowi), jednostka (w wersji zredukowanej siły) jest przenoszona do Części Nocnej pola JZR (sekcja odnowionych)

Poniższe modyfikatory odnosza się do Poziomu Inicjatywy wydrukowanego na żetonach jednostek podczas odnawiania siły jednostek w czasie tur dziennych.

Piechota Pruska -1 do Inicjatywy
Piechota Saska -2 do Inicjatywy
Francuska Piechota Gwardii +2 do Incjatywy
Pozostałe Jednostki (bez zmian)
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 kwietnia 2006, 23:10 przez Leliwa, łącznie zmieniany 1 raz.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.14 Odnowa Bez Sukcesu: Jeśli jednostka nie przejdzie pomyślnie próby Inicjatywy, pozostaje w Części Dziennej pola JZR (sekcja nieodnowionych). Na początku każdego Własnego Segmentu Reorganizacji w Turze Nocnej Gracz Aktywny przenosi wszystkie Jednostki Bojowe ciągle pozostające w Sekcji Nieodnowionych do Pola Pełnej Siły i umieszcza ich wersję ze zredukowaną siłą w Sekcji Odnowionych.

6.15 Wymagania dla Dowódców: Dowódcy, którzy chcą reorganizować, muszą pozostawać w odległości co najmniej 4 heksów od najbliższej Jednostki Bojowej nieprzyjaciela, wliczając w to i Wedety (3 położone między nimi heksy bez Bojowej Jednostki nieprzyjaciela). Oficer nie musi być zdolny do Wykonywania Rozkazów aby Reorganizować Jednostki Bojowe. Oficerowie mogą Reorganizować jedynie Jednostki Bojowe, które przynależą do ich Formacji. Wódz może Reorgaznizować Jednostki Bojowe, które należą do dowolej Własnej Formacji. Oficerowie, którzy reorganizują, nie mogą być częścią Łańcucha Dowodzenia dla pozostałej części tej tury.

WYJĄTKI: Reorganizacja wedet nie ma wpływu na zdolność dowodzenia Dowódców; tutaj też nie jest wymagana minimalna odległość od nieprzyjaciela (patrz 6.3 i 13.13).
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.2 Procedura Reorganizacji

6.21 Reorganizowanie Jednostek Niezdemoralizowanych: Odpowiedni Dowódca może automatycznie Zreorganizować do dwóch Jednostek Bojowych na Własny Segment Reorganizacji. Gracz aktywny po prostu usuwa Jednostki Bojowe z sekcji Nocnej Połowy pola JZR (sekcja odnowionych) umieszcza ich żeton zredukowanej siły pod Dowódcą, który je Zreorganizował. (dla Jednostek Zdemoralizowanych, patrz 12.24).

6.22 Heks Reorganizującego Dowódcy: Reorganizacja może mieć miejsce w każdym terenie. Jeżeli umieszczenie zreorganizowanych Jednostek Bojowych na heksie Dowódcy naruszyłoby Limit Stosu, Jednostki Bojowe, które już tam są, mogą zostać Przemieszczone.
WYJĄTEK: Patrz 12.24, "Reorganizacja Jednostek Zdemoralizowanej Formacji."

6.23 Znaczniki Braku Dowodzenia: Każdy Oficer, który próbował Reorganizacji w tym Segmencie (zakończonej lub nie sukcesem) jest oznaczony Znaczniem Braku Dowodzenia.
WYJĄTEK: Reorganizowanie wedet nie wymaga Znacznika Braku Dowodzenia.
Tak oznaczeni Oficerowie nie mogą stać się zdolnymi do Wykonywania Rozkazów w ciągu bezpośrednio następującego Segmentu Dowodzenia.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

6.3 Reorganizacja Wedet
Odwrotnie do zwykłych Jednostek Bojowych zreorganizowana Wedeta może być przywrócona do gry w pełnej sile.

6.31 Otoczone Wedety: Wedeta otoczona w czasie swej eliminacji nie może być zreorganizowana i jest automatycznie umieszczana w polu JOW.

6.32 Wynik Walki - Eliminacja: Wedeta wyeliminowana w rezultanie walki idzie bezpośrednio do sekcji Nocnej Połowy (sekcji odnowionych), jeśli nie jest otoczona podczas wyeliminowania

6.33 Kto może Reorganizować: Wedety należą do poszczególnych Formacji i muszą być Zreorganizowane przez Oficera tej Formacji (albo przez wodzów). Wedety, które należą do Formacji bez Oficera mogą być Zreorganizowane jedynie przez Wodza.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Post autor: Leliwa »

Wedle życzenia tstaszku!

Teraz ja zajmę się 8-ką, pozostawiając 7-kę dla Grenadyera. :D
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

leliwa pisze:Wedle życzenia tstaszku!

Teraz ja zajmę się 8-ką, pozostawiając 7-kę dla Grenadyera. :D
O matko jesteście kochani:). Niech Wam Bozia w dularach wynagrodzi:). Nawet nie wiecie jaką radość mi tym robicie. Normalnie piwko Wam bym postawil:),
Pozdrawiam i tak trzymać:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”