Przeniesione do odpowiedniego forum
PZL-39
Rysunek polskiego lekkiego samolotu myśliwskiego PZL-39, odtwarzający przypuszczalny wygląd podstawowej wersji projektu z silnikiem typu PZL "Foka". Dokładny wygląd kolejnych wariantów tego myśliwca - PZL-39/LWS-1, LWS-4 (PZL-39) czy LWS-5 - nie jest znany. Samolot PZL-39 zaprojektowany został przez inż. Zbysława Ciołkosza w drugiej połowie 1935 roku, na bazie doświadczeń z prac nad projektem samolotu szkolno-myśliwskiego PZL-33.
PZL-43 "Czajka"
Pierwszy egzemplarz seryjny (pełniący rolę prototypu) polskiego samolotu rozpoznawczo-bombowego PZL-43. Maszyna była eksportową wersją samolotu liniowego PZL-23 "Karaś", skonstruowaną w 1936 roku na zamówienie Bułgarii. PZL-43 różniły się od seryjnych "Karasi" przede wszystkim silnikiem (i zarazem kształtem jego osłony), śmigłem i przedłużoną tylną częścią kadłuba. W Bułgarii samoloty PZL-43 dostały nazwę "Czajka" (Mewa).
PZL-45 "Sokół"
Rysunek polskiego samolotu myśliwskiego PZL-45 "Sokół" - widok z boku (wizja artystyczna). "Sokół" miał być lekkim samolotem myśliwskim o całkowicie metalowej konstrukcji, napędzanym francuskim silnikiem gwiazdowym typu Gnôme-Rhône 14M "Mars". Wersja seryjna miała prawdopodobnie otrzymać chowane podwozie
PZL-48 "Lampart"
Rysunek polskiego dwusilnikowego samolotu myśliwskiego (pościgowego) PZL-48 "Lampart", zaprojektowanego pod koniec lat 30-tych. Samolot był rozwinięciem koncepcji wcześniejszego typu PZL-38 "Wilk". W 1939 roku trwały prace przy budowie podzespołów pierwszego prototypu. Spodziewano się, że maszyny seryjne wejdą do służby w eskadrach pościgowych około 1942 roku.
PZL-50/I "Jastrząb"
Rysunek pierwszego prototypu polskiego samolotu myśliwskiego (pościgowego) PZL-50/I "Jastrząb", odtwarzający prawdopodobny wygląd samolotu. Rysunek oparto na analizie wykreślnej jedynych znanych zdjęć "Jastrzębia" przedstawiających fragmenty samolotu, a wykonanych podczas wizyty włoskiego ministra spraw zagranicznych hrabiego G. Ciano w Warszawie na początku 1939 roku.
PZL-62
Rysunek polskiego samolotu myśliwskiego PZL-62, odtwarzający przypuszczalny wygląd samolotu. Samolot ten, o prędkości obliczeniowej rzędu 600-650 km/h, miał przywrócić Polsce równorzędność z innymi państwami w wyposażeniu lotnictwa myśliwskiego. Rysunek wykonany został na podstawie szkiców konstruktora inż. Jerzego Dąbrowskiego.
Źródło Samoloty Polskie [/b]
Prototypy Polskiego Lotnictwa
Prototypy Polskiego Lotnictwa
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 kwietnia 2008, 12:59 przez toldo, łącznie zmieniany 2 razy.
- DT
- Divisní generál
- Posty: 3698
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
- Lokalizacja: Kowary
- Been thanked: 18 times
Przede wszystkim proszę moderatora o przesuniecie tego postu do właściwej kategorii (sprzęt i uzbrojenie).... A do toldo mam pytanie co maja wspólnego projekty, które nie zeszły z desek keślarskich (PZL-39 i PZL-62) z tytułowymi prototypami???? Według mnie nic.....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Jak wiadomo w pracach koncepcyjnych i projektowaniu jesteśmy najlepszi, szkoda, że z takich pomysłów nigdy nic nie wychodzi z powodu braku chęci/pieniędzy/czasu (i masonów ^^ )
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
I co tu robi PZL-43? Prototyp to prawie każda konstrukcja seryjna posiada i nie ma co z tego robić wielkiego halo.
Straszne wymieszanie projektów "serwetkowych" ( machniętych kątem na serwetce ) z rzeczywiście rozwijanymi a do tego samolot seryjny.
Straszne wymieszanie projektów "serwetkowych" ( machniętych kątem na serwetce ) z rzeczywiście rozwijanymi a do tego samolot seryjny.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.