XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Wally - chetnie przytne w East Front II albo w Red Winter. Poppies to nie do konca moje klimaty choc mapa jest bardzo ladna.
Ze swojej strony mialem proponowac West front, ktory mysle przywiezc. Jak by miec do tego jeszcze dodatek laczacy to mozna by rozlozyc calego potwora na 4 osoby nawet, ale to pewnie bylaby gra na cale manewry.
Ze swojej strony mialem proponowac West front, ktory mysle przywiezc. Jak by miec do tego jeszcze dodatek laczacy to mozna by rozlozyc calego potwora na 4 osoby nawet, ale to pewnie bylaby gra na cale manewry.
-
- Colonel en second
- Posty: 1443
- Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 45 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Ja na pewno przywożę "Peryklesa" i mam nadzieję, że uda się zebrać zespół. Poza tym czekam jeszcze na umówienie się z osobami, które przywożę (mój bratanek Jaś, mój kolega Krzysiek, u którego z graniem jak w tym kawale z brodą - jest przyjemniejsze od Bożego Narodzenia, ale Boże Narodzenie jest częściej ), w pierwszym rzędzie czuję się zobowiązany zorganizować atrakcyjny program dla nich . Ale mam nadzieję, że wszystko będzie się dało pogodzić. Jeśli są jakieś postulaty co do posiadanych przeze mnie tytułów, piszcie. Uśmiechnę się do Wally'ego , może znów znajdzie dla nich miejsce w bagażniku swojego samochodu.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Niech wystartują w turnieju Wings of War. Do Peryklesa zgłoszę się zapewne.Samuel pisze:Ja na pewno przywożę "Peryklesa" i mam nadzieję, że uda się zebrać zespół. Poza tym czekam jeszcze na umówienie się z osobami, które przywożę (mój bratanek Jaś, mój kolega Krzysiek, u którego z graniem jak w tym kawale z brodą - jest przyjemniejsze od Bożego Narodzenia, ale Boże Narodzenie jest częściej ), w pierwszym rzędzie czuję się zobowiązany zorganizować atrakcyjny program dla nich . Ale mam nadzieję, że wszystko będzie się dało pogodzić. Jeśli są jakieś postulaty co do posiadanych przeze mnie tytułów, piszcie. Uśmiechnę się do Wally'ego , może znów znajdzie dla nich miejsce w bagażniku swojego samochodu.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Podaję link do aktualnej bazy noclegowej gminy Muszyna http://www.muszyna.pl/pl/43615/0/Nocleg ... nomia.htmlShodo pisze:Witam,
chciałem zapytać jak wygląda sprawa noclegów? Jest w Muszynie jakaś miejscówka, żeby łóżko wynająć? Wiem google nie gryzie ale jak już jedziecie tam kolejny raz to już raczej macie obcykane dobre miejsca. A i od razu osoby które będą chciały przyjechać na imprezę po raz pierwszy (jak ja) będą miały sprawdzone info gdzie coś rezerwować
Za parę dni podam na forum listę obiektów, które w weekend manewrów będą miały wolne miejsca.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
-
- Colonel en second
- Posty: 1443
- Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 45 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Wygląda na to, że liczba osób zgłoszona do "Peryklesa" (Samuel, Kapitan Bomba, Raleen, Raubritter, Wally, ewentualnie Leliwa) przekracza skład dla jednej rozgrywki, oczywiście nie będzie przeszkód by zorganizować dwie lub trzy zwłaszcza, że rozważam czy nie wciągnąć tu Jaśka i Krzysia, choćby w roli inteligentnych botów, po przyuczeniu zaś potencjalnych partnerów w rozgrywkach krakowskich. Tak czy inaczej, dogramy rzecz raczej na miejscu niż postami.
Jeśli chodzi o inne rozgrywki, obawiałbym się o wieloosobówki, doświadczenie uczy, że turniej "Wings of War" znakomicie wchodzi z nimi w konflikt, nie jest to głos przeciw turniejowi, ale za tym, by w trakcie jego trwania osoby uczestniczące w turnieju nie umawiały się na grę wieloosobową, bo skutecznie ją popsują pozostałym partnerom. Nie mam natomiast nic przeciw rozgrywce dwuosobowej, w której jeden partner walczy o tytuł Czerwonego Barona, a drugi robi sobie w tym czasie krótki spacer krajoznawczy lub delektuje się smakiem muszyńskiej kawy.
Jeśli chodzi o inne rozgrywki, obawiałbym się o wieloosobówki, doświadczenie uczy, że turniej "Wings of War" znakomicie wchodzi z nimi w konflikt, nie jest to głos przeciw turniejowi, ale za tym, by w trakcie jego trwania osoby uczestniczące w turnieju nie umawiały się na grę wieloosobową, bo skutecznie ją popsują pozostałym partnerom. Nie mam natomiast nic przeciw rozgrywce dwuosobowej, w której jeden partner walczy o tytuł Czerwonego Barona, a drugi robi sobie w tym czasie krótki spacer krajoznawczy lub delektuje się smakiem muszyńskiej kawy.
- Wally
- Sergent-Major
- Posty: 180
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2015, 13:26
- Lokalizacja: Kraków/Szczucin
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Ok, West Fronta a na miejscu zobaczymy na co mamy fantazję. Kiedyś próbowałem przez Vassala tego monstera ale trochę za bardzo jest tam wymuszone odtwarzanie wojny krok po kroku, przynajmniej takie miałem odczucie po jednej próbie.Lukasz79 pisze:Wally - chetnie przytne w East Front II albo w Red Winter. Poppies to nie do konca moje klimaty choc mapa jest bardzo ladna.
Ze swojej strony mialem proponowac West front, ktory mysle przywiezc. Jak by miec do tego jeszcze dodatek laczacy to mozna by rozlozyc calego potwora na 4 osoby nawet, ale to pewnie bylaby gra na cale manewry.
buty pełne piasku
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
OK, więc jesteśmy umówieniWally pisze:Ok, West Fronta a na miejscu zobaczymy na co mamy fantazję. Kiedyś próbowałem przez Vassala tego monstera ale trochę za bardzo jest tam wymuszone odtwarzanie wojny krok po kroku, przynajmniej takie miałem odczucie po jednej próbie.Lukasz79 pisze:Wally - chetnie przytne w East Front II albo w Red Winter. Poppies to nie do konca moje klimaty choc mapa jest bardzo ladna.
Ze swojej strony mialem proponowac West front, ktory mysle przywiezc. Jak by miec do tego jeszcze dodatek laczacy to mozna by rozlozyc calego potwora na 4 osoby nawet, ale to pewnie bylaby gra na cale manewry.
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Będę w Muszynie. Mam pytanie, czy ma ktoś miejsce w aucie przy powrocie z konwentu (w niedzielę lub poniedziałek) na trasie Muszyna - Kraków lub nawet Muszyna - Warszawa?
Jeszcze nic nie organizowałem, a zawsze wracać w większym gronie jest ciekawiej.
Jeszcze nic nie organizowałem, a zawsze wracać w większym gronie jest ciekawiej.
-
- Colonel en second
- Posty: 1443
- Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 45 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Ja z kolei chciałem zadać pytanie w kwestii gier, które mam dostarczyć. Na pewno będą tu "Perykles" i "Krecie Wojny", postaram się też skompletować "Orła, Lwa i Lilię" - myślę, że na tyle dawno nie grałem we własne gry, że warto odświeżyć zasady a wiem, że są pierwsi chętni (zwłaszcza w przypadku OLL wskazani byliby kolejni ). Ze względu na dwu towarzyszących mi "nowicjuszy" celuję ponadto raczej w tytuły prostsze: "Sekigahara", "The Gothic Invasion", "Pacific Fury", "Polis", ze zbiorowych QG 1914 - oczywiście nie wszystkie, więc jeśli ktoś ma szczególne upodobanie do któregoś z tych tytułów albo do innego będącego w moim posiadaniu, proszę o wiadomość. Na koniec zadać chciałem pytanie o HIS - tu znów myślałem o przyuczeniu Jaśka i Krzyśka, ale czy jest szansa na trzech kolejnych chętnych do zagrania w taką szkoleniową jednak partię?
Z upoważnienia Zygfryda chciałem zaanonsować dość monumentalną grę, jednak z mniej monumentalnymi scenariuszami "East Front 1914-1917". Zwłaszcza pod kątem wielbicieli tradycyjnych heksówek, ale o ile się zdążyłem zorientować, ta ma parę ciekawych i bynajmniej nie tradycyjnych rozwiązań.
Jeśli o moje własne umówienia idzie, to oczywiście na pierwszym miejscu jest "Perykles" z tym, że z uwagi na sporą ilość chętnych przewiduję raczej ze dwie rozgrywki i dogranie składu zespołów już na miejscu (ja będę od początku). Ze starych zobowiązań czeka parokrotnie już odkładana partia "Hands in the Sea" z Kapitanem Bombą.
Z upoważnienia Zygfryda chciałem zaanonsować dość monumentalną grę, jednak z mniej monumentalnymi scenariuszami "East Front 1914-1917". Zwłaszcza pod kątem wielbicieli tradycyjnych heksówek, ale o ile się zdążyłem zorientować, ta ma parę ciekawych i bynajmniej nie tradycyjnych rozwiązań.
Jeśli o moje własne umówienia idzie, to oczywiście na pierwszym miejscu jest "Perykles" z tym, że z uwagi na sporą ilość chętnych przewiduję raczej ze dwie rozgrywki i dogranie składu zespołów już na miejscu (ja będę od początku). Ze starych zobowiązań czeka parokrotnie już odkładana partia "Hands in the Sea" z Kapitanem Bombą.
- Monthion
- Sous-lieutenant
- Posty: 478
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
1. Będę w tym roku w Muszynie. Gdyby ktoś chciał, mogę wziąć i nauczyć grać (także młodszych graczy) w następujące tytuły:
- Twilight Struggle (GMT Games)
- The First World War (Phalanx Games)
- Sekigahara (GMT Games)
- Race to Berlin (Leonardo)
- Paths of Glory (GMT Games)
- 2 de Mayo (Gen-X Games)
- Hannibal: Rome vs. Carthage (Valley Games)
- Orły i rakiety (Mars Games)
2. Mogę też wziąć, ale za mało razy grałem żeby podjąć się roli kompetentnego nauczyciela od zera;
- Orzeł i gwiazda (Leonardo)
- Maria (Histogame)
3. Dla koneserów jest jeszcze opcja rozgrywki w jakiś dragonowski klasyk np. Wiedeń 1683.
- Twilight Struggle (GMT Games)
- The First World War (Phalanx Games)
- Sekigahara (GMT Games)
- Race to Berlin (Leonardo)
- Paths of Glory (GMT Games)
- 2 de Mayo (Gen-X Games)
- Hannibal: Rome vs. Carthage (Valley Games)
- Orły i rakiety (Mars Games)
2. Mogę też wziąć, ale za mało razy grałem żeby podjąć się roli kompetentnego nauczyciela od zera;
- Orzeł i gwiazda (Leonardo)
- Maria (Histogame)
3. Dla koneserów jest jeszcze opcja rozgrywki w jakiś dragonowski klasyk np. Wiedeń 1683.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Nie zabieraj Hannibala, Ja będę miał.Monthion pisze:1. Będę w tym roku w Muszynie. Gdyby ktoś chciał, mogę wziąć i nauczyć grać (także młodszych graczy) w następujące tytuły:
- Twilight Struggle (GMT Games)
- The First World War (Phalanx Games)
- Sekigahara (GMT Games)
- Race to Berlin (Leonardo)
- Paths of Glory (GMT Games)
- 2 de Mayo (Gen-X Games)
- Hannibal: Rome vs. Carthage (Valley Games)
- Orły i rakiety (Mars Games)
2. Mogę też wziąć, ale za mało razy grałem żeby podjąć się roli kompetentnego nauczyciela od zera;
- Orzeł i gwiazda (Leonardo)
- Maria (Histogame)
3. Dla koneserów jest jeszcze opcja rozgrywki w jakiś dragonowski klasyk np. Wiedeń 1683.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
X Otwarty Turniej Wings of War zostanie rozegrany podczas XIV Galicyjskich Manewrów Strategów - Muszyna 2017 w sali remizy OSP w Muszynie, ul. Rynek 19. Turniej rozpocznie się 29 lipca 2017 r. (drugi dzień manewrów) o godz. 12:00, a tym samym lista startowa zostanie zamknięta w tym samym dniu o godz. 11:00. Na listę startową można się zapisywać od 28 lipca 2017 r. (pierwszy dzień manewrów) od godz. 18:00.
Wstęp i zapisy bezpłatne.
W puli nagród znajdują się 4 bony o łącznej wartości 300 zł. Bony można zrealizować do 30.09.2017 r. w sklepie z grami planszowymi https://fortgier.pl/
Turniej organizowany jest przez Stowarzyszenie Sportowo-Historyczne "Dragon" w Muszynie
Regulamin
Otwartego Turnieju Wings of War
rozgrywanego podczas Galicyjskich Manewrów Strategów
obowiązujący od X edycji turnieju
§ 1 Uczestnicy
1. Uczestnikami Otwartego Turnieju Wings of War rozgrywanego podczas Galicyjskich Manewrów Strategów (zwanego dalej turniejem) mogą być osoby, które ukończyły 10 rok życia, zapoznały się z niniejszym regulaminem oraz znają zasady gry „Wings of War” w stopniu umożliwiającym rozgrywkę.
§ 2 Zgłoszenia
1. Zgłoszenia do turnieju dokonuje się poprzez wpisanie się na listę startową.
2. Lista startowa udostępniana jest od momentu oficjalnego rozpoczęcia pierwszego dnia Galicyjskich Manewrów Strategów w miejscu, w którym odbywają się manewry.
3. Lista startowa zamykana jest na godzinę przed rozpoczęciem pierwszych starć grupowych.
4. Wcześniejsza deklaracja udziału w turnieju, dokonana za pomocą poczty elektronicznej, wpisu na forum lub w jakikolwiek inny sposób, może służyć jedynie w celach orientacyjnych.
5. Dokładna data i godzina otwarcia oraz zamknięcia listy startowej, każdorazowo ustalana i podawana będzie przez organizatorów Galicyjskich Manewrów Strategów.
§ 3 Zasady gry
1. Podczas turnieju obowiązują podstawowe zasady gry dostępne w zestawach: „Wings of War: Famous Aces” oraz „Wings of War: Watch Your Back!”, z następującymi modyfikacjami:
1) starcie rozgrywane jest do otrzymania przez jednego z graczy trzech uszkodzeń, bez względu na wybraną kartę samolotu, bądź opuszczenie planszy przez samolot jednego z graczy,
2) uszkodzenia losowane są z następującej puli 5 kart uszkodzeń, bez uwzględniania symboli uszkodzeń specjalnych:
- 3 karty z 1 uszkodzeniem,
- 2 karty z 0 uszkodzeniami,
3) przy równoczesnym zadaniu przez obu graczy trzeciego uszkodzenia, rozpoczyna się dogrywka, pojedynek toczy się dalej do tzw. „nagłej śmierci”, czyli gracz, który otrzyma jako pierwszy trafienie, lub jego samolot opuści planszę, przegrywa starcie,
4) przy równoczesnym opuszczeniu planszy przez samoloty obu graczy, samoloty ustawia się na pozycjach wyjściowych i pojedynek trwa nadal,
5) oboje gracze w jednym starciu posługują się tą samą talią kart manewrów, bez względu na wybraną kartę samolotu.
2. Podczas starć prowadzonych w ramach jednej grupy używa się tej samej tali kart manewrów, bez względu na wybraną kartę samolotu.
3. Podczas starć prowadzonych w tej samej fazie finału używa się tej samej tali kart manewrów, bez względu na wybraną kartę samolotu.
4. W ramach jednej grupy uczestnicy walczą każdy z każdym do wygrania pierwszego starcia.
5. O ostatecznej kolejności w grupie decydują:
1) większa ilość zdobytych punktów,
2) lepszy stosunek zadanych uszkodzeń do otrzymanych uszkodzeń,
3) większa ilość zadanych uszkodzeń,
4) bezpośredni wynik starcia,
6. Punktacja obowiązująca w grupach:
- za zwycięstwo stosunkiem uszkodzeń 3:0, 3:1 – 3 punkty,
- za zwycięstwo stosunkiem uszkodzeń 3:2 lub w dogrywce – 2 punkty,
- za porażkę stosunkiem uszkodzeń 2:3 lub w dogrywce – 1 punkt,
- za porażkę stosunkiem uszkodzeń 0:3, 1:3 – 0 punktów,
- za zwycięstwo po opuszczeniu planszy przez samolot przeciwnika – 3 punkty,
- za porażkę po opuszczeniu planszy przez własny samolot – 0 punktów,
- za zwycięstwo walkowerem – 3 punkty.
7. Podczas rozgrywania jednego starcia w przypadku braku dwóch tych samych tali kart, należy rozstawić jedną talię obok planszy zgodnie z numerami manewrów, a gracze planowane manewry zapisują na kartce.
8. Starcia rozgrywane są na planszy o wymiarach 98 x 68 cm.
9. Przed rozpoczęciem starcia gracze rozstawiają swoje samoloty naprzeciwko siebie w odległości do 10 cm od końca dłuższych krawędzi planszy.
§ 4 System rozgrywek
1. System rozgrywek uzależniony jest od ilości uczestników zgłoszonych do turnieju.
2. W przypadku zgłoszenia się 2 uczestników, gracze stoczą ze sobą walkę do trzech wygranych starć.
3. W przypadku zgłoszenia się 3 uczestników, gracze utworzą 1 grupę. Walka w grupie będzie miała na celu wyłonienie 2 finalistów. Finaliści stoczą ze sobą walkę do dwóch wygranych starć.
4. W przypadku zgłoszenia się od 4 do 7 uczestników, gracze utworzą 1 grupę. Walka w grupie będzie miała na celu wyłonienie 4 półfinalistów. Kolejność zajęta w grupie zadecyduje o zestawieniu par półfinałowych:
1vs4,
2vs3.
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
5. W przypadku zgłoszenia się od 8 do 11 uczestników, gracze zostaną rozlosowani do 2 grup (A-B). Walka w grupach będzie miała na celu wyłonienie 4 półfinalistów (po 2 z każdej grupy). Kolejność zajęta w grupach zadecyduje o zestawieniu par półfinałowych:
1Avs2B
2Avs1B
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
6. W przypadku zgłoszenia się od 12 do 23 uczestników, gracze zostaną rozlosowani do 4 grup (A-D). Walka w grupach będzie miała na celu wyłonienie 8 ćwierćfinalistów (po 2 z każdej grupy). Kolejność zajęta w grupach zadecyduje o zestawieniu par ćwierćfinałowych:
1Avs2B = 1,
2Avs1B = 2,
1Cvs2D = 3,
2Cvs1D = 4.
Ćwierćfinały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani odpadną z turnieju, a zwycięzcy utworzą następujący zestaw par półfinałowych:
1vs3,
2vs4.
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
7. W przypadku zgłoszenia się od 24 do 48 uczestników, gracze zostaną rozlosowani do 8 grup (A-H). Walka w grupach będzie miała na celu wyłonienie 16 uczestników 1/8 finału (po 2 z każdej grupy). Kolejność zajęta w grupach zadecyduje o zestawieniu par 1/8 finału:
1Avs2B = 1AB,
2Avs1B = 2AB,
1Cvs2D = 1CD,
2Cvs1D = 2CD,
1Evs2F= 1EF,
2Evs1F = 2EF,
1Gvs2H = 1GH,
2Gvs1H = 2GH.
Walka w 1/8 finału rozgrywana będzie do pierwszego wygranego starcia. Przegrani odpadną z turnieju, a zwycięzcy utworzą następujący zestaw par ćwierćfinałowych:
1ABvs1CD = 1,
2ABvs2CD = 2,
1EFvs1GH = 3,
2EFvs2GH = 4.
Ćwierćfinały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani odpadną z turnieju, a zwycięzcy utworzą następujący zestaw par półfinałowych:
1vs3,
2vs4.
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
§ 5 Sędziowanie
1. Każde starcie rozegrane podczas turnieju musi obserwować sędzia.
2. Zadaniem sędziego jest:
1) uważne obserwowanie starcia,
2) zgodne z zasadami gry rozstrzyganie sporów, które mogą powstać pomiędzy graczami,
3) zapisanie wyniku starcia.
3. Sędzią starcia podczas turnieju może być osoba, która:
1) zna zasady gry obowiązujące w turnieju w stopniu umożliwiającym sędziowanie,
2) została zaakceptowana jako sędzia przez organizatorów Galicyjskich Manewrów Strategów,
3) została zaakceptowana przez obydwu graczy starcia, w przypadku gdy jednocześnie jest uczestnikiem turnieju.
§ 6 Nagrody
1. Pula nagród każdorazowo uzależniona jest od możliwości pozyskania nagród przez organizatorów Galicyjskich Manewrów Strategów.
2. Z dostępnej puli nagród kompletuje się 4 zestawy, które wybierane są przez czterech najlepszych graczy turnieju.
3. Jako pierwszy, zestaw dla siebie wybiera zwycięzca turnieju, a następnie gracze, którzy zajęli miejsca drugie, trzecie i czwarte.
4. Ostateczne zestawienie nagród podaje się do wiadomości najpóźniej przed rozlosowaniem grup.
§ 7 Akcesoria
1. Podczas turnieju wykorzystuje się akcesoria dostępne w grach „Wings of War: Famous Aces” i/lub „Wings of War: Watch Your Back!”, wydanych przez firmę Nexus Editrice srl, Via dei Metalmeccanici 16, 55040 Capezzano Pianore (Lu), Italy, dystrybuowanych w Polsce przez firmę GALAKTA, ul. Trawniki 4, 30-147 Kraków.
2. Podczas turnieju dopuszczalne jest także korzystanie z akcesoriów wydanych w oficjalnych dodatkach do wymienionych powyżej gier.
Wstęp i zapisy bezpłatne.
W puli nagród znajdują się 4 bony o łącznej wartości 300 zł. Bony można zrealizować do 30.09.2017 r. w sklepie z grami planszowymi https://fortgier.pl/
Turniej organizowany jest przez Stowarzyszenie Sportowo-Historyczne "Dragon" w Muszynie
Regulamin
Otwartego Turnieju Wings of War
rozgrywanego podczas Galicyjskich Manewrów Strategów
obowiązujący od X edycji turnieju
§ 1 Uczestnicy
1. Uczestnikami Otwartego Turnieju Wings of War rozgrywanego podczas Galicyjskich Manewrów Strategów (zwanego dalej turniejem) mogą być osoby, które ukończyły 10 rok życia, zapoznały się z niniejszym regulaminem oraz znają zasady gry „Wings of War” w stopniu umożliwiającym rozgrywkę.
§ 2 Zgłoszenia
1. Zgłoszenia do turnieju dokonuje się poprzez wpisanie się na listę startową.
2. Lista startowa udostępniana jest od momentu oficjalnego rozpoczęcia pierwszego dnia Galicyjskich Manewrów Strategów w miejscu, w którym odbywają się manewry.
3. Lista startowa zamykana jest na godzinę przed rozpoczęciem pierwszych starć grupowych.
4. Wcześniejsza deklaracja udziału w turnieju, dokonana za pomocą poczty elektronicznej, wpisu na forum lub w jakikolwiek inny sposób, może służyć jedynie w celach orientacyjnych.
5. Dokładna data i godzina otwarcia oraz zamknięcia listy startowej, każdorazowo ustalana i podawana będzie przez organizatorów Galicyjskich Manewrów Strategów.
§ 3 Zasady gry
1. Podczas turnieju obowiązują podstawowe zasady gry dostępne w zestawach: „Wings of War: Famous Aces” oraz „Wings of War: Watch Your Back!”, z następującymi modyfikacjami:
1) starcie rozgrywane jest do otrzymania przez jednego z graczy trzech uszkodzeń, bez względu na wybraną kartę samolotu, bądź opuszczenie planszy przez samolot jednego z graczy,
2) uszkodzenia losowane są z następującej puli 5 kart uszkodzeń, bez uwzględniania symboli uszkodzeń specjalnych:
- 3 karty z 1 uszkodzeniem,
- 2 karty z 0 uszkodzeniami,
3) przy równoczesnym zadaniu przez obu graczy trzeciego uszkodzenia, rozpoczyna się dogrywka, pojedynek toczy się dalej do tzw. „nagłej śmierci”, czyli gracz, który otrzyma jako pierwszy trafienie, lub jego samolot opuści planszę, przegrywa starcie,
4) przy równoczesnym opuszczeniu planszy przez samoloty obu graczy, samoloty ustawia się na pozycjach wyjściowych i pojedynek trwa nadal,
5) oboje gracze w jednym starciu posługują się tą samą talią kart manewrów, bez względu na wybraną kartę samolotu.
2. Podczas starć prowadzonych w ramach jednej grupy używa się tej samej tali kart manewrów, bez względu na wybraną kartę samolotu.
3. Podczas starć prowadzonych w tej samej fazie finału używa się tej samej tali kart manewrów, bez względu na wybraną kartę samolotu.
4. W ramach jednej grupy uczestnicy walczą każdy z każdym do wygrania pierwszego starcia.
5. O ostatecznej kolejności w grupie decydują:
1) większa ilość zdobytych punktów,
2) lepszy stosunek zadanych uszkodzeń do otrzymanych uszkodzeń,
3) większa ilość zadanych uszkodzeń,
4) bezpośredni wynik starcia,
6. Punktacja obowiązująca w grupach:
- za zwycięstwo stosunkiem uszkodzeń 3:0, 3:1 – 3 punkty,
- za zwycięstwo stosunkiem uszkodzeń 3:2 lub w dogrywce – 2 punkty,
- za porażkę stosunkiem uszkodzeń 2:3 lub w dogrywce – 1 punkt,
- za porażkę stosunkiem uszkodzeń 0:3, 1:3 – 0 punktów,
- za zwycięstwo po opuszczeniu planszy przez samolot przeciwnika – 3 punkty,
- za porażkę po opuszczeniu planszy przez własny samolot – 0 punktów,
- za zwycięstwo walkowerem – 3 punkty.
7. Podczas rozgrywania jednego starcia w przypadku braku dwóch tych samych tali kart, należy rozstawić jedną talię obok planszy zgodnie z numerami manewrów, a gracze planowane manewry zapisują na kartce.
8. Starcia rozgrywane są na planszy o wymiarach 98 x 68 cm.
9. Przed rozpoczęciem starcia gracze rozstawiają swoje samoloty naprzeciwko siebie w odległości do 10 cm od końca dłuższych krawędzi planszy.
§ 4 System rozgrywek
1. System rozgrywek uzależniony jest od ilości uczestników zgłoszonych do turnieju.
2. W przypadku zgłoszenia się 2 uczestników, gracze stoczą ze sobą walkę do trzech wygranych starć.
3. W przypadku zgłoszenia się 3 uczestników, gracze utworzą 1 grupę. Walka w grupie będzie miała na celu wyłonienie 2 finalistów. Finaliści stoczą ze sobą walkę do dwóch wygranych starć.
4. W przypadku zgłoszenia się od 4 do 7 uczestników, gracze utworzą 1 grupę. Walka w grupie będzie miała na celu wyłonienie 4 półfinalistów. Kolejność zajęta w grupie zadecyduje o zestawieniu par półfinałowych:
1vs4,
2vs3.
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
5. W przypadku zgłoszenia się od 8 do 11 uczestników, gracze zostaną rozlosowani do 2 grup (A-B). Walka w grupach będzie miała na celu wyłonienie 4 półfinalistów (po 2 z każdej grupy). Kolejność zajęta w grupach zadecyduje o zestawieniu par półfinałowych:
1Avs2B
2Avs1B
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
6. W przypadku zgłoszenia się od 12 do 23 uczestników, gracze zostaną rozlosowani do 4 grup (A-D). Walka w grupach będzie miała na celu wyłonienie 8 ćwierćfinalistów (po 2 z każdej grupy). Kolejność zajęta w grupach zadecyduje o zestawieniu par ćwierćfinałowych:
1Avs2B = 1,
2Avs1B = 2,
1Cvs2D = 3,
2Cvs1D = 4.
Ćwierćfinały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani odpadną z turnieju, a zwycięzcy utworzą następujący zestaw par półfinałowych:
1vs3,
2vs4.
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
7. W przypadku zgłoszenia się od 24 do 48 uczestników, gracze zostaną rozlosowani do 8 grup (A-H). Walka w grupach będzie miała na celu wyłonienie 16 uczestników 1/8 finału (po 2 z każdej grupy). Kolejność zajęta w grupach zadecyduje o zestawieniu par 1/8 finału:
1Avs2B = 1AB,
2Avs1B = 2AB,
1Cvs2D = 1CD,
2Cvs1D = 2CD,
1Evs2F= 1EF,
2Evs1F = 2EF,
1Gvs2H = 1GH,
2Gvs1H = 2GH.
Walka w 1/8 finału rozgrywana będzie do pierwszego wygranego starcia. Przegrani odpadną z turnieju, a zwycięzcy utworzą następujący zestaw par ćwierćfinałowych:
1ABvs1CD = 1,
2ABvs2CD = 2,
1EFvs1GH = 3,
2EFvs2GH = 4.
Ćwierćfinały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani odpadną z turnieju, a zwycięzcy utworzą następujący zestaw par półfinałowych:
1vs3,
2vs4.
Półfinały i finały rozgrywane będą do pierwszego wygranego starcia. Przegrani w półfinałach zagrają w Finale B o miejsca 3-4. Zwycięzcy półfinałów zagrają w Finale A o miejsca 1-2.
§ 5 Sędziowanie
1. Każde starcie rozegrane podczas turnieju musi obserwować sędzia.
2. Zadaniem sędziego jest:
1) uważne obserwowanie starcia,
2) zgodne z zasadami gry rozstrzyganie sporów, które mogą powstać pomiędzy graczami,
3) zapisanie wyniku starcia.
3. Sędzią starcia podczas turnieju może być osoba, która:
1) zna zasady gry obowiązujące w turnieju w stopniu umożliwiającym sędziowanie,
2) została zaakceptowana jako sędzia przez organizatorów Galicyjskich Manewrów Strategów,
3) została zaakceptowana przez obydwu graczy starcia, w przypadku gdy jednocześnie jest uczestnikiem turnieju.
§ 6 Nagrody
1. Pula nagród każdorazowo uzależniona jest od możliwości pozyskania nagród przez organizatorów Galicyjskich Manewrów Strategów.
2. Z dostępnej puli nagród kompletuje się 4 zestawy, które wybierane są przez czterech najlepszych graczy turnieju.
3. Jako pierwszy, zestaw dla siebie wybiera zwycięzca turnieju, a następnie gracze, którzy zajęli miejsca drugie, trzecie i czwarte.
4. Ostateczne zestawienie nagród podaje się do wiadomości najpóźniej przed rozlosowaniem grup.
§ 7 Akcesoria
1. Podczas turnieju wykorzystuje się akcesoria dostępne w grach „Wings of War: Famous Aces” i/lub „Wings of War: Watch Your Back!”, wydanych przez firmę Nexus Editrice srl, Via dei Metalmeccanici 16, 55040 Capezzano Pianore (Lu), Italy, dystrybuowanych w Polsce przez firmę GALAKTA, ul. Trawniki 4, 30-147 Kraków.
2. Podczas turnieju dopuszczalne jest także korzystanie z akcesoriów wydanych w oficjalnych dodatkach do wymienionych powyżej gier.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
- dbj
- Capitaine
- Posty: 856
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
- Lokalizacja: Muszyna
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 260 times
- Kontakt:
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Po zakończeniu X Edycji Otwartego Turnieju Wings of War zostanie wyłoniony
AS DEKADY WINGS OF WAR
Tytuł Asa Dekady Wings of War przypadnie osobie, która na przestrzeni 10 lat zgromadziła najwięcej zwycięstw turniejowych. W przypadku remisu, o kolejności zadecyduje ilość zdobytych drugich miejsc, a następnie ilość zdobytych trzecich miejsc.
Sponsorem nagrody dla Asa Dekady Wings of War jest Wydawnictwo NapoelonV http://napoleonv.pl/
AS DEKADY WINGS OF WAR
Tytuł Asa Dekady Wings of War przypadnie osobie, która na przestrzeni 10 lat zgromadziła najwięcej zwycięstw turniejowych. W przypadku remisu, o kolejności zadecyduje ilość zdobytych drugich miejsc, a następnie ilość zdobytych trzecich miejsc.
Sponsorem nagrody dla Asa Dekady Wings of War jest Wydawnictwo NapoelonV http://napoleonv.pl/
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
-
- Colonel en second
- Posty: 1443
- Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2011, 23:27
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 45 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Ponieważ już ostatni moment na jakieś postulaty odnośnie gier, niniejszym anonsuję, że do walizki pakuję / pakujemy wraz z krakowską podgrupą nocującą na Piłsudskego (+Jasiek, Krzysiek i Monthion) następujące tytuły:
"Pericles"
QG 1914
"The Gothic Invasion"
"Pacific Fury: Guadalcanal"
"W 1815"
"Krecie Wojny"
"Orzeł, Lew i Lilie" - jeśli skompletuję
"Polis"
"Zimna Wojna"
C&C "Napoleonics"
"Sekigahara"
"The First World War"
Jeśli chodzi o umówienia na inne tytuły: mam nadzieję, że Kapitan przeciągnie mnie wreszcie pod kilem swojej pentery (lub na odwrót - chodzi o HitS, żeby ktoś sobie czegoś nie pomyślał ), z kolei zaś Debej pouczy w kwestii zbierania ryżu w Japonii ("Szogun").
W Muszynie pojawimy się z Wally'm zapewne około południa w piątek w cztery osoby, manewry oficjalnie rozpoczynają się o 18.00 i ja myślę, że w razie czego będziemy w stanie umilić sobie jakoś oczekiwanie, ale jeśli Debej zechce choć trocję skrócić naszą mękę, zachowamy ten akt życzliwości w równie życzliwej pamięci.
"Pericles"
QG 1914
"The Gothic Invasion"
"Pacific Fury: Guadalcanal"
"W 1815"
"Krecie Wojny"
"Orzeł, Lew i Lilie" - jeśli skompletuję
"Polis"
"Zimna Wojna"
C&C "Napoleonics"
"Sekigahara"
"The First World War"
Jeśli chodzi o umówienia na inne tytuły: mam nadzieję, że Kapitan przeciągnie mnie wreszcie pod kilem swojej pentery (lub na odwrót - chodzi o HitS, żeby ktoś sobie czegoś nie pomyślał ), z kolei zaś Debej pouczy w kwestii zbierania ryżu w Japonii ("Szogun").
W Muszynie pojawimy się z Wally'm zapewne około południa w piątek w cztery osoby, manewry oficjalnie rozpoczynają się o 18.00 i ja myślę, że w razie czego będziemy w stanie umilić sobie jakoś oczekiwanie, ale jeśli Debej zechce choć trocję skrócić naszą mękę, zachowamy ten akt życzliwości w równie życzliwej pamięci.
- Wally
- Sergent-Major
- Posty: 180
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2015, 13:26
- Lokalizacja: Kraków/Szczucin
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
Re: XIV Galicyjskie Manewry Strategów - Muszyna 2017
Drodzy pasażerowie, nie chcę siać defetyzmu ale proponuję wpisać w googlach frazę "bagażnik C30"
buty pełne piasku
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga