Kampania Wrześniowa 1939 - rozgrywka przez email II

PBEM, CB, ACTS, VASSAL i in.
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Kampania Wrześniowa 1939 - rozgrywka przez email II

Post autor: FrankGiovanni »

Witam.
Rzucam propozycje by rozpocząć nową rozgrywkę przez email o tematyce "Kampania Wrześniowa 1939". Projekt mojego autorstwa opartego o Corela.
Gra będzie nie konwencjonalna czyli strony same zadecydują jakie struktury Armii powołać i rozmieścić oraz jakim planem kierować się.
Minimalna ilość graczy potrzebna to, 2 po stronie niemieckiej i 3 po stronie polskiej.
Na ten czas jest pierwszy gracz po stronie polskiej obejmujący na ten czas główne dowodzenie.
Osoby zainteresowane proszone są o zabranie głosu w którym można się określić co do preferencji Polska czy Niemcy.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Gerhard.
Adjudant-Major
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Gerhard. »

Ja mogę wziąc udział w tym projekcie. Niezależnie od mojego udziału w projekcie "konkurencji".
"Ci, którzy zrzekają się wolności, w celu uzyskania krótkotrwałej odrobiny bezpieczeństwa, ani na jedno, ani na drugie nie zasługują."

http://strategialodz.phorum.pl
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Ja się już zgłosiłem, postaram się jak najmniej sknocić :)
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam. Brakuje jeszcze jednego ochotnika. Zgodnie z deklaracjami Jarek i były dowódca połudnowego zgromadzenia 14A staja po stronie niemieckiej. Po stronie polskiej staje misiek000 oraz Gerhard.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 września 2010, 13:26 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 2 razy.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
misiek000
Caporal-Fourrier
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:50
Lokalizacja: Baboszewo/powiat płoński/ województwo mazowieckie

Post autor: misiek000 »

Gorąco zapraszam ochotników do obrony Ojczyzny przed siłami wroga! Rozgrywka zapowiada się jako emocjonująca, a ja jako Naczelny Wódz zaświadczam, że wypracowałem plan skutecznej obrony, którego realizacja pokaże Niemiaszkom gdzie raki zimują!
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Podstawowe, informacje o KW1939.
Gra rozgrywa się na mapie Polski, gdzie jedno pole to około 16,5km. Skala jednostek to dywizje, brygady oraz samodzielne pułki i bataliony czołgów.
Skala czasowa jednego etapu to 2 doby [48 godzin] Etap składa się z dwóch faz:
1 faza - Rozpoznawcza, samodzielnego i strategicznego bombardowania.
2 faza – działanie jednostek, marsze, rozstrzyganie bitew.
Jest to faza zbiorcza dowodzący w wydawaniu rozkazów, uwzględnia jak podlegle jednostki mają prowadzić marsze i jak reagować na przeciwnika. Przykład: 10DP przejść do Łodzi [trasą], w przypadku spotkania na drodze przeważających sił wroga przejść do obrony. W spotkaniu z słabszym wrogiem agresywnie oczyścić drogę do wyznaczonego celu [Łodzi].
Gra jako całość to 10 etapów. Może ulec skróceniu jeśli Wojska polskie zostaną rozbite lub dłuższy gdy opór będzie skuteczny.
Agresor ze wschodu nie będzie reprezentowany jako strona dowodzona przez gracza[y] jego wejście determinuje sytuacja w Polsce. Co etap po wejściu Rosjan tracone jest terytorium o 3 pola od granicy [ na całej długości] i tak kolejne są wchłaniane co kolejny etap. To wersja wstępna możliwe że to się zmieni.
Przygotowanie do rozpoczęcia kampanii:
Strony konfliktu opracowują wstępnie plan wojny i strukturę armii, z dostępnych jednostek.
Po opracowaniu planów następuje faza wywiadu podczas którego możliwe jest poznanie jakiejś części planów wroga i wprowadzenie poprawek swojego planu.
Następuje tu koniec faz wstępnych i rozpoczyna się wojna.
Pare słów o wojskach.
Lotnictwo Jest bardzo uproszczone ale mające duży wpływ na wojnę. Strona nieniecka dysponuje 28 punktami lotnictwa bojowego [zgrupowane lotnictwo bombowe, nurkowe i osłona myśliwska]. 8 punktów rozpoznania [każdy punkt może rozpoznawać w promieniu do 2 pól]. Strona polska dysponuje 2 punktami lotnictwa bojowego [Brygada Bombowa] Brygada Pościgową [myśliwską] i 8 punktów lotnictwa rozpoznawczego [każdy punkt może rozpoznawać w promieniu do jednego pola].
Jednostki lądowe mają charakterystki. Siła bojowa - potencjał uzbrojenia i liczebność związku [niemiecka dp 10ps, polska dp 8ps]. "Morale" - wyszkolenie, morale, organizacja [niemiecka jednostka piechoty 4 fali "3" polska brygada kawalerii "5" średnie morale to "4"]. Siła pancerna - ilość i jakość sprzetu pancernego jakim dysponuje [ niemiecka 1DPanc 8, polska 10 BKZm 1] . Manewrowość związków - piesze 3pr konne 4pr zmotoryzowane 6pr.
Informacje techniczne.
Do gry jest potrzebny program Corel w wersji 9 lub nowszej, plik mapy przesyłanej to poniżej 5MB, na niej bedą zaznaczany wszelkie zmiany sytuacji.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Lotnictwo.
Działania lotnicze:
Rozpoznanie – na rozpoznanie ma wpływ, pogoda i teren który podlega rozpoznaniu. Są dwa rodzaje rozpoznania, pełne [polskie 1 pole, niemieckie w promieniu 1 pola ] obejmujący mniejszy teren i pobieżne [polskie w promieniu 1 pola, niemieckie w promieniu 2 pól] kosztem skuteczności, większe pole rozpoznania.
Atak na bazy lotnicze [tylko Niemcy] – celem jest zniszczenie przemysłu lotniczego, baz oraz rezerw i próba zniszczenia lotnictwa na lotniskach, najskuteczniejsza w pierwszych etapach. Siłę przeznaczoną do tych celi wyznacz się w pierwszej fazie etapu. Można na to przeznaczyć od 0 do 18 punktów.
Bombardowanie zaplecza [tylko Niemcy] - w pierwszej fazie danego etapu strona niemiecka może przeznaczyć pewna ilość sił lotniczych do bombardowania zaplecza polskiego [ infrastruktury komunikacyjnej, przemysłu i łączności] w celu osłabienia zdolności wroga do reorganizacji, uzupełniania strat, sprawnego komunikowania się, wyznacza się 5 poziomów zniszczenia zaplecza. Przeznaczając 6/10/14 odpowiednio podwyższa się poziom zniszczenia zaplecza o 1/2/3 poziomy. Strona polska co etap ma szanse neutralizować zniszczenia o 1 poziom.
Bombardowanie terrorystyczne [tylko Niemcy] zasady analogiczne do bombardowania zaplecza. Kolumny uchodźców, miasta są tu celem a wynikiem jest próba złamania woli walki i morale społeczeństwa jak i samej armii.
Wsparcie wojsk lądowych – w danym etapie można przydzielić od 1 do 4 punktów lotnictwa do wybranej jednostki w celu wsparcia powietrznego
Bombardowanie wrogich wojsk – celem ataku sił lotniczych mogą być wrogie jednostki na ten cel można przeznaczyć od 1 do 4 punktów na daną jednostkę.
Bombardowanie mostów – celem bombardowania są wszystkie mosty prowadzące z danego pola. Podstawowa szansa zniszczenia mostu przy 1/2/3 punktach lotniczych wysłanych na misje jest odpowiednio 75% / 90% / 99%.
Bombardowanie nękające – wyznacza się dane pole [ z drogą] które jest metodycznie bombardowane małymi siłami w celu opóźniania i dezorganizowania marszów wrogich sił. Na jedno pole przeznacza się 1p lotniczy.
Lotniska
Strona niemiecka dysponuje 4 węzłami lotnisk na każdym może umieścić do 12 punktów lotniczych bombowych i rozpoznawczych., promień działania od węzła to 20 pól.
Polacy dysponują węzłem lotnisk dla Brygady bombowej [2ps] promień działania od tego węzła to 12 pól.
Węzeł lotnisk Brygady pościgowej, promień działania 6 pól a promień osłaniania to 1 lub 2 pola.
4 lotniska bazujące lotnictwo rozpoznawcze, każde po 2 grupy rozpoznawcze. Zasięg działania 12 pól.
W dalszej części kampanii będzie możliwość przebazowania lotnictwa na inne tereny.
Polskie lotnictwo bombowe i myśliwskie jest w rękach naczelnego, może przydzielić lotnictwo rozpoznawcze dowódcom armii.
Lotnictwo niemieckie podzielone jest na 2 floty, które wspierają przydzielone im armie.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
MuchaMichu
Kapral
Posty: 53
Rejestracja: wtorek, 28 września 2010, 20:59
Lokalizacja: Sieniawka/Dolnośląskie

Post autor: MuchaMichu »

Chętnie zagram o ile są jakieś wolne miejsca (obojętnie jaką stroną).
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Proponuje stroną polską :) dysponujesz Corelem w wersji 9 lub wyższej?
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
MuchaMichu
Kapral
Posty: 53
Rejestracja: wtorek, 28 września 2010, 20:59
Lokalizacja: Sieniawka/Dolnośląskie

Post autor: MuchaMichu »

Jeśli brakuje Polaków, niech będzie, zresztą jakoś dziwnie bardziej ich lubię ;D . Jeśli chodzi o Corela to mam 11.
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Z powodu braku odpowiedniej ilości chętnych, kończę, nim się zaczeła rozgrywka. Dziękuję Chętnym i przepraszam że projekt okazał się fiaskiem.
Pozdrawiam.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43335
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3916 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Niestety, tak jak podejrzewałem, robienie kilku rozgrywek jednocześnie, wobec dość wąskiej grupy potencjalnie zainteresowanych osób, która jest chętna grać i jest w stanie temu podołać (przede wszystkim kwestie czasowe, plus pewne zaangażowanie w temat i obeznanie z grami), jest jednak dość wąska i siłą rzeczy by to zapewne kulało. Na początku zgłaszających się zawsze jest dużo, gorzej potem z kontynuowaniem... Ale tak jest ze wszystkim. Tak czy inaczej życzę powodzenia, może za jakiś czas warto spróbować jeszcze raz, różnie to bywa z aktywnością graczy w różnych okresach roku.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

FrankGiovanni pisze:przepraszam że projekt okazał się fiaskiem.
Frank zawsze możesz zagrać z nami w 1939 :D
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Albo jak skończymy jedno, to wrócimy do tego tematu.
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Pomyślę nad jakąś rozgrywką przez sieć, tylko na 2 graczy. Tego typu gry mają duży potencjał i pozwalają rozegrać ciekawe starcie na odległość. Jak ktoś ma propozycje to proszę pisać :)
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozgrywki w sieci”