Strona 1 z 2

The VASSAL Game Engine

: środa, 13 września 2006, 16:48
autor: Grohmann
Najnowszy "Emulator" gier planszowych obsługiwany prze język JAVA.
Znacznie więcej zajmuje pamięci niż CB ale jest znacznie bardziej efektywny.
Ponadto zupełnie zbędne staje się korzystanie z systemu ACTS.

Jest możliwość grania 'na zywo' na serwerze, także obydwaj gracze (albo więcej +obserwatorzy) mogą obserwowac ruchy przeciwnika, które stosy sprawdza, jak ustawia, przemieszcza jednostki wszystko w czasie rzeczywistym.

Mimo, że dopiero jestem w trakcie zapoznawania się z tym narzędziem to pragne wszystkim go polecić. To jest przyszłośc !

Jest jedna znacząca wadą, tworzenie nowych modułów (tzn boxów) gier jest znacznie trudniejsze niż w CB, przynajmniej robi takie wrazenie.

http://vassalengine.org/community/index.php

: środa, 13 września 2006, 16:48
autor: Nico
Niestety zbytnio zapycha kompa nie da sie naraz Outlooka/Opery/Winampa/Vassala i dlatego wole Cyberboarda ;)

: wtorek, 10 kwietnia 2007, 12:21
autor: Aldarus
Wczoraj z Commendante testowaliśmy Vassala w wersji 2.9.9 i muszę przyznać, że wrażenia mamy jak najbardziej pozytywne.
Obiektem testów był POG.
Vassal umożliwia grę zarówno pbm, jak i online. W tym pierwszym wariancie nie różni on się specjalnie od cyberborda. Natomiast online to zupełnie nowa jakość. Możliwość obserwowania w czasie rzeczywistym ruchów przeciwnika na planszy, połączona ze swobodą komunikacji daje uczucie niemal "gry przy planszy". Bezpośredni kontakt z przeciwnikiem, to jest to czego np. mi najbardziej brakuje w grch przez sieć. Oczywiście można grać online z pomocą acts, cyberborda i gg, ale myślę że kto choć raz spróbuje zagrać z pomocą Vassala zrezygnuje z ww. rozwiązania.
Oczywiście oba te sposoby rozgrywki można łączyć np. gramy sobie online, potem kontynujemy pbm i za jakiś czas wracamy do gry online.
Poza tym Vassal jest bardzo przyjazny użytkownikowi (choć pewnie dużo tu zależy od konstrukcji modułu). Np. w POG-u klikamy na stosik i żetony nam się "rozkładają" umożliwiając wybór właściwego. Klikamy znowu i mamy ładnie ułożony stosik. Eliminujemy turecki korpus - nie ma problemu - zamiast ciągnąć goprzez całą mapę do pola jednostek wyeliminowanych klikamy prawym przyciskiem i wybieramy opcję "do wyeliminowanych" i żeton już tam jest :) Zagraliśmy kartkę zmieniającą ws - żeton już znajduje się na właściwym polu.
Kolejne testy dzisiaj - zobaczymy jak będzie dalej (być może ujawnią się jakieś wady).

: wtorek, 10 kwietnia 2007, 13:04
autor: Andy
Potwierdzam zalety Vassala, co prawda przetestowanego przeze mnie na nietypowej grze, bo jednoosobowej: Silent War. Moduł Vassala do SW nie jest może produktem doskonałym, ale rozwiązuje nawet tak skomplikowane zagadnienia, jak komponowanie warmixa dla poszczególnych okresów wojny i dzielenie go na cztery wirtualne "filiżanki", z których się losuje żetony. Obługa poszczególnych okrętów podwodnych - wyśmienita, zwłaszcza wspomniane przez Aldarusa "stosikowanie" i "odstosikowanie" jest rewelacyjne. Menu kontekstowe, pojawiające się po kliknięciu na okręt podwodny prawym klawiszem myszy, udostępnia wszystkie ważne czynności i rozkazy. Kostka turla się chyba sprawiedliwie.
Drażni potwornie długi czas oczekiwania na załadowanie gry.

: wtorek, 10 kwietnia 2007, 14:08
autor: Nico
Wszystkie te zalety niestety są niwelowane przez !(@*()&$@*&$#@*) JAVE na której zbudowany jest ten program :x :evil: :!: Działa wolno i do pupy :(. Cyberboard i tak rulez :cool: .

: wtorek, 10 kwietnia 2007, 14:47
autor: Aldarus
Wolne działanie - to faktrycznie może być wada tego programu. Ja testowałem na amd 2,5 1gb ram i po paru sekundach namysłu komputera wszystko śmigało aż miło. Z drugiej strony jak kiedyś odpaliłem na laptopie (Int 1,5 512 ram) jakąś wcześniejszą wersję Vassala , to Twilight Struggle mi się ciął, choć Hanibal działał dobrze - może to zależy też w jakimś stopniu od moda (tj. konkretnej gry - mają one rozszerzenie mod :) Nie wiem na czym pracował commendante, ale się nie uskarżał (musze go zapytać, chyba że sam napisze)
Kostka jest sprawiedliwa - to potwierdzam - wyszła mi flanka na Sedan, a następnie 2x flipnąłem francuza na 7 :wink:

Vassal powienien się świetnie sprawdzić w grach, gdzie jest duża (tj. stale występująca) interakcja pomiędzy graczami.

: wtorek, 10 kwietnia 2007, 18:03
autor: Comandante
Ja bylem na notebooku z 1,3GHz i 512Mb RAM i wszystko smigalo bardzo ladnie (moze wazna jest przepustowosc lacza? Ja mam 1024)

: środa, 11 kwietnia 2007, 00:10
autor: Andy
Nico pisze:Działa wolno i do pupy :(.
Nie zauważyłem, żeby działał wolno. Tak jak pisałem, ładuje się długo, potem zasuwa aż miło.
Vassal powienien się świetnie sprawdzić w grach, gdzie jest duża (tj. stale występująca) interakcja pomiędzy graczami.
Zgadza się. W Silent War Vassal sprawdza się doskonale, a tam interakcja między graczem a jego wirtualnym przeciwnikiem jest ogromna! :D

: środa, 11 kwietnia 2007, 12:05
autor: Aldarus
Mała korekta po nowych doświadczeniach:
- te żetony ws przesuwał Commendante (tylko się nie chciał przyznać),
- vassal mógłby podświetlać żeton aktualnie podnoszonych przez drugiego gracza (jakaś czerwona ramka, czy coś). Czasami coś mniej istotnego potrafi przez to umknąć (zwłaszcza przy dużej planszy),
- kostka jest wybitnie niesprawiedliwa, o czym świadczą uzyskiwane podczas ostatniego testowania wyniki ;)

: środa, 11 kwietnia 2007, 12:32
autor: Strategos
Jedną z gier ,w której Vassal sprawdza się idealnie jest Twilight Struggle (znakomicie grało się z Bogdan[em]xp :D ).

: środa, 25 kwietnia 2007, 14:35
autor: Aldarus
Fajny pomysł z notatnikiem. Podzielony na sekcję prywatną i publiczną (widoczną dla innych). Tylko dlaczego nie można kopiować z sekcji w której pojawiają się wyniki rzutów, rozmowy graczy itd. do notatnika ?

No i nie ma chyba zabezpieczenia przed ewentualnym kilkukrotnym rozgrywaniem rundy (chyba, bo nie sprawdzałem, ale na to wygląda biorąc pod uwagę konstrukcję zapisu ruchu), więc odpada pbm w rozgrywkach w sytuacji ograniczonego zaufania do innego gracza.

Co do kostki - jest już lepiej. W trzecim etapie rozgrywki w pog-a udało mi się wyrzucić nawet 4 (fakt, że był to rzut na sprawdzenie, czy udało się wybudować okop, ale to szczegół :wink:

: niedziela, 6 maja 2007, 20:04
autor: Itagaki
Właśnie rozegraliśmy bitwę z serii GBoH z RyTo poprzez Vassala ze wsparciem Skype. Wyszło całkiem nieźle, 2 godz. przez CB zajęło by to co najmniej trzy razy tyle, nie mówiąc o niezliczenie większej ilosci kliknięć ;)
Wygląda na to, że Vassal zagości na dłużej na mym ekranie :)

: środa, 16 maja 2007, 12:39
autor: Aldarus
Przetestowano Crusader Rex via Vassal.
Sprawdza się znakomicie z jednym wyjątkiem - nie widać, czy dany klocek jest zakryty dla przeciwnika czy nie (runnesan twierdził, że widać po grubości ramki, ale jakoś się nie mogłem dopatrzeć ;)

: czwartek, 31 maja 2007, 19:09
autor: Itagaki
Czy ktoś mógłby mi wskazać moduł pod Vassala z grą w której są LIM'y (zakryte żetony wrzucamy do "kubeczka", a następnie losujemy) lub coś podobnego? Chciałbym podpatrzyć jak to zostało zrobione.

: czwartek, 31 maja 2007, 20:32
autor: RyTo
Ancient World: Carthage ma coś takiego...
Moduł do ściągnięcia i nawet nie trzeba się logować...