Najlepszy pilot myśliwski Wielkiej Wojny
Tak od razu go nie dostał, musiał najpierw zasłużyć.
Zresztą nie sądzę żeby trafienie z tego kanona było łatwe że nie wspomnę że bezpieczne. Nie mogę się doszukać danych XIICa lecz SPAD VII miał masę startową 775kg więc ten nie mógł mieć wiele więcej.
A uzbrojony był w to samo działko co 6-cio tonowy czołg!
Zresztą nie sądzę żeby trafienie z tego kanona było łatwe że nie wspomnę że bezpieczne. Nie mogę się doszukać danych XIICa lecz SPAD VII miał masę startową 775kg więc ten nie mógł mieć wiele więcej.
A uzbrojony był w to samo działko co 6-cio tonowy czołg!
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Było bardzo trudne: należało wycelować, strzelając z kaemu pociskami smugowymi, a potem odpalić działko, modląc się, żeby samolot się nie rozsypał.Gustavus pisze:Zresztą nie sądzę żeby trafienie z tego kanona było łatwe że nie wspomnę że bezpieczne.
XII Ca: masa własna: 587 kg . Masa całkowita 890 kg (w tym 55 kg działko i amunicja).Nie mogę się doszukać danych XIICa lecz SPAD VII miał masę startową 775kg więc ten nie mógł mieć wiele więcej.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Materiał pomocniczy z wikipedii :
piloci I wojny światowej będący asami:
Manfred von Richthofen (80) - Niemcy
René Fonck (75, nieoficjalnie ponad 100) - Francja
William Bishop (72) - Kanada
Ernst Udet (68) - Niemcy
Edward Mannock (61) - Wielka Brytania
Raymond Collishaw (61) - Kanada
James McCudden (57) - Wielka Brytania
Andrew Beauchamp-Proctor (54) - Afryka Południowa
Erich Löwenhardt (54) - Niemcy
Donald MacLaren (54) - Kanada
Georges Guynemer (53) - Francja
William George Barker (50) - Kanada
Roderic Dallas (50) - Australia
Werner Voss (48) - Niemcy
George McElroy (47) - Wielka Brytania
Robert Little (47) - Australia
Fritz Rumey (45) - Niemcy
Albert Ball (44) - Wielka Brytania
Rudolph Berthold (44) - Niemcy
Bruno Loerzer (44) - Niemcy
Paul Bäumer (43) - Niemcy
Charles Nungesser (43) - Francja
Tom Hazell (43) - Wielka Brytania
Josef Jacobs (41) - Niemcy
Georges Madon (41) - Francja
Oswald Boelcke (40) - Niemcy
Lothar von Richthofen (40) - Niemcy
Franz Büchner (40) - Niemcy
Philip Fletcher Fullard (40) - Wielka Brytania
Willy Coppens (37) - Belgia
Godwin Brumowski (35) - Austro-Węgry
Francesco Baracca (34) - Włochy
Julius Arigi (32) - Austro-Węgry
Frank Linke-Crawford (27) - Austro-Węgry
Edward Rickenbacker (26) - Stany Zjednoczone
Erwin Böhme (24) - Niemcy
Hermann Göring (22) - Niemcy
Aleksander Kazakow (20) - Rosja
Josef Kiss (19) - Austro-Węgry
Max Immelmann (15) - Niemcy
Jean Navarre (12) - Francja
Lanoe Hawker (7) - Wielka Brytania
Nie jest to zbyt miarodajne bo niektórzy z nich długo nie pożyli a niektórzy latali w takich czasach że się strzelali jeszcze z broni bocznej niemal więc nie mogli mieć jakiś potwornych ilości zestrzelen a na każde napracowali się o wiele bardziej.
piloci I wojny światowej będący asami:
Manfred von Richthofen (80) - Niemcy
René Fonck (75, nieoficjalnie ponad 100) - Francja
William Bishop (72) - Kanada
Ernst Udet (68) - Niemcy
Edward Mannock (61) - Wielka Brytania
Raymond Collishaw (61) - Kanada
James McCudden (57) - Wielka Brytania
Andrew Beauchamp-Proctor (54) - Afryka Południowa
Erich Löwenhardt (54) - Niemcy
Donald MacLaren (54) - Kanada
Georges Guynemer (53) - Francja
William George Barker (50) - Kanada
Roderic Dallas (50) - Australia
Werner Voss (48) - Niemcy
George McElroy (47) - Wielka Brytania
Robert Little (47) - Australia
Fritz Rumey (45) - Niemcy
Albert Ball (44) - Wielka Brytania
Rudolph Berthold (44) - Niemcy
Bruno Loerzer (44) - Niemcy
Paul Bäumer (43) - Niemcy
Charles Nungesser (43) - Francja
Tom Hazell (43) - Wielka Brytania
Josef Jacobs (41) - Niemcy
Georges Madon (41) - Francja
Oswald Boelcke (40) - Niemcy
Lothar von Richthofen (40) - Niemcy
Franz Büchner (40) - Niemcy
Philip Fletcher Fullard (40) - Wielka Brytania
Willy Coppens (37) - Belgia
Godwin Brumowski (35) - Austro-Węgry
Francesco Baracca (34) - Włochy
Julius Arigi (32) - Austro-Węgry
Frank Linke-Crawford (27) - Austro-Węgry
Edward Rickenbacker (26) - Stany Zjednoczone
Erwin Böhme (24) - Niemcy
Hermann Göring (22) - Niemcy
Aleksander Kazakow (20) - Rosja
Josef Kiss (19) - Austro-Węgry
Max Immelmann (15) - Niemcy
Jean Navarre (12) - Francja
Lanoe Hawker (7) - Wielka Brytania
Nie jest to zbyt miarodajne bo niektórzy z nich długo nie pożyli a niektórzy latali w takich czasach że się strzelali jeszcze z broni bocznej niemal więc nie mogli mieć jakiś potwornych ilości zestrzelen a na każde napracowali się o wiele bardziej.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Bardzo dziwna ta lista, z wieloma opuszczonymi pozycjami. Hawker ni w pięć ni w dziewięć - no i to oczywiście nie są wszyscy, którzy mieli tytuł asa, czyli zestrzelili 5 samolotów (lub balonów!) przeciwnika.Gustavus pisze:piloci I wojny światowej będący asami:
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- DT
- Divisní generál
- Posty: 3698
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
- Lokalizacja: Kowary
- Been thanked: 18 times
Do tego trzeba by dodac iz aby zaladowac dzialko trzeba bylo stanac w kokpicie, a drazek trzymac nogami....Andy pisze:AWu: wcale niełatwo było strzelać z tej armaty. Odrzut zatrzymywał samolot niemal w miejscu, dym kompletnie wypełniał kabinę, potem trzeba się było szarpać z ładowaniem działa. Małe zużycie amunicji przez Foncka dotyczy oczywiście standartowych kalibrów.
mój typ:
GODWIN BRUMOWSKI..... bardzo zafascynowany baronem... jago Oeffagi byly czerwone.....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Miałeś chyba na myśli wymianę magazynków w kaemach umieszczonych nad skrzydłem (np. w Nieuporcie 11). Działko 37 mm w SPADzie XII strzelało przez wydrążony wał śmigła, czyli w celu załadowania należało się raczej pochylić, a nie wstawać.DT pisze:Do tego trzeba by dodac iz aby zaladowac dzialko trzeba bylo stanac w kokpicie, a drazek trzymac nogami....
Tu Guynemer przed swoją XII. widać wyraźnie wylot lufy działka
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Zdaję sobie sprawę z niedoskonałosci tej listy. Znalazłem ją na wikipedii i wkleiłem żeby był jakiś odnośnik.Andy pisze:Bardzo dziwna ta lista, z wieloma opuszczonymi pozycjami.
Zresztą taka bezwartościowa nie była - przynajmniej AWu znalazł swojego asa traktorzystów .
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.