Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 20 listopada 2017, 17:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart
PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 09:12 
Chasseur

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2017, 14:40
Posty: 11
Witam ponownie.

Cos mi sie przypomniało.

Nurtuje mnie kwestia kart niemieckich dających możliwość pominięcia wpływu okopów przy ataku.
Czy ta reguła działa do końca walki? Chodzi mino to czy jeżeli Niemcy atakują czysty teren z okopami i wygrywają walkę zmuszając tym samym przeciwnika do wycofania to czy strona broniąca sie ma prawo wykorzystać okopy, ponieść dodatkowy poziom strat i pozostać czy tez wpływ okopów jest do końca pomijany i musi sie wycofać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart
PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 11:02 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2269
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Nie. Okopy są ignorowane wiec zarówno przesunięcie w tabeli crt jak i anulowanie wycofania kosztem poniesienia dodatkowej straty musi być pominięte.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart
PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 15:56 
Chasseur

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2017, 14:40
Posty: 11
No właśnie w instrukcji która czytałem jednoznacznie nie było to określone. Teraz popatrzę w tą wersje living rules która kolega podesłał w poprzednim wątku i jeszcze sprawdzę.
Na razie nie czuje sie na 100% przekonany.

Dzięki za wyjasnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart
PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 16:09 
Padpałkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:14
Posty: 1445
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Na kartach takich jak "Michel" albo "Peace offensive" ("Ofensywa dla pokoju") jest wyraźnie napisane: "Cancels all trench effects for 1 GE attack." Jak wszystkie, to wszystkie, możliwość utrzymania się na polu również.

Przypominam również o standardowej dla CDG ("card-driven games") zasadzie, że jeśli tekst na karcie jest sprzeczny z ogólnym zasadami gry, to karta ma pierwszeństwo.

_________________
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart
PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 17:01 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2269
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
J.jaszczur.ss napisał(a):
No właśnie w instrukcji która czytałem jednoznacznie nie było to określone. Teraz popatrzę w tą wersje living rules która kolega podesłał w poprzednim wątku i jeszcze sprawdzę.
Na razie nie czuje sie na 100% przekonany.

Dzięki za wyjasnienie


Bez względu na to czy czujesz się przekonany czy nie tak właśnie jest ;)
Wszystkie efekty są unieważnione.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomijanie wpływu okopów za pomocą kart
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 13:01 
Chasseur

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2017, 14:40
Posty: 11
Dziękuje za wyjaśnienie. Prostujecie moje Ścieżki ;)

Pozdrawiam i zapewniam ze to nie koniec pytań.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.