Dziury i korpusy

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

Czzyli jednak nie tylko u nas pojawiła się myśl o takim ostrzeganiu.
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
Peyo
Adjudant
Posty: 249
Rejestracja: czwartek, 26 października 2006, 00:32
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa

Post autor: Peyo »

Takie ostrzeganie to chyba pewien rodzaj międzynarodowego zwyczaju w grach towarzyskich przez Acts. Tak robią też w większości Amerykanie, np. Pete Reese z którym swego czasu grał Komendant - ponoć ten Pete to jakiś amerykański mistrz POGa.
Inny przykład że reguły dotyczące skutków braku zaopatrzenia są powszechnie uważane za zbyt surowe to strona grognard. Pod hasłem POG jest mnóstwo materiałów: jakieś warianty historyczne, scenariusze, home rules itd. Przeglądałem kiedyś home rules i zdecydowana większośc pomysłów jakie ludzie mają dotyczy właśnie zmiany skutków braku zaopatrzenia. Przykładowo jedna z propozycji dotyczyła poruszania sie na wrogim terytorium - zdaje się że zakończenie ruchu miało kosztować 2 a nie 1. Jak widzisz Andreasie ktoś skopiował Twój pomysł ale trochę zmodyfikował dla niepoznaki :wink:
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

Oni raczej byli pierwsi, bo gra wyszła u nich parę lat temu. W klubie samodzielnie wprowadziliśmy swego czasu te zasady, opracowaliśmy je bodajże razem z Leo.
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Z tych dwóch home rules "ostrzeganie" mi się podoba, a utrudnienia w ruchu po wrogim terytorium - nie. Ostrzeganie o grożącym okrążeniu przypomina mi komunikat "szach!" w królewskiej grze. Bo nie chodzi przecież ani o zbicie króla, ani odcięcie pięciu armii jednym korpusem.
Natomiast dodatkowe punkty za ruch po polach przeciwnika idą w przeciwnym kierunku niż ostrzeganie. Mogą skłaniać gracza do nieuważnej gry, tzn. zostawiania dziur we froncie, skoro nie stanowi to już takiego zagrożenia. Jest to w odniesieniu do I wojny światowej ahistoryczne i - według mnie - niezgodne z duchem gry.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Psycho_l
Adjudant-Major
Posty: 324
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Psycho_l »

A mi się gra dobrze bez ostrzegania i bez żadnych home rulsów :P
Awatar użytkownika
rom_mel
Caporal-Fourrier
Posty: 79
Rejestracja: środa, 18 października 2006, 10:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rom_mel »

Oj, to chyba ktoś inny wcześniej wymyślił tę zasadę Andreasie ;D
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez rom_mel, łącznie zmieniany 1 raz.
aka. kromka ^^
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1594
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 14 times

Post autor: Leo »

Zgadza się.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ścieżki chwały”