Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 24 listopada 2017, 05:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Karta Odwrót
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 08:55 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 887
Lokalizacja: Kielce
Panowie raczej wiem ale pytam aby się upewnić :wink:

Gram dramatyczną grę z Polo SToje sobie niemcami w C-T i Nancy.
Francuzi bronią w BLD drogi do Verdun
Zaatakowałem BLD z C-T. Polo na polu miał flipniętą armię i korpus. Ja waliłem z siłą trzech armii.

Polo zagrał kartę ODWRÓT.
Wynik bitwy Ja zadałem 5 strat - francuz 4 - musi się wycofać o 1 pole.

Polo jakoś to twórczo rozwinął uznając, ze nie musi się wycofywać bo odwrót (tak go rozumiem) kazuje jeden punkt strat (i mielibysmy remis)

ALE (moim zdaniem)

Zagranie odwrotu to ZAWSZE PRZYMUS odwrotu nawet jesli wynik walki jest WYGRANY dla obrońcy (a tutaj był przegrany, tak apropos)

Poza tym skoro na polu miał flipniętą armię i korpus to z wynikiem 5 hitów uratuje tylko stratę KORPUSU a flipnieta armia MUSI zejść...

Takie jest moje zdanie i mam nadzieję że żołnierska brać się ze mną zgadza?

WOgóle gra jest czaderska i bez oszczędzania szwabików... wszystko albo nic... to lubię (wojnę trzeba wygrać do zimy albo się poddać ; i nie dręczyć niemieckich cywilów podstępną i barbarzyńską BLOKADĄ)

Pozdrawiam serdecznie

_________________
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 11:24 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
A tak pięknie i jednoznacznie jest to wyjaśnione w nowych opisach kart. Polecam!

2/2 ODWRÓT * KB (BR:1 FR:1 ROS:1)
Jednostki broniące się ignorują jedną stratę poziomu korpusu i muszą
wycofać się o jedno pole niezależnie od wyniku walki. Jednostki atakujące i pozostające w
pełnej sile mogą wykorzystać powodzenie. Stratę poziomu Armii można zignorować tylko
wówczas, gdy nie poniósł straty żaden korpus. Patrz rozdział 12.6 w regułach.


A w punkcie 12.6.4 instrukcji'04 mamy wręcz napisane:

Wycofanie jest wymagane nawet, gdy wysokość strat obu stron
wskazuje na remis lub zwycięstwo obrońcy. Wycofanie
należy przeprowadzić tylko o jedno pole nawet, jeśli
różnica w wysokości strat nakazywałaby w zwykłych
warunkach wycofanie o dwa pola.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 12:21 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 887
Lokalizacja: Kielce
wielkie gratki Andy ale musiałem się odezwać aby zyskać argumentum z szacownych waszmościów.
Najzabawniejszy był komentarz POLO gdzy rzucał kartę

"rzucam ODWRÓT aby SIĘ NIE COFAĆ" :wink: :lol:

Takie kwiaty polskie :wink:

ps. Wybacz Polo za to forumowe obmawianie :oops: :wink:

Pozdrawiam serdecznie

_________________
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 18:47 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Posty: 368
Lokalizacja: Pruszków
Może jednak ja też cokolwiek dodam.

no tak w najnowszej edycji 2004 rzeczywiście jest to jednak jednoznaczne . Zniknął ten kontrowersyjny jak widzę zapis.

Tym niemniej jednak w poprzednej wersji
wyraźnie bylo napisane

This also cancels any retreat caused by losing battle.

I nie jest to moje jakieś widzi mi się, tylko też tak ze mną grali niektórzy Amerykańce w turnieju BPA.


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 19:56 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Podstępni Amerykańce po prostu Cię oszukiwali (niektórzy na tym forum dodadzą: to normalna cecha Amerykańców :wink: ). Zdanie, które zacytowałeś oznacza, że karta anuluje wycofanie się, które wynikałoby z rezultatu bitwy, gdyby nie był zagrany Odwrót. Inaczej mówiąc, nie ma sumowania wycofania się i odwrotu.
Nawet w starym opisie karty tuż przed Twoim cytatem jest zdanie: "Defending units [...] retreat 1 space."

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.