Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 24 listopada 2017, 05:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Yudenicz - straty
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 14:26 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 887
Lokalizacja: Kielce
Wiem, że temat był kiedyś wałkowany.

Jak to jest ze stratami dla tych specjalnych armii w tym Yudenicza?

Zakładam, że efekt walki był 4 hity.

Czy Yudenicz musi się dwa razy redukować do korpusu czy przyjmuje tylko pierwszy flip, a 2 straty mogą pójść w korpusy?

_________________
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez hubertok, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 14:29 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:47
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Yudenicz musi się flipnąć, a reszta w korpusy. Ja tak zawsze grywam

_________________
Wpieriod!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 15:30 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Posty: 2171
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, w ostatniej wersji zasad w końcu napisali tak, że nie ma wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 20:49 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Brzmi to tak:

12.4.5 Gdy w walce uczestniczą siły brytyjskie (wraz z
jednostkami innych narodowości lub samodzielnie) i są
siłą atakującą, istnieje kolejność ponoszenia strat przez
jednostki, jeśli jest to możliwe bez przekroczenia
wyznaczonego poziomu strat. Straty powinny być
poniesione przez jednostki w następującej kolejności:
• Armia BKE
• korpus BKE
• Armia MEF
• korpusy australijskie lub kanadyjskie
Gdy ze względu na przekroczenie poziomu strat obecna
podczas walki i wymieniona jako pierwsza w
zestawieniu jednostka nie może tych strat ponieść,
rozpatrywana jest kolejna jednostka. Podobna zasada
obowiązuje w odniesieniu do rosyjskiej Armii
Kaukaskiej. Jeżeli będzie brała udział w ataku, musi
ponieść straty jako pierwsza, o ile nie przekroczy to
wyznaczonego poziomu strat. W starciu, w którym
bierze udział zarówno armia MEF jak i rosyjska Armia
Kaukaska, atakujący może wybrać, która z nich ma
pierwszeństwo w ponoszeniu strat. W starciu, w którym
bierze udział zarówno rosyjska Armia Kaukaska, jak i
korpus australijski lub kanadyjski, pierwszeństwo w
ponoszeniu strat ma rosyjska Armia Kaukaska.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 10:08 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Posty: 2171
Lokalizacja: Warszawa
Spada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 11:47 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 887
Lokalizacja: Kielce
A jaka jest różnica między tym że poniesie 4 straty i musi się obrócić i kolejnym atakiem? Z tłumaczenia Andy'ego wynika, że akurat dotąd dopóki jest hity musi przyjąć - czyli przy 4 hitach już w pierwszym ataku ginie.

_________________
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 11:58 
Consul
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:58
Posty: 5796
Lokalizacja: Płock
W korpus by weszło jakby dostał 3 hity. Np. atakuje Judenicz i 2 korpusy, to jak atakujący dostaną 3 hity, to 2 muszą wejść w Judenicza (i flip) a trzeci wchodzi w jeden z dwóch korpusów.

_________________
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 12:44 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:47
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Nie śmiem podważać zdania Andy'ego w kwestii zasad do PoGa. Jednakże zasady angielskie precyzują że "that unit must take first loss if possible".

Czyli że musi ponieść stratę flipa - tak rozumiem pierwszą stratę (wyraźnie w liczbie pojedynczej). Pozostałe poziomy strat można natomiast moim zdaniem ponieść w innych jednostkach. Tak zawsze grałem i tak grali moim przeciwnicy.

_________________
Wpieriod!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 13:16 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Valmont napisał(a):
Nie śmiem podważać zdania Andy'ego w kwestii zasad do PoGa.

Śmiało, nie krępuj się! :wink:
Cytuj:
Jednakże zasady angielskie precyzują że "that unit must take first loss if possible".

Czyli że musi ponieść stratę flipa - tak rozumiem pierwszą stratę (wyraźnie w liczbie pojedynczej). Pozostałe poziomy strat można natomiast moim zdaniem ponieść w innych jednostkach.

Była na ten temat płomienna dyskusja, jeszcze na forum Gier Wojennych, w okresie, gdy tłumaczyliśmy z Outlawem instrukcję'04. Niestety, nie mam teraz czasu tego odszukać.
Była kontrowersja między Outlawem i mną w kwestii rozumienia i tłumaczenia tego przepisu. Drogą dyskusji, a może i głosowania (nie pamiętam) ustaliliśmy, że nie chodzi tylko o pierwszą stratę, ale że Judenicz, MEF, BEF etc. mają przyjmować tyle strat, ile są w stanie wchłonąć. Dopiero wtedy, gdy już nie mogą, a pozostaje jakaś "nadwyżka", obrywają pozostali. Czyli "ma ponosić straty jako pierwsza", a nie "ma ponieść pierwszy poziom strat".

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Ostatnio edytowano poniedziałek, 7 maja 2007, 13:18 przez Andy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 13:17 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Posty: 2171
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie (ale nie to co mowi Andy tylko Val).
Inaczej by napisali ze musi poniesc wszystkie straty chyba ze by przekraczały limit.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 13:39 
Pułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Posty: 1305
Lokalizacja: Opole
Cytat z oryginalnej instrukcji

"12.4.5 In any Combat involving British units as the Attacker
with or without other nationalities, there is a priority for which
unit must take the first loss if possible without exceeding the
Loss Number. The priority list is shown below:
• BEF Army
• BEF Corps
• MEF Army
• AUS or CND Corps"

Twierdzilem na starym forum Sciezek i dalej bede twierdzil, ze "take the first lost" to znaczy nic innego jak "poniesc pierwsza strate" (czyli pierwszego flipa), a nie "ponosic straty jako pierwszy" (take losses as the first)

Zwazcie, ze tytul podrodzialu brzmi: "12.4 Taking Losses", czyli Ponoszenie Strat.

"12.4.1 The result of each player’s die roll on the fire table is his
opponent’s Loss Number." To jest chyba jasne i oczywsite.

"12.4.2 Losses are taken by reducing or eliminating combat units
or Forts. Each step removed from a unit provides the unit’s LF"
towards fulfilling the Loss Number. Czyli kazda Strata to nic innego jak obrocenie badz wyeliminowanie oddzialu/twierdzy.

Strata = utrata jednego poziomu sprawnosci bojowej (nawiazujac do terminologii z Tannenbergu, czy starych Arden).

Zgadzam sie zatem z przedmowcami, ktorzy twierdza, ze przy loss no. = 4, Judenicz moze stracic tylko jednego flipa (jako pierwsza strate), a pozostale straty moga poniesc korpusy (o ile sa z Judeniczem)


Pozdrawiam,
V.

_________________
http://www.facebook.com/WydawnictwoPhalanx
http://bozeigrzysko.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 14:46 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Sprostowanie: tamta rozbieżność zdań dotyczyła zasad wycofywania się.
Co do Judenicza i innych "wyróżnionych" jednostek, to macie rację. Dyskusja była tu: http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=2306

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 15:33 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 887
Lokalizacja: Kielce
A skąd wiadomo, że strata to obrócenie jednostki?

_________________
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 15:42 
Pułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Posty: 1305
Lokalizacja: Opole
"Losses are taken by reducing or eliminating combat units
or Forts."

Take the first loss/losses are taken - chyba jasne, o co chodzi :?:

V.

_________________
http://www.facebook.com/WydawnictwoPhalanx
http://bozeigrzysko.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2007, 18:09 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:09
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa
Jak by chcieli zeby Judenicz ponosil caly straty nie napisali by must take the first loss ale must sustain losses first albo must take losses first bardziej co mnie zazylo to to ze Allenby nie musi ponosic strat :lol: niezle mialem zdziwko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.