Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 20 listopada 2017, 07:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 10:42 
Padpałkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:14
Posty: 1445
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Połączenia Londynu z kontynentem są oznaczone liniami kreskowanymi, z napisem "BR only", "BR units" albo coś w tym stylu. To oznacza, że z tych połączeń mogą korzystać wyłącznie jednostki brytyjskie. Zatem żadnych inwazji na Wielką Brytanię, to nie ta wojna :-)

Swoja droga, co się w tej Waszej rozgrywce wyrabia? Porty francuskie pozajmowane przez Niemców? Coś tak czuję, że gracz aliancki już by się mógł poddać, teraz to już będzie dobijanie leżącego :-)

_________________
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 11:15 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Raubritter napisał(a):
Połączenia Londynu z kontynentem są oznaczone liniami kreskowanymi, z napisem "BR only", "BR units" albo coś w tym stylu. To oznacza, że z tych połączeń mogą korzystać wyłącznie jednostki brytyjskie. Zatem żadnych inwazji na Wielką Brytanię, to nie ta wojna :-)

Swoja droga, co się w tej Waszej rozgrywce wyrabia? Porty francuskie pozajmowane przez Niemców? Coś tak czuję, że gracz aliancki już by się mógł poddać, teraz to już będzie dobijanie leżącego :-)


Tak, ale jak rozumiem chodziło o to, czy Brytyjczycy mogą próbować operacji Overlord o 30 lat wcześniej i próbowac desantem odbić porty zajęte przez PC :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 13:05 
Padpałkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:14
Posty: 1445
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Ups, teraz mi trochę wstyd - nie przeczytałem uważnie pytania :oops:

Brytyjczykami można atakować z Londynu tylko jeśli w ten sam atak zaangażowane są jednostki alianckie uderzające z pola we Francji lub Belgii.

Swoją drogą, przez to wyjaśnianie zasad narasta we mnie chęć zagrania w PoG-a. To by było piękne, taki powrót do źródeł. W końcu moja pierwsza CDG :-)

_________________
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 00:05 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 17:00
Posty: 724
Lokalizacja: WWY
Po dzisiejszej partii z Hermanem mam dwa pytania do bardziej doświadczonych kolegów.
1.Czy atakując samotną twierdzę z sąsiedniego pola i niszcząc ją w wyniku walki mogę wejść na jej pole?
2. Co się dzieje po wyparciu z pola z twierdzą i okopami "2" wrogich jednostek (sama twierdza nie została zniszczona)? Wchodzimy na twierdzę i oblegamy zamieniając okopy na naszą "1", czy wchodzimy na twierdzę, oblegamy i wrogie okopy spadają?

_________________
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 00:47 
Captain
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2006, 16:57
Posty: 1658
Lokalizacja: Warszawa
Co do pierwszego - tak, na podstawie przepisów z 2004
Cytuj:
12.7.1 Wszystkie atakujące jednostki, które pozostały w
pełnej wartości bojowej mogą wykorzystać powodzenie,
jeśli broniące się jednostki wycofały się lub zostały
wyeliminowane. Dotyczy to także korpusów, które
zastąpiły armie w wyniku poniesionych przez nie strat.
Wyjątek: w przypadku ataku na pole z twierdzą, na
którym nie znajdują się żadne inne wrogie jednostki,
atakujący nie może wykorzystać powodzenia
(niezależnie od różnicy w wysokości zadanych strat),
chyba że twierdza została zniszczona.


Co do drugiego, to na logikę okopy zachowują się jak zawsze - po zajęciu pola (zniszczeniu twierdzy) zmieniasz poziom 2 przeciwnika na swój 1, ale tutaj nie znalazlem uzasadnienia w przepisach dla tego konkretnego przypadku.

_________________
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 01:07 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 17:00
Posty: 724
Lokalizacja: WWY
Match napisał(a):
Co do drugiego, to na logikę okopy zachowują się jak zawsze - po zajęciu pola (zniszczeniu twierdzy) zmieniasz poziom 2 przeciwnika na swój 1, ale tutaj nie znalazlem uzasadnienia w przepisach dla tego konkretnego przypadku.


Match, chodzi o to że twierdza nie zastała zniaszczona, ale po uciekającym zostały okopy dwójka.

_________________
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 01:14 
Captain
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2006, 16:57
Posty: 1658
Lokalizacja: Warszawa
W takim razie nie zdobywasz kontroli nad polem - moim zdaniem okopy powinny zostać aż do upadku twierdzy, po którym zmieniasz je na poziom 1. Ale tutaj nie jestem pewien i czekam na opinię innych.

_________________
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 01:54 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 lutego 2007, 15:56
Posty: 201
Lokalizacja: Szczecin
Co oznaczają podkreślone tytuły kart i czym się różnią od tych niepodkreślonych?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 09:08 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2269
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
O ile pamiętam są to zdarzenia, które trwają dłużej. Np. całą turę lub do końca gry. Każda taka karta powinna mieć przypominajkę w postaci żetonu z nazwą zdarzenia. Kładzie się taki żeton na planszy, żeby przypominał, że karta cały czas obowiązuje.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 09:31 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Jak to ktoś mądrze powiedział: "Gdy wszystko zawiedzie, spróbuj zajrzeć do instrukcji" ;)
Cytuj:
3.0 Nazwa wydarzenia: podkreślenie nazwy wydarzenia
wskazuje na to, że wydarzenie to jest konieczne dla
pojawienia się innych wydarzeń. Oznacza też, że w
grze występuje żeton z nazwą wydarzenia, który może
być zastosowany jako przypomnienie faktu, że dane
wydarzenie nastąpiło.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 10:31 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2269
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
O właśnie :)

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 10:48 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Posty: 832
Lokalizacja: Warszawa
Czy dozwolone jest przesunięciem ruchem strategicznym (SR) korpusu BEF mając na planszy ciągle Armię BEF? Sensowność tego jest duża bo i tak BEF jest eliminowany na stałe, a tak mamy od razu do dyspozycji bardzo dobrą jednostkę. Ale czy jest to zgodne z przepisami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 14:57 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Rozumiem, że chodzi Ci o ruch strategiczny z pola rezerwy na mapę. Ja nie widzę niczego, co zabraniałoby wprowadzenia korpusu BEF na mapę "za życia" armii BEF. Jedyne co się z tym wiąże, to że gdy armia BEF zostanie wyeliminowana, to na tym polu nie pojawi się w jej miejsce korpus BEF (jeśli będzie gdzie indziej na mapie).

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytanie o przepisy
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 16:59 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Posty: 832
Lokalizacja: Warszawa
To że się nie pojawi może popsuć szyk, ale i tak z RB można przerzucać korpusy tylko do miejsc zaopatrzenia i/lub na pola na których jest już jakaś jednostka tego państwa. W związku z tym, że raczej w pierwszych rundach na NE nic się nie dzieje, korpus wyląduje na tym samym polu co BEF. 7 to nie 5, i zawsze te 2 pkt siły mogą się przydać w BRX.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [PoG] Pytania o przepisy
PostNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 11:02 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2228
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Chciałem się upewnić, czy po wejściu Włoch do Wojny w każdym etapie dodajemy 1PZ?
Co z kapitulacją Rumunii (nie widzę takiego przepisu i przy okazji z Bułgarią) jeśli ma zajętą stolicę i drugie punktowane miasto? Rozumiem, że nie można odtwarzać jednostek rumuńskich w takiej sytuacji?

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.