Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 17 czerwca 2018, 23:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Armie niezależne (2)
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:27 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Armie niezależne (2)

Kto decyduje o ruchu armii niezależnych?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:28 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:08
Posty: 1478
Lokalizacja: Warszawa
Ten, kto ma kartę uaktywniającą daną armię.

_________________
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:28 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Posty: 2942
Lokalizacja: Wawa i okolice
Rozumiem, ze po zagraniu karty tak właśnie jest. Ale spotkałem się z informacją, ze w następnych "impulsach" armię niezależną może ruszyć każdy wydając na to aktywację. Jest to aby prawdą??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:29 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:17
Posty: 52
Lokalizacja: Białystok
Prawda jest to pod warunkiem stosowania w rozgrywce zasady opcjonalnej 40.3. W standardowej grze armie niezalezne poruszaja sie tylko po zagraniu odpowiednich kart.

_________________
www.departament-gier.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Karty Tyche
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:30 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:17
Posty: 52
Lokalizacja: Białystok
Karty Tyche

Czy punkty operacyjne z kart Tyche mozna wykorzystac w jednym segmencie tylko na jeden ze sposobow opisanych w par. 12, czy tez mozna je dowolnie rozdzielac na rozne akcje (ruch, stawianie garnizonow, szkolenie wojsk)?

_________________
www.departament-gier.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:31 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
ha ha ha ha - to też moja jedna z dziesiątek wątpliwości co do dziurawych jak sito oryginalnych przepisów
osobiście stosuję z kumpalmi home rulesy w takich sytuacjach - w powyższej sytuacji przyjmujemy że punkty przeznaczamy tylko na 1 rodzaj akcji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Helepolis
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:37 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Helepolis

Zastanawiam się właśnie jak postępować z Helepolis. Czy usunięta może później wrócić do gry???
Jeśli może wrócić, to gracz po jej skutecznym użyciu (zdobyciu miasta), nie będzie jej demontował, po to aby jej nie zbudowali inni gracze po ponownym wyciągnięciu przez nich karty Helepolis. A usunie ją z mapy, gdy sam ponownie wylosuje kartę Helepolis aby móc ja zbudować raz jeszcze. Trochę sztuczne wszystko by to było.

Niby wychodzi na to, że Helepolis nie powinna wracać do gry, ale kurcze nie ma na to żadnej podkładki w przepisach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:38 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 4120
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Chyba każdy z wodzów miał środki i inżynierów, by zbudować własny Helepolis. Proponuję usunąć żeton z planszy i dalej go losować.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:38 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:11
Posty: 596
Lokalizacja: Warszawa
Helipolis dopóki nie zostanie zniszczone może stać pod zdobywanym lub zdobytym dużym miastem, aż do deklaracji zniszczenia. Wielokrotnie grając w Sukcesorów nie spotkałem się z takim przypadkiem, aby ktokolwiek pozostawił wieżę po zdobyciu miasta (obawa przed wykorzystaniem tego urządzenia przez innego gracza, przy kolejnym oblęzeniu). A co do powrotu do gry, to po jej usunięciu można po zagraniu odpowiednij karty użyć jej ponownie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 14.5 punkt drugi
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:40 
Tambour

Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Posty: 8
14.5 punkt drugi

W jaki sposob się rozgrywa walkę z siedzibą?

Ja rozumiem to tak że wchodząc na pole rzuca się na straty ale to nie oznacza walki. Być może walką jest możliwość oblęzenia a nazwali to tak żeby zaznaczyć że taka siedziba blokuje dalszy ruch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:40 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
"Walka" z plemieniem jest dokładnie opisana w par 14.12. Chodzi o sytacje kiedy nie zamierzasz podporządkować plemienia tylko chesz przejsć dalej wtedy plemie zadaje Ci ewentualnie straty a Ty jemu nie..Jeśli chcesz podbić plemię i masz wystarczającą liczbę punktów operacyjnych na wejście na jego teren i akcję "oblężniczą" ,wykonujesz rzut taki jak przy oblężeniu - konieczne jest do uzbieranie 3 pkt oblężeń aby zniewolić tych barbarzyńców lub jak kto woli dzielny niezależny lud . Nie ma innych "walk " z tymi plemionami.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 5.2 - dzielenie jednostek
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:47 
Tambour

Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Posty: 8
5.2 - dzielenie jednostek

Ostatni akapit
"Uwaga: nie dotyczy to srebrnych tarcz oraz jednostek królewskich"

W amerykańskiej instrukcji nie jest nic wspomniane o JednKról, czyli można je dzielić.

Jak jest naprawdę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:48 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Nie, można dzielić wyłącznie oddziały srebrnych tarcz.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zwycięski samotny generał vs przegrane jednostki królewskie
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:50 
Tambour

Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 16:28
Posty: 8
Zwycięski samotny generał vs przegrane jednostki królewskie

gracz A na początku walki ma Ptolemaiosa i 1 jednostkę macedonską lojalną

gracz B ma 1 jednostkę najemników i 2 królewskie

A wygrywa ale musi stracić 1 jednostkę, gdyż nie miał podwójnej przewagi (było chyba 3-2) i zostaje sam Ptolemaios.
B przegrywa i zostają mu tylko królewskie jednostki

Czy powinny się przyłączyć do samotnego Ptolemaiosa? To trochę dziwne. Praktycznie zwycięzka armia nie istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 20:51 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Rozumiem, ze chodzi o sytacje w której jednostki królewskie przyłaczają się do z wycięskiego wodza stronnictwa o większych prawach do tronu lub wodza który taką przewagę uzyskał w wyniku punktów prestiżu. Jeśli tak to zwycięska armia jak najbardziej istnieje dzięki zdrajcom.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.