Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 22 października 2018, 07:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Errata
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 21:25 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Posty: 540
Lokalizacja: Warszawa
Proponuje, abym w tym temacie podawali błędy znalezione w grze i od razu poprawki do nich. Nie jest to wyraz mojego czepialstwa, tylko próba stworzenia erraty :)

Plansza: pole 23.tys. greckich kolonistów.
JEST:Aktywowana przez kartę Tyche nr 14
POWINNO BYĆ: kartę nr 16

Instrukcja: 12.8 Ograniczenia. podpunkt 1
JEST: - można umieszczać garnizony na polach tranzytowych[...]
POWINNO BYĆ: - nie można umieszczać garnizonów na polach tranzytowych[...]

I tego nie jestem pewien: karta Tyche#27 typ BONUS, nie powinno być PREMIA? czekam na weryfikacje i wasze poprawki.
Jeżeli sam się gdzieś pomyliłem, to przepraszam za dezinformacje.

_________________
Point d'argent, point de Suisse.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez Hudson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 21:26 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:17
Posty: 52
Lokalizacja: Białystok
Str. 10, Przyklad rozmieszczenia garnizonow. Wyglada na to ze pkt. B nie jest oddalony od istniejacego sojuszniczego garnizonu o wiecej niz 2 pola a zatem mozna na nim umiescic nowy garnizon.
------------------------------------------------------------------------------------

edit: oczywiscie bledu nie ma (p.n. post Hudsona)

_________________
www.departament-gier.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 21:27 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Posty: 540
Lokalizacja: Warszawa
pioter napisał(a):
Str. 10, Przyklad rozmieszczenia garnizonow. Wyglada na to ze pkt. B nie jest oddalony od istniejacego sojuszniczego garnizonu o wiecej niz 2 pola a zatem mozna na nim umiescic nowy garnizon.

Zwroc uwage jaka linia tworzy polaczenie Twojego garnizonu z punktem B. Nie ma bledu.

_________________
Point d'argent, point de Suisse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 21:27 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Posty: 540
Lokalizacja: Warszawa
Karta Gracza, Tabela strat wsród wodzów:
Wodz ginie w wygranej bitwie przy rzucie 6, w przegranej przy rzucie 5 lub 6. Tabelka omylkowo mowi, ze jest odwrotnie

zeton "Cialo Aleksandra" jest na nim napisane +4PPT (Punkty Praw do Tronu), tymczasem jest on zrodlem 4 Punktow Przestizu.

jak zwykle prosze o weryfikacje

w grze klopotliwe jest to, ze 2 oddzialy srebrnych tarcz reprezentowane sa przez 1 zeton. trudno je rozdzielic, zwlaszcza jak jeden odbierze nam przeciwnik. oczywiscie mozna dorobic wlasne zetony, zwlaszcza, ze w ramkach znajdziemy sporo bialych zetonow z ktorymi mozna robic co sie chce;)

_________________
Point d'argent, point de Suisse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 12 grudnia 2006, 21:28 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Hudson napisał(a):
w grze klopotliwe jest to, ze 2 oddzialy srebrnych tarcz reprezentowane sa przez 1 zeton. trudno je rozdzielic, zwlaszcza jak jeden odbierze nam przeciwnik. oczywiscie mozna dorobic wlasne zetony, zwlaszcza, ze w ramkach znajdziemy sporo bialych zetonow z ktorymi mozna robic co sie chce;)

Nie mam przy sobie instrukcji ani karty ale chyba :
Srebrne tarcze przechodzą na drugą stronę w ten sposób ,że ich nowy dowódca otrzymuje tylko jeden oddział a drugi bezpowrotnie jest utracony .Ten " korpus gwardii" jest też nierozdzielny nawet jeśli składa się z 2 oddziałów.
Sprawdź.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:15 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:17
Posty: 52
Lokalizacja: Białystok
"20.1. Srebrne Tarcze wystepuja w grze jako jeden zeton reprezentujacy dwie jednostki o lacznej sile 6. Jednostki Srebrnych Tarcz nie mozna podzielic..."

_________________
www.departament-gier.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:16 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Posty: 540
Lokalizacja: Warszawa
Macie racje Panowie. Zwracam honor zachodniemu projektantowi.

_________________
Point d'argent, point de Suisse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:16 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:47
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Może to ja czegoś nie rozumiem, ale czy ktoś próbował sobie rozegrać przykłądową partyjkę z instrukcji? W drugiej turze gracz S rusza jednostkami, które nie znalazły się wcale w danych miejscach po pierwszej turze. Tak mi się wydaje przynajmniej. Np. jednostka w Macedonii i 2 jednostki w Syrii (było wyraźnie napisane że Peridikkas się nie rusza, a Krateros idzie do Fenicji)...

_________________
Wpieriod!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:17 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Posty: 540
Lokalizacja: Warszawa
nie probowalem, ale w tej przykladowej rozgrywce podane sa jakies dziwne nazwy kart, zupelnie inne niz w rzeczywistosci wystepuja na kartach.

_________________
Point d'argent, point de Suisse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:18 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Bardzo ważne :!: :W związku z ustaleniami na linii El Comandante - Grzegorz
-patrz temat Perdikkas należy wprowadzić poprawkę na karcie tego wodza


Perdikkas ma 4 jednostki królewskie Macedończyków a nie 6 jak na karcie w polskim wydaniu gry.

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:19 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Ważna rzecz:

Ponieważ polska instrukcja podaje trzy sprzeczne metody (jedną w przepisie (błędną) i 2 w przykładach (1 błędny)) na sprawdzenie czy dany wódz z armią może uniknąć bitwy, podaję za instrukcją angielską (wersja 2) jedynie słuszną metodę:
Rzucamy kostką. Jeśli wynik jest większy od inicjatywy wodza głównodowodzącego, wówczas można uniknąć bitwy.

Druga rzecz - też ważna: w polskiej instruckji jest mowa że unikając bitwy można wykonac ruch za 2PR. Nie jest jasne czy można też wykonać ruch za 1PR. Otóż wg instrukcji angielskiej (wersja 2) można: "General or army can be moved up to 2 MP (movement points)"

I link do zasad po angielsku:
http://www.bggfiles.com/viewfile.php3?fileid=1177


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:19 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Modyfikatory oblężeń dużych miast (niektórych) wynoszą +1 - na mapie. To ułatwia oblężenie->zdobywanie punktów oblężenia. Początkowo myślałem że to błąd na polskiej mapie. Ale widzę że na angielskiej jest to samo! O co chodzi? Babylon, Memphis itd. były łatwiejsze do zdobycia niż inne duże miasta?? (bez modyfikatorów) - mniej znane i zapewne słabiej ufortyfikowane??
Te modyfikatory to powinny być -1.

A, czy ktoś mógłby podać linka do treści angielskich kart? - bo chciałbym się dowiedzieć jak działa karta 'Ratunek w ostatniej chwili' (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnej nazwy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:20 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3026
Lokalizacja: Verulamium
podobno mury tych miast zostaly zniszczone w trakcie kampanii prowadzonych przez Aleksandra, stąd latwiej je oblegac


opis kart jest tu:

http://acts.warhorsesim.com/resources/s ... cards.html

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:21 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
comandante napisał(a):
podobno mury tych miast zostaly zniszczone w trakcie kampanii prowadzonych przez Aleksandra, stąd latwiej je oblegac

wow, nie pomyślałem o tym
comandante napisał(a):

no i wszystko jasne jeśli chodzi o 'Ratunek w ostatniej chwili' [polski tekst karty nie jest jasny i trzeba go koniecznie poprawić w odpowiedniku erraty Andy'ego dla Sukcesorów - jeśli kiedykolwiek powstanie :) ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 10:21 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Na mnie nie liczcie, tak jak napisałem w profilu: zainteresowania - historia od połowy XIX w. :wink:
Ale wśród miłośników dawniejszej historii też pewnie znajdzie się jakiś wariat :oops:

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.