Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 23 czerwca 2018, 08:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zwycięstwo na podstawie PPT
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:09 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio zdałem zdałem sobie sprawę, że aby wygrać na podstawie PPT TRZEBA zorganizować pogrzeb Aleksandra w Pelli. Komplet PPT z innych tytułów daje zaledwie 17PPT, czyli o 1 za mało. 'Nieco' to zawęża tę możliwość zwycięstwa.
Czy komuś z was (lub waszych przeciwników) udało się wygrać na podstawie praw do tronu? Czy naprawdę realne jest doprowadzić ciało Aleksandra do Pelli, licząc się ze wściekłymi atakami przeciwników ze wszystkich stron?


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez jax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:10 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Sytuacja podczas jednej z ostatnich rozgrywek klubowych do dyskusji:

Doprowadziłem ciało Aleksandra do granic Azji i byłem gotów szturmować Europę, ale przeciwnik wykradł mi ciało kartą i szybko uciekł do Pelli.

Moim zdaniem, jeśli chodzi o transport ciała, to najlepsza jest droga morska, np. Sydon-Cypr-Rodos-Ateny - w takim wariancie wystarczy ruch 2 x 4PR (a więc można się wyrobić nawet w czasie 1 rundy) i trasa zrobiona. Sporo czasu i kłopotu zaoszczędzone w porównaniu z drogą lądową. Ostatnio koleś wyciął mi taki numer - a że miał jeszcze pod kontrolą Ateny i Macedonię...

Przy transporcie morskim można próbować różnych sztuczek, np. aby uniknąć przechwytywania przez wrogą flotę, można wysłać samego wodza z ciałem - nie wynika z przepisów czy przechwycenie w takiej sytuacji jest możliwe czy nie, my stosujemy home rule'a, że w takim przypadku nie można przechwytywać.

Z punktu widzenia prawniczo-formalnego pewnie można by przechwytywać samotnego na podstawie 21.3, ale wcale nie jestem pewien czy to nie po nieścisłość/niedookreślenie pewnej sytuacji - uważam, że to możliwe patrząc na inne miejsca w instrukcji (oryginalnej), które są sprzeczne, nieprecyzyjne, nie regulują w ogóle pewnych sytuacji (i to właśnie związanych np. z samotnie podróżującymi wodzami/pomniejszymi dowódcami).


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez jax, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:12 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
jax napisał(a):
Z punktu widzenia prawniczo-formalnego pewnie można by przechwytywać samotnego na podstawie tego ustępu, ale wcale nie jestem pewien czy to nie po nieścisłość/niedookreślenie pewnej sytuacji - uważam, że to możliwe patrząc na inne miejsca w instrukcji (oryginalnej), które są sprzeczne, nieprecyzyjne, nie regulują w ogóle pewnych sytuacji (i to właśnie związanych np. z samotnie podróżującymi wodzami/pomniejszymi dowódcami).

W polskiej instrukcji nie ma wątpliwości ,ze można na wodzie przechwytywać samotnych wodzów biorących " pod pachę wóz" żałobny z ciałem Aleksandra.
Mnie się by nie podobało gdyby obowiązywały reguły umożliwiające skuteczną partyzantkę na szeroką skalę samotnych wodzów to by jednak podważało sens cierpliwej walki o pozycje wyjściowe, zdobywanie przewagi we flocie i wypaczało tę grę.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez Strategos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:13 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
http://www.bggfiles.com/viewfile.php3?fileid=1177

Na marginesie ciekawe czy pomniejszy dowódca może podróżować z ciałem - wg ang. instrukcji może (bo mowa jest ogólnie o generals), ale z drugiej strony jest przepis, że mniejszy dowódca jest usuwany z planszy natychmiast gdy nie jest na jednym polu z jednostkami wojskowymi (lub jest z głównym wodzem) .

W ogóle dużym minusem polskiej instrukcji jest nieprecyzyjne używanie terminu "wodzowie" (czasem ten termin obejmuje również pomniejszych dowódców a czasem nie); w angielskiej zawsze jest używane minor generals, major generals lub generals (wtedy jak rozumiem jest mowa o jednych i drugich).


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez jax, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:14 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Strategos napisał(a):
jax napisał(a):
Z punktu widzenia prawniczo-formalnego pewnie można by przechwytywać samotnego na podstawie tego ustępu, ale wcale nie jestem pewien czy to nie po nieścisłość/niedookreślenie pewnej sytuacji - uważam, że to możliwe patrząc na inne miejsca w instrukcji (oryginalnej), które są sprzeczne, nieprecyzyjne, nie regulują w ogóle pewnych sytuacji (i to właśnie związanych np. z samotnie podróżującymi wodzami/pomniejszymi dowódcami).

W polskiej instrukcji nie ma wątpliwości ,ze można na wodzie przechwytywać samotnych wodzów biorących " pod pachę wóz" żałobny z ciałem Aleksandra.
Mnie się by nie podobało gdyby obowiązywały reguły umożliwiające skuteczną partyzantkę na szeroką skalę samotnych wodzów to by jednak podważało sens cierpliwej walki o pozycje wyjściowe, zdobywanie przewagi we flocie i wypaczało tę grę.

Teraz skłaniam się możliwości przechwytywania; szczególnie jak wyczytałem w ang. instrukcji że można takiego samotnego przechwytywać na lądzie (nie pamiętam czy w polskiej jest mowa o przechwytywaniu samotnego - muszę sprawdzić); na logikę skoro można na lądzie to i powinno być można na morzu (w rzeczywistości jeśli można przechwycić orszak wodza zamiast armii lądowej to tym bardziej powinno być można przechwycić okręt zamiast floty!).


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez jax, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:16 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 marca 2006, 11:29
Posty: 144
Lokalizacja: Warszawa
Wątpliwe punkty:

15.1 Ruch generałów i armii po kropkowanych liniach jest nazywany ruchem morskim.
23.1 Bitwa morska rozpoczyna się kiedy gracz użyje swoich flot do przerwania ruchu morskiego innego gracza.


Tak jak napisałem wcześniej, ściśle rzecz biorąc (a więc ściśle wg przepisów) przeciwna interpretacja jest słuszna; a swoje wątpliwości opierałem na tym, że skoro w innych miejscach są np. niedomówienia, nieprecyzyjności, to może i tu tak jest, i to że przechwytywanie samotnego wodza jest możliwe wyszło w przepisach siłą rozpędu,
ale wycofuję się już z tych enuncjacji - przechwytywanie jest możliwe.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez jax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:18 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:11
Posty: 596
Lokalizacja: Warszawa
Można wygrać na PPT przy pewnej dozie szczęścia podczas losowania wodzów i w dalszej częsci rozgrywki. Otóż Leonatos i Perrdikas posiadają na starcie po 1 PPT. Gracz posiadający taki duet posiada w sumie 2 PPT za wodzów oraz 3 PPT za obrońcę dynastii. Następnie 5 PPT za Aleksandra V. Przy dużym zbiegu okoliczność można jeszcze uzyskać 3 PPT za ślub z Kleopatrą i 2 PPT za ślub z Tesaloniką, oraz 3 PPT za kontrolę Olimpias. W sumie daje to łącznie 18 PPT - czyli zwycięstwo bez chowania trupa. Aczkolwiek spełnienie tych wymogów wydaje się być bardziej niż mało prawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2006, 13:19 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Posty: 2172
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze 2 punkty za pochowanie ciała poza Pelią.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez Jasz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.