Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: Umpapa »

Przygotowuję dużą pulpową grę.

Potrzebuję metody losowego określania inicjatywy (kolejności faz poszczególnych graczy), przydałoby się też ograniczyć długość ich faz (a la zegar szachowy).

Zazwyczaj wykorzystuję karty (z pisemnym wyszczególnieniem wszystkich możliwych działań, tak aby pomóc początkującym graczom), ale chciałem spróbować czegoś świeżego.

I doznałem iluminacji.

Dlaczego nie skorzystać z losowego odtwarzania soundtracku jako sposobu za zarówno ograniczenie czas graczy jak i decydowania, kto będzie następny?

Jak to działa?

http://umpapas.blogspot.com/2015/07/ran ... ay-to.html
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: AWu »

Computer assisted wargaming... Soooo 2000s.

IMHO to nie najlepszy pomysł, to gra a nie wyścigi, ale w odpowiednim scenariuszu może być zabawne.
Jednak poza jakimś szalonym one shotem odstraszyłoby mnie od gry.

Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.
unicorn
Capitaine
Posty: 843
Rejestracja: sobota, 22 lipca 2006, 10:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 307 times
Been thanked: 164 times

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: unicorn »

W świecie plaszówkowym rozwiązania ograniczeń czasowych już z powodzeniem są stosowane - Space Hulk, Blood Bowl - ograniczenie czasowe na turę gracza, czy XCOM - aplikacja jako generator misji oraz miernik czasu wymuszający działanie pod presją. Pewnie jakby jeszcze chwilę się zastanowić znalazły by się kolejne.
Do tego różne gry "zabawowe" gdzie nie tyle jest odliczanie czasu, a akcje są równoczesne i działają na zasadzie kto pierwszy ten lepszy, zatem też trzeba "szybko się orientować" i wykonać akcję.

Czemu nie miałoby się to sprawdzić w bitewniaku?
Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: Umpapa »

AWu pisze:Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.
Przy takiej liczbie (ośmiu + MG) graczy jak planowana przez mnie, MUSZĘ wdrożyć sposób dyscyplinowania prokrastynujacych i nieuważnych graczy, siebie nie wyłączając.

Gracz NIE może zadeklarować akcji (i rzucić kości bo w moim systemie to jest jednoczasowe) po upływie "swojej" muzyki. Wiesz, że w moim systemie nic się nie przelicza, prawie żadnej matematyki. :) Jeden rzut (ok, różnymi kośćmi), jeśli zdany to eliminujesz (lub przyduszasz) wylosowana liczbę figurek ALBO przesuwasz się o wylosowaną liczbę cali (bieg) ALBO przesunąć o stałą liczbę cali ALBO podnosisz (rally) wylosowaną liczbę figurek.
Podnosić/przyduszać/zdejmować/przesuwać pojedyncze figurki może już po upływie swojej muzyki, to nie ma wpływu na sens wykonanych czynności.

Każdy z graczy miałby od 3 do max 5 "pionków", przy czym pionek = bohater/pojazd/sekcja/drużyna (figurki drużyny osobno podstawkowane, ale na wspólnej podstawce "sabocie"). Toteż w trakcie dwuipółminutowej tury mógłby wykonać od 3 do 5 rzutów. Oczywiście mechanizm ten zmuszałby do czujnej obserwacji gry i rozeznania CO chce się robić w swojej fazie.

W wyjątkowych sytuacjach (wypadniecie kości poza stół) mistrz gry mógłby spauzować muzykę.

Zastanawiam się nad tym by gracze mogli byli uprzedzani (np poprzez wyświetlanie RandomYouTube na TV), że następna tura będzie ich (na stronie RandomTube widać jaka będzie następna piosenka), coby się mogli płynnie "włączyć do ruchu" i psychicznie przygotować.

My tak graliśmy w szóstkę (i w ósemkę!) w Twilight Empire 3ed oraz Eclipse, niemalże z zegarami szachowymi. Uważam, że Game Clock Cube zrewolucjonizował rozgrywkę. Szkoda, że nie ma Game Clock Cube emitującego określoną muzykę...

Chcesz zrobić siusiu/wypalić papieroska, to nie opóźniaj rozgrywki i nie zmuszaj innych do tracenia czasu, tylko udaj się na stronę tuż po zakończeniu swojej fazy. :)

Aha, a na TMP niektórym się podoba: :)
http://theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=391066
unicorn pisze: Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.
Dzięki Unicornie. :)
Dlatego obciąłem Sowietom fazę o kilka sekund, Arabskim hordom :twisted: dałem aż 4 minuty, Predatorowi dałem dwie fazy (choć krótsze), a Niemcom jedną z dwóch faz, do wyboru.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: Warchoł »

Kolejny świetny pomysł Umpapo, pokażesz kiedyś Swój system?
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: Sarmor »

Dla mnie rozwiązanie słabe, bo albo się skupiam na muzyce, albo na graniu. :) Ale może z MG jakoś by szło.

Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia. ;)
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: AWu »

Na Random youtube to słuchaliby głównie reklam chyba ;)


To rozwiązanie ma potencjał w jakimś pulp skirmishu.
Jest taka gra RPG stara gdzie gracz może sobie wykupić soundtrack dla postaci :)
Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.

Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.

Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).

Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA :P
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: Umpapa »

Warchoł pisze:Kolejny świetny pomysł Umpapo, pokażesz kiedyś Swój system?
Jak skończę, na pewno. :)
Sarmor pisze:Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia. ;)
RandomTube jest prawdziwie losowe. Dlatego nie używałem Spotify.

Każdy utwór będzie odsłuchany od 6 do 8 razy. Idzie wytrzymać. :)
AWu pisze:Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.
Właśnie.
AWu pisze:Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.
Przetestujemy... :)
AWu pisze:Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).
Dla nas gra to świętość, jest zakaz opóźniania i rozpraszania gry przez pogadanki pozagrowe.
AWu pisze:Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA :P
Nie mam 16 armii w DBA. Ba, nie mam ani jednej.:P
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: GRZ »

RandomTube jest prawdziwie losowe.
Odważne stwierdzenie. ;)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: AWu »

Umpapa pisze:Nie mam 16 armii w DBA. Ba, nie mam ani jednej. :P
A to już niedopatrzenie poważne, nie moja wina :P
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy

Post autor: Umpapa »

GRZ pisze:
RandomTube jest prawdziwie losowe.
Odważne stwierdzenie. ;)
OK. quasilosowe, ale nie tworzy wzorów. Och wiadomo o co chodzi. :P
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”