Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Przygotowuję dużą pulpową grę.
Potrzebuję metody losowego określania inicjatywy (kolejności faz poszczególnych graczy), przydałoby się też ograniczyć długość ich faz (a la zegar szachowy).
Zazwyczaj wykorzystuję karty (z pisemnym wyszczególnieniem wszystkich możliwych działań, tak aby pomóc początkującym graczom), ale chciałem spróbować czegoś świeżego.
I doznałem iluminacji.
Dlaczego nie skorzystać z losowego odtwarzania soundtracku jako sposobu za zarówno ograniczenie czas graczy jak i decydowania, kto będzie następny?
Jak to działa?
http://umpapas.blogspot.com/2015/07/ran ... ay-to.html
Potrzebuję metody losowego określania inicjatywy (kolejności faz poszczególnych graczy), przydałoby się też ograniczyć długość ich faz (a la zegar szachowy).
Zazwyczaj wykorzystuję karty (z pisemnym wyszczególnieniem wszystkich możliwych działań, tak aby pomóc początkującym graczom), ale chciałem spróbować czegoś świeżego.
I doznałem iluminacji.
Dlaczego nie skorzystać z losowego odtwarzania soundtracku jako sposobu za zarówno ograniczenie czas graczy jak i decydowania, kto będzie następny?
Jak to działa?
http://umpapas.blogspot.com/2015/07/ran ... ay-to.html
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Computer assisted wargaming... Soooo 2000s.
IMHO to nie najlepszy pomysł, to gra a nie wyścigi, ale w odpowiednim scenariuszu może być zabawne.
Jednak poza jakimś szalonym one shotem odstraszyłoby mnie od gry.
Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.
IMHO to nie najlepszy pomysł, to gra a nie wyścigi, ale w odpowiednim scenariuszu może być zabawne.
Jednak poza jakimś szalonym one shotem odstraszyłoby mnie od gry.
Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.
-
- Capitaine
- Posty: 844
- Rejestracja: sobota, 22 lipca 2006, 10:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 307 times
- Been thanked: 165 times
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
W świecie plaszówkowym rozwiązania ograniczeń czasowych już z powodzeniem są stosowane - Space Hulk, Blood Bowl - ograniczenie czasowe na turę gracza, czy XCOM - aplikacja jako generator misji oraz miernik czasu wymuszający działanie pod presją. Pewnie jakby jeszcze chwilę się zastanowić znalazły by się kolejne.
Do tego różne gry "zabawowe" gdzie nie tyle jest odliczanie czasu, a akcje są równoczesne i działają na zasadzie kto pierwszy ten lepszy, zatem też trzeba "szybko się orientować" i wykonać akcję.
Czemu nie miałoby się to sprawdzić w bitewniaku?
Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.
Do tego różne gry "zabawowe" gdzie nie tyle jest odliczanie czasu, a akcje są równoczesne i działają na zasadzie kto pierwszy ten lepszy, zatem też trzeba "szybko się orientować" i wykonać akcję.
Czemu nie miałoby się to sprawdzić w bitewniaku?
Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Przy takiej liczbie (ośmiu + MG) graczy jak planowana przez mnie, MUSZĘ wdrożyć sposób dyscyplinowania prokrastynujacych i nieuważnych graczy, siebie nie wyłączając.AWu pisze:Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.
Gracz NIE może zadeklarować akcji (i rzucić kości bo w moim systemie to jest jednoczasowe) po upływie "swojej" muzyki. Wiesz, że w moim systemie nic się nie przelicza, prawie żadnej matematyki. Jeden rzut (ok, różnymi kośćmi), jeśli zdany to eliminujesz (lub przyduszasz) wylosowana liczbę figurek ALBO przesuwasz się o wylosowaną liczbę cali (bieg) ALBO przesunąć o stałą liczbę cali ALBO podnosisz (rally) wylosowaną liczbę figurek.
Podnosić/przyduszać/zdejmować/przesuwać pojedyncze figurki może już po upływie swojej muzyki, to nie ma wpływu na sens wykonanych czynności.
Każdy z graczy miałby od 3 do max 5 "pionków", przy czym pionek = bohater/pojazd/sekcja/drużyna (figurki drużyny osobno podstawkowane, ale na wspólnej podstawce "sabocie"). Toteż w trakcie dwuipółminutowej tury mógłby wykonać od 3 do 5 rzutów. Oczywiście mechanizm ten zmuszałby do czujnej obserwacji gry i rozeznania CO chce się robić w swojej fazie.
W wyjątkowych sytuacjach (wypadniecie kości poza stół) mistrz gry mógłby spauzować muzykę.
Zastanawiam się nad tym by gracze mogli byli uprzedzani (np poprzez wyświetlanie RandomYouTube na TV), że następna tura będzie ich (na stronie RandomTube widać jaka będzie następna piosenka), coby się mogli płynnie "włączyć do ruchu" i psychicznie przygotować.
My tak graliśmy w szóstkę (i w ósemkę!) w Twilight Empire 3ed oraz Eclipse, niemalże z zegarami szachowymi. Uważam, że Game Clock Cube zrewolucjonizował rozgrywkę. Szkoda, że nie ma Game Clock Cube emitującego określoną muzykę...
Chcesz zrobić siusiu/wypalić papieroska, to nie opóźniaj rozgrywki i nie zmuszaj innych do tracenia czasu, tylko udaj się na stronę tuż po zakończeniu swojej fazy.
Aha, a na TMP niektórym się podoba:
http://theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=391066
Dzięki Unicornie.unicorn pisze: Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.
Dlatego obciąłem Sowietom fazę o kilka sekund, Arabskim hordom dałem aż 4 minuty, Predatorowi dałem dwie fazy (choć krótsze), a Niemcom jedną z dwóch faz, do wyboru.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Kolejny świetny pomysł Umpapo, pokażesz kiedyś Swój system?
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Dla mnie rozwiązanie słabe, bo albo się skupiam na muzyce, albo na graniu. Ale może z MG jakoś by szło.
Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia.
Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia.
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Na Random youtube to słuchaliby głównie reklam chyba
To rozwiązanie ma potencjał w jakimś pulp skirmishu.
Jest taka gra RPG stara gdzie gracz może sobie wykupić soundtrack dla postaci
Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.
Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.
Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).
Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA
To rozwiązanie ma potencjał w jakimś pulp skirmishu.
Jest taka gra RPG stara gdzie gracz może sobie wykupić soundtrack dla postaci
Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.
Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.
Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).
Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Jak skończę, na pewno.Warchoł pisze:Kolejny świetny pomysł Umpapo, pokażesz kiedyś Swój system?
RandomTube jest prawdziwie losowe. Dlatego nie używałem Spotify.Sarmor pisze:Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia.
Każdy utwór będzie odsłuchany od 6 do 8 razy. Idzie wytrzymać.
Właśnie.AWu pisze:Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.
Przetestujemy...AWu pisze:Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.
Dla nas gra to świętość, jest zakaz opóźniania i rozpraszania gry przez pogadanki pozagrowe.AWu pisze:Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).
Nie mam 16 armii w DBA. Ba, nie mam ani jednej.AWu pisze:Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
Odważne stwierdzenie.RandomTube jest prawdziwie losowe.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
A to już niedopatrzenie poważne, nie moja winaUmpapa pisze:Nie mam 16 armii w DBA. Ba, nie mam ani jednej.
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
OK. quasilosowe, ale nie tworzy wzorów. Och wiadomo o co chodzi.GRZ pisze:Odważne stwierdzenie.RandomTube jest prawdziwie losowe.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja