KW - wersje i odmiany

Sprzęt i uzbrojenie wojsk w XX wieku.
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

KW - wersje i odmiany

Post autor: DT »

[center]czołg ciężki KW[/center]

KW-1 model 1939 (w starszych źródłach: KW-1)
produkcja
fabryki
a) Zawod Nr 100 (Leningradskij Kirovskij Zawod = LKZ),
okres produkcji do połowy 1940 roku
wielkość produkcji około 100 czołgów
UWAGA:poniżej łączna produkcja roczna dla modeli 1939, 1940 i 1941
a) w 1940 roku 141 wozów
b) w 1941 roku 1258 wozów
c) w 1942 roku około 1860 wozów
masa 43,5-44,0 tony
załoga 5 ludzi (dowódca, działonowy, ładowniczy, mechanik-kierowca, strzelec-radiotelegrafista)
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6680-6750 (6800) mm
szerokość 3320-3350 mm
wysokość 2710 mm
prześwit 440-450 mm
uzbrojenie
w wieży 1 armata czołgowa kal. 76,2 mm obr.1939 (Ł-11); sprzężona z 1 km-em kal. 7,62 mm DT
długość lufy (w kalibrach) 30,5
prędkość wylotowa pocisku 635 m/s
szybkostrzelność 6-8 strz./min
kąty ostrzału: w poziomie 360º, w pionie –7º+25º
napęd wieży: ręczny i elektryczny
prędkość obrotu wieży: elektrycznie 10-12º/s
w kadłubie 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
UWAGA:w pierwszych egzemplarzach seryjnych nie występował
kąty ostrzału w poziomie 24º, w pionie –6º +12º
w tyle wieży 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
kąty ostrzału: w poziomie 30º, w pionie –15º+15º
amunicja
do działa 111 nabojów
do km 3024 nabojów (w czołgach z radiostacją) lub 3475 nabojów (w czołgach bez radiostacji)
granaty do 25 granatów ręcznych F-1
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy TOD-6, 1 celownik peryskopowy PT-6, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 3 szczeliny obserwacyjne
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża - spawana
...................kadłub............nadbudowa........................wieża.............jarzmo
przód...75 mm/60º.....40 mm/25º i 75mm/60°....75 mm/70°....90 mm/obłe
boki.....75 mm/90º.....75 mm/90º........................75 mm/75º
tył.......70 mm/obłe....60 mm/40º........................75 mm/75º
góra...........................30 mm/0º..........................40 mm/0º
dno......40 mm/0º
napęd
rodzaj i typ silnika dieslowski, 4-suwowy, widlasty, 12-cylindrowy, typ W-2K, chłodzony płynem
średnica cylindra 150mm
skok tłoka 180-187 mm
stopień sprężania 15-15,8
pojemność 38 880 cm3
moc 600 KM przy 2000 obr./min
paliwo olej napędowy
pojemność zasadniczych zbiorników paliwa 600-615 litrów
zużycie paliwa po drodze 195-200 litrów/ 100 km
zużycie paliwa w terenie 320 litrów/ 100 km
układ napędowy (transmisja)
sprzęgło główne suche, wielotarczowe
skrzynia przekładniowa mechaniczna
ilość biegów 5 biegów do przodu i 1 do tyłu
mechanizmy skrętu sprzęgła boczne z hamulcami taśmowymi, planetarne przekładnie boczne
podwozie
koła nośne 6 par podwójnych, stalowych kół nośnych z wewnętrzną amortyzacją, zawieszonych niezależnie na wahaczach i drążkach skrętnych; 3 pary kół podtrzymujących (z bandażami gumowymi) górną część gąsienicy
koła napędowe z tyłu kadłuba
koła napinające z przodu kadłuba.
gąsienice metalowe, jednoswożniowe, jednogrzebieniowe;
ilość ogniw 87-90 ogniw w każdej gąsienicy
podziałka gąsienicy 163 mm
szerokość gąsienicy 700 mm
długość oporowa gąsienicy 4110-4600 mm
rozstaw środków gąsienic 2600-2630 mm
instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V.
łączność
zewnętrzna radiostacja 71-TK-3
UWAGA:tylko wozy dowódców (od plutonu wzwyż)
wewnętrzna czołgowy telefon wewnętrzny TPU-4
osiągi
moc jednostkowa 13,8-13,6 KM/t
nacisk jednostkowy 0,70 kG/cm2
promień skrętu 950 cm
prędkość maksymalna po drodze do 35 km/h
zasięg po drodze 225-250 km
zasięg w terenie 230-260 km
pokonywane przeszkody
wzniesienia 36º
rowy o szerokości 280 cm
ściany o wysokości 120 cm
brody o głębokości 160 cm

KW-1 model 1940 (w starszych źródłach: KW-1A)
(odmiana z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 1939
produkcja
okres produkcji połowa 1940 - połowa 1941 roku
wielkość produkcji 1141 czołgów (wszystkich odmian modelu 1940)
masa 47,5 tony
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6680-6750 (6900) mm
uzbrojenie
w wieży 1 armata czołgowa kal. 76,2 mm obr.1940 (F-32); sprzężona z 1 km-em kal. 7,62 mm DT
długość lufy (w kalibrach) 31,5
prędkość wylotowa pocisku p-panc 612 m/s (dla pocisku o masie 6,30 kg)
przebijalność pocisku p-panc (mm/m) 60/500; 52/1000
kąty ostrzału: w poziomie 360º, w pionie –5º+25º
szybkostrzelność 4-8 strz./min
broń ręczna etatowo posiadał na wyposażeniu pistolet maszynowy PPSz
amunicja
do działa 114 nabojów
do pistoletu maszynowego 300 nabojów
osiągi
moc jednostkowa 12,6 KM/t
nacisk jednostkowy 0,78 kG/cm2
prędkość maksymalna po drodze do 32 km/h

KW-1 model 1940 (w starszych źródłach: KW-1A)
(odmiana z kadłubem spawanym i wieżą odlewaną oraz działem F-32)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 19140 z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32
produkcja
okres produkcji kwiecień 1941 - połowa 1941 roku
masa 48,0 tony
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża - odlewana
...................kadłub.........nadbudowa........................wieża.................jarzmo
przód.....75 mm/60º....40 mm/25º i 75mm/60°.....95 mm/70°........95 mm/obłe
boki.......75 mm/90º....75 mm/90º.........................95 mm/75º
tył.........70 mm/obłe...60 mm/40º.........................95 mm/75º
góra............................30 mm/0º...........................40 mm/0º
dno........40 mm/0º
osiągi
moc jednostkowa 12,5 KM/t
nacisk jednostkowy 0,80 kG/cm2

KW-1 model 1940 (w starszych źródłach: KW-1E)
(odmiana z kadłubem i wieżą spawaną, dodatkowymi ekranami oraz działem F-32)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 1940 z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32
produkcja
okres produkcji 1941 rok
masa 50,0 ton
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża – spawana, na przód kadłuba oraz przód i boki wieży ekranowane 30 mm blachami.
...................kadłub..............nadbudowa..........................wieża.................jarzmo
przód.....105 mm/60º........70 mm/25º i 105mm/60°.....105 mm/70°.....90 mm/obłe
boki.......75 mm/90º..........75 mm/90º...........................105 mm/75º
tył........70 mm/obłe..........60 mm/40º...........................75 mm/75º
góra..................................30 mm/0º.............................40 mm/0º
dno.......40 mm/0º
osiągi
moc jednostkowa 12,0 KM/t
nacisk jednostkowy 0,82 kG/cm2
prędkość maksymalna po drodze do 28 km/h

KW-1 model 1941 (w starszych źródłach: KW-1B)
(odmiana z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 1940 z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32
produkcja
fabryki
a) Zawod Nr 100 (Leningradskij Kirovskij Zawod = LKZ),
b) Zawod Nr 100 (Czelabinskij Kirowskij Zawod = CzKZ) (to jest LKZ to ewakuacji z Leningradu)
okres produkcji połowa 1941 - połowa 1942 roku
wielkość produkcji 1121 czołgów (wszystkich odmian modelu 1941)
uzbrojenie
prędkość obrotu wieży: elektrycznie: początkowo 10-12º/s, później 5°/s
przeciwlotnicze 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min) montowany na wieży obok włazu działonowego
UWAGA: przeciwlotniczy karabin maszynowy był montowany na co 5-7 czołgu
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy TMFD, 1 celownik peryskopowy PT-6, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 3 szczeliny obserwacyjne
paliwo
zużycie paliwa po drodze 240 litrów/ 100 km
podwozie
koła nośne 6 par podwójnych, stalowych (odlewanych) kół nośnych, zawieszonych niezależnie na wahaczach i drążkach skrętnych; 3 pary kół podtrzymujących (bez bandaży gumowych) górną część gąsienicy

KW-1 model 1941 (w starszych źródłach: KW-1B)
(odmiana z kadłubem spawanym i wieżą odlewaną oraz działem F-32)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 1941 z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32
masa 48,0 tony
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża - odlewana
...................kadłub.........nadbudowa........................wieża.................jarzmo
przód.....75 mm/60º....40 mm/25º i 75mm/60°.....95 mm/70°........95 mm/obłe
boki.......75 mm/90º....75 mm/90º.........................95 mm/75º
tył.........70 mm/obłe...60 mm/40º.........................95 mm/75º
góra............................30 mm/0º...........................40 mm/0º
dno........40 mm/0º
osiągi
moc jednostkowa 12,5 KM/t
nacisk jednostkowy 0,80 kG/cm2

KW-1 model 1941 (w starszych źródłach: KW-1B)
(odmiana z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem ZiS-5 lub F-34)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 19141 z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem F-32
uzbrojenie
w wieży 1 armata czołgowa kal. 76,2 mm obr.1941 (ZiS-5 lub F-34); sprzężona z 1 km-em kal. 7,62 mm DT
UWAGA: oba działa miały niemal identyczne osiągi balistyczne oraz długość unifikowaną amunicję
długość lufy (w kalibrach) 41,6
prędkość wylotowa pocisku p-panc 680 m/s (dla pocisku BR-350B o masie 6,30 kg)
przebijalność pocisku p-panc (mm/m) 86/100, 81/300, 75/500; 68/1000; 62/1500 (dla pocisku BR-350B)
szybkostrzelność 4-8 strz./min
kąty ostrzału: w poziomie 360º, w pionie –5º+28º

KW-1 model 1941 (w starszych źródłach: KW-1B)
(odmiana z kadłubem spawanym i wieżą odlewaną oraz działem ZiS-5 lub F-34)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 1941 z kadłubem i wieżą spawaną oraz działem ZiS-5 lub F-34
masa 48,0 tony
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża - odlewana
...................kadłub.........nadbudowa........................wieża.................jarzmo
przód.....75 mm/60º....40 mm/25º i 75mm/60°.....95 mm/70°........95 mm/obłe
boki.......75 mm/90º....75 mm/90º.........................95 mm/75º
tył.........70 mm/obłe...60 mm/40º.........................95 mm/75º
góra............................30 mm/0º...........................40 mm/0º
dno........40 mm/0º
osiągi
moc jednostkowa 12,5 KM/t
nacisk jednostkowy 0,80 kG/cm2

KW-1s (w starszych źródłach: KW-1C, można spotkać również oznaczenie KW-1 Model 1942)
podano tylko różnice w stosunku do modelu 1941 z kadłubem spawanym i wieżą odlewaną oraz działem ZiS-5 lub F-34
produkcja
fabryki
a) Zawod Nr 100 (Czelabinskij Kirowskij Zawod = CzKZ)
okres produkcji sierpień 1942 - wrzesień(?) 1943 roku
wielkość produkcji 1106 czołgów (lub jak podają inne źródła 1306 czołgów)
d) w 1942 roku 585 wozów
e) w 1943 roku 621 wozów
masa 42,5 tony
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6750 (6950) mm
szerokość 3325 mm
wysokość 2450 (z przeciwlotniczym kaemem 2640) mm
prześwit 440-450 mm
uzbrojenie
broń ręczna wycofano z wyposażenia pistolet maszynowy PPSz
amunicja
do działa 102 nabojów
do km 3087 nabojów
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy 9T-7, 1 celownik peryskopowy PT-4-7, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 8 szczelin obserwacyjnych
pancerz kadłub - spawany z płyt walcowanych, wieża – spawana z elementów odlewanych
................kadłub..............nadbudowa..........................wieża...................jarzmo
przód....60 mm/65º........50 mm/20º i 75mm/60°......60-82 mm/obłe.....90 mm/obłe
boki......60 mm/90º........60 mm/90º.........................82 mm/75º
tył........60 mm/obłe........60 mm/obłe.......................82 mm/75º
góra...............................30 mm/0º..........................30 mm/0º
dno........30 mm/0º
paliwo
pojemność zasadniczych zbiorników paliwa 595-610 litrów
pojemność dodatkowych zbiorników paliwa 360-450 litrów
zużycie paliwa po drodze 200 litrów/ 100 km
zużycie paliwa w terenie 350 litrów/ 100 km
układ napędowy (transmisja)
skrzynia przekładniowa mechaniczna ilość reduktorem
ilość biegów 8 biegów do przodu i 2 do tyłu
podwozie
ilość ogniw 87-90 ogniw w każdej gąsienicy
szerokość gąsienicy 650 mm
długość oporowa gąsienicy 4400 mm
rozstaw środków gąsienic 2590 mm
instalacja elektryczna jednoprzewodowa 12/24V.
łączność
zewnętrzna radiostacja 9R lub 10R
wewnętrzna czołgowy telefon wewnętrzny TPU-3bisF
osiągi
moc jednostkowa 14,1 KM/t
nacisk jednostkowy 0,85 kG/cm2
prędkość maksymalna po drodze 43 km/h
prędkość maksymalna w terenie 19 km/h
zasięg po drodze 320 km
zasięg w terenie 160 km

KW-2 Model 1940 (w starszych źródłach: KW-2)
UWAGA: model z tzw. „dużą wieżą”
produkcja
fabryki
a) Zawod Nr 100 (Leningradskij Kirovskij Zawod = LKZ),
okres produkcji II. połowa 1940 roku
wielkość produkcji kilkanaście(?) czołgów
UWAGA:poniżej łączna produkcja roczna dla modelu 1940 i 1941
a) w 1940 roku 102 wozy
b) w 1941 roku 100 wozów
masa 54,0 tony
załoga 6 ludzi (dowódca, działonowy, 2 ładowniczych, mechanik-kierowca, strzelec-radiotelegrafista)
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6750 (7020) mm
szerokość 3350 mm
wysokość 3450 mm
prześwit 400 mm
uzbrojenie
w wieży 1 haubica czołgowa kal. 152,4 mm obr.1940 (M-10S); sprzężona z 1 km-em kal. 7,62 mm DT
długość lufy (w kalibrach) 22
prędkość wylotowa pocisku p-panc 436 m/s (dla pocisku o masie 51,0 kg)
prędkość wylotowa pocisku przeciwbetonowego 530 m/s (dla pocisku o masie 40,0 kg)
szybkostrzelność 3 strz./min
kąty ostrzału: w poziomie 360º, w pionie –5º+12º
napęd wieży: ręczny i elektryczny
prędkość obrotu wieży: elektrycznie: początkowo 10º/s
w kadłubie 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
UWAGA:w pierwszych egzemplarzach seryjnych nie występował
w tyle wieży 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
UWAGA:w pierwszych egzemplarzach seryjnych nie występował
amunicja
do działa 36 nabojów
do km 3402 nabojów
granaty do 25 granatów ręcznych F-1
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy T-5, 1 celownik peryskopowy PT-5, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 3 szczeliny obserwacyjne
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża - spawana
................kadłub..............nadbudowa.............................wieża...................jarzmo
przód.....75 mm/60º.........40 mm/25º i 75mm/60°........75 mm/90°.......110 mm/obłe
boki.......75 mm/90º..........75 mm/90º..........................75 mm/90º
tył.......70 mm/obłe............60 mm/40º..........................75 mm/90º
góra..................................30 mm/0º.............................35 mm/0º
dno......40 mm/0º
napęd
rodzaj i typ silnika dieslowski, 4-suwowy, widlasty, 12-cylindrowy, typ W-2K, chłodzony płynem
średnica cylindra 150mm
skok tłoka 180-187 mm
stopień sprężania 15-15,8
pojemność 38 880 cm3
moc 600 KM przy 2000 obr./min
paliwo olej napędowy
pojemność zasadniczych zbiorników paliwa 600-615 litrów
zużycie paliwa po drodze 195-200 litrów/ 100 km
zużycie paliwa w terenie 320 litrów/ 100 km
układ napędowy (transmisja)
sprzęgło główne suche, wielotarczowe
skrzynia przekładniowa mechaniczna
ilość biegów 5 biegów do przodu i 1 do tyłu
mechanizmy skrętu sprzęgła boczne z hamulcami taśmowymi, planetarne przekładnie boczne
podwozie
koła nośne 6 par podwójnych, stalowych kół nośnych z wewnętrzną amortyzacją, zawieszonych niezależnie na wahaczach bandażami drążkach skrętnych; 3 pary kół podtrzymujących (z bandażami gumowymi) górną część gąsienicy
koła napędowe z tyłu kadłuba
koła napinające z przodu kadłuba.
gąsienice metalowe, jednoswożniowe, jednogrzebieniowe;
ilość ogniw 87-90 ogniw w każdej gąsienicy
podziałka gąsienicy 163 mm
długość oporowa gąsienicy 4110-4600 mm
rozstaw środków gąsienic 2600-2630 mm
instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V.
łączność
zewnętrzna radiostacja 71-TK-3
wewnętrzna czołgowy telefon wewnętrzny TPU-4
osiągi
moc jednostkowa 11,1 KM/t
nacisk jednostkowy 0,87 kG/cm2
prędkość maksymalna po drodze 32(?) km/h
zasięg po drodze 225 km
zasięg w terenie 150 km
pokonywane przeszkody
wzniesienia 30º
rowy o szerokości 270 cm
ściany o wysokości 120 cm
brody o głębokości 160 cm

KW-2 Model 1941 (w starszych źródłach: KW-2A)
UWAGA:model z tzw. „małą wieżą”; w danych podano tylko różnice w stosunku do Modelu 1940
produkcja
fabryki
a) Zawod Nr 100 (Leningradskij Kirovskij Zawod = LKZ),
okres produkcji koniec 1940 - połowa 1941 roku
wielkość produkcji około 180 czołgów
masa 52,0 tony
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6750 (6800) mm
szerokość 3320 mm
wysokość 2830 mm
prześwit 450 mm
uzbrojenie
w wieży 1 haubica czołgowa kal. 152,4 mm obr.1940 (M-10S); sprzężona z 1 km-em kal. 7,62 mm DT
długość lufy (w kalibrach) 22
prędkość wylotowa pocisku p-panc 436 m/s (dla pocisku o masie 51,0 kg)
prędkość wylotowa pocisku przeciwbetonowego 530 m/s (dla pocisku o masie 40,0 kg)
szybkostrzelność 3 strz./min
kąty ostrzału: w poziomie 360º, w pionie –5º+12º
napęd wieży: ręczny i elektryczny
prędkość obrotu wieży: elektrycznie: początkowo 10º/s
w kadłubie 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
w tyle wieży 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
amunicja
do km 3087 nabojów
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy TOD-9, 1 celownik peryskopowy PT-9, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 3 szczeliny obserwacyjne
osiągi
moc jednostkowa 11,5 KM/t
nacisk jednostkowy 0,84 kG/cm2
prędkość maksymalna po drodze 35 km/h

KW-85
podano tylko różnice w stosunku do KW-1s
produkcja
fabryki
c) Zawod Nr 100 (Czelabinskij Kirowskij Zawod = CzKZ)
okres produkcji wrzesień 1941 - listopad 1941 roku
wielkość produkcji 130 czołgów (lub według innych źródeł: 148 wozów)
masa 46,0 ton
załoga 4 ludzi (dowódca, działonowy, mechanik-kierowca, strzelec-radiotelegrafista)
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6900 (8500) mm
szerokość 3320-3350 mm
wysokość 2710 mm
prześwit 440-450 mm
uzbrojenie
w wieży 1 armata czołgowa kal. 85 mm obr.1943 (DT-5T-85); sprzężona z 1 km-em kal. 7,62 mm DT
długość lufy (w kalibrach) 51,6
prędkość wylotowa pocisku p-panc 792 m/s (dla pocisku BR-365K o masie 9,20 kg)
przebijalność pocisku p-panc (mm/m) 108/500; 102/1000; 90/1500, 82/2000 (dla pocisku BR-365K)
prędkość wylotowa pocisku podkalibrowego 1050 m/s (dla pocisku BR-365P o masie 4,99 kg)
przebijalność pocisku podkalibrowego (mm/m) 140/500; 118/1000 (dla pocisku BR-350P)
prędkość wylotowa pocisku odłamkowo-burzącegoego 785 m/s (dla pocisku O-365 o masie 9,2 kg)
szybkostrzelność 5-8 strz./min
amunicja
do działa 70 nabojów
do km 3276 nabojów
granaty do 25 granatów ręcznych F-1
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy 10T-15, 1 celownik peryskopowy PT-4-15, 4 peryskopy obserwacyjne, 2 otwory obserwacyjno-strzelnicze oraz 6 szczeliny obserwacyjne w wieżyczce dowódcy
pancerz kadłub - spawany z płyt walcowanych, wieża - odlewana
................kadłub..................nadbudowa..........................wieża...................jarzmo
przód.....75 mm/60º..........40 mm/25º i 75mm/60°.......100 mm/obłe.......95 mm/obłe
boki.......60 mm/90º...........60 mm/90º.........................100 mm/75º
tył.........70 mm/obłe..........40 mm/obłe.........................100 mm/60º
góra...................................30-40 mm/0º..................40 mm/0-5º
dno.......20-30 mm/0º
osiągi
moc jednostkowa 13,0 KM/t
prędkość maksymalna po drodze 42 km/h
prędkość maksymalna w terenie 12 km/h
zasięg po drodze 230 km
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

[center]wersje z miotaczem ognia[/center]

KW-8
produkcja
fabryki
a) Zawod Nr 100 (Czelabinskij Kirowskij Zawod = CzKZ)
okres produkcji I. połowa 1942 roku
wielkość produkcji 42 czołgi
masa 47,5 tony
załoga 5 ludzi (dowódca, działonowy, ładowniczy, mechanik-kierowca, strzelec-radiotelegrafista)
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6680-6750 (6900) mm
szerokość 3320-3350 mm
wysokość 2710 mm
prześwit 440-450 mm
uzbrojenie
w wieży 1 armata czołgowa kal. 45 mm obr.1938 (20-K); sprzężona z 1 miotaczem ognia ATO-41
długość lufy (w kalibrach) 46
prędkość wylotowa pocisku p-panc 757 m/s (dla pocisku BR-240SP o masie 1,43 kg)
przebijalność pocisku p-panc typu BR-240SP (mm/m) 51/100, 43/300, 38/500; 35/1000
kąty ostrzału: w poziomie 360º, w pionie –6º+22º
szybkostrzelność 7-12 strz./min
donośność miotacza ognia 60-65 m
napęd wieży: ręczny i elektryczny
prędkość obrotu wieży: elektrycznie: 5°/s
w kadłubie 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
kąty ostrzału w poziomie 24º, w pionie –6º +12º
w tyle wieży 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min)
kąty ostrzału: w poziomie 30º, w pionie –15º+15º
przeciwlotnicze 1 km kal. 7,62 mm DT (szybkostrzelność 600 strz/min) montowany na wieży obok włazu działonowego
UWAGA: przeciwlotniczy karabin maszynowy był montowany na co 5 czołgu
broń ręczna etatowo posiadał na wyposażeniu pistolet maszynowy PPSz
amunicja
do działa 88 nabojów
do km 3400 nabojów
do miotacza ognia 960 litrów mieszanki palnej (wystarczała na około 96 „wystrzałów”)
do pistoletu maszynowego 300 nabojów
granaty do 25 granatów ręcznych F-1
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy TMFD, 1 celownik peryskopowy PT-6, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 3 szczeliny obserwacyjne
pancerz kadłub - spawany i częściowo nitowany z płyt walcowanych oraz elementów odlewanych, wieża - spawana
...................kadłub............nadbudowa........................wieża.............jarzmo
przód...75 mm/60º.....40 mm/25º i 75mm/60°....75 mm/70°....90 mm/obłe
boki.....75 mm/90º.....75 mm/90º........................75 mm/75º
tył.......70 mm/obłe....60 mm/40º........................75 mm/75º
góra...........................30 mm/0º..........................40 mm/0º
dno......40 mm/0º
napęd
rodzaj i typ silnika dieslowski, 4-suwowy, widlasty, 12-cylindrowy, typ W-2K, chłodzony płynem
średnica cylindra 150mm
skok tłoka 180-187 mm
stopień sprężania 15-15,8
pojemność 38 880 cm3
moc 600 KM przy 2000 obr./min
paliwo olej napędowy
pojemność zasadniczych zbiorników paliwa 600-615 litrów
zużycie paliwa po drodze 240 litrów/ 100 km
zużycie paliwa w terenie 320 litrów/ 100 km
układ napędowy (transmisja)
sprzęgło główne suche, wielotarczowe
skrzynia przekładniowa mechaniczna
ilość biegów 5 biegów do przodu i 1 do tyłu
mechanizmy skrętu sprzęgła boczne z hamulcami taśmowymi, planetarne przekładnie boczne
podwozie
koła nośne 6 par podwójnych, stalowych (odlewanych) kół nośnych, zawieszonych niezależnie na wahaczach i drążkach skrętnych; 3 pary kół podtrzymujących (bez bandaży gumowych) górną część gąsienicy
koła napędowe z tyłu kadłuba
koła napinające z przodu kadłuba.
gąsienice metalowe, jednoswożniowe, jednogrzebieniowe;
ilość ogniw 87-90 ogniw w każdej gąsienicy
podziałka gąsienicy 163 mm
szerokość gąsienicy 700 mm
długość oporowa gąsienicy 4110-4600 mm
rozstaw środków gąsienic 2600-2630 mm
instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V.
łączność
zewnętrzna radiostacja 71-TK-3
UWAGA:tylko wozy dowódców (od plutonu wzwyż)
wewnętrzna czołgowy telefon wewnętrzny TPU-4
osiągi
moc jednostkowa 12,6 KM/t
nacisk jednostkowy 0,78 kG/cm2
promień skrętu 950 cm
prędkość maksymalna po drodze do 32 km/h
zasięg po drodze 225-250 km
zasięg w terenie 230-260 km
pokonywane przeszkody
wzniesienia 36º
rowy o szerokości 280 cm
ściany o wysokości 120 cm
brody o głębokości 160 cm

KW-8s
podano tylko różnice w stosunku do KW-8
produkcja
okres produkcji sierpień 1942 - wrzesień(?) 1943 roku
wielkość produkcji 1106 czołgów (lub jak podają inne źródła 1306 czołgów)
a) w 1942 roku około 60wozów
b) w 1943 roku około 35 wozów
masa 473,0 tony
wymiary
długość kadłuba (całkowita) 6750 (6950) mm
szerokość 3325 mm
wysokość 2450 (z przeciwlotniczym kaemem 2640) mm
uzbrojenie
w wieży 1 armata czołgowa kal. 45 mm obr.1938 (20-K); sprzężona z 1 miotaczem ognia ATO-42
amunicja
do działa 114 nabojów
do miotacza ognia 600 litrów mieszanki palnej (wystarczała na około 60 „wystrzałów”)
przyrządy celownicze i obserwacyjne 1 celownik teleskopowy 9T-7, 1 celownik peryskopowy PT-4-7, 1 przyrząd obserwacyjny dowódcy PT-K, 5 zwierciadlanych urządzeń obserwacyjnych oraz 8 szczelin obserwacyjnych
pancerz kadłub - spawany z płyt walcowanych, wieża – spawana z elementów odlewanych
................kadłub..............nadbudowa..........................wieża...................jarzmo
przód....60 mm/65º........50 mm/20º i 75mm/60°......60-82 mm/obłe.....90 mm/obłe
boki......60 mm/90º........60 mm/90º.........................82 mm/75º
tył........60 mm/obłe........60 mm/obłe.......................82 mm/75º
góra...............................30 mm/0º..........................30 mm/0º
dno........30 mm/0º
paliwo
pojemność zasadniczych zbiorników paliwa 595-610 litrów
pojemność dodatkowych zbiorników paliwa 360-450 litrów
zużycie paliwa po drodze 200 litrów/ 100 km
zużycie paliwa w terenie 350 litrów/ 100 km
układ napędowy (transmisja)
skrzynia przekładniowa mechaniczna ilość reduktorem
ilość biegów 8 biegów do przodu i 2 do tyłu
podwozie
ilość ogniw 87-90 ogniw w każdej gąsienicy
szerokość gąsienicy 650 mm
długość oporowa gąsienicy 4400 mm
rozstaw środków gąsienic 2590 mm
instalacja elektryczna jednoprzewodowa 12/24V.
łączność
zewnętrzna radiostacja 9R lub 10R
wewnętrzna czołgowy telefon wewnętrzny TPU-3bisF
osiągi
moc jednostkowa 14,1 KM/t
nacisk jednostkowy 0,85 kG/cm2
prędkość maksymalna po drodze 43 km/h
prędkość maksymalna w terenie 19 km/h
zasięg po drodze 320 km
zasięg w terenie 160 km
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i uzbrojenie wojsk”