Strona 1 z 2

Strona do gry MAJ 1926 na BoardGameGeek

: wtorek, 12 stycznia 2010, 21:25
autor: Umpapa

: wtorek, 12 stycznia 2010, 21:42
autor: MiG
Niestety, jak widzę premiera dopiero w 2011?:(

: wtorek, 12 stycznia 2010, 21:44
autor: Piotro
Ręce bolą od dawania ci kciuków pod obrazkami ;)

: wtorek, 12 stycznia 2010, 21:44
autor: Umpapa
Tak jak to było zapowiedziane od początku, na 85 lecie zamachu majowego.

Na Wielkanoc.

Darmowy marketing. ^^


Dziękuje bardzo, Piotro, odwdzięczę się pod Lasem Teutoburskim. ;)

: wtorek, 12 stycznia 2010, 21:49
autor: MiG
Zawsze można poczekać do 100 rocznicy. Darmowy marketing będzie jeszcze lepszy ;)

a tak na serio to (i to pewnie nie tylko mnie) niecierpliwość zżera:) To jeden z najciekawszych projektów o jakich słyszałem.

: wtorek, 12 stycznia 2010, 21:56
autor: Umpapa
Bardzo bardzo dziękuje, MiG. :*

Zawsze będziesz mógł pograć w Warszawie albo Łodzi (albo Krakowie albo Szczecinie), już za parę miesięcy (jak grafika dopisze).

Zachęcam wszystkich projektantów gier do umieszczania swoich projektów na BGG, Aldie (admin od nowych gier na BGG) jest bardzo uczynny (choć do Raleena mu daaaaleko ;) ).

A "designer badge" jest "so cool"! ^^

P.S.: A wiesz, że Konin jest na mapie strategicznej?

: wtorek, 12 stycznia 2010, 22:02
autor: MiG
Umpapa pisze: P.S.: A wiesz, że Konin jest na mapie strategicznej?
Pewnie nasi kolejarze tory rozkręcali, żeby wsparcie do Wawy nie dojechało ^^

: czwartek, 21 stycznia 2010, 13:37
autor: Comandante
Trafilem na cos takiego: http://www.1936guerracivil.com/index_en.htm

Wyglada na koncept miejscami podobny do Maj'26 http://boardgamegeek.com/boardgame/2768 ... erra-civil

Mam zamiar nabyc, jak tylko namierze sklep z grami w Sewilii, skad gorąco pozdrawiam! (19C) :)

: czwartek, 21 stycznia 2010, 13:52
autor: Umpapa
Dzięki za link. Kiedyś juz zassałem całość gry, było ponad 500 kart.

Jest to bardzo specyficzna symulacja wojny domowej.

Autor miał kłopot z eliminacją nadmiaru pomysłów (idei i postaci) do kart, to wrzucił wszystkie. :D Ale zrobił to pomysłowo, mianowicie zalecił składanie indywidualnych talii obu stron ala CCG (np MtG).

Tak więc jest to gra dla układaczy talii, poszukiwaczy combosów etc. Karciarzy strice.
Poza tym IMVHO dziwnym pomysłem sa Karty Pól Bitew.

Graficznie jak na PnP bardzo dobre.

Serdecznie pozdrawiam. :)

: czwartek, 18 lutego 2010, 19:35
autor: Raleen
Umpapa pisze:Poza tym IMVHO dziwnym pomysłem sa Karty Pól Bitew.
Z ciekawości, jak to działa?

Do Maja 1926 chyba się nie przyda rzecz jasna :) .

: czwartek, 18 lutego 2010, 19:53
autor: Umpapa
Karty Military i Polictical Objectives są losowane. Np Madryt, albo Salamanca. :crazy:

Następnie gracze zagrywają karty na poszczególne Objectives próbując je przejąć.
Each board can hold up to two objectives of its type (political objectives in the political board, military objectives in the military board). If there are two objectives of the same type active, each of them has to be defended by a different side. When an objective is activated, it is placed in the appropriate side of the board, depending on which side
attacks and which side defends.

When an objective is activated, the markers are placed in the positions indicated in
the objective itself: Diplomacy in the case of political objectives, Resistance Points (units
and tens) and Resistance Turns in the case of military objectives. During the game the
markers are moved to reflect the evolution of these concepts.

The maximum value for Diplomacy is the value indicated in the political objective card
itself. The minimum (and initial) value for Diplomacy is (marked in red). If it reaches
the maximum value, it cannot decrease again.

The maximum value (and initial) value for the Resistance Points is the value indicated
in the military objective card itself. The minimum value for Resistance Points is . If it
reaches the minimum value, it cannot increase again.

The maximum value (and initial) value for the Resistance Turns is the value indicated
in the military objective card itself. The minimum value for Resistance Turns is . If it
reaches the minimum value, it cannot increase again.

Resistance Points. Defense of a military objective. The goal of the attacking side is
to reduce the Resistance Points to in order to win the objective.
Through the game Resistance Points may increase or decrease, but they can never
exceed their initial value (indicated in the military objective card itself) nor their minimum
value ( ).

Resistance Turns. Time needed by the defending side to secure the control of the
military objective. The goal of the defending side is to make the Resistance Turns drop
down to before the Resistance Points do the same. Resistance Turns decrease each
turn, but only if the current Resistance Points are at least half their maximum value
(rounded up).

Activating an objective. Indicates intention of starting the fight over a political or
military objective.

An objective may be activated by any side (each one has different activation conditions).
When activated, the objective is placed in the appropriate board.

An active objective is the one placed on a board. The rest are either resolved or not
yet activated objectives.

A resolved objective cannot be activated again.

Activating conditions. Indicates conditions to be met by either side in order to activate
the objective.

Political objectives are activated based on the number of characters without military
bonus that are present in the rearguard. The time this condition may be ignored is when
the enemy loses Diplomacy and there is no active objective where Diplomacy may be
moved.

Military objectives are activated based on the number of armies in play (attacking side)
or in limbo (defending side).
Mało symulacjonistyczne.

: czwartek, 18 lutego 2010, 21:14
autor: Arteusz
Dajta sobie spokój z tą karcianką o wojnie w Hiszpanii. Tylko ESPANA 1936 i długo dalej nic. :>

: środa, 20 października 2010, 11:52
autor: Strategos
Umpapo zapytam może w tym miejscu ( chciałoby się dać jak najszybciej tę dziesiątkę polskiej grze :) ) czy termin wydania gry Maj 1926 czyli rok 2011 będzie dotrzymany ?
Jak przebiegają testy gry, czy inspirują do jakiś zmian czy też raczej przekonują o słuszności założeń ?

: poniedziałek, 25 października 2010, 21:19
autor: Umpapa
Przepraszam, że odpowiadam dopiero po paru dniach, ale byłem przez weekend off-line.
Czy termin wydania gry Maj 1926 czyli rok 2011 będzie dotrzymany ?
Nie wiem. Serio. Postaram się, bardzo mi zależy, bo mam dopięty nawet marketing, w tym redaktora z Rzepy.

Ale jak to odpowiedział kiedyś Czesław Niemen dziennikarzom dopytującym się o nową płytę: "Muzyka będzie skończona jak będzie skończona."

Wciąż mam nowe pomysły na ulepszenie gry, a każdy pomysł wymaga playtestingu na który niestety nie mam tyle czasu ile bym mieć chciał.
Jak przebiegają testy gry, czy inspirują do jakiś zmian czy też raczej przekonują o słuszności założeń ?
Podstawowe założenia zawsze są bez wątpienia słuszne, cokolwiek by mówili playtesterzy. ;)

Serio: założenia są bez wątpienia słuszne. Wszystko działa. Pragnę jednak wycisnąć co się da z mojej nietradycyjnej mechaniki. Wciąż igram z pomysłem Kostek Zmęczenia. Opiszę moje pomysły w osobnych wątkach.

Stale obcinam strategie wygrywające.

Testuje też sytuację minimaxowe, skrajne, typu jeden gracz losuje wszystkie karty warszawskie, a drugi pozawarszawskie. Wykorzystuję tutaj w testach mechanizm licytacji o karty., jakie wylosuje Przeciwnik. Karty o które toczy się zacięta walka osłabiam.

Muszę też zmienić wszystkie pliki graficzne: z czarnej obwódki rewersu kart na obwódkę białą. Choć czarne obwódki są ładniejsze i twardsze (przynajmniej w drukarni Artscrow, albowiem czarny kolor wymaga nałożenia farby, która działa jak usztywniający lakier), to szybciej podlegają uszkodzeniu ułatwiającemu ich identyfikację. Białe obwódki (ramki) na rewersie uniemożliwiają rozróżnianie kart Przeciwnika i na stosie.

Borykam się z siecią kolejową: ściśle historyczny układ jest mało fajny, nudny, powtarzalny - zmuszą graczy do powtarzania co grę takich samych transportów koleją. Wpuszcza ruch strategiczny koleją w (nomen omen) koleiny. Nieco ahistoryczny jest ciekawszy, fajniejszy i dający więcej alternatyw. Ponieważ nie ma możliwości wydrukowania dwóch plansz, chyba trochę nagnę rzeczywistość. Mogły się tu i ówdzie tory popsuć, wydłużając czas podróży eszelonów. Regrywalność ponad historyczność, mniemam. Poza tym, w gruncie rzeczy nie wiadomo jaki był w maju 1926 rzeczywisty stan techniczny istniejącej sieci kolejowej, choć terminy remontów znamy.
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=mapa

Pozdrawiam zainteresowanych i pokornie proszę o uzbrojenie się w cierpliwość.
Gra wyjdzie na pewno.
Wtedy kiedy będzie tak dobra, jak tylko będę to w stanie osiągnąć.

Re: Strona do gry MAJ 1926 na BoardGameGeek

: poniedziałek, 3 marca 2014, 01:39
autor: Strategos
Czy stęsknieni i nieustępliwi :) przyszli nabywcy gry mogą uzyskać informację na temat przybliżonej daty wydania gry :) ?