Big Battle DBA
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 399
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 17:22
- Lokalizacja: Las k. Żywca/Kraków
Z sojuszniekiem to kazdy sojusznik potrzebuje swojego obozu. Trzy rózne armie = 3 obozy.
Nie wiem jak to jest z wozami bojowymi, bo jak sie ma 2 w armii to nie trzeba mieć obozu, ale co jesli w wersji BBDBA potrójna armia ma 2 wozy bojowe? Jest jakiś znawca na sali?
Nie wiem jak to jest z wozami bojowymi, bo jak sie ma 2 w armii to nie trzeba mieć obozu, ale co jesli w wersji BBDBA potrójna armia ma 2 wozy bojowe? Jest jakiś znawca na sali?
Noc poślubna Sun-tzu. Młoda żona leży na łóżku obok zamyślonego stratega i mówi z wyrzutem:
- Czemu nic nie robisz?
- Obmyślam najbliższe posunięcia...
- Czemu nic nie robisz?
- Obmyślam najbliższe posunięcia...
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Musi być przynajmniej jeden obóz. Chyba, że ma BUA lub przynajmniej 2 WWg.An Allied command must be provided with its own camp; otherwise the WHOLE ARMY has 1 normal-sized camp unless it has a BUA or more than 1 War Wagon.
Ostatnio zmieniony wtorek, 9 marca 2010, 12:27 przez MiSiO, łącznie zmieniany 1 raz.
W ostatni czwartek graliśmy 2vs2 gdzie każdy kierował swoją armią. Naprawdę fantasyczna sprawa!
Próbował ktoś gry na zasadach BB (podział na dowództwa) z 24 elementami zamiast 36? Mam wrażenie, że 36 jednostek na podwójnym stole to nieco przyciasno....
Próbował ktoś gry na zasadach BB (podział na dowództwa) z 24 elementami zamiast 36? Mam wrażenie, że 36 jednostek na podwójnym stole to nieco przyciasno....
Ostatnio zmieniony piątek, 12 marca 2010, 01:41 przez Kadzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Zastanawiam się jak podzielić armię Kartaginy w składzie:
6Cv, 4LH, 2El, 9Sp, 3Ax, 6Wb, 6Ps
Najlepszy generał dostaje pod komendę: 4Cv, 2El, 2LH, nieco Wb oraz Ps i zajmuje jedno ze skrzydeł.
Środek trzymany jest murem włóczni, wraz z Wb i Ps jako wsparcie
Drugie skrzydło jest do wsparcia i zajmowania terenu: dowódca Cv, 2LH, 3Ax, oraz reszta Psiloi.
O ile wybór głównodowodzącego był oczywisty, to mam wątpliwości, kto powinien dostać najgorszą kostkę. Linia włóczni będzie dość statycznym elementem, ale w przypadku walki i przepychanek brak PIPów da się we znaki. Z kolei drugie skrzydło będzie dużo działać w trudnym terenie
6Cv, 4LH, 2El, 9Sp, 3Ax, 6Wb, 6Ps
Najlepszy generał dostaje pod komendę: 4Cv, 2El, 2LH, nieco Wb oraz Ps i zajmuje jedno ze skrzydeł.
Środek trzymany jest murem włóczni, wraz z Wb i Ps jako wsparcie
Drugie skrzydło jest do wsparcia i zajmowania terenu: dowódca Cv, 2LH, 3Ax, oraz reszta Psiloi.
O ile wybór głównodowodzącego był oczywisty, to mam wątpliwości, kto powinien dostać najgorszą kostkę. Linia włóczni będzie dość statycznym elementem, ale w przypadku walki i przepychanek brak PIPów da się we znaki. Z kolei drugie skrzydło będzie dużo działać w trudnym terenie
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Historycznie jak najbardziej by można ale dowódca w Cv jest pewniejszy. Choć LH z +3/+3 też dobrze wygląda. I rozwiązuje się problem z "dalekim obejściem", gdy generał nie ma zasięgu. Wprawdzie może go nie mieć do reszty grupy ale to i tak mniejsza strata PIP niż jakbyś musiał płacić 2PIP za każdy ruch grupy LH na tyłach wroga.