Big Battle DBA

Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Big Battle DBA

Post autor: MiSiO »

Tak jak w opisie. Dla miłośników BB DBA. Ktoś z Was grywa w powiększona wersję zasad?
Awatar użytkownika
Yori
Praefectus Praetorio
Posty: 1696
Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!

Post autor: Yori »

A ja korzystając z okazji w tym miejscu spytam: dlaczego nie spróbować swoich sił w Field of Glory?
BBDBA i jej kompatybilność z FoG jest bardzo korzystna dla obu systemów. Figurki do Big Battle'a macie, więc czemu nie? :)

Czy macie jakieś przemyślenia na ten temat?
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: MiSiO »

Brakuje jednak kilku elementów do FoG ale planuję zagrać. Tak samo jak w Impetus.
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: MiSiO »

Musimy spróbować zagrać w DBMM200 zagrać. Mam zasady i army listy. W ogóle ta ilość elementów, którą mamy pozwala zagrać w Basic Impetus , DBMM czy FOG.
Awatar użytkownika
Pablo
Chef de bataillon
Posty: 1036
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times

Post autor: Pablo »

FOG to system porównywalny raczej z DBM i z DBMM.

Tutaj już mamy klasy jednostek, generałów, rózne poziomy dezorganizacji czyli to wszystko co tygryski lubią najbardziej.

Duże plusy dla FOG-a za czytelny podręcznik i brak ogranieczeń w ilości wydawanych rozkazów. Polecam. Armie z BB spokojnie starczą na początek.
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: MiSiO »

Ograniczenie ilości rozkazów wymusza kombinowanie... jak zawsze można wszystko ruszyć to jest... wygodnie. Co do porównania BB DBA i FoG, to chodzie raczej o ilość elementów a nie mechanikę.
unicorn
Capitaine
Posty: 843
Rejestracja: sobota, 22 lipca 2006, 10:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 307 times
Been thanked: 164 times

Post autor: unicorn »

Również chciałbym sprawdzić FoG w działaniu. Przy okazji, automatycznie, wyszła by armia do DBA i pewnie do BBDBA (mam nawet troche figurek do różnych armii).
Aktualnie, jedynym problemem jest czas, którego mi notorycznie brakuje :(
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: MiSiO »

To jest duży plus historycznych bitewniaków. Jedna armią można grać w kilka systemów. Ja na razie planuje wypróbowanie Impetus.
Victorius
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2010, 08:52
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Victorius »

Witam serdecznie
Jestem w sumie na forum od niedawna, chociaż czytam Was trochę dłużej.
Proszę, jeżeli możecie. Wyjaśnijcie mi. Na czym polega rozszerzenie przepisów w BBDBA ?
Mam oczywiście zasady ale oryginalne a moja angielszczyzna jest ... hm spuśćmy kurtynę milczenia na moją angielszczyznę.
Wiem że gra się po dwie armie na stronę. Ale jeżeli chodzi o same przepisy ?
Mocno się zmieniają ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Victorius
Robson
Sous-lieutenant
Posty: 399
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 17:22
Lokalizacja: Las k. Żywca/Kraków

Post autor: Robson »

Chodzi Ci o rozszerzenie zasad z DBA w BBDBA? Jesli tak, to:
1. Gra się 36 elementami na stronę (czyli 3x ilość elementów w DBA), za to stół jest tylko 2x szerszy. (ma kształt prostokątu, ustawiamy sie na dłuzyszym boku), broniący sie rozstawia tereny i wybiera stronę.
2. Te 36 elementów moga pochodzić z a) jednej armii, z dwóch w proporcji: b) 12 + 24, wtedy ta armia która ma więcej elementów jest ta główną siłą, lub c) 12, 12, 12, kazda armia inna - wtedy najmniej sie to wszystko różni od zwykłego DBA
3a. Wszystkie elementy z jednej armii. Na poczatku dzielisz armie na 3 czesci - nie muszą być równe, może być np 11, 15, 10, w kazdej armii wybierasz sobie generała, przy czym w jednej armii musi być to element oznaczony w rozpisce jako [gen], w pozostałych dwóch masz dowolność (!). Potem do dowódców przydzielasz kosci, do jednego najmniejszą wartośc, do drugiego średnią wartość, do trzeciego najwyższą wartość (!) - ma to odzwierciedlać ich zdolnosci dowódcze, a Tobie daje możliwość zabezpieczenia się np. w jakimś silnym skrzydle uderzeniowym, czy w skrzydle złozonym z wielu LH na zabezpieczenie się przed niskimi rzutami (!).
Przykład:
3xEarly Bulgar (bodajże 14 albo 16 z III lista c)) = 9xCv, 12xLh, 3xPs, 12xSp. W liście DBA jako [gen] oznaczony jest jeden element Cv. Dziele sobie grupę tak:
1grupa: 9xCv + 1Ps, dowódca: Cv, srednia kostka
2grupa: 12xLh + 1Ps, dowódca: Lh, wysoka kostka
3grupa: 12xSp + 1Ps, dowódca: Sp, niska kostka
W czasie gry sprawa wygląda tak:
na początku tury rzucasz na PIP 3 kości, np: 2,4,5. Teraz tak: 2 pip ma do wykorzystania generał od spear w obrebie swojej grupy, 4 pip ma Cv, a 5 LH, (kość niska, średnia, wysoka).
3b. Tutaj sprawa się ma podobnie jak w 3a, z tym że jedna z armii to kontyngent, który musi mieć 12 elementów i miec generała wdłg przepisów. Pozostałe 12 elementów dzielimy na dwie grupy tak jak w 3a, dwie kostki: wysoka i niska, przydzielone do dowódców. Trzecia kostka rzucana bez zwiazku z posostałymi nalezy do kontyngentu. Najlepiej tamte dwie mieć jednego koloru, a kostke dla kontyngentu drugiego.
Przykład rzucam na pip: 2, 4 na kostkach pomaranczowych (główny trzon armii), 3 na zielonej (kontyngent), w obrębie kontyngentu mam 3 pip, w obrębie grup: odpowiednio 2 i 4.
3c. Sprawa jeszcze prostsza: 3 armie, 3 dowódców z list, kazdy ma swoją kostkę, wsio.
4. Gramy do znikniecia ze stołu połowy armi przeciwnika.
5. Po stracie przynajmniej 1/3 liczności elementów, grupa wpada w rozsypkę, nie mozna już wykorzystywac PIP do ruchów, można natomiast wykorzystywać je do wydania rozkazu zatrzymania się w miejscu (mozna naraz całej grupie). Jesli nie wydamy rozkazu trzymania się w miejscu to grupa rozpada się, a wszystkie elementy w niej wykonują w tył zwrot i zaczynają uciekać (swoim ruchem) w kierunku najbliższej krawędzi. Od tej pory już nie licza sie jako grupa. Stąd takie smieszne liczebności moich grup: 10, 13, 13, sa nepodzielne przez 3, dzieki czemu moge stracić odpowiednio: 3, 4, 4 elementy i nadal nie być w rozsypce. Gdyby liczby były: 9, 15, 12, to strata odpowiednio 3, 5, 4 elementów juz powodowałyby ucieczkę. Taka odrobina taktyki z WHB ;P

6. Istnieja jakies dodatkowe rozszerzenia zasad do BBDBA, ale o to prosic MiSiA! ;)
Noc poślubna Sun-tzu. Młoda żona leży na łóżku obok zamyślonego stratega i mówi z wyrzutem:
- Czemu nic nie robisz?
- Obmyślam najbliższe posunięcia...
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: MiSiO »

w pozostałych dwóch masz dowolność (!)
Nie do końca - generałem grupy nie może być SCh i Ps.

To dodatkowe rozszerzenie odnosi się do, moim zdaniem dużo bardziej sprawiedliwego, systemu punktowania gier. Gra się tak samo ale po bitwie zlicza się również złamane elementy, które nie opuściły stołu itp. Taka turniejowa punktacja. Jednak reguły zwycięstwa są jednakowe.
Victorius
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2010, 08:52
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Victorius »

Dziękuję
Dziękuję bardzo, Rewelacyjnie wytłumaczone.
Widzicie jakie miałem podejście ..
wydawało mi się że dwie armie .

:o)
Dziękuję raz jeszcze.
Victorius
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Victorius pisze: a moja angielszczyzna jest ... hm spuśćmy kurtynę milczenia na moją angielszczyznę.
Moja angielszczyzna, zwłaszcza bierna jest perfect, ale tu należy spuścić zasłonę milczenia na angielszczyznę cholernego Philla Barkera ;D

Najlepsze jest to, że kilka osób oferowało my że napisze to od nowa do wydania nowego, ale on się zapiera bo musi być lakoniczny styl i bez powtórzeń...



Moim zdaniem urok DBA to rozmiar i czas gry.
Jeśli już grać większe to lepiej zdecydowanie DBMMa (który ma zasady dla mniejszych armii - DBMM 100 ( armia mniej więcej wielkości DBA), DBMM 200), a pozwala na nierówne ilościowo armie, daje wycenę punktową jednostek i dodaje jakość jednostek oraz trudność w ich dowodzeniu (są Regularne i nieregularne).


Jedyny plus BBDBA to że możesz wystawić 3 kompletne armie do DBA, co w DBMM jest niepraktyczne, bo sprzymierzeńcy z innej armii mogą okazać się nielojalni a nawet zmienić stronę :>

Bo pamiętajmy że w DBA jest masa niegrywalnych armii, które w DBMMie mają przewagę liczebną która może im już wyrównać szanse.
Victorius
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2010, 08:52
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Victorius »

Wierzę że inne systemy też są dobre.
Ale czy są po polsku ?
Nie, przynajmniej z tego co wiem ..

W DBA grałem kilka razy i jestem oczarowany.

Brak znajomości języka to potężna bariera.
Dlatego np grywamy w chałupniczo przetłumaczonego HOTT-a ..
Porażka.

Dziękuję za pomoc i wytłumaczenie.
Victorius
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: MiSiO »

Więc tak. Do DBA jest nasz polski Nieoficjalny. Bardzo fajna rzecz.

DBMM100 to nie wielkość armii DBA a raczej właśnie BB DBA... ale zasady są bardziej złożone. Dlatego najlepiej pograć najpierw w DBA, rozbudować armię, pograć w BB DBA a potem bawić się w BDMM. To już system punktowy, gdzie samemu komponuje się armie. Trudniejsza sprawa.

a samo BB DBA jest naprawdę genialne! Na razie grałem z 4 bitwy i za każdym razem bawię się lepiej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „DBA”