Polska scena turniejowa DBA
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dobra,
Spisałem to co sugerowaliście (jak coś pominąłem to dajcie znać). Jeśli nie będziecie mieli uwag, zasady zaczną obowiązywać i będziemy mogli zacząć myśleć o turniejach. Ja już pracuję nad tym w Krakowie i myślę o tym w Bielsku.
Teraz takie pytanie - czy robimy składkę na nagrodę dla zwycięzcy ligi? Można 10 zł z każdego turnieju przeznaczyć na nagrody dla finalistów ligi i albo jakaś fajna statuetkę sprawić albo np. armię/książkę kupić...
Spisałem to co sugerowaliście (jak coś pominąłem to dajcie znać). Jeśli nie będziecie mieli uwag, zasady zaczną obowiązywać i będziemy mogli zacząć myśleć o turniejach. Ja już pracuję nad tym w Krakowie i myślę o tym w Bielsku.
Ogólnopolska Liga DBA to nieformalna organizacja hobbystów zajmująca się popularyzacją DBA poprzez rejestrację wyników turniejów oraz prowadzeniem rankingu graczy biorących w nich udział.
1. Sezon ligowy
1.1 Sezon ligowy trwa od 1 października do 31 września
2. Rozgrywki Ogólnopolskiej Ligi DBA
2.1 Do rozgrywek Ogólnopolskiej Ligi DBA zaliczają się wszystkie turnieje DBA, zgłoszone Koordynatorowi Ligi nie później niż 2 tygodnie przed turniejem.
2.2 Turniej klasyfikowany w lidze musi spełniać następujące wymagania:
a) Każdy z uczestników musi grać w pełni pomalowana armią
b) Gry muszą być rozgrywane na przygotowanych stołach do gry (tereny mogą, dla ułatwienia rozgrywki, być terenami dwuwymiarowymi ale muszą być łatwo identyfikowalne)
c) Zarówno listy armii jak i zasady gry muszą być oficjalnymi zasadami DBA
d) W przypadku problemów z interpretacją zasad DBA, obowiązuje interpretacja zasad z Nieoficjalnego Przewodnika po DBA
e) w turnieju musi być rozegranych 5 bitew
3. Koordynatorzy Ogólnopolskiej Ligi DBA
3.1 Koordynatorzy Ogólnopolskiej Ligi DBA to grupa osób decydująca o kształcie ligi, regulaminu, wymogów turniejów etc.
3.2 Koordynatorzy wybierani są z regionalnych środowisk graczy organizujących turnieje DBA
3.3 Każde z grup graczy, która chce zorganizować turniej musi mieć Koordynatora, który będzie czuwał nad spełnieniem kryteriów Ligi.
3.4. Spośród Koordynatorów ligi wybrany zostanie Koordynator Techniczny, który czuwać będzie nad prawidłowym funkcjonowaniem Ligii oraz będzie odpowiedzialny za prowadzenie klasyfikacji wyników graczy w danym sezonie
4. Klasyfikacja końcowa
4.1. Uczestnicy Ligi są klasyfikowani na podstawie ilości zdobytych w turniejach punktów.
4.2 Turnieje klasyfikowane w Lidze muszą być punktowane w następujący sposób:
a) Zwycięzca otrzymuje 1 punkt za wygraną bitwę
b) Przegrany otrzymuje 0 punktów za przegraną bitwę
c) O zwycięstwie w turnieju i w lidze decyduje większa liczba zdobytych punktów
d) W przypadku równej liczby punktów, o zwycięstwie w turnieju i w lidze, decyduje większa liczba zniszczonych elementów
e) W przypadku równej liczby zniszczonych elementów, decyduje mniejsza liczba
f) Liczba zdobytych punktów w turniejach decyduje o klasyfikacji w lidze
Teraz takie pytanie - czy robimy składkę na nagrodę dla zwycięzcy ligi? Można 10 zł z każdego turnieju przeznaczyć na nagrody dla finalistów ligi i albo jakaś fajna statuetkę sprawić albo np. armię/książkę kupić...
- Bagu
- Sous-lieutenant
- Posty: 404
- Rejestracja: niedziela, 25 lutego 2007, 13:43
- Lokalizacja: Kraków/Souhwick Massachusetts
- Kontakt:
popieram odprowadzanie jakiej tam kwoty na nagrody na koniec ligi, co do nagrody chyba barzdziej praktyczne bylby jakis bon do zrealizowania w takim a takim sklepie (dobra nie oszukujmy sie chodzi o wargamera) ew jakas armia pudełkowa (cos al`a xyston , corvus)...ale to tylko moje zdanie
http://spartan-painting.blogspot.com/ <---BLOG O MODELARSTWIE I WARGAMINGU!
- Cezary29
- Adjudant-Major
- Posty: 321
- Rejestracja: poniedziałek, 23 lipca 2007, 12:21
- Lokalizacja: 3miasto
Nagrody turniejowe nagrodami turniejowymi, w sprawie nagrody ligowej proponowalbym nawiazac kontakt z Sosna, albo innym powaznym czlowiekiem i wystarac sie o nagrode za lige.Liga w proponowanym przez Misia ksztalcie rusza praktycznie od grudnia br, czyli od drugiego krakowskiego turnieju, to daje czas innym osrodkom na zorganizowanie turniejow do jesieni przyszlego roku. Nagrode za lige mozna by bez problemu dostac od sponsora, jezli to mialaby byc pudelkowa armia, mysle ze Wargamer chetnie zasponsoruje pierwszy polski sezon ligi DBA
________________________________
si vis pacem para bellum
_________________________________
si vis pacem para bellum
_________________________________
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Spokojnie, jak wybierzemy koordynatorów to się zastanowią nad sponsorami. Ja mam 1-2 pomysły ale na razie zasady ligi.
KTOŚ MA JAKIEŚ UWAGI? Jeśli nie - wrzucam je jako oficjalne!
aka
Dużo nam nie zostało.
KTOŚ MA JAKIEŚ UWAGI? Jeśli nie - wrzucam je jako oficjalne!
aka
Dużo nam nie zostało.
Ostatnio zmieniony niedziela, 18 października 2009, 18:27 przez MiSiO, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szyderca
- Caporal-Fourrier
- Posty: 82
- Rejestracja: wtorek, 21 października 2008, 11:42
- Lokalizacja: ty mieszkasz?
- Kontakt:
Niedziela jest. Nie każdy nie ma rodziny.
Brakuje rozwiązania sytuacji remisowych. 4e jest niedokończony. Edytorsko średnio. 3.3 Każda nie każde; pisałem też, że mi się nie podoba brzmienie tego punktu, bo to turnieje powinny mieć koordynatorów, a nie grupy graczy (najwyżej można przypisać koordynatorów do regionów Polski). Zamieniłbym punkty 3 z 2 miejscami (o czym już pisałem i też się komentarza nie doczekałem).
Brakuje rozwiązania sytuacji remisowych. 4e jest niedokończony. Edytorsko średnio. 3.3 Każda nie każde; pisałem też, że mi się nie podoba brzmienie tego punktu, bo to turnieje powinny mieć koordynatorów, a nie grupy graczy (najwyżej można przypisać koordynatorów do regionów Polski). Zamieniłbym punkty 3 z 2 miejscami (o czym już pisałem i też się komentarza nie doczekałem).
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Ja właśnie mówię o merytorycznej części... potem stylistycznie będziemy poprawiać. Nie podaję terminu zamknięcia regulaminu - po prostu dużo tego nie mamy - zróbmy to szybko.
Z remisami... nie jestem przekonany. Jeśli jednak powinniśmy uwzględnić taką sytuację (może się zdarzyć w końcu, że ktoś się nie wyrobi w czasie), to proponowałbym 0-0 za remis. Ma się nie opłacać remisować. Każdy dostaje 0-0, liczone są tylko zdobyte i stracone punkty.
4e) przypadkowo skasowałem podczas wklejania
Nie turnieje powinny mieć koordynatorów.. Napisałem, że każda z grup graczy powinna mieć koordynatora. Każde "środowisko". Koordynator turnieju? Nie. Jest organizator turnieju, który odpowiada za to, żeby zasady były zgodne z ligowymi.
P.S.
Jeśli ktoś chce zaproponować brzmienie jakiegoś punktu, proszę się nie krępować.
Z remisami... nie jestem przekonany. Jeśli jednak powinniśmy uwzględnić taką sytuację (może się zdarzyć w końcu, że ktoś się nie wyrobi w czasie), to proponowałbym 0-0 za remis. Ma się nie opłacać remisować. Każdy dostaje 0-0, liczone są tylko zdobyte i stracone punkty.
4e) przypadkowo skasowałem podczas wklejania
Nie turnieje powinny mieć koordynatorów.. Napisałem, że każda z grup graczy powinna mieć koordynatora. Każde "środowisko". Koordynator turnieju? Nie. Jest organizator turnieju, który odpowiada za to, żeby zasady były zgodne z ligowymi.
P.S.
Jeśli ktoś chce zaproponować brzmienie jakiegoś punktu, proszę się nie krępować.
Ogólnopolska Liga DBA to nieformalna organizacja hobbystów zajmująca się popularyzacją DBA poprzez rejestrację wyników turniejów oraz prowadzeniem rankingu graczy biorących w nich udział.
1. Sezon ligowy
1.1 Sezon ligowy trwa od 1 października do 31 września
2. Rozgrywki Ogólnopolskiej Ligi DBA
2.1 Do rozgrywek Ogólnopolskiej Ligi DBA zaliczają się wszystkie turnieje DBA, zgłoszone Koordynatorowi Ligi nie później niż 2 tygodnie przed turniejem.
2.2 Turniej klasyfikowany w lidze musi spełniać następujące wymagania:
a) Każdy z uczestników musi grać w pełni pomalowana armią
b) Gry muszą być rozgrywane na przygotowanych stołach do gry (tereny mogą, dla ułatwienia rozgrywki, być terenami dwuwymiarowymi ale muszą być łatwo identyfikowalne)
c) Zarówno listy armii jak i zasady gry muszą być oficjalnymi zasadami DBA
d) W przypadku problemów z interpretacją zasad DBA, obowiązuje interpretacja zasad z Nieoficjalnego Przewodnika po DBA
e) w turnieju musi być rozegranych 5 bitew
3. Koordynatorzy Ogólnopolskiej Ligi DBA
3.1 Koordynatorzy Ogólnopolskiej Ligi DBA to grupa osób decydująca o kształcie ligi, regulaminu, wymogów turniejów etc.
3.2 Koordynatorzy wybierani są z regionalnych środowisk graczy organizujących turnieje DBA.
3.3 Każda grupa graczy, która chce zorganizować turniej klasyfikowany w ligowych rozgrywkach, musi mieć Koordynatora, który będzie czuwał nad spełnieniem kryteriów Ligi.
3.4. Spośród Koordynatorów ligi wybrany zostanie Koordynator Techniczny, który czuwać będzie nad prawidłowym funkcjonowaniem Ligii oraz będzie odpowiedzialny za prowadzenie klasyfikacji wyników graczy w danym sezonie
4. Klasyfikacja końcowa
4.1. Uczestnicy Ligi są klasyfikowani na podstawie ilości zdobytych w turniejach punktów.
4.2 Turnieje klasyfikowane w Lidze muszą być punktowane w następujący sposób:
a) Zwycięzca otrzymuje 1 punkt za wygraną bitwę
b) Przegrany otrzymuje 0 punktów za przegraną bitwę
c) O zwycięstwie w turnieju i w lidze decyduje większa liczba zdobytych punktów
d) W przypadku równej liczby punktów, o zwycięstwie w turnieju i w lidze, decyduje większa liczba zniszczonych elementów
e) W przypadku równej liczby zniszczonych elementów, decyduje mniejsza liczba straconych elementów.
f) Liczba zdobytych punktów w turniejach decyduje o klasyfikacji w lidze
- Szyderca
- Caporal-Fourrier
- Posty: 82
- Rejestracja: wtorek, 21 października 2008, 11:42
- Lokalizacja: ty mieszkasz?
- Kontakt:
No ale skoro tak, to chyba i tak każdy turniej musi mieć koordynatora poza organizatorem?MiSiO pisze:3.3 Każde z grup graczy, która chce zorganizować turniej musi mieć Koordynatora, który będzie czuwał nad spełnieniem kryteriów Ligi.
Mnie się wydaje, że się nie rozumiemy - nie twierdzę, że remisy powinny być punktowane, tylko że powinny być uwzględnione w regulaminie. Chyba po to tworzy się ten regulamin, żeby nie było niejasności w trakcie rozgrywek? Podobnie nie jestem przekonany do żadnej z metod punktowania gier - widzę plusy i minusy obydwu.
Napisałeś, że wklejasz tę wersję jako ostateczną, to napisałem o edytorskich. 4f to też mistrz Yoda, hyhy.
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Napisałem, że wkleję ostateczna wersję jeśli nie będzie uwag Nie ma co jednak roztrząsać.
Dobra. Wpiszemy o remisach.
Koordynatora musi mieć grupa graczy, jeśli chce robić turnieje. Czyli kogoś, kto w imieniu grupy będzie nadzorował turnieje. Nie ich przebieg, a zgodność z wymogami ligi. Inaczej mówiąc koordynator może organizować turniej ale nie musi. Musi jednak potwierdzić, ze wszystko było jak trzeba. Odpowiada również za przesłanie wyników do technicznego.
Co do "f)":
f) O klasyfikacji w lidze decyduje liczba punktów zdobytych w turniejach
Dobra. Wpiszemy o remisach.
Koordynatora musi mieć grupa graczy, jeśli chce robić turnieje. Czyli kogoś, kto w imieniu grupy będzie nadzorował turnieje. Nie ich przebieg, a zgodność z wymogami ligi. Inaczej mówiąc koordynator może organizować turniej ale nie musi. Musi jednak potwierdzić, ze wszystko było jak trzeba. Odpowiada również za przesłanie wyników do technicznego.
Co do "f)":
f) O klasyfikacji w lidze decyduje liczba punktów zdobytych w turniejach
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Nie ograniczajmy uczestników... jak się rozkręci środowisko to damy, ok?
Gramy na zasady DBA. Z nich wynika punktacja w grze. Wystarczy?Nie jestem na 100% pewny czy to powinno byc w regulaminie, ale mozna by bylo zapisac informacje o tym, ze zniszczony general badz oboz licza sie za dwa elementy. Nie ma takze informacji o minimalnej liczbie uczestnikow turnieju, mysle ze wspomniane wczesniej 6 osob to rozsadne minimum.
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Nie. Punktujemy normalnie zgodnie z zasadami DBA. Dobra. Wpiszę tak, żeby nie było wątpliwości... przeczytałem jeszcze raz fragment i punktacji i nie ma tam nic na temat 1 punktu za element a o zdobytych w grze punktach. Jako, że gra się na zasady DBA to znaczy tyle, że punkty dostaje się za elementy, generała i obóz.
Dobrze to widzę?
Dobrze to widzę?
- murass
- Sergent
- Posty: 123
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 12:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
To jest bardzo sluszna uwaga i faktycznie nie trzeba w takim razie wpisywac punktacji za elementy do regulaminu, tylko ze z zasad DBA moim zdaniem wynika, ze liczymy nastepujaco:Gramy na zasady DBA. Z nich wynika punktacja w grze.
- 0 punktow za scythed chariot, denizens i camp followers
- 1 punkt za kazdy pozostaly element
- 2 punkty jesli na koniec gry zajmowalo sie wrogi oboz
Opieralem sie na informacjach z rozdzialu "Winning and Losing" z UG2DBA.
Tak w ogole to jesli uznajemy ze kwestia liczenia punktow za elementy wynika z interpretacji UD2DBA to moim zdaniem regulamin mozna by bylo uznac juz za oficjalny (o ile nie ma zadnych uwag).