Szwadron - zasady systemu
Szwadron - zasady systemu
Aktualne zasady znajdują się pod tym linkiem:
ZASADY
W tym wątku będą pojawiały się jedynie aktualizacje i zmiany do wersji znajdującej się na stronie.
Lista zmienionych punktów:
1.5.1 Aby określić ilość zniszczonych jednostek trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość oddziału. Wynik zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik dzielenia oznacza ilość zniszczonych jednostek.
2.3.1 Wszelkie operacje wykonuje się całymi oddziałami, po kolei. Trzeba zakończyć czynności jednym oddziałem zanim przejdzie się do wykonywania czynności oddziałem następnym (wyjątki: łączona walka wręcz, łączony ruch, łączony ostrzał).
Punkty 4.3.2 , 4.3.3 zostają skasowane
Punkty numer 4.3.4-6 zostaną przenumerowane na 4.3.2-4
Zmieniono:
4.3.4 Brak linii widoczności pozwala na podjęcie jednostką innej akcji.
4.4.1 Każda krawędź podstawki jednostki ma swój kąt ostrzału, które znajduje się pomiędzy liniami łączącymi środek podstawki i rogami podstawki przy tej krawędzi.
Dodano:
4.4.4 Wrogi oddział znajduje się w polu ostrzału danej jednostki jeżeli z każdego punktu krawędzi, z której dana jednostka prowadzi ostrzał, można poprowadzić linię widoczności, znajdującą się w kącie ostrzału, do krawędzi podstawek jednostek należących do wrogiego oddziału.
Zmieniono
4.6.4 Aby określić ilość zniszczonych jednostek, trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość ostrzeliwanego oddziału. Wynik dzielenia zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik to ilość zniszczonych jednostek.[/b]
ZASADY
W tym wątku będą pojawiały się jedynie aktualizacje i zmiany do wersji znajdującej się na stronie.
Lista zmienionych punktów:
1.5.1 Aby określić ilość zniszczonych jednostek trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość oddziału. Wynik zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik dzielenia oznacza ilość zniszczonych jednostek.
2.3.1 Wszelkie operacje wykonuje się całymi oddziałami, po kolei. Trzeba zakończyć czynności jednym oddziałem zanim przejdzie się do wykonywania czynności oddziałem następnym (wyjątki: łączona walka wręcz, łączony ruch, łączony ostrzał).
Punkty 4.3.2 , 4.3.3 zostają skasowane
Punkty numer 4.3.4-6 zostaną przenumerowane na 4.3.2-4
Zmieniono:
4.3.4 Brak linii widoczności pozwala na podjęcie jednostką innej akcji.
4.4.1 Każda krawędź podstawki jednostki ma swój kąt ostrzału, które znajduje się pomiędzy liniami łączącymi środek podstawki i rogami podstawki przy tej krawędzi.
Dodano:
4.4.4 Wrogi oddział znajduje się w polu ostrzału danej jednostki jeżeli z każdego punktu krawędzi, z której dana jednostka prowadzi ostrzał, można poprowadzić linię widoczności, znajdującą się w kącie ostrzału, do krawędzi podstawek jednostek należących do wrogiego oddziału.
Zmieniono
4.6.4 Aby określić ilość zniszczonych jednostek, trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość ostrzeliwanego oddziału. Wynik dzielenia zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik to ilość zniszczonych jednostek.[/b]
Ostatnio zmieniony wtorek, 12 kwietnia 2011, 08:01 przez Zwierz, łącznie zmieniany 4 razy.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Zasady systemu na Portalu Strategie - wersja pierwotna:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=134
Zasady systemu do ściągnięcia na Portalu Strategie - wersja poprawiona (aktualna):
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218
Lista jednostek armii napoleońskich do ściągnięcia na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218
Autorem wszystkich materiałów jest Jarosław Dekowski.
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=134
Zasady systemu do ściągnięcia na Portalu Strategie - wersja poprawiona (aktualna):
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218
Lista jednostek armii napoleońskich do ściągnięcia na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218
Autorem wszystkich materiałów jest Jarosław Dekowski.
Ostatnio zmieniony wtorek, 12 kwietnia 2011, 08:04 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Na stronie jest wersja trochę zupgrade'owana, także przejrzyjcie. Wszystko oczywiście jest do dyskusji. Sądzę, że na obecnym etapie te zasady Zwierz musi dokończyć merytorycznie, a potem można siąść jeszcze raz i je wyszlifować jeśli chodzi o redakcję, chociaż sądzę, że już obecnie jest nieźle.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Zmiana punktu 1.5.1
Ze względu na to, że większość walk kończyła się zadaniem ilości uszkodzeń nie będącym wielokrotnością wytrzymałości oddziału, prawie przy każdym starciu występował dodatkowy rzut kością. Dodatkowo rzut proporcjonalny do ilości zadanych uszkodzeń/ wytrzymałość powodował zwiększenie rozrzutu statystycznego wyników starcia. Powodowało to niekiedy skrajności, polegające na nieproporcjonalnie dużych stratach, lub "niezniszczalności" niektórych oddziałów. Zdecydowałem sie na rozwiązanie proponowane przez Juranda polegające na prostym zaokrąglaniu: 1/2 i mniej zaokrąglane są w dół, powyżej 1/2 zaokrąglane są w górę.
Testy przeprowadzone z nową wersja tej zasady wypadły pomyślnie. Widać uproszczenie zasad i zmniejszenie ilości nieprawdopodobnych wydarzeń.
Dodatkową konsekwencja będzie potrzeba uszczegółowienia łączonego ostrzału oddziałów potrzebnego dla zdjęcia pojedynczych figurek z oddziałów o wyższej wytrzymałości.
Ważnym z punktu widzenia założeń systemu było wyeliminowanie tabelki, mimo tego, że była ona dość intuicyjna.
Ze względu na to, że większość walk kończyła się zadaniem ilości uszkodzeń nie będącym wielokrotnością wytrzymałości oddziału, prawie przy każdym starciu występował dodatkowy rzut kością. Dodatkowo rzut proporcjonalny do ilości zadanych uszkodzeń/ wytrzymałość powodował zwiększenie rozrzutu statystycznego wyników starcia. Powodowało to niekiedy skrajności, polegające na nieproporcjonalnie dużych stratach, lub "niezniszczalności" niektórych oddziałów. Zdecydowałem sie na rozwiązanie proponowane przez Juranda polegające na prostym zaokrąglaniu: 1/2 i mniej zaokrąglane są w dół, powyżej 1/2 zaokrąglane są w górę.
Testy przeprowadzone z nową wersja tej zasady wypadły pomyślnie. Widać uproszczenie zasad i zmniejszenie ilości nieprawdopodobnych wydarzeń.
Dodatkową konsekwencja będzie potrzeba uszczegółowienia łączonego ostrzału oddziałów potrzebnego dla zdjęcia pojedynczych figurek z oddziałów o wyższej wytrzymałości.
Ważnym z punktu widzenia założeń systemu było wyeliminowanie tabelki, mimo tego, że była ona dość intuicyjna.
Semper incerti exitus proeliorum sunt
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
OK, jako że z wykształcenia nadaję się na legislatora, służę pomocą przy redagowaniu całości. Jak na razie pierwotna wersja w wielu miejscach zrobiła na mnie dobre wrażenie pod względem spójności.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
W ramach prac nad nową wersją naszej strony i przywracaniem pewnych materiałów do użytku pojawiła się na Portalu Strategie pierwsza wersja zasad "Szwadronu". Jeśli ktoś pilnie poszukuje (a co najmniej jedna osoba niedawno się do mnie zgłaszała), są pod poniższym linkiem:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=125
Wszelkie aktualizacje mam nadzieję w najbliższym czasie, w tym wcześniejszych linków w dziale i innych materiałów jak listy armii do systemu.
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=125
Wszelkie aktualizacje mam nadzieję w najbliższym czasie, w tym wcześniejszych linków w dziale i innych materiałów jak listy armii do systemu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)