Do sterowania ruchami wojsk posłużą nam karty i będzie to system podobny do tego zastosowanego w Combat Commander.
Każda z kart zawierać będzie:
Wartość liczbowa od 0 do 4 która posłuży do określania wyników bitew i wykonywania testów morale. Przy każdym teście/walce ciągnie się ustaloną liczbę kart i sumuje wyniki.
Rozkaz zagrywany w swojej turze na jednostkę, grupę jednostek (kilka pionów na jednym heksie) lub formację (jednostki na heksach przylegających do siebie). Na każdą formację można zagrać takich rozkazów nieograniczoną ilość, ale każda pojedyncza jednostka podczas jednej tury może wykonać tylko jeden rozkaz.
Reakcja zagrywana podczas swojej tury lub tury przeciwnika.
W Rozkazach chcę zawrzeć podstawowe komendy służące do poruszania wojska, jak Atak, Obrona, Ruch, Zebranie (uciekających), wycofanie (z walki), formacja marszowa.
W Reakcjach natomiast chcę zawrzeć komendy dające grającym możliwość wykonania tego rodzaju manewrów, które często dla starożytnych bitew okazywały się kluczowe.
W tali każdej ze stron będzie tylko 30 kart, dlatego niektóre z Reakcji będą mogły wystąpić tylko raz, dzięki czemu przeprowadzenie takiego manewru nie będzie proste.
Reakcje to, zaczynając od tych bardziej tradycyjnych:
-kontrszarża
-Obrona
-Odwrót/wycofanie - czyli uniknięcie walki lub oderwanie się z walki. Ta reakcja pozwoli nam odegrać Kanny (oczywiście jeśli grający Rzymem nie będzie wiedział, jak skończyło się to w rzeczywistości ) Reakcja niezbędna dla konnych łuczników i w ogóle jednostek dystansowych (Carrhae)
-Wyszkolona kadra - dająca modyfikator podczas walki..
-Prowokacja - inna nazwa nie przychodzi mi do głowy. Ma służyć do zmuszenia przeciwnika do ataku, samemu znajdując się wystarczająco blisko. Ma być szczególnie skuteczna przeciwko armią o niskiej dyscyplinie, galom, germanom itp. Nie przychodzi mi aktualnie żadna konkretna bitwa, która została spaprana przez zbyt palących się do walki żołnierzy, ale było ich z pewnością sporo (jakaś propozycja?)
-Impet - czy może raczej Przepchnięcie, dzięki któremu masy wojsko starają się przepchnąć swoją masą przeciwnika i rozerwać jego linię, przykład: bitwy Spartacusa i jego niewolników.
-Pogoń - służąca zarówno do zmuszania przeciwnika do pogoni za naszymi uciekającymi jednostkami, jak i do przerywania takiej pogoni - bitwa pod Rafią (pogoń), Kynoskefalaj (przerwanie pogoni)
-Atak - jako reakcja
-Wsparcie - jednostek rażących z dystansu dla walczących formacji (może ktoś ma jakiś dobry przykład bitwy w której łucznicy czy procarze przechylili szalę zwycięstwa?)
-Za.. - za Króla, za Rzym i inne takie dające modyfikator do walki.
-Przechwycenie gońca/problemy z komunikacją - wiadomko
Poszukuję pomysłów na następne, z przykładami bitew poproszę
- Strona główna Gry planszowe Forum autorów Archiwum Pyrrus kontra Rzym
- Szukaj
-
- Dzisiaj jest wtorek, 23 kwietnia 2024, 08:55
- Strefa czasowa UTC+02:00
ROMA Karty i rozkazy
Gra o wojnie Pyrrusa z Rzymem w III wieku p.n.e.
Przejdź do
- Fora ogólne
- ↳ Forum i portal
- ↳ Ważne ogłoszenia
- ↳ Dyskusje i sprawy bieżące
- ↳ Portal Strategie
- ↳ International Forum
- ↳ Film i literatura
- ↳ Film
- ↳ Literatura
- ↳ Inne
- ↳ Giełda Książek
- ↳ Spotkania, konwenty, rozgrywki w sieci
- ↳ Spotkania, kluby
- ↳ Konwenty
- ↳ Konwent GLADIUS
- ↳ Konwent POLA CHWAŁY
- ↳ Rozgrywki w sieci
- ↳ Archiwum
- ↳ Forumowe latanie w B-17 Queen of the Skies
- ↳ Forumowa Liga Hannibal: Rome vs Carthage
- ↳ Forumowa Liga Twilight Struggle
- ↳ Konwent GRENADIER
- ↳ Forumowa Liga Ścieżek chwały
- Gra historyczna "Ostrołęka 26 maja 1831"
- ↳ Ostrołęka 26 maja 1831
- ↳ Archiwum
- Gry planszowe
- ↳ Ogólnie o grach planszowych
- ↳ Akcesoria do gier planszowych
- ↳ Archiwum
- ↳ Planszowa Gra Wojenna Roku
- ↳ Giełda Gier Planszowych
- ↳ RPG
- ↳ Starożytność i średniowiecze
- ↳ XVI-XVIII wiek
- ↳ XIX wiek
- ↳ I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne
- ↳ II wojna światowa
- ↳ Archiwum
- ↳ Po II wojnie światowej
- ↳ Forum autorów
- ↳ Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy
- ↳ Ścieżki chwały
- ↳ Sukcesorzy
- ↳ Maj 1926
- ↳ Orzeł, Lew i Lilie
- ↳ Archiwum
- ↳ Irak 2003
- ↳ Pyrrus kontra Rzym
- ↳ Bellum Civile
- ↳ Los Diablos Polacos
- ↳ Wydawnictwo KORDYT
- Historia
- ↳ Konkursy historyczne
- ↳ Konkurs Historyczny Forum Strategie i inne konkursy z nagrodami
- ↳ Archiwum Konkursowe
- ↳ Historia starożytna
- ↳ Historia średniowieczna
- ↳ Historia XVI-XVIII wieku
- ↳ Historia XIX wieku
- ↳ Historia I wojny św.
- ↳ Struktury wojsk
- ↳ Historia dwudziestolecia międzywojennego i II wojny św.
- ↳ Struktury wojsk
- ↳ Sprzęt i uzbrojenie wojsk
- ↳ Mapy
- ↳ Geopolityka i współczesne konflikty zbrojne
- ↳ Struktury wojsk
- Gry bitewne
- ↳ Ogólnie o grach bitewnych
- ↳ Giełda Gier Bitewnych
- ↳ Archiwum Bitewniakowe
- ↳ Archiwum rozgrywek
- ↳ Konkursy modelarskie 2009-2010
- ↳ Tematyczne konkursy modelarskie
- ↳ Konkursy modelarskie DBA
- ↳ Prawem i Lewem
- ↳ Gniazdo
- ↳ Muskets & Tomahawks
- ↳ Oddział Ósmy
- ↳ Tereny do Gier
- ↳ Wrzesień 1939
- ↳ Modele i figurki
- ↳ Porady modelarskie
- ↳ Recenzje modeli
- ↳ Konkurs Modelarski Forum Strategie
- ↳ Systemy historyczne - do końca XIX w.
- ↳ DBR, FoG, FoGR
- ↳ Szwadron
- ↳ Systemy historyczne - od początku XX w.
- ↳ Battlegroup
- ↳ Bolt Action
- ↳ Ambush Alley: Force on Force
- ↳ Operation: World War II
- ↳ Systemy sci-fi i fantasy
- ↳ GM Boardgames
- ↳ Bogowie wojny: Napoleon
- ↳ Bogowie wojny: Lee
- ↳ Bogowie wojny: Togo
- ↳ Malowanie i figurki
- ↳ Ogłoszenia, informacje, wydarzenia
- ↳ Projekty w trakcie rozwoju
- ↳ DBA
- ↳ Ogólnopolska Liga DBA
- Fora dodatkowe
- ↳ Gry komputerowe
- ↳ Archiwum
- ↳ Rekonstrukcje historyczne