Strona 2 z 2

Re: Przepisy

: czwartek, 4 lipca 2013, 21:19
autor: Kadzik
Zasady mam w pracy, więc dokładniej odpiszę jutro :P

Ad.1
Wydaje mi się, że nie. Trzeba przekroczyć próg złamania, a nie do niego dorównać, ale nie jestem pewien.

Ad.2
W tym wypadku jednostka C nie może zrobić żadnej z wymienionych przez Ciebie rzeczy.
Nie może zaszarżować, bo już jest w walce (styka się rogiem z jednostką A)
Nie może dostawić się w pokazany przez Ciebie sposób, ponieważ już jest w walce i dwie lewe podstawki dodają już kości ataku. Feeding bases into melee zachodzi jeśli masz np. 3 szeregi i chcesz wejść na skrzydła, albo walczysz dość "przesuniętą" walkę np.

AAAAA
AAAAA
BBBBB
BBBBB

w tym wypadku możesz przenieść dwie skrajnie prawe podstawki B, na lewo, tak by uczestniczyły w walce.

Re: Przepisy

: czwartek, 4 lipca 2013, 21:37
autor: Kretus
Ad.2
W tym wypadku jednostka C nie może zrobić żadnej z wymienionych przez Ciebie rzeczy.
Nie może zaszarżować, bo już jest w walce (styka się rogiem z jednostką A)
Nie może dostawić się w pokazany przez Ciebie sposób, ponieważ już jest w walce i dwie lewe podstawki dodają już kości ataku. Feeding bases into melee zachodzi jeśli masz np. 3 szeregi i chcesz wejść na skrzydła, albo walczysz dość "przesuniętą" walkę np.
Hmm w takim razie co może zrobić ? Dziwne by było aby kontakt "overlap" był pułapką i wiązał do końca walki.

Re: Przepisy

: czwartek, 4 lipca 2013, 22:24
autor: Kadzik
Podkreślę, że nie może zrobić z wymienionych przez Ciebie rzeczy, a nie "nie może zrobić nic" :) Może iść sobie dalej, może zaszarżować wroga na przeciwko, może zrobić zwrot i podreptać w prawo etc.
Po prostu nie możesz zaszarżować jednostki A i dodać więcej podstawek, bo już jesteś w walce.

Re: Przepisy

: czwartek, 4 lipca 2013, 22:52
autor: Kretus
Dziękuję.
Po prostu wydaje mi się to nieco dziwne, że nie może po prostu zrobić zwrotu i zaszarżować/wmaszerować do walki.
Za to jak rozumiem może sobie wyjść z walki, ustawić się do szarży, i w kolejnej fazie zaszarżować ? Wygląda więc na to że lepiej nie łakomić się na kostkę/dwie z overlap tylko ustawić się do szarży z boku w następnej turze...

Re: Przepisy

: piątek, 5 lipca 2013, 02:37
autor: Kadzik
Kretus pisze:Dziękuję.
Po prostu wydaje mi się to nieco dziwne, że nie może po prostu zrobić zwrotu i zaszarżować/wmaszerować do walki.
Już walczysz :)
Pamiętaj, że coś takiego jak szarża z flanki to dość arbitralna sprawa. FoG IMHO nieźle to oddaje, bo jest różnica między powolnym okrążaniem oddziału (co symbolizują dodatkowe kostki, za overlap), a szarżą z flanki, której nikt się nie spodziewał (patrząc z perspektywy oddziału)
Za to jak rozumiem może sobie wyjść z walki, ustawić się do szarży, i w kolejnej fazie zaszarżować ?
Powodzenia! Znajdujesz się w 6" od przeciwnika, więc robisz Complex Move Test, by np. zrobić zwrot w prawo i przejść kawałek (albo i nie przejdziesz, bo jesteś undrilled), w następnej turze musisz znowu zrobić zwrot i podejść kawałek (aby wykonać atak na flankę, Twoja jednostka musi być za linią frontu oddziału), by dopiero w 3 turze zaszarżować. W tym czasie rozegrano już 4 rundy walki....
A to wszystko przy założeniu, że wychodzą Ci testy. Bo jeśli udał się pierwszy i odmaszerowałeś kawałek, a drugi już się nie udał, to masz turę opóźnienia i kolejne 2 fazy walki w plecy.
Wygląda więc na to że lepiej nie łakomić się na kostkę/dwie z overlap tylko ustawić się do szarży z boku w następnej turze...
Jak napisałem wyżej. IMHO liczy się każda kostka i nie ma co cudować z manewrami. Lekka jazda i harcownicy są od tańczenia po polu bitwy. Reszta powinna grzecznie maszerować w przód (ew. siedzieć w terenie :P)