V GRENADIER - ogłoszenie

Impreza historyczno-wargamingowa odbywająca się co roku w Warszawie, którą współtworzyliśmy przez pierwszych jedenaście edycji (2006-2016).
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43336
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

V GRENADIER - ogłoszenie

Post autor: Raleen »

Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 24 marca 2011, 16:45 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43336
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ogłoszenie głównego organizatora

W dniach 8-9 maja 2010 r. odbędzie się w Warszawie piąta już edycja imprezy poświęconej szeroko rozumianemu wargamingowi historycznemu: V Warszawski Konwent Gier Strategicznych GRENADIER. Impreza organizowana jest z inicjatywy warszawskiego Domu Kultury Śródmieście, Pracowni Mikromodelarstwa i Gier Strategicznych STRATEG i GROT, przy współpracy Klubu Wojsk Lądowych, Muzeum Niepodległości i Muzeum Wojska Polskiego.
Patronat honorowy: Mazowiecki Komendant Wojewódzki Policji, Komendant Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej, Burmistrz Dzielnicy Śródmieście
m. st. Warszawy
.
Patronatem medialnym imprezę objęli:, Stowarzyszenie Rekonstrukcji Historycznej AA7, Forum Strategie, Federacja Rekonstrukcji Historycznej, Wargaming Zone i firma WARGAMER.

W tym roku po raz pierwszy impreza organizowana jest na terenie CYTADELI WARSZAWSKIEJ  – BLOKU X (ul. Skazańców 25, wejście od strony Bramy Straceń), co ma szczególne znaczenie dla podkreślenia jej historycznego charakteru naszego spotkania.

Pomysł  zorganizowania konwentu wargamingowego powstał w kręgach miłośników historycznych gier wojennych, skupionych wokół warszawskich pracowni Strateg i Grot, Małopolskiej Grupy Wargamingowej, graczy związanych z firmą Wargamer i Forum Strategie. Inicjatywa ta zaowocowała dwoma odrębnymi konwentami - Grenadierem w Warszawie i Polami Chwały w Niepołomicach pod Krakowem.
Pomysł  imprezy zaczerpnęliśmy z podobnych zjazdów organizowanych w innych krajach, w których wargaming jako hobby jest znacznie bardziej popularny niż w Polsce. Dzięki temu coraz szersze grono osób zajmujących się tą formą rozrywki i zarazem poznawania historii będzie mogło dzielić się swoją pasją z innymi.
Dla doświadczonych graczy konwent ma być doskonałą okazją, do zobaczenia "w akcji" tych systemów i gier, o których do tej pory jedynie się słyszało lub czytało. Ponadto impreza ma dać wszystkim osobom aktywnie uczestniczącym w tym hobby możliwość sprawdzenia swych umiejętności dowódczych podczas organizowanych w trakcie jej trwania turniejów.
Niemniej jednak założeniem jest, iż konwent GRENADIER organizowany jest przede wszystkim dla osób, które do tej pory nie miały kontaktu z grami historycznymi, a interesują się szeroko pojętą historią  lub militariami. Właśnie dla tych z Was, którzy odwiedzą imprezę, chcąc poznać ten rodzaj gier, organizujemy pokazy gier bitewnych i gier planszowych osadzonych w różnych okresach historycznych. Mamy nadzieję, że wśród nich każdy z Was znajdzie coś dla siebie. W czasie imprezy będzie można także zobaczyć prezentacje makiet i modeli do gry przygotowanych przez kluby i grupy wargamingowe.
Na GRENADIERZE odbywać się  będą także pokazy grup rekonstrukcyjnych z różnych epok historycznych, od epoki starożytności poczynając, a na czasach współczesnych kończąc.
Organizatorzy imprezy zapraszają wszystkie osoby zainteresowane grami strategicznymi, historią i militariami oraz rekonstrukcja historyczną do odwiedzenia CYTADELI WARSZAWSKIEJ (wejście przez Bramę Straceń, od strony ulicy Wybrzeże Gdyńskie) w dniach 8-9 maja br. W sobotę impreza odbywać się będzie w godz. od 10.00 do 19.00, a w niedzielę od 10.00 do 16.00.

Dobra zabawa i masa atrakcji zapewniona.
Podobnie jak w latach ubiegłych udział w konwencie jest bezpłatny, a jego uczestnicy mogą liczyć na darmowy poczęstunek.
Jeśli chcesz w czasie konwentu zaprezentować swoje ulubione gry historyczne - proszę skontaktuj się z nami:
Tomasz Kowalczyk – tk1815@wp.pl, tel. 785 860 144; Konrad Sosiński - kontakt@wargamer.pl ,
tel. 501 283 585
Zapraszamy !

POKAZY I PREZENTACJE GIER BITEWNYCH – GRENADIER 2010
Dla osób, które chciałyby spróbować swoich sił w historycznych grach bitewnych, przygotowaliśmy szereg pokazów i prezentacji. Każda z nich będzie łączyła grę z nauką  zasad, tak więc osoby zupełnie nieznające systemu mogą bez problemu zasiąść za stołem i dowodzić. Przewidziane są także turnieje i rozgrywki dla bardziej zaawansowanych graczy.
Pokaz systemu Scramble - pokaz „BITWY O ANGLIĘ”.
Scramble
Przepisy do przeprowadzania walk powietrznych w okresie II Wojny Światowej. DO rozgrywki wykorzystywane są modele w skalach 1:600 lub 1:300 co umożliwia rozgrywanie dość dużych starć przy jednoczesnym zachowaniu skali bitwy 1:1.
Samoloty wykonują ruchy turowo a starcia rozstrzyga się za pomocą kostek. Scramble wykorzystują różne parametry samolotów co czyni rozgrywkę bardziej realną, na wynik mają również wpływ takie cechy jak wyszkolenie pilotów zarówno w zakresie pilotażu jak i strzeleckim.
Przepisy są ciekawe i dają możliwość prowadzenia większości samolotów latających na frontach II Wojny Światowej.

PREZENTACJE SPECJALNE - zabawy wargamingowe
Poniższe prezentacje będą miały formę zabawy wargamingowej tzn. że każdy będzie się mógł przyłączyć do zabawy w każdej chwili choćby na chwilkę. Zasady gry będą tłumaczone na bieżąco w trakcie rozgrywki.

II Wojna Światowa w skali 1:72

System umożliwiający prowadzenie działań na frontach II wojny Światowej, przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych typów wojsk i uzbrojenia. Można prowadzić starcia jednostek lądowych, morskich lub powietrznych, zarówno w połączeniu ze sobą jak
i oddzielnie, np. bitwy tylko z udziałem samolotów. System ten jest przygotowany do operowania dużymi związkami taktycznymi, które można zbudować w oparciu o dołączone etaty.
Rozstrzyganie starć oddziałów może odbywać się na dwa sposoby: przy użyciu kostek, lub dzięki "strzelawce", - przyrządowi gdzie to gracz wystrzeliwuje pociski dzięki tłoczkowi umieszczonemu w rurce, fizycznie trafiając w modele lub żołnierzy przeciwnika,
co wprowadza dodatkowy element zręcznościowy, dla niektórych zwiększający atrakcyjność systemu.
Ilość uczestników - do 6 osób jednocześnie.
Czas trwania - 2 godzin.

DE BELLIS ANTIQITATIS (DBA)

De Bellis Antiquitatis (DBA) jest grą pozwalającą na rozegranie bitew historycznych
w okresie od 3000 rokiem przed naszą erą do 1485 roku naszej ery. System ten pozwala na sprawne rozegranie bitwy przez graczy przy użyciu armii skonfigurowanych wg załączonej do przepisów listy armii. Gra przewiduje możliwość zróżnicowania ukształtowania terenu, przewiduje zamiany elementów armii, np. spieszenie kawalerii. Niezwykłą zaletą tej gry jest możliwość rozegrania przez graczy bitwy, dającej niesamowite emocje i przeżycia, przy użyciu stosunkowo niedużej ilości figurek i wyposażenia, np. artylerii, wchodzących w skład 12 elementów biorących udział w rozgrywce po każdej ze stron. System przewiduje użycie figurek w różnych skalach do 25 mm , dla których jest stosowana zgodnie z przepisami odpowiednia skala terenu i rozmiary podstawek.
Ilość uczestników - do 6 osób jednocześnie.
Czas trwania - 2 godzin.

FLAMES OF WAR

System Flames of War (FOW) rekonstruuje walki prowadzone w trakcie II wojny światowej. Oparty jest o figurki w skali 15 mm zgrupowane (w przypadku piechoty) na podstawkach zawierających od 2 do 5 figurek. Mechanika gry została stworzona przez ludzi którzy współtworzyli systemy Games Workshop i z tego powodu jest łatwo przyswajalna zarówno dla nowicjuszy jak i doświadczonych graczy. Łącząc przyjemność gry z realiami historycznymi w doskonały sposób pozwala odgrywać największe bitwy tego konfliktu. Poza odtwarzaniem historycznych bitew system oferuje także możliwość gry turniejowej
w określonych przedziałach czasowych (wczesna, środkowa i późna II wojna) co pozwala uniknąć nierealistycznych sytuacji spotkania oddziałów i sprzętu z początku i końca wojny.
Ilość uczestników - do 6 osób jednocześnie.
Czas trwania - 2 godzin.
Więcej informacji o systemie:
www.wargamer.pl

Prezentacja projektu "Ogniem i Mieczem"
W czasie Grenadiera będzie można wziąć udział w dużej prezentacji tego systemu bitewnego. Wargamer przygotował także kilka dodatkowych stanowisk na których będzie można się zapoznać z zasadami gry i rozegrać niewielkie bitwy w warunkach charakterystycznych dla realiów XVII wiecznego pola bitwy w Europie Wschodniej. Będzie to atak polskiej jazdy na kozacki tabor, szturm Janczarów na umocniony obóz polski, szarża husarii na czworobok szwedzkich piechurów.
Ilość uczestników - do 6 osób jednocześnie.
Czas trwania - 2 godzin.
Więcej informacji o systemie:
www.wargamer.pl

Prezentacje, pokazy i rozgrywki przygotowane przez graczy z Forum Strategie:

1) Operation: World War II
a) Sobota: Lądowanie 1 Samodzielnej Brygady Spadochronowej pod Arnhem.
b) Niedziela: Bitwa pancerna pod Overloon.

Więcej o systemie:
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=61

2) Ambush Alley: Force on Force
a) Sobota: Ambush Alley: Force on Force w skirmishu – Powstanie Warszawskie: walki miejskie (w terenie zurbanizowanym), scenariusz punktowy.
b) Niedziela: Ambush Alley: Force on Force (modern) – Afganistan/Irak: walki w terenie pustynnym nawiązujące do współczesnych konfliktów na Bliskim Wschodzie, scenariusz punktowy.

Więcej o systemie:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... sc&start=0

3) Cold War Commander
a) Sobota: Wojna w Zatoce Perskiej – Koalicja vs Irak.
b) Niedziela: Hipotetyczny scenariusz dla okresu Zimnej Wojny (USA vs ZSRR).

4) Prezentacja modeli sprzętu wojskowego zdobytego przez powstańców w Powstaniu Warszawskim

Prezentacja stała: sobota i niedziela.

5) Rozgrywki Ogólnopolskiej Ligii DBA, działającej pod patronatem Forum Strategie i portalu Bitewny Zgiełk

Więcej o systemie i Lidze DBA:
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=162

Turniej rozpoczyna się w niedzielę rano, o godz. 9.00 i potrwa do końca konwentu (godz. 16.00).


ROZGRYWKI I PREZENTACJE GIER PLANSZOWYCH – GRENADIER 2010
Na konwencie organizowanych będzie szereg rozgrywek i prezentacji historycznych gier planszowych. Część z nich wymaga pewnego zaznajomienia się z zasadami, do części przystąpić można niemal z marszu. Przewidziane są także rozgrywki dla bardziej zaawansowanych graczy.

Orzeł i Gwiazda (wyd. Leonardo)
Znakomita polska gra wojenna, przedstawiająca wojnę polsko-bolszewicką 1920 roku. Gra opiera się na drewnianych bloczkach, reprezentujących jednostki wojskowe, oraz kartach. Najważniejszym elementem mechaniki gry jest tajne wydawanie rozkazów, które następnie są symultanicznie wykonywane przez obie strony, w ramach poszczególnych kategorii rozkazów. W grze bardzo duże znaczenie ma inicjatywa oraz umiejętność przewidywania posunięć przeciwnika. Całość jest dość wierna realiom historycznym i pozwala poczuć klimat wojny polsko-bolszewickiej. Gra zdobyła tytuł "Planszowej Gry Wojennej Roku" za rok 2009, zwyciężając w konkursie organizowanym przez Forum Strategie i portal Poltergeist.

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... sc&start=0

Boże Igrzysko (wyd. Warfrog Games/Phalanx Games Polska)
Polska wersja zachodniej gry "God's Playground", autorstwa znanego projektanta gier Martina Wallace'a. Jest to gra wieloosobowa, przestawiająca XVII-wieczną Rzeczpospolitą. Każdy z graczy wciela się w jedną z frakcji magnackich i stara się zdobyć jak największe wpływy i prestiż, które przekładają się na koniec gry na punkty zwycięstwa. Gra znakomicie oddaje charakter polskiego państwa, wraz z instytucjami takimi jak liberum veto, oraz magnacką prywatę, którą niejednokrotnie trzeba się kierować, aby zwyciężyć. Z drugiej strony, nie można doprowadzić do upadku państwa. Poszczególne frakcje magnackie muszą więc poszukiwać złotego środka między swoimi interesami a interesem wspólnym. Nie jest to typowa gra wojenna, ale bardziej gra towarzyska. Ta nowatorska na naszym rynku produkcja zbiera jak do tej pory wiele pozytywnych opinii wśród graczy.

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=6441

1939 (wyd. Kordyt)
Gra nowego polskiego wydawnictwa, przedstawiająca całość kampanii wrześniowej. Wykorzystuje karty (głównie do rozgrywania walk), ale nie jest tradycyjną grą typu card driven. Poza tym stosuje szereg tradycyjnych rozwiązań. Rozstrzyganie walk odbywa się na odrębnej planszy taktycznej poprzez obliczanie tzw. procentowej efektywności ataku. Gra zawiera m.in. ciekawe rozwiązania, pozwalające na zasymulowanie walk na Kresach, z wkraczającą w granice Rzeczypospolitej Armią Czerwoną. Mimo na pozór skomplikowanej charakterystyki, całość rozgrywki kampanijnej nie zajmuje więcej niż 4-5 godzin.

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=182

The Napoleonic Wars (wyd. GMT Games)
Gra wieloosobowa, dla 2-5 osób. Każdy z graczy kieruje jednym (bądź kilkoma) z mocarstw napoleońskiej Europy. Akcja gry toczy się w latach 1805-1815, a więc rozpoczyna się w okresie bitwy pod Austerlitz, a kończy wraz z bitwą pod Waterloo. Rozgrywka może się jednak zakończyć wcześniej. Gra opiera się na kartach, które służą do sterowania rozgrywką, należy zatem do tzw. card driver games. Karty mogą być zagrywane alternatywnie, jako wydarzenia bądź jako punkty. Gra łączy w sobie aspekty zarówno militarne, jak i polityczne i dyplomatyczne. Można przeciągać mniejsze państwa na swoją stronę, tworzyć sojusze. Całość jest dość wierna realiom historycznym, choć oczywiście rozwój wypadków może się potoczyć bardzo różnie, w zgoła niehistorycznym kierunku. 

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 80&start=0

Kutuzov (wyd. GMT Games)
Gra oparta na analogicznej mechanice jak "The Napoleonic Wars", symulująca nie całe wojny napoleońskie, ale jedynie kampanię 1812 roku - najazd Napoleona na Rosję. Gra kładzie większy nacisk na wątki militarne. Duże znaczenie ma morale i zaopatrzenie wojsk napoleońskich, pogarszające się w miarę marszu w głąb Rosji. Dużo większe znaczenie w porównaniu z "The Napoleonic Wars" mają też karty bitewne. Gra dla 2 albo 4 graczy (w przypadku gry na czterech każdy dowodzi połówką armii swojej strony). 

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 62&start=0

Wellington (wyd. GMT Games) 
Gra oparta na analogicznej mechanice jak "The Napoleonic Wars" i "Kutuzov", symulująca wojnę w Hiszpanii. Początkowo Francuzi stoją u szczytu powodzenia, jednak stopniowo ich siły słabną. Tymczasem alianci dostają cały czas uzupełnienia. Świetnie oddano w grze guerillę, konieczność utrzymywania przez Francuzów linii zaopatrzenia z Francją itp. Gra podobna do "Kutuzova", zresztą od niego wcześniejsza. Gra dla 2 albo 4 graczy (w przypadku gry na czterech gracze francuscy dowodzą armiami Północy i Południa, z kolei alianci zostali rozdzieleni na Anglików i Hiszpanów - każda z nacji ma swoje indywidualne cechy, swoich dowódców etc.). 

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 54&start=0

Napoleon's Triumph (wyd. Simmons Games)
Gra przedstawiająca bitwę pod Austerlitz (2.XII.1805) stoczoną między armią cesarza Francuzów Napoleona a połączonymi armiami austriacką i rosyjską (stąd zwaną "bitwą trzech cesarzy"). Gra na pierwszy rzut oka dość abstrakcyjna - posługuje się drewnianymi klockami, które przedstawiają jednostki wojskowe, i poligonalną planszą. System ruchu oparty jest na naprzemiennych posunięciach obu stron, jednak podczas swojej tury Francuzi mogą poruszyć wszystkie oddziały, sprzymierzeni tylko część - w tym też przejawia się ich słabość, mimo początkowej znacznej przewagi liczebnej. Gra może toczyć się według różnych wariantów, zależnie od tego, czy Francuzi zdecydują się wprowadzić posiłkowe korpusy Bernadotte'a i Davouta - jeśli to uczynią, by wygrać, muszą spełnić trudniejsze warunki zwycięstwa, jeśli nie, aby wygrać ,wystarczy, że utrzymają swoje pozycje. Ten mechanizm zróżnicowania warunków zwycięstwa pozwala na zasymulowanie początkowych ofensywnych działań sprzymierzonych, które ostatecznie doprowadziły ich do klęski. Znakomita gra dla 2 osób, stosująca szeroko maskowanie. Gra nie zawiera w ogóle elementu losowego, nie rzuca się w niej kostką, nie ma też żadnej innej losowej procedury do określania rezultatów walki. Duże znaczenie ma maskowanie i rozbudowana procedura walki. 

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 32&start=0

2 de Mayo (wyd. Gen-X Games) 
Gra z pogranicza gier wojennych i tzw. eurogier. Ukazuje ona powstanie w Madrycie przeciwko okupacji przez wojska napoleońskie (z początku marszałek Murat). Kto pamięta obrazy Goy'i ukazujące okrucieństwo wojny z wojskami napoleońskimi, łatwo skojarzy o co chodzi. Gra stosuje niewielką planszę i drewniane, kwadratowe klocuszki, niebieskie i czerwone, symbolizujące jednostki obu stron, a także niewielką planszę. Produkcja trochę abstrakcyjna, ale bardzo wciągająca. Dla 2 osób, do rozegrania w 30-45 minut.

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=6411

Kampania wrześniowa 1939 (projekt autorski Marka Domańskiego) 
Gra w skali dywizyjno-brygadowej. Plansza obejmuje cały obszar przedwojennej Polski. Gra przedstawia całą kampanię wrześniową. Jest to możliwe dzięki przyjętej skali. W grze duże znaczenie mają straty i morale oddziałów. Autor starał się możliwe najwierniej oddać działania wojenne września 1939 roku. Rozgrywkę na konwencie poprowadzi osobiście, nie będzie więc problemów z zasadami i co bardziej szczegółowymi obliczeniami. Gra dla 2 bądź większej liczby osób. Można rozegrać tylko wybrany fragment kampanii. 

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=723&start=0 

Budapeszt 1945 (wyd. Dragon)
Gra zasadniczo dla 2 osób, w systemie odpowiadającym nieśmiertelnym "Ardenom 1944" Dragona. Ukazuje ostatnią ofensywę sił III Rzeszy na Węgrzech, a następnie walki obronne przeciwko nacierającej Armii Czerwonej. Niezbyt skomplikowane zasady, nie za dużo jednostek, brak maskowania. Klasyka gatunku. Warto nadmienić, że autorem gry jest Marcin Sowa, przez długie lata mieszkający na Węgrzech i dzięki temu mający dobrą orientację w temacie, autor m.in. książki "Budapeszt 1945" w serii "Historyczne Bitwy" Bellony. 

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=872&start=0

Twilight Struggle (wyd. GMT Games) 
Gra dla dwóch osób, przedstawiająca zimną wojnę i konfrontację USA i ZSRR. Gracze walczą o wpływy na całym świecie i doprowadzają do korzystnych dla siebie wydarzeń, które zwiększają ich przewagę w sferze ideologicznej (budowa bomby atomowej, wysłanie Gagarina w kosmos, lądowanie na Księżycu itp.). Gra należy do gatunku card driven, tzn. gier łączących w sobie gry planszowe i karciane. Gra nie jest do szczególnie skomplikowana, a ze względu na tematykę bywa bardzo lubiana nie tylko przez fanów gier wojennych. 

Więcej o grze:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=760&start=0 

1960: Making the President (wyd. Z-Man Games)
Gra dla 2 graczy, stanowiąca symulację słynnych wyborów prezydenckich w 1960 r.,
w których rywalizowali Nixon i Kennedy. Mechanika opiera się w dużej mierze na kartach. Jeden z najlepszych symulatorów politycznych. Podobna pod wieloma względami do "Twilight Struggle".
 
Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 59&start=0

Espana 1936 (wyd. Devirr) 
Wojna domowa w Hiszpanii pomiędzy republikanami a zwolennikami generała Franco w 1936 roku. Gra dla 2 osób, nie jest szczególnie trudna. Dużo historycznych smaczków, jako że robili ją sami Hiszpanie. Pod wieloma względami bardzo oryginalna. Uważana za świeży powiew jeśli chodzi o sposób projektowania gier. Stosuje karty i planszę opartą na "pointach". 

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 26&start=0

Waterloo (wyd. Warfrog Games) 
Gra stosująca dość osobliwe drewniane klocki i planszę poligonalną. Zasadniczo dla 2 graczy. Duże znaczenie ma dowodzenie. Występują elementy losowe w postaci aktywacji - po części system dowodzenia zależy od graczy, po części jest losowy. Gra zupełnie świeża, niedawno ukazała się i dopiero dociera do naszego kraju. Czy stanie się od strony mechaniki godnym konkurentem "Napoleon's Triumph", czas pokaże. 

Więcej o grze:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 82&start=0

SPQR - Great Battles of History (wyd. GMT Games) 
Uniwersalny system służący do symulacji bitew starożytnych. Uwzględnia szereg czynników, takich jak właściwości poszczególnych formacji, morale, odporność, dowodzenie. Zwłaszcza to ostatnie odgrywa dużą rolę. Stosuje nowe rozwiązania, charakterystyczne dla wielu gier zachodnich, likwidujące liniowość rozgrywki - bardzo często rusza się tylko część oddziałów danej strony i to określona losowo, po czym część oddziałów drugiej strony itd. "SPQR", jak sama nazwa wskazuje, służy do symulacji okresu republikańskiego Rzymu i początków Rzymu cesarskiego.
 
Więcej o grze i systemie: 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 37&start=0 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 03&start=0

Successors - III edycja (wyd. GMT Games)
Gra wieloosobowa, przedstawiająca zmagania o schedę po Aleksandrze Macedońskim po jego śmierci między jego byłymi dowódcami i członkami rodziny, czyli początek wojen diadochów. Każdy z graczy kieruje jedną z frakcji, na którą składają się określone postacie historyczne, posiadające na początku rozgrywki kontrolę nad przypisanymi im prowincjami imperium Aleksandra, wybrane jednostki wojskowe itd. Przedmiotem rozgrywek jest też ciało Aleksandra, które wyrusza w pochodzie pogrzebowym z ziem dawnej Persji do Macedonii, oraz rodzina zmarłego. Frakcja, która zgromadzi najwięcej praw do tronu, zwycięża. Mechanika gry oparta jest na zagrywaniu kart - gra należy do rodziny gier card driven.

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=143

Hannibal: Rome vs Carthage (wyd. Avalon Hill/Valley Games)
Gra przedstawia II wojnę punicką (218-201 r. p.n.e.). Hannibal wraz ze swoją niezwyciężoną armią, zawierającą m.in. jednostki słoni, rusza na Rzym, by przechylić szale wielkiej śródziemnomorskiej konfrontacji na korzyść Kartaginy. Gra ukazuje zmagania w skali strategicznej, z elementami polityki. Jedna tura to około 2 lat wojny. Mechanika gry oparta jest na zagrywaniu kart. Ponadto występuje w niej bardzo ciekawy mechanizm rozgrywania bitew za pomocą kart przedstawiających różne manewry. Gra dla dwóch osób. Jeden z klasyków gier z gatunku card driven.

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... sc&start=0

Here I Stand (wyd. GMT Games)
Gra wieloosobowa (najlepiej sprawdza się w gronie 6-osobowym), przedstawiająca XVI-wieczną Europę w okresie rozwoju Reformacji. Każdy z graczy wciela się w jedną z potęg: Francja, Anglia, Habsburgowie, Papiestwo, Protestanci, Turcy. W przypadku wariantów z mniejszą liczbą graczy, niektórzy z nich kierują dwoma potęgami. Rozgrywka toczy się na kilku płaszczyznach: politycznej, dyplomatycznej, militarnej, religijnej. Ponadto Anglia, Francja i Habsburgowie prowadzą odkrycia i kolonizację Nowego Świata. Gra przynosi zwykle wiele radości, można wojować, spiskować, palić heretyków, toczyć debaty teologiczne i wiele innych. Klasyka gier wieloosobowych. Mechanika gry oparta jest na zagrywaniu kart - gra należy do rodziny gier card driven.

Więcej o grze: 
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=763&start=0

Unhappy King Charles (wyd. GMT Games)
Gra przedstawiająca tzw. Sławetną Rewolucję w Anglii, w trakcie której ścięto króla Karola I Stuarta, a rządy jako lord protektor objął Oliver Cromwell. Jest to gra typu card driven, zasadniczo dla dwóch osób. Jak większość gier tego typu łączy politykę, dyplomację i działania wojenne.

Więcej o grze: 
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=5949

Poza powyższymi, dysponujemy jeszcze wieloma innymi tytułami. Więcej informacji znajdziecie na Forum Strategie (www.strategie.net.pl) – witrynie internetowej, zrzeszającej fanów historycznych gier wojennych.


TURNIEJE – GRENADIER 2010

DE BELLIS ANTIQUITATIS (DBA)
Prowadzący: Tomasz Świderski
Jeśli chciałbyś wziąć udział w turnieju, prosimy o kontakt na adres: swidup@op.pl
Opis systemu: De Bellis Antiquitatis (DBA) jest grą pozwalającą na rozgrywanie bitew historycznych wojskami z okresu od 3000 roku przed naszą erą do 1485 roku naszej ery. System ten pozwala na sprawne rozegranie bitwy przez graczy przy użyciu armii skonfigurowanych wg załączonej do przepisów listy armii. Gra przewiduje możliwość zróżnicowania ukształtowania terenu, zamiany elementów armii, np. spieszenie kawalerii. Niezwykłą zaletą tej gry jest możliwość rozegrania przez graczy bitwy, dającej niesamowite emocje i przeżycia, przy użyciu stosunkowo niedużej ilości figurek i wyposażenia, np. artylerii, wchodzących w skład 12 elementów biorących udział w rozgrywce po każdej ze stron. System przewiduje użycie figurek w różnych skalach – do 25 mm, dla których jest stosowana zgodnie z przepisami odpowiednia skala terenu i rozmiary podstawek. 

RED BARON
Prowadzący: Jacek Bajer
Jeśli chciałbyś  wziąć udział w turnieju, prosimy o kontakt na adres: jacekbajer@onet.pl
Opis systemu: Red Baron to gra historyczna pozwalająca na przeprowadzanie pojedynków powietrznych przy użyciu samolotów w skali 1:72. Gra pozwala każdemu uczestnikowi na rozegranie szeregu starć powietrznych już w przypadku posiadania przez niego tylko jednego samolotu!!! System zapewnia moc emocji i wrażeń. Uczy graczy (przyszłych asów) akrobacji lotniczych, niezbędnych do osiągnięcia zwycięstwa. Rozgrywka odbywa się  na "podstawach lotniczych", do których mocowane są samoloty za pośrednictwem elastycznego uchwytu. Gra w swoich zasadach uwzględnia wszystkie trudności, z jakimi musieli dawać sobie radę piloci tamtego okresu. Do tego systemu można wykorzystać samoloty aktualnie dostępnych na rynku firm modelarskich w skali 1:72, np.: RODEN, EDUARD, itp.


POKAZY REKONSTRUKCJI HISTORYCZNYCH

1. II WOJNA ŚWIATOWA:
- Zdobycie Berlina 09.05.1945 roku,
- Patrole Wojska Polskiego 1939 roku,
- Pokaz czołgu – Sherman,
- Pokaz musztry LWP
2. OKRES NAPOLEOŃSKI:
- Starcia wojsk napoleońskich – żołnierze Księstwa Warszawskiego,
- Pokaz musztry,
- Obóz wojskowy,
- Szpital polowy.
3. ŚREDNIOWIECZE:
- Starcia rycerzy średniowiecznych,
- Obóz wojskowy,
- pokaz fechtunku
MAKIETY DIORAM HISTORYCZNYCH:
Zamach na Kutschere (Warszawa 1944 roku),
Bitwa pod Grunwaldem 1410 roku.

Jak dotrzeć na konwent GRENADIER?
Nasz konwent ma miejsce w CYTADELI WARSZAWSKIEJ – Blok X. Wejście od Bramy Straceń, ul. Skazańców 25, od strony ul. Wybrzeże Gdyńskie.
Budynek, w którym odbywa się konwent, jest oznaczony na czerwono na powyższej mapce.
Na miejsce konwentu dotrzesz autobusami linii: 118 (z Dworca Centralnego w Warszawie), 114, 185.
Ostatnio zmieniony wtorek, 12 kwietnia 2011, 09:15 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Greebo
Colonel
Posty: 1710
Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki

Post autor: Greebo »

Warto byłoby może sprostować że 6 graczy jednocześnie to w DBA moze grać tylko w Dużej Bitwie (BB) gdzie armia jednej strony to 3 normalne armie po 12 elementów (czyli 36 elementów na stronę) i że czas trwania rozgrywki - 2 godziny to też raczej BB. ;D

W normalnej grze bierze udział jednocześnie 2 graczy a jej czas to ok. 1 godziny. (Z zaznaczeniem że mozna bitwę rozegrać nawer w 30 minut!)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43336
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jakby co, ja tego nie przygotowywałem. Opracowałem jedynie do tego ogłoszenia to co my, tzn. gracze z naszego forum będą prezentować, czyli całość planszówek i w grach bitewnych jest zaznaczone co. Ten szerszy opis turnieju to jest turniej sobotni, organizowany przez Tomasza Świderskiego.

Ogłoszenie pod wieloma względami nie jest doskonałe (zwracałem już na to uwagę komu trzeba), tak że proponuję co do szczegółów zaglądać do dotychczasowego tematu w dziale konwentu, a news jest raczej w celach informacyjnych, dla osób, które dopiero się dowiadują o imprezie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

Jak by co ja i xardas nie będziemy bo xardasa główka boli.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43336
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3917 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Wrażenia i relacje z imprezy (wydzieliłem je w osobny wątek):

http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 85&start=0

A ten temat, ponieważ miał jedynie charakter ogłoszeniowy, zamykam.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Zablokowany

Wróć do „Konwent GRENADIER”