Strona 1 z 1

<OWWII> [Rosja] Zasady ogólne

: poniedziałek, 27 września 2010, 11:39
autor: q.b.
Witam!

Siły Waszych armii są już rozpisane i zapewne już wstępnie zostały podzielone między Wasze rączki. Wiecie już że cała "kostkologia" Wam odpadnie bo zajmuję się nią ja i Wookush (turlanie testów Team Quality, Morale, Strzałów, Obrony itp...). Aby jednak można było zacząć rozgrywkę - czas na słowo wprowadzenia w kwestię mechaniki naszej potyczki aby nie było niedomówień oraz nieporozumień.

1) Jak wygląda tura?

- Każda nowa tura w tej grze zaczyna się po stronie aktualnie posiadającej inicjatywę w scenariuszu. Ja jako "moderator i mistrz gry" scenariusza zakładam osobny temat na każdym z sub-forum danej grupy (NATO / Rosja) brzmiący w ten a nie inny sposób -> TURA I (Rozkazy), w którym oczekuję od danej strony deklaracji rozkazów dla wszystkich swoich jednostek na podstawie zdjęć poglądowych (rzut na mapie taktycznej - bez pozycji jednostek wroga, sama topografia terenu) oraz zdjęć widzianych "z pierwszej osoby" żołnierzy, pojazdów danej strony (widok jak w grach FPP). Podczas tej sekwencji wydajecie wszystkie możliwe ruchy, strona która ma inicjatywę deklaruje "Overwatch'e" dla wybranych jendostek, oraz deklarujecie wszystkie możliwe strzały.

-Kiedy wszystkie deklaracje zostaną przez Was wydane - Wasi przeciwnicy (w razie wystąpienia takiej sytuacji - np: wejścia w kontakt wzrokowy z wrogiem) dowiedzą się o Waszych faktycznych postępach, posunięciach, odkrytych pozycjach. Wtedy w odpowiednim temacie na ich sub-forum -> TURA I (Reakcje) mogą zareagować na Wasze rozkazy (np: Was ostrzelać, uciec od Waszego ostrzału) oraz aktywować swoje jednostki, które nie reagowały na Wasze manewry (ruchy, szturmy, ukrywanie).

-W obu sub-forach na koniec utworzę temat -> TURA I (Rezultaty) w których każda strona dowie się o sytuacji taktycznej, ofiarach, stratach, domniemanych pozycjach wroga (np: w skutek wydawanych przez wroga dźwięków - np: turlające się gąsienice czołgu) po wykonaniu danej tury. I tak w tej sekwencji opisanej powyżej aż do końca rozgrywki...

2) Jak sprawa ma się z Line of sight? Co widzą nasze jednostki?

- Ta kwestia również wymaga ustalenia. Wasze jednostki widzą to co w rzeczywistości widzą żołnierze na liniach frontu. Nie macie pełnego poglądu na świat jak w klasycznej "symultanie - spotkaniówce" przy stole. Obowiązuje specyficzny Fog of War - o którym decydują moderatorzy rozgrywki (zdroworozsądkowo) ja oraz Wookush. Co innego jest zobaczyć strzelający pojazd, a co innego ukrytego snajpera z bronią wyposażoną w tłumik. To co zobaczą Wasze jednostki zależy głównie od tego jak zachowywać się będzie przeciwnik oraz Wy sami. Ruchy powolne, ostrożne nie skazują Was na ostrzał wroga tak jak karkołomne sprinty w poprzek stołu z wyjściem poza osłonę. To samo dotyczy przeciwnika. O wszystkim zamierzamy Was informować na początku każdej tury "z danych" akustycznych np: o zbliżającym się pojeździe (np: wydającym specyficzne dźwięki toczących się gąsienic, lub warkotu silnika) tak abyście wczuli się dokładnie w klimat pola walki, posiadając pewną dozę niepewności i adrenaliny w żyłach.

: piątek, 8 października 2010, 21:25
autor: Wookush
Czołem!
Pragnę przedłożyć szczegółowe zasady mechaniki i poprawki odnośnie mojego przedmówcy. W razie niejasności proszę o pytania, ale tylko merytoryczne, po wyjaśnieniu zmodyfikuję poniższy tekst, aby wszystko było jasne.
Kadra dowódcza -> Wcielacie się panowie w Oficerów dwóch stron konfliktu, którzy mają pod sobą Grupy operacyjne, które na dzień dzisiejszy zostały już rozdysponowane. Każdy z was będzie wydawał rozkazy tym właśnie Grupom, które składają się z poszczególnychJednostek. Dodatkowo powinniście wybrać spomiędzy siebie dowódcę całej strony. Będzie on meldował o kolejności rozkazów dla Grup operacyjnych, a o kolejności Jednostek w grupach sami Oficerowie. My, jako moderatorzy wcielimy się w Podoficerów i będziemy egzekwować rozkazy i reagować na sytuacje.
Szczeble dowodzenia -> Dowódca strony wydaje rozkazy tylko i wyłącznie Oficerom. Deklaruje który Oficer wydaje wszystkie swoje rozkazy jako pierwszy, który jako drugi itd. Oczywiście nie jest to jego samowolka, gdyż sam też jest Oficerem jednej z Grup operacyjnych, tylko wspólnie uzgodnione stanowisko w wątku, który zostanie do tego stworzony. Oficer, gdy przyjdzie jego kolej deklaracji, wydaje rozkazy wszystkim swoim jednostkom pamiętając o sytuacji na polu walki. Pamiętajcie, raz wydanych rozkazów nie można już potem korygować. Jako Podoficerowie będziemy się starać wypełnić je co do joty. Efekty poczynań jak i rezultaty tury opiszemy w raportach.
Rozkazy -> Terminy wydawania rozkazów będą ustalane przez moderatorów. W celu ułatwienia orientacji w terenie i w sytuacji zostaną sporządzone dwie mapy operacyjne. Pierwsza będzie to ortofotomapa z siatką meldunkową, druga ortofotomapa będzie opisana nazwami ulic, urzędów, miejsc charakterystycznych. Wtedy rozkaz ruchu będzie mógł być sprecyzowany np. jednostka Alfa rusza się ruchem szybkim z B2 na C3 do murów Szkoły. Mapy będą posiadały znaczniki Jednostek przyjaznych i przeciwnika w polu widzenia. W każdym raporcie będzie widoczna mapa z aktualnymi pozycjami Jednostek. Każda Jednostka powinna otrzymać rozkaz określający jej ruch, lub jej brak, sposób prowadzenia ognia i charakterystykę reakcji na kontakt/ogień przeciwnika. Dodatkowo możliwe są akcje specjalne, które też powinny być wcześniej zadeklarowane.
Ruch Szybki; Wolny
Rodzaj ognia Zwykły (dąży do likwidacji jednostek nieprzyjaciela), Zaporowy (dąży do przygniecenia ogniem nieprzyjaciela)
Rodzaj reakcji Agresywny (jednostka otwiera ogień przy każdym kontakcie z wrogiem), Dynamiczny (moment otworzenia ognia zależy od Podoficera), Pasywny (jednostka będzie starała się unikać walki np. korzystając z osłony innej jednostki)

CDN.