<OWWII> [NATO] Tura 1 - REAKCJE

tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

Wookush pisze:Zadeklarowaliście tylko ewentualne reakcje dla snajperów, SAS i samochodów pułapek. (...)A starczyło napisać "pozostałe jednostki reagują agresywnie" i Rosja już miałaby więcej sprzętu do złomowania. Dlatego Bradley nie strzelił, bo nie przypisano mu jakiegokolwiek rozkazu.
Ze zacytuje wspomniane FAQ:
(...)Wasi przeciwnicy (w razie wystąpienia takiej sytuacji - np: wejścia w kontakt wzrokowy z wrogiem) dowiedzą się o Waszych faktycznych postępach, posunięciach, odkrytych pozycjach. Wtedy w odpowiednim temacie na ich sub-forum -> TURA I (Reakcje) mogą zareagować na Wasze rozkazy (np: Was ostrzelać, uciec od Waszego ostrzału)(...).
I tak tez bylo w przypadku snajpera jak i alfy - mialy cos w LoS (co zostalo napisane w watku o reakcjach) wiec wydalismy rozkazy w trybie reakcji. Jednak BMP znalazl sie w LoS, ale informacji o tym nie bylo - nawet, post factum, takiej ze ten BMP smignal przed nosem Bradleyowi (i kolejne pytanie - czy ten BMP widzial tego Bradleya? - tzn. czy Prowadzacy poinformowal druga strone ze on tam stoi?).

Generalnie to odnosze takie lekkie wrazenie ze gramy na wersji posredniej pomiedzy wersja qb a wersja Wookusha (ktorej to przyznaje bez bicia nie zauwazylem wczesniej).
I tak np. wersja Wookusha mowi ze:
Mapy będą posiadały znaczniki Jednostek przyjaznych i przeciwnika w polu widzenia. W każdym raporcie będzie widoczna mapa z aktualnymi pozycjami Jednostek.
Co jest jednym z elementow ktory nie jest stosowany. Gramy w wersji z pelna "mgla wojny" co powoduje, ze czasami jednostki przeciwnika moga sie pojawic tam gdzie zupelnie sie ich nie spodziewamy. Dlatego tez nie bardzo rozumiem mechanizm dzialania trybow ognia - tj. roznicy pomiedzy Agresywnym (jednostka wali do wszystkiego) a Dynamicznym (jednostka wali podlug uznania Prowadzacego). Wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest wyznaczenie konkretnego planu dzialania dla kazdej jednostki (np. atakowac BMP/BTR, uciekac przed czolgiem, etc) a i tak strasznie ograniczy to elastycznosc oddzialu. Moglbym wiec poprosic o jakas klaryfikacje dot. tego trybu Dynamicznego?

I tu naprawde nie chodzi mi juz o ta konkretna sytuacje ale o to zeby sie ona nie powtorzyla - a poki co to sa spore szanse na kolejny nieudany rzut na dowodzenie (np. zamiast stuknac z ppk czolg, piechota zacznie strzlac do samotnego czlonka milicji...) ;)
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Map "topograficznych" nie było i nie będzie bo Tomek nie wytrzymałby już nerwowo gdyby miał zaczekać choćby jeden dzień dłużej... Za mało czasu mieliśmy na przygotowanie map terenowych z topografią, więc to nie jest pośrednia wersja między moją a Wookusha - tylko konsensusowe rozwiązanie mające na celu szybki start i jakiś tam "fun". Ale widzę że "fun-u" jest coraz mniej, a pretensje coraz większe, więc przypominam, że udział jest dobrowolny...

Mamy też inne rzeczy do roboty na co dzień oprócz "moderki" gry on-line. Tyle w kwestii podważania decyzji prowadzących grę - trzeba było to przełknąć po męsku jako decyzję MOD'a a nie jęczeć i szukać luk w przepisach jak jakiś adwokat.
"Duty, Honor, Country"
tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

q.b. pisze:Map "topograficznych" nie było i nie będzie bo Tomek nie wytrzymałby już nerwowo gdyby miał zaczekać choćby jeden dzień dłużej
Ale pal szesc mapy czy inne sprawy - ja tylko chcialem pokazac ze stosujemy wlasnie jeakies "konsensusowe" rozwiazanie wiec mozemy omowic poszczegolne zasady i je doprecyzowac (co przyda sie tez na kolejne scenariusze).
Mamy też inne rzeczy do roboty na co dzień oprócz "moderki" gry on-line. Tyle w kwestii podważania decyzji prowadzących grę - trzeba było to przełknąć po męsku jako decyzję MOD'a a nie jęczeć i szukać luk w przepisach jak jakiś adwokat.
Ja naprawde doceniam czas i starania wlozone w ta gre. Wielokrotnie tez juz pisalem ze nie chodzi mi tutaj o cofanie czegokolwiek czy zmiane decyzji Prowadzacego. Nie jestem ekspertem od zasad FoFa dlatego poczatkowo myslalem ze cos mi umknelo i ze sytuacja ta wynikla z zasad FoFa (bo tak zrozumialem odpowiedz qb). Teraz jednak wydaje mi sie, ze raczej wyniklo to z modyfikacji wprowadzonych dla uproszczenia gry przez siec (nie chce rozwazac czy chodzi o same zasady czy sposob rozumienia tych zasad przez graczy). Wskazuje wiec na dwa podpunkty ktore, w mojej opinii, nieco sie ze soba gryza i prosze o ich klaryfikacje - tak wyjasniona wersja pozwoli nam uniknac problemow tego typu w przyszlosci.

A konkretnie chodzi mi tutaj o dwie sprawy:
1. Jak dokladnie jest stosowany rodzaj reakcji - Dynamiczny (tj. nadzoworany przez Prowadzacych)? Czy mozna rozpisac rozkazy bardziej szczegolowo (np. atakuj piechote, unikaj pojazdow opancerzonych)?
2. Czy w fazie reakcji w danej turze dostajemy zdjecia wszyskich jednostek (zarowno tych aktywowanych w naszym LoS jak rowniez tych ktore wchodza nam w LoS w trakcie wykonywania swoich akcji) czy tylko niektorych? Czy w fazie reakcji mozemy wydawac dowolne rozkazy czy tylko zmienic rodzaj ognia i rodzaj reakcji?

I jeszcze raz mowie - naprawde nie chodzi mi o konkretna sytuacje i nic nie chce nikomu zarzucac - chcialbym jednak wyjasnic powyzsze dwa punkty, dzieki czemu rozgrywa powinna stac sie plynniejsza.
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Qrwa! Szatafakap!! Wystarczy już tego pier...nia!!
Map "topograficznych" nie było i nie będzie bo Tomek nie wytrzymałby już nerwowo gdyby miał zaczekać choćby jeden dzień dłużej...
Widze że to teraz moja wina :]

Gramy Panowie dalej, GRAMY!!! Srał pies już tego Bradleya i Bmpa. Upolujemy go w inny sposób. Bez powergamerowania bo się gówno z gry robi! :evil:

Kiedy qb zrobisz te zdjęcia i czy zrobisz je w ogóle? :) Bo jakby co to możemy wydać deklaracje na podstawie tego co mamy.

Wstępne deklaracje:
- M113 MedEvac podjeżdża pod scianę ruin obok Strykera i medycy wyskakują na pomoc Alphie.
- Cysterna z IEDem poluje na T-80. Jeśli czołg zatrzyma się przed cysterną USMC#2 o ile będzie możliwość poślą Milana/Javelina
- Rangersi czekają na milicję, która pojawiła się przy ruinach przy wraku samochodu.
- Bradley stoi dzielnie i czeka na jakikolwiek ruch przeciwnika żeby posłać TOW (w pojazd) lub serie z działka (w piechotę)
- czerwony IED jesli się uda poluje na nieszczęsnego BMPa
- Gia Gulua po wysadzeniu IED#1 wchodzą do akcji do ataku na piechotę.
- Rangersi#1 osłaniają medyków
- Bravo to samo - jeśli coś się pojawi w LoS idzie napierdalanka na maxa.
- Sniper w razie możliwości ciśnie ten sam cel co poprzednio.
- Bravo pilnuje jeszcze ewentualnych ocalałych z pierwszego IEDa

Na razie wstępnie tyle z mojej strony. Qwa zarządziłem

pozdro!

GRAMY PANOWIE GRAMY!!!!
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Tnnn:

Tak - po to te modyfikacje z rodzajami reagowania, upraszczające rozgrywkę mi i Wam (zauważ że nie musicie deklarować niczego co do cm na planszy, ani dokładnego momentu przerwania akcji wroga) bo na pełnej opcji podręcznikowej nie dałoby się płynnie grać bez pokazywania każdej akcji naprzemiennie, dla każdej ze stron w stylu "fotka po fotce", tak żeby nikt nie miał krzywdy i gra nie trwała rok... Dlatego opieram się na w miarę dokładnych opisach co chce dana jednostka osiągnąć i wyborze jej rodzaju reagowania - tak jak zrobił Thomas, ot wszystko.

Thomas:

Robię zdjęcia - nie ukrywam, że po tym "flejmie" jestem lekko bez weny i motywacji, a jednocześnie pozbawiony przyjemności z tego całego "moderowania". Ograniczę tę grę do 3 tur bo mam już serdecznie dosyć, a stolik by mi się przydał na grę "na żywo"...

Oto Wasze pomoce naukowe:

CinC Overwiev'y:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

+PLUS dwie kwestie:


Widok z USMC#2 + MILAN @ FPP (będą mogli dopiero reagować strzałem w turze 2. -> efekt wybuchu IED'a ->dym, odłamki zasłoniły wcześniej pole widzenia, a cała jednostka jest pinned! po silnej eksplozji)
Obrazek

GIA GULUA#1 słyszy rosyjskie pokrzykiwania tuż za murem... (od strony ulicy utwardzonej, na zdjęciu od góry!!!)
Obrazek

Widok FPP Rangerów #1 z Javelinami (przed nimi GIA GULUA#2 = Friendly Fire dla broni ręcznej => Rangerzy nie mogą strzelać z broni ręcznej do Rosjan w oddali)

Obrazek

Obrazek
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

q.b. pisze:
Thomas:

Robię zdjęcia - nie ukrywam, że po tym "flejmie" jestem lekko bez weny i motywacji, a jednocześnie pozbawiony przyjemności z tego całego "moderowania". Ograniczę tę grę do 3 tur bo mam już serdecznie dosyć, a stolik by mi się przydał na grę "na żywo"...
Przyśpieszmy gre trochę i zagrajmy całość. Nie wkurzaj się już Kuba. To pierwsza gra i wiadomo było, że babole wyjdą. Nie twierdzę że jestem bez winy, ale zagrajmy już do końca.

troszkę mi GG2 szyki popsuła :/ Nic to, poczekamy na milicję aż podejdą.

PROSZĘ RESZTĘ O DEKLARACJE DLA SWOICH JEDNOSTEK!!

... albo będzie po mojemu.

Pozdro
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

Thomas pisze:PROSZĘ RESZTĘ O DEKLARACJE DLA SWOICH JEDNOSTEK!!
Ja tylko moge dodac, ze wszyscy Rangerzy beda atakowac z PPK (milan/javelin) pojazd ktory wjedzie im w LoS.


qb: Jeszcze raz Cie przepraszam - nie bylo moim zamiarem psuc Ci frajde z prowadzenia gry. I generalnie o taka odpowiedz mi chodzilo - klaryfikuje ona zasady z FAQ. Jesli zas chodzi o samo przyspieszenie to proponowalbym rozstrzygac ture reakcji calkowicie na podstawie wydanych rozkazow (bez dodawania zdjec "pomiedzy") - bedzie szybciej i prosciej.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Do roboty więc :) Piszcie pełne deklaracje (oprócz określania według FAQ nakreślajcie też mniej więcej to co wspomniał tnnn - czyli co chcecie osiągnąć, będzie to pomocne)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Wobec tego więc:

DEKLARACJE JEDNOSTEK :

- Rangerzy beda atakowac z PPK (milan/javelin) pojazd ktory wjedzie im w LoS.
- M113 MedEvac podjeżdża pod scianę ruin obok Strykera i medycy wyskakują na pomoc Alphie.
- Gia Gulua1 (?!?! - TKIZZ deklaracja!!) - wstępnie odpowiadają ogniem na wszystko co im wejdzie w LOS BEZ zbliżania się do rogu budynku przy, którym stoi IED PRZED wybuchem. Po wybuchu IED#1 wchodzą do akcji do ataku na piechotę.
- czerwony IED jesli się uda poluje na nieszczęsnego BMPa, jeśli nie to POPROSZĘ O ZAPYTANIE czy wywalamy go przy piechocie!
- Cysterna z IEDem poluje na T-80.
- USMC#2 o ile będzie możliwość poślą Milana/Javelina (TKIZZ deklaracja!!) jeśli czołg zatrzyma się przed cysterną
- Rangersi#2 osłaniają medyków LUB walą z ppk do pojazdów.
- SAS Bravo Team to samo - jeśli coś się pojawi w LoS idzie napierdalanka na maxa.
- Bravo pilnuje jeszcze ewentualnych ocalałych z pierwszego IEDa
- Sniper w razie możliwości ciśnie ten sam cel co poprzednio.
- Bradley stoi tam gdzie teraz i i pilnuje LoS - TOW w pojazd, działko w piechotę w razie konieczności.
- Strykery grzeją silniki, USMC1 sprawdzają sprzęt w razie konieczności.
- Jeśli cysterna załatwi czołg to Gia Gulua2 wskakują do ruin przy, których stoją i czekają do milicji, która powinna się pojawić przy żywopłocie. W ten sposób w razie czego Rangersi będą również mieli czysty LoS do milicji.

Na chwil obecną:

Ruch : ŻADEN
Rodzaj ognia : ZWYKŁY (dąży do likwidacji jednostek nieprzyjaciela)
Rodzaj reakcji Agresywny (jednostka otwiera ogień przy każdym kontakcie z wrogiem), DYNAMICZNY (moment otworzenia ognia zależy od Podoficera)

TO SĄ DEKLARACJE NA CHWILĘ OBECNĄ. W RAZIE KONIECZNOŚCI MOŻE SIĘ TO ZMIENIĆ, WIĘC PROSZĘ QB O ZAPYTANIE W NEWRALGICZNYCH MOMENTACH O POTWIERDZENIE CZY TAKIE AKCJE I TAKIE ROZKAZY SĄ AKTYWNE.

Chyba wszystko :)

Pozdro
Ostatnio zmieniony niedziela, 7 listopada 2010, 21:54 przez Thomas, łącznie zmieniany 1 raz.
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Woow! Powoli - ja chcę deklaracje końca Tury 1 tylko, a daliście mi już pełne deklaracje na Turę 2. Chce teraz tylko ruchy i strzały tego co się u Was jeszcze nie aktywowało (bez USMC#2 z MILAN'em bo nie przeszli morale testa po wybuchu pierwszego IED'a = pinned!) i zakończymy Turę 1. Tak dla przykładu - Snajpera XRAY ta "końcówka" nie dotyczy bo już skończył swoją aktywację strzelając do Specnazu...

Przypominam, że w tej fazie przeciwnik nie wejdzie Wam w LOS'a. To wy możecie wyjść do niego i go ostrzelać - bo oni już zagrali swoją turę, którą Wy teraz macie dokończyć swoimi akcjami! Oni mogą tylko odpowiadać ogniem - bez przerywania Waszych manewrów !
Ostatnio zmieniony niedziela, 7 listopada 2010, 22:00 przez q.b., łącznie zmieniany 1 raz.
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

MedEvac podjeżdża pod ruiny przy strykerze i medycy lecą pomagać.
Gia2 podbiega pod drzewko przy ulicy odsłaniając LoS dla rangerów1 o ile to możliwe.

Myślę, że do końca pierwszej tury z pozostałymi nic się z naszej strony dziać nie będzie. To ruskie atakują więc niech nam wchodzą pod lufy. Myślę, że dopóki nie wysadzimy wszystkich IEDów to nie ma co się wychylać.

Dziwie się, że USMC2 którzy stoją tak daleko zostali spinowani!! Nieźle jebło :P

Pozdro
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Thomas, zdecyduj się, albo reakcja Agresywna, albo Dynamiczna :D:D:D
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Ok :P Jeśli chodzi o turę 1 to tylko:
- MedEvac podjeżdża pod ruiny przy strykerze i medycy lecą pomagać.
- Gia2 podbiega pod drzewko przy ulicy odsłaniając LoS dla rangerów1.
- Drużyna Javelina, która siedzi w strykerze wyskakuje i biegnie do ruin za Strykerem gdzie siedzą USMC2, aby mieć LoS do T-80.

Reszta siedzi gdzie siedzi. W turze 2 proszę o zapytanie co robią nasze jednostki to sie określimy dokładniej.

pozdro
T
Ostatnio zmieniony wtorek, 9 listopada 2010, 00:34 przez Thomas, łącznie zmieniany 1 raz.
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

TKIZZ info dla Ciebie. Javelina mają moi USMC w strykerach więc Twoi w ruinach za strykerami wyposażeni są prawdopodobnie w CKM. Mała pomyłka qb + nasze zaakceptowanie rozstawienia = gra w toku. K...wa... :/
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
TKIZZ
Appointé
Posty: 40
Rejestracja: piątek, 20 października 2006, 19:03
Lokalizacja: Kolding

Post autor: TKIZZ »

Spoko, przyjąłem! :)
Zablokowany

Wróć do „Archiwum rozgrywek”