Misja 5 Bremen - 11.06.1943
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Misja 5 Bremen - 11.06.1943
Misja:5
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen (Zone7) - lotnisko
Gazetteer:
Zone 2: -2/W
Zone 3: -1/W
Zone 4: -1/W
Zone 5: -1/W
Zone 6: -1/W
Zone 7: 0/G
Ogien plot: brak
Pododa nad celem: dobra
Pogoda nad lotniskiem: dobra
Oslona w drodze nad cel:
Zone2-srednia
Zone3-slaba
Zone4-slaba
Zone5-slaba
Oslona w drodze powrotnej
Zone5-brak
Zone4-srednia
Zone3-srednia
zone2-srednia
Termin nadeslania AARa: 26.02.2011
Pozycja dywizjonu: Low (+1 na fale mysliwców)
Pozycje samolotów sa wolne: Prosze ochotników o zgloszenie sie na pozycje Lead i Tail przed rozegraniem misji. W przypadku braku ochotników zostana oni wyznaczni;)
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen (Zone7) - lotnisko
Gazetteer:
Zone 2: -2/W
Zone 3: -1/W
Zone 4: -1/W
Zone 5: -1/W
Zone 6: -1/W
Zone 7: 0/G
Ogien plot: brak
Pododa nad celem: dobra
Pogoda nad lotniskiem: dobra
Oslona w drodze nad cel:
Zone2-srednia
Zone3-slaba
Zone4-slaba
Zone5-slaba
Oslona w drodze powrotnej
Zone5-brak
Zone4-srednia
Zone3-srednia
zone2-srednia
Termin nadeslania AARa: 26.02.2011
Pozycja dywizjonu: Low (+1 na fale mysliwców)
Pozycje samolotów sa wolne: Prosze ochotników o zgloszenie sie na pozycje Lead i Tail przed rozegraniem misji. W przypadku braku ochotników zostana oni wyznaczni;)
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
"Whiskey in the Jar"
Numer: 42-31009-BO
KOD: YB-Q
1szy Pilot: 1st. LT. Johny Walker
2gi Pilot: 2nd LT. Tim Lager
Bombardier: 2nd LT. Albert Guiness
Nawigator: 2nd LT. Mark Porter
Inżynier: SGT Carl Carlsberg
Radiooperator: SGT James Seagrams
Port Gunner: SGT Mike Miller
Stb Gunner: SGT John Haig Dimple
Ball Turret: SGT Glen Catrine
Tail Gunner: SGT Ardbeg Serendipity
Numer misji: 5
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen
Skuteczność bombardowania: brak
Status samolotu po misji: zestrzelony
Status członków załogi po misji:
Zginęli:
1szy Pilot: 1st. LT. Johny Walker
2gi Pilot: 2nd LT. Tim Lager
Bombardier: 2nd LT. Albert Guiness
Nawigator: 2nd LT. Mark Porter
Inżynier: SGT Carl Carlsberg
Radiooperator: SGT James Seagrams
Port Gunner: SGT Mike Miller
Stb Gunner: SGT John Haig Dimple
Ball Turret: SGT Glen Catrine
Tail Gunner: SGT Ardbeg Serendipity
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Uszkodzone /FBOA/: 1 x Me109 (Top Turret)
Odznaczenia pośmiertne
Purpure Heart:
1szy Pilot: 1st. LT. Johny Walker
2gi Pilot: 2nd LT. Tim Lager
Bombardier: 2nd LT. Albert Guiness
Nawigator: 2nd LT. Mark Porter
Inżynier: SGT Carl Carlsberg
Radiooperator: SGT James Seagrams
Port Gunner: SGT Mike Miller
Stb Gunner: SGT John Haig Dimple
Ball Turret: SGT Glen Catrine
Tail Gunner: SGT Ardbeg Serendipity
Opis:
Zaraz po starcie nasza wyprawa została zaatakowana /zone2/. W pierwszej fali zaatakowały nas 2 FW190, 2 Me109 (1 dodatkowy za pozycję TAIL) i 1 ME110. Eskorta niestety nie zdjęła żadnego z nich. Z dwóch FockeWulfów, pierwszy nie trafił, a drugi lekko ranił bombradiera. Z dwóch Me109, jeden został uszkodzony przez inżyniera /FBOA/, zaś drugi rozbił nam interkom. Pozostał Me110 atakujący od dołu z tyłu. Ten niestety ciężko ranił PortGunnera, następnie zabił drugiego pilota, lekko ranił radiooperatora. A na koniec trafił w komorę bombową co zaowocowało eksplozją zabranego ładunku.. Nasz B-17 w kawałkach runął do morza.. Spadochronów nie zaobserwowano..
Wkrótce wracamy w nowej maszynie..
Numer: 42-31009-BO
KOD: YB-Q
1szy Pilot: 1st. LT. Johny Walker
2gi Pilot: 2nd LT. Tim Lager
Bombardier: 2nd LT. Albert Guiness
Nawigator: 2nd LT. Mark Porter
Inżynier: SGT Carl Carlsberg
Radiooperator: SGT James Seagrams
Port Gunner: SGT Mike Miller
Stb Gunner: SGT John Haig Dimple
Ball Turret: SGT Glen Catrine
Tail Gunner: SGT Ardbeg Serendipity
Numer misji: 5
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen
Skuteczność bombardowania: brak
Status samolotu po misji: zestrzelony
Status członków załogi po misji:
Zginęli:
1szy Pilot: 1st. LT. Johny Walker
2gi Pilot: 2nd LT. Tim Lager
Bombardier: 2nd LT. Albert Guiness
Nawigator: 2nd LT. Mark Porter
Inżynier: SGT Carl Carlsberg
Radiooperator: SGT James Seagrams
Port Gunner: SGT Mike Miller
Stb Gunner: SGT John Haig Dimple
Ball Turret: SGT Glen Catrine
Tail Gunner: SGT Ardbeg Serendipity
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Uszkodzone /FBOA/: 1 x Me109 (Top Turret)
Odznaczenia pośmiertne
Purpure Heart:
1szy Pilot: 1st. LT. Johny Walker
2gi Pilot: 2nd LT. Tim Lager
Bombardier: 2nd LT. Albert Guiness
Nawigator: 2nd LT. Mark Porter
Inżynier: SGT Carl Carlsberg
Radiooperator: SGT James Seagrams
Port Gunner: SGT Mike Miller
Stb Gunner: SGT John Haig Dimple
Ball Turret: SGT Glen Catrine
Tail Gunner: SGT Ardbeg Serendipity
Opis:
Zaraz po starcie nasza wyprawa została zaatakowana /zone2/. W pierwszej fali zaatakowały nas 2 FW190, 2 Me109 (1 dodatkowy za pozycję TAIL) i 1 ME110. Eskorta niestety nie zdjęła żadnego z nich. Z dwóch FockeWulfów, pierwszy nie trafił, a drugi lekko ranił bombradiera. Z dwóch Me109, jeden został uszkodzony przez inżyniera /FBOA/, zaś drugi rozbił nam interkom. Pozostał Me110 atakujący od dołu z tyłu. Ten niestety ciężko ranił PortGunnera, następnie zabił drugiego pilota, lekko ranił radiooperatora. A na koniec trafił w komorę bombową co zaowocowało eksplozją zabranego ładunku.. Nasz B-17 w kawałkach runął do morza.. Spadochronów nie zaobserwowano..
Wkrótce wracamy w nowej maszynie..
Trochę mnie niepokoją te ataki Niemców "zaraz po starcie" czy "tuż przed lądowaniem". Popatrzyłem na to zdjęcie mapy: http://www.boardgamegeek.com/image/6935 ... size=large i widzę, że Zone 2 to w większości Kanał La Manche, a wprzypadku lotów nad Niemcy - wchodnia Anglia i ewentualnie zachodni skraj Morza Północnego. Oczywiście należałoby to jeszcze sprawdzić w literaturze, ale wydaje mi się, że w tym rejonach żadnych ataków na formacje bombowców nie było.wheeski pisze:Zaraz po starcie nasza wyprawa została zaatakowana /zone2/
Dużo się nalatałem na komputerowej Fortecy (The Mighty Eight) i nie przypominam sobie takich wypadków - ataki Luftwaffe zaczynały się po przekroczeniu linii brzegowej Francji, Holandii lub Niemiec (gra komputerowa to oczywiście żaden dowód). A już w żadnym wypadku nie wyobrażam sobie, żeby brały w nich udział myśliwce jednosilnikowe.
W jakiejś książce dotyczącej nalotów na Schwienfurt była mowa o tym, że Luftwaffe przechwytywała wyprawy mniej więcej nad przedwojenną granicą holendersko-niemiecką, niemal na oczach zawracających Thunderboldów i Spitfire'ów (tak na marginesie: na tej mapie eskorta powinna być obecna jeszcze w Zonie 5). Oczywiście inaczej to wyglądało w przypadku misji na cele we Francji i zmieniło się w momencie objęcia zadań eskortowych przez Mustangi D, czyli na całej trasie lotu wyprawy. Ale do tych dobrych czasów zostało Wam jeszcze ponad pół roku.
Takie luźne uwagi na marginesie - może coś źle pokombinowali w regułach z aktywnością Niemców w poszczególnych Zonach, a może to zdjęcie przedstawia nieaktualną mapę?
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Jeśli chodzi o dokładniejszą mapę to została ona zamieszczona w The Boardgamer's Special B-17 Issue, razem z mapami dla śródziemnomorskiego teatru działań wojennych. (Bazy w Egipcie, Palestynie, Tobruku, Benghazi) i takowa mapa (po drobnej edycji) została przesłana do graczy (zamieszczona w materiałach)./../ widzę, że Zone 2 to w większości Kanał La Manche, a wprzypadku lotów nad Niemcy - wchodnia Anglia i ewentualnie zachodni skraj Morza Północnego. Oczywiście należałoby to jeszcze sprawdzić w literaturze, ale wydaje mi się, że w tym rejonach żadnych ataków na formacje bombowców nie było /../
Tutaj zgodzę się, że być może rzeczywiście coś nie zostało doszacowane w regułach.. Przy więkości kierunków, w zonie 2 mamy do czynienia z modyfikatorem -2, co powoduje że samoloty wroga pojawią się tylko przy wyrzuceniu 5 i 6. Być może modyfikator ten powinien być -3.. Niestety nie znalazłem nigdzie HomeRulesów, które by to zmieniały../../może coś źle pokombinowali w regułach z aktywnością Niemców w poszczególnych Zonach/../
tak na marginesie: na tej mapie eskorta powinna być obecna jeszcze w Zonie 5
Jeśli chodzi o eskortę, to jest ona rozpisana troszkę inaczej, niż na cytowanym przez Ciebie rysunku.Wheesky pisze:Oslona w drodze nad cel:
Zone2-srednia
Zone3-slaba
Zone4-slaba
Zone5-slaba
Otóż są tableki które pokazują jak zmieniała się ta osłona w zależności od daty. I taka informacja pojawia się przy opisie każdej z misji..
Niestety jest to tylko gra i siłą rzeczy stostowano pewnie jakieś uproszczenia. Ze swej strony pewnie mógłbym "przerzucić" ten rzut jeszcze raz i nikt by o tym nie wiedział, tylko czy o to chodzi?
Swoją drogą to akurat mordercze trafienia zadał mi dwusilnikowy Me110. Czyżby jednak złośliwy chichot realizmu:P
Niestety przepisy są jakie są (mówię tutaj już nawet nie o orginalnych z gry), ale o tych rozszerzonych troszkę..
Można oczywiście grać na tych BARDZO rozszerzonych.. rzuty 2K10 na wylosowanie samolotu z uwzględnieniem daty wprowadzenia danego modelu do służby w konkretnym dywizjonie, ale to już chyba zabawa dla grających solo, a nie do rozgrywki forumowej..
Nie chodziło mi absolutnie o jakiekolwiek zmienianie reguł. Tylko sobie dywagowałem, posiłkując się pamięcią. Zapamiętałem loty nad Rzeszę, kiedy prowadziłem całą formację i wytyczałem sobie trasę wzdłuż wianuszka Wysp Fryzyjskich - to doskonałe punkty nawigacyjne. Defilowałem tak sobie całą wyprawą nad morzem, wzdłuż wybrzeża kontynentu, zupełnie przez nikogo nie atakowany. Skręcałem albo wcześniej (Ruhra, Emden, Brema, Hanower), albo później (Hamburg, Magdeburg), albo wcale (Kilonia, Lubeka, Rostock - wtedy ataki zaczynały się u ujścia Renu i nad Danią). Ale oczywiście to też mógł być bug gry komputerowej.
Latajcie zgodnie z regułami, nie warto komplikować sprawy.
Latajcie zgodnie z regułami, nie warto komplikować sprawy.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
KOD: YB-Y
Nr. seryjny 42-29543-BO
Jeannie with the Light Brown Hair
1szy Pilot: 1st Lt Lynch Nicholas
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Campbell Herbert
Radiooperator: Sgt Vecchione Casper
Port Gunner: Sgt Johnson Hugo
Stb Gunner: Sgt McAlinden Robert
Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Tail Gunner: Sgt Bigham Harvey
Numer misji: 5
Numer misji tego samolotu: 2
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen (Zone7) - lotnisko
Skuteczność bombardowania: 20 %
Status samolotu po misji: zestrzelony
Status członków załogi po misji:
1szy Pilot: 1st Lt Lynch Nicholas KIA
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William KIA
Bombardier: 2nd Lt Johnston James KIA
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil KIA
Inżynier: Sgt Campbell Herbert KIA
Radiooperator: Sgt Vecchione Casper KIA
Port Gunner: Sgt Johnson Hugo KIA
Stb Gunner: Sgt McAlinden Robert KIA
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Zestrzelone:
Zestrzelone 4:
Bf110 - Bombardier: Tail Gunner: Sgt Bigham Harvey
Bf109 - Inżynier: Sgt Campbell Herbert i Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Bf109 - Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Fw190 - Inżynier: Sgt Campbell Herbert
Uszkodzone 1:
Fw190 - Port Gunner: Sgt Johnson Hugo
Prawdopodobnie uszkodzone:
0
Wnioski o odznaczenia
Purpurowe serce pośmiertnie dla:
1szy Pilot: 1st Lt Lynch Nicholas
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Campbell Herbert
Radiooperator: Sgt Vecchione Casper
Port Gunner: Sgt Johnson Hugo
Stb Gunner: Sgt McAlinden Robert
Opis
Kolejna misja Jeannie with the Light Brown Hair . Gdy tylko za horyzontem zniknął brzeg Anglii natychmiast pojawiły się niemieckie myśliwce, jak by już na nas czekali. Na szczęście, mimo że nieliczna - nasza osłona odpędziła przeciwników i dalszy lot do celu przebiegał spokojnie. Nad Bremen zaskoczył nas brak ostrzału z ziemi i roje myśliwców atakujących z każdej strony. Przed zrzutem bomb zaatakowały nas – na szczęście nieskutecznie dwa z nich. Bombardowanie, w porównaniu z pierwszym lotem wyszło już znacznie lepiej i 20 % naszych bomb upadło w pobliżu celu. Tymczasem niemieckie myśliwce nie miały zamiaru odpuszczać. Musieliśmy odpierać kilka fal atakujących, nasi strzelcy dawali z siebie wszystko i z początku szło nawet nieźle, czterech Niemców opadających na spadochronach było całkiem przyjemnym widokiem. Zwłaszcza dla naszego górnego strzelca, który miał na koncie dwóch z nich. Niestety to co dobre szybko się kończy. Jedna celna seria niemieckiego pilota zdemolowała kabinę pilotów, wybuchł pożar, który na szczęście szybko ugaszono, ale okazało się że instalacja tlenowa nie działa. Kapitan natychmiast rzucił samolot w dół aby zejść na pułap umożliwiający normalne oddychanie. Udało się zanim obaj piloci stracili przytomność. Ta sama seria ciężko raniła również naszego nawigatora. Czekał nas samotny powrót do bazy. Dalszy lot przebiegał bez problemów i kiedy wydawało się że nic złego nie może się stać – z chmur wyleciały dwa Bf110. Celne strzały z ich km-ów poszatkowały kadłub i skrzydła. Obaj boczni strzelcy zginęli od razu a ze zbiornika paliwa na prawym skrzydle zaczął wydobywać się ogień. Dowódca rozkazał natychmiast opuścić samolot. Udało się pięciu członkom załogi, zanim B17 w kuli ognia i dymu wpadła do morza….
Udało się odnaleźć żywych tylko dwóch członków załogi – dolnego i tylnego strzelca.
Nr. seryjny 42-29543-BO
Jeannie with the Light Brown Hair
1szy Pilot: 1st Lt Lynch Nicholas
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Campbell Herbert
Radiooperator: Sgt Vecchione Casper
Port Gunner: Sgt Johnson Hugo
Stb Gunner: Sgt McAlinden Robert
Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Tail Gunner: Sgt Bigham Harvey
Numer misji: 5
Numer misji tego samolotu: 2
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen (Zone7) - lotnisko
Skuteczność bombardowania: 20 %
Status samolotu po misji: zestrzelony
Status członków załogi po misji:
1szy Pilot: 1st Lt Lynch Nicholas KIA
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William KIA
Bombardier: 2nd Lt Johnston James KIA
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil KIA
Inżynier: Sgt Campbell Herbert KIA
Radiooperator: Sgt Vecchione Casper KIA
Port Gunner: Sgt Johnson Hugo KIA
Stb Gunner: Sgt McAlinden Robert KIA
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Zestrzelone:
Zestrzelone 4:
Bf110 - Bombardier: Tail Gunner: Sgt Bigham Harvey
Bf109 - Inżynier: Sgt Campbell Herbert i Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Bf109 - Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Fw190 - Inżynier: Sgt Campbell Herbert
Uszkodzone 1:
Fw190 - Port Gunner: Sgt Johnson Hugo
Prawdopodobnie uszkodzone:
0
Wnioski o odznaczenia
Purpurowe serce pośmiertnie dla:
1szy Pilot: 1st Lt Lynch Nicholas
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Campbell Herbert
Radiooperator: Sgt Vecchione Casper
Port Gunner: Sgt Johnson Hugo
Stb Gunner: Sgt McAlinden Robert
Opis
Kolejna misja Jeannie with the Light Brown Hair . Gdy tylko za horyzontem zniknął brzeg Anglii natychmiast pojawiły się niemieckie myśliwce, jak by już na nas czekali. Na szczęście, mimo że nieliczna - nasza osłona odpędziła przeciwników i dalszy lot do celu przebiegał spokojnie. Nad Bremen zaskoczył nas brak ostrzału z ziemi i roje myśliwców atakujących z każdej strony. Przed zrzutem bomb zaatakowały nas – na szczęście nieskutecznie dwa z nich. Bombardowanie, w porównaniu z pierwszym lotem wyszło już znacznie lepiej i 20 % naszych bomb upadło w pobliżu celu. Tymczasem niemieckie myśliwce nie miały zamiaru odpuszczać. Musieliśmy odpierać kilka fal atakujących, nasi strzelcy dawali z siebie wszystko i z początku szło nawet nieźle, czterech Niemców opadających na spadochronach było całkiem przyjemnym widokiem. Zwłaszcza dla naszego górnego strzelca, który miał na koncie dwóch z nich. Niestety to co dobre szybko się kończy. Jedna celna seria niemieckiego pilota zdemolowała kabinę pilotów, wybuchł pożar, który na szczęście szybko ugaszono, ale okazało się że instalacja tlenowa nie działa. Kapitan natychmiast rzucił samolot w dół aby zejść na pułap umożliwiający normalne oddychanie. Udało się zanim obaj piloci stracili przytomność. Ta sama seria ciężko raniła również naszego nawigatora. Czekał nas samotny powrót do bazy. Dalszy lot przebiegał bez problemów i kiedy wydawało się że nic złego nie może się stać – z chmur wyleciały dwa Bf110. Celne strzały z ich km-ów poszatkowały kadłub i skrzydła. Obaj boczni strzelcy zginęli od razu a ze zbiornika paliwa na prawym skrzydle zaczął wydobywać się ogień. Dowódca rozkazał natychmiast opuścić samolot. Udało się pięciu członkom załogi, zanim B17 w kuli ognia i dymu wpadła do morza….
Udało się odnaleźć żywych tylko dwóch członków załogi – dolnego i tylnego strzelca.
MISJA 5
"Galactica"
42-30740-BO
KOD: YB-X
Numer misji: 5
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen - lotnisko
Skuteczność bombardowania:0%
Status samolotu po misji: Popsuty - Naprawialny
Uszkodzenia:
Fuel transfer malfunction
Status członków załogi po misji:
Lekko ranny
BRAK
Cieżko ranni
BRAK
KIA
Lee "Apollo" Adama
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
BRAK
Wnioski o odznaczenia
BRAK
Z dziennika kapitana.
Maszyna odmówiła posłuszeństwa. W pewnym momencie dobrze że w momencie jak tylko znaleźliśmy się nad wodą silniki zaczęły się dławić. Przekazaliśmy prowadzenie maszynie która nie miała problemów z maszyną. Nawet nie wiem czy wrócili z tej misji. Zrzuciliśmy ładunek bomb nad wodą i wlekąc się nie wiem jakim cudem można powiedzieć że doszybowaliśmy do bazy.
Na lotnisku okazało się że poszło coś w przewodach paliwowych i silniki nie dostawały paliwa.
Wielu naszych zginęło podczas tej misji. Niestety my nie byliśmy w stanie nic poradzić.
"Galactica"
42-30740-BO
KOD: YB-X
Numer misji: 5
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen - lotnisko
Skuteczność bombardowania:0%
Status samolotu po misji: Popsuty - Naprawialny
Uszkodzenia:
Fuel transfer malfunction
Status członków załogi po misji:
Lekko ranny
BRAK
Cieżko ranni
BRAK
KIA
Lee "Apollo" Adama
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
BRAK
Wnioski o odznaczenia
BRAK
Z dziennika kapitana.
Maszyna odmówiła posłuszeństwa. W pewnym momencie dobrze że w momencie jak tylko znaleźliśmy się nad wodą silniki zaczęły się dławić. Przekazaliśmy prowadzenie maszynie która nie miała problemów z maszyną. Nawet nie wiem czy wrócili z tej misji. Zrzuciliśmy ładunek bomb nad wodą i wlekąc się nie wiem jakim cudem można powiedzieć że doszybowaliśmy do bazy.
Na lotnisku okazało się że poszło coś w przewodach paliwowych i silniki nie dostawały paliwa.
Wielu naszych zginęło podczas tej misji. Niestety my nie byliśmy w stanie nic poradzić.
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Podsumowanie misji:
Misja 5:
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen (Zone7) - lotnisko
Whiskey in the Jar- skuteczność 0% - zestrzelony
Jeannie with the Light Brown Hair - skuteczność 20% - zestrzelony
Small Doris - załoga nie odbyła lotu
Flying cow - załoga nie odbyła lotu
Galactica - skuteczność 0%
Stars for freedom - załoga nie odbyła lotu
Zrzucono celnie: 720 kg bomb.
Zestrzelono: 4 samoloty
Uszkodzono: 2 samoloty
Zginął: 10+8 z członków załóg
Rannych ciężko zostało: 0 członków załogi
Rannych lekko: 0 członków załóg
Jak widać tym razem dywizjon oberwał dość mocno..
A i zainteresowanie lataniem jakby spadło.. Zobaczymy jak się to rozwinie w przyszłości..
Misja 5:
Data: 11.06.1943
Cel: Bremen (Zone7) - lotnisko
Whiskey in the Jar- skuteczność 0% - zestrzelony
Jeannie with the Light Brown Hair - skuteczność 20% - zestrzelony
Small Doris - załoga nie odbyła lotu
Flying cow - załoga nie odbyła lotu
Galactica - skuteczność 0%
Stars for freedom - załoga nie odbyła lotu
Zrzucono celnie: 720 kg bomb.
Zestrzelono: 4 samoloty
Uszkodzono: 2 samoloty
Zginął: 10+8 z członków załóg
Rannych ciężko zostało: 0 członków załogi
Rannych lekko: 0 członków załóg
Jak widać tym razem dywizjon oberwał dość mocno..
A i zainteresowanie lataniem jakby spadło.. Zobaczymy jak się to rozwinie w przyszłości..
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 marca 2011, 09:06 przez wheeski, łącznie zmieniany 2 razy.