Misja 8 - Amiens - 14.07.1943

Grupowe latanie na B-17, odbywające się pod patronatem naszego forum.
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Misja 8 - Amiens - 14.07.1943

Post autor: wheeski »

Misja:8

Data: 14.07.1943
Cel: Amiens (Zone3) - infrastruktura kolejowa

Gazetteer:
Zone 2: -2/W
Zone 3: 0/F

Ogien plot: ciezki
Pododa nad celem: dobra
Pogoda nad lotniskiem: dobra


Oslona w drodze nad cel: Lekki
Zone2-slaba
Zone3-srednia

Oslona w drodze powrotnej
Zone3-srednia
Zone2-slaba

Termin nadeslania AARa: 28.03.2011

Pozycja dywizjonu: Srodkowa (-1 na fale mysliwców)

Pozycje samolotów sa wolne: Prosze ochotników o zgloszenie sie na pozycje Lead i Tail przed rozegraniem misji. W przypadku braku ochotników zostana oni wyznaczni;)
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Zgłaszam sięna pozycję Tail.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

B17F Queen of the Air

KOD: YB-O
Nr. seryjny 42-29589-BO



1szy Pilot: 1st Roberts William
2gi Pilot: 2nd Lt Thompson William
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Zestier Seymour
Radiooperator: Sgt Walsh Paul M.
Port Gunner: Sgt Garrison Albert
Stb Gunner: Sgt Campbell Herbert J.
Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Tail Gunner: Sgt Bigham Harley

Numer misji: 8
Numer misji tego samolotu: 3


Data: 14.07.1943
Cel: Amiens (Zone3) - infrastruktura kolejowa

Skuteczność bombardowania: 50 %

Status samolotu po misji: uszkodzony – konieczna wymiana silnika nr 3.


Status członków załogi po misji:
Lekko ranny:
Radiooperator: Sgt Walsh Paul M

Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)

Zestrzelone:
1 Bf 109 - Tail Gunner: Sgt Bigham Harley

Uszkodzone:1

Bf110 - Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred


Wnioski o odznaczenia
Purpurowe serce dla:

Sgt Walsh Paul M


Opis

Zapowiadał się krótki spacerek za kanał i z powrotem, jednak trochę emocji przy tym było. Głównie za sprawą obrony przeciwlotniczej. Samoloty nieprzyjaciela pojawiły się w małej ilości a jeden który nas wybrał za cel został szybko wysłany na właściwe miejsce przez tylnego strzelca. Wspomniana art. p-lot spisała się nadzwyczaj dobrze i aż 7 odłamków wybuchających w pobliżu pocisków trafiło w nasz samolot, jeden lekko zranił naszego radiooperatora, gwarantując mu kilkudniowe towarzystwo pielęgniarek, natomiast inny „zabił” nasz silnik nr 3. Na szczęście udało się ustawić śmigło w „chorągiewkę” i opanować sytuację. Pod wpływem tych wstrząsów bombardier chyba przypadkiem (jak to później komentowała reszta załogi) został rzucony na przycisk zwalniający bomby, bo o dziwo aż połowa z nich trafiła w cel. W drodze powrotnej Niemcy zaatakowali jeszcze raz, ale 109 z godz. szóstej spudłowała, a 110-tka oberwała od naszego dolnego strzelca. I to był koniec przygód na ten dzień. Bezpieczne lądowanie w bazie a wieczorem odwiedziny u Paula w szpitalu.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Jarek pisze:Pod wpływem tych wstrząsów bombardier chyba przypadkiem (jak to później komentowała reszta załogi) został rzucony na przycisk zwalniający bomby, bo o dziwo aż połowa z nich trafiła w cel.
Złośliwcy! Jak wiadomo, Norden zrzuca bomby automatycznie, bez użycia żadnych przycisków. :D
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Post autor: wheeski »

Moi chłopcy polecą więc jako LEAD
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Post autor: wheeski »

Mechanical Revenge
KOD: YB-I
Nr. seryjny 42-5240-BO

1szy Pilot: 1st Henry Ford
2gi Pilot: 2nd Lt Ferdinand Porsche
Bombardier: 2nd Lt John Mercedes
Nawigator: 2nd Lt Carl Audi
Inzynier: Sgt Tommy Dodge
Radiooperator: Sgt Bill Renault
Port Gunner: Sgt Gillbert Lamborghini
Stb Gunner: Sgt Tim Mercury
Ball Turret: Sgt Alberto Lamborghini
Tail Gunner: Sgt Jack Plymouth

Numer misji dla zalogi: 1

Misja:8

Data: 14.07.1943
Cel: Amiens (Zone3) - infrastruktura kolejowa

Skutecznosc bombardowania: 0%

Status samolotu po misji: Lekko uszkodzony

Uszkodzenia:

Status czlonków zalogi po misji:

Zginęli:
Port Gunner: Sgt Gillbert Lamborghini
Bombardier: 2nd Lt John Mercedes
Nawigator: 2nd Lt Carl Audi

Ciężko ranni:
Tail Gunner: Sgt Jack Plymouth

Lekko ranni:
Inzynier: Sgt Tommy Dodge

Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)

Zestrzelone:
1xMe109 (Inzynier: Sgt Tommy Dodge + Stb Gunner: Sgt Tim Mercury)

Uszkodzone
1xMe110 (Sgt Alberto Lamborghini)

Opis:

Nad kanałem zaatakował nas Me109 i wspinający się Me110. Tym pierwszym zajęła się eskorta, ten drugi został trafiony przez dolnego strzelca /FCA/ i zaatakował nieskutecznie.Nad celem wypadło na nas 6 "stodziewiątek". Jednym zajęła się nasza eskorta. Dwóch z atakujących porządnie przetrzepało naszą maszynę. Zginęli nasz nawigator i lewy strzelec, ciężko ranni zostali bombardier i tylny strzelec, zaś lekko ranny został inżynier. Uszkodzeniu uległy także przewody w części komory bombowej. Same bomby także otrzymały draśnięcie, ale na szczęście nie wybuchły. Jakby tego było mało uszkodzeniu uległy karabiny z dolnej wieżyczki.. Ponowny atak samolotów wroga był już nie skuteczny, w czym pomogła nam eskorta, odganiając jednego z nich. Wobec braku możliwości prowadzenia walki w dolnej wieżyczce, Sgt. Alberto Lamborghini zajął miejsce przy tylnym karabinie. W drugiej fali zaatakowały nas dwa FW 190 i jeden Me109. "Fokami" zajęła się eskorta, zaś atak ostatniej niemieckiej maszyny zaowocował dwoma niegroźnymi dziurami.
Ogień plot choć silny nie wyrządził nam żadnej krzywdy, jednak wobec strat osobowych w części nosowej nasz nalot okazał się nieskuteczny. Kiedy zawróciliśmy spotkaliśmy 2 FW190, 2Me109 i 1 Me110, które nie cackając się przystąpiły do ataku. Szczęśliwie tylko jeden z atakujących uczynił to skutecznie. Trafiając dwa razy w skrzydło /root hit i aileron/, oraz dobijając ciężko rannego bombardiera. Kiedy nawracał został zestrzelony przez inżyniera i prawego strzelca.
Aż do bazy mieliśmy spokojny lot.
Po wylądowaniu tylnego strzelca odesłano do domu, aby rehabilitację przeszedł już w Stanach.
Mysterion
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: czwartek, 13 stycznia 2011, 08:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mysterion »

"Iron Maiden"
KOD: YB-IM
Nr. seryjny 42-5811-VE

1szy Pilot: 1st Jean-Luc Picard
2gi Pilot: 2nd Lt William Riker
Bombardier: 2nd Lt Zigi Worf
Nawigator: 2nd Lt Teodor Data
Inżynier: Sgt Geordi La Forge
Radiooperator: Sgt Beverly Crusher
Port Gunner: Sgt Wesley Crusher
Stb Gunner: Sgt Katherine Pulaski
Ball Turret: Sgt Natasha "Tasha" Yar
Tail Gunner: Sgt Benjamin Sisko

Numer misji dla zalogi: 1

Misja:8

Data: 14.07.1943
Cel: Amiens (Zone3) - infrastruktura kolejowa

Skutecznosc bombardowania: 30%

Status samolotu po misji: Lekko uszkodzony

Uszkodzenia:
Radio Room: Superficial damage
Bomb Bay: Superficial damage
Starboard Wing: Superficial damage
Starboard Wing: Superficial damage
Port Wing: Superficial damage

Status czlonków zalogi po misji:

Zginęli:
BRAK

Ciężko ranni:
BRAK

Lekko ranni:
BRAK

MIA:
BRAK

Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)

Zestrzelone:
1xFW190 (Tail Gunner: Sgt Benjamin Sisko)

Uszkodzone:
BRAK

Prawdopodobnie uszkodzone:
BRAK


Opis:
Lot nad cel przebiegł bez większych problemów. Nad strefą zrzutu pojawiły się 3 myśliwce model Fw190. Wzieły nas z zaskoczenia. Ich skuteczność nie była zbyt wielka a trafił tylko ostatni uszkadzając pokój radiooperatora i drzwi bombowe. Skuteczność tego ataku nie była zbyt wielka toteż i radio i drzwi po szybkich oględzinach nadawały się do użycia. Na koniec pojawił się jeszcze jeden z atakujących Fw190. Chciał zaatakować od tyłu ale tylny strzelec Sgt Benjamin Sisko zestrzelił atakującego nieprzyjaciela. Zrzut wykonaliśmy z 30% skutecznością. Podczas odwrotu zaatakowały nas jeszcze dwa Me110. Pierwszy został odgoniony przez naszą osłonę. Drugi dokonał paru uszkodzeń prawego skrzydła i parę przestrzelin w lewym. Po tym ataku i tego odgoniła nasza osłona. Lądowanie odbyło się bez problamów. Nikt z załogi nie został ranny.
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Post autor: wheeski »

Podsumowanie misji:

Iron Maiden - skuteczność 30%
Mechanical Revange - skuteczność 0%
Queen of Air - skuteczność 50%
Flying Cow - nie wystartował

Zrzucono celnie: 2880 kg bomb.
Zestrzelono: 2 samoloty
Uszkodzono: 2 samoloty
Prawdopodobnie uszkodzono: 0 samolotów

Zgineło: 3 członków załóg
Rannych ciężko zostało: 1 członek załogi
Rannych lekko: 2 członków załóg
Zablokowany

Wróć do „Forumowe latanie w B-17 Queen of the Skies”