Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
Misja 16
Cel: Romilly-sur-Seine (zone5) - lotnisko
Data lotu: 03.09.1943
Pogoda nad celem: Dobra
Słia obrony plot: Słaba
Pogoda nad lotniskiem: Dobra
Log:
Zone 2:-2/W
Zone 3: 0/F
Zone 4: 0/F
Zone 5: 0/F
Osłona myśliwska:
Zone 2: Słaba
Zone 3: Dobra
Zone 4: Słaba
Zone 5: Brak
Zone 4: Średnia
Zone 3: Słaba
Zone 2: Średnia
Pozycja: Low
Termin oddania AAR: 3.08.2011
Cel: Romilly-sur-Seine (zone5) - lotnisko
Data lotu: 03.09.1943
Pogoda nad celem: Dobra
Słia obrony plot: Słaba
Pogoda nad lotniskiem: Dobra
Log:
Zone 2:-2/W
Zone 3: 0/F
Zone 4: 0/F
Zone 5: 0/F
Osłona myśliwska:
Zone 2: Słaba
Zone 3: Dobra
Zone 4: Słaba
Zone 5: Brak
Zone 4: Średnia
Zone 3: Słaba
Zone 2: Średnia
Pozycja: Low
Termin oddania AAR: 3.08.2011
Vassal projects:
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.
In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.
In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Re: Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
Bierzemy pozycję LEAD
Vassal projects:
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.
In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.
In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Re: Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
17F Queen of the Air
KOD: YB-O
Nr. seryjny 42-29589-BO
1szy Pilot: 1st Lt Thompson William
2gi Pilot: 2nd Lt Wesson John
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Ford Bob
Radiooperator: Sgt Walsh Paul M.
Port Gunner: Sgt Garrison Albert
Stb Gunner: Sgt Burton Carl
Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Tail Gunner: Sgt Bigham Harley
Numer misji: 16
Numer misji tego samolotu: 11
Cel: Romilly-sur-Seine (zone5) - lotnisko
Data lotu: 03.09.1943
Skuteczność bombardowania: 40 %
Status samolotu po misji:
Status członków załogi po misji:
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Zestrzelone:
2 Bf109 (Inżynier: Sgt Ford Bob, Radiooperator: Sgt Walsh Paul M. )
Uszkodzone:
1 Bf109 (Inżynier: Sgt Ford Bob)
Prawdopodobnie uszkodzone:
0
Wnioski o odznaczenia
purpurowe serce (nr 4) 1 st Lt Thompson William
Wniosek o awans:
brak
Opis:
Pierwsze starcie nad Rouen, osłona robiła co mogła, ale jeden Niemiec wszedł nam na ogon i przeorał kadłub na całej długości (Walking Hits), zranił drugiego pilota, zniszczył system ogrzewania dla nawigatora, tratwę ratunkową i prawy ster wysokości. Nawigator marznie, ale nie chce słyszeć o zmianach planu. Zresztą widać już cel a niemieckich myśliwców brak. Flak strzelał gdzieś daleko. Bomby poszły i 40% w celu! (ale tylko dzięki doświadczeniu bombardiera +1 do rzutu za 11 misję). Po wejściu na kurs powrotny atakują nas 3 Bf109, jednego strąca z nieba górny strzelec, drugiego radiooperator, któremu od czasu do czasu jednak cos wlatuje w strefę ostrzału, Niemiec spudłował. Nawigator marznie ale jeszcze się trzyma, mimo to dowódca postanawia wyjść z szyku i zejść na niższy pułap jak tylko ostatni wrogi myśliwiec znikną z pola widzenia. Gdy dolatywaliśmy do wybrzeża pojawiły się4 Bf109, osłona miała nas na oku i odpędziła jednego, ale 3 atakowały dalej. Inżynier zaliczył kolejne trafienie uszkadzając jedną 109-tke, z Niemców trafił jeden lekko raniąc pilota i niszcząc celownik. W kolejnym ataku uzyskał dwa trafienia ale bez uszkodzeń istotnych elementów.
KOD: YB-O
Nr. seryjny 42-29589-BO
1szy Pilot: 1st Lt Thompson William
2gi Pilot: 2nd Lt Wesson John
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Ford Bob
Radiooperator: Sgt Walsh Paul M.
Port Gunner: Sgt Garrison Albert
Stb Gunner: Sgt Burton Carl
Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Tail Gunner: Sgt Bigham Harley
Numer misji: 16
Numer misji tego samolotu: 11
Cel: Romilly-sur-Seine (zone5) - lotnisko
Data lotu: 03.09.1943
Skuteczność bombardowania: 40 %
Status samolotu po misji:
Status członków załogi po misji:
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Zestrzelone:
2 Bf109 (Inżynier: Sgt Ford Bob, Radiooperator: Sgt Walsh Paul M. )
Uszkodzone:
1 Bf109 (Inżynier: Sgt Ford Bob)
Prawdopodobnie uszkodzone:
0
Wnioski o odznaczenia
purpurowe serce (nr 4) 1 st Lt Thompson William
Wniosek o awans:
brak
Opis:
Pierwsze starcie nad Rouen, osłona robiła co mogła, ale jeden Niemiec wszedł nam na ogon i przeorał kadłub na całej długości (Walking Hits), zranił drugiego pilota, zniszczył system ogrzewania dla nawigatora, tratwę ratunkową i prawy ster wysokości. Nawigator marznie, ale nie chce słyszeć o zmianach planu. Zresztą widać już cel a niemieckich myśliwców brak. Flak strzelał gdzieś daleko. Bomby poszły i 40% w celu! (ale tylko dzięki doświadczeniu bombardiera +1 do rzutu za 11 misję). Po wejściu na kurs powrotny atakują nas 3 Bf109, jednego strąca z nieba górny strzelec, drugiego radiooperator, któremu od czasu do czasu jednak cos wlatuje w strefę ostrzału, Niemiec spudłował. Nawigator marznie ale jeszcze się trzyma, mimo to dowódca postanawia wyjść z szyku i zejść na niższy pułap jak tylko ostatni wrogi myśliwiec znikną z pola widzenia. Gdy dolatywaliśmy do wybrzeża pojawiły się4 Bf109, osłona miała nas na oku i odpędziła jednego, ale 3 atakowały dalej. Inżynier zaliczył kolejne trafienie uszkadzając jedną 109-tke, z Niemców trafił jeden lekko raniąc pilota i niszcząc celownik. W kolejnym ataku uzyskał dwa trafienia ale bez uszkodzeń istotnych elementów.
Re: Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
...choć to rzeczywiście unikalna sytuacja!Jarek pisze:radiooperator, któremu od czasu do czasu jednak cos wlatuje w strefę ostrzału
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Re: Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
Stosunek zużytej amunicji do efektów strzelania jest u niego wręcz mistrzowski. Prawie jak snajper
Re: Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
Zastanawiam się, czy odnotowano jakieś zestrzelenie przez radiooperatora? Biorąc pod uwagę, że strzelał na stojąco, przez coś, co można nazwać przeszklonym fragmentem sufitu - trafienie w cokolwiek musiało graniczyć z cudem!
Tak to wyglądało w nieco wcześniejszym B-17E (F miał chyba taką samą osłonę tego stanowiska). Na zdjęciu Browning w pozycji schowanej pod osłoną:
http://www.warbirdinformationexchange.o ... =3&t=25362
BTW: Fantastycznie wykonana renowacja samolotu!
Tak to wyglądało w nieco wcześniejszym B-17E (F miał chyba taką samą osłonę tego stanowiska). Na zdjęciu Browning w pozycji schowanej pod osłoną:
http://www.warbirdinformationexchange.o ... =3&t=25362
BTW: Fantastycznie wykonana renowacja samolotu!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Adjudant
- Posty: 241
- Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Re: Misja 16 - Romilly-sur-Seine - 03.09.1943
The Music from Hell
KOD: YB-B
Nr. seryjny: 42-58112-BO
1szy Pilot: 1st Lt. Fredrick Chopin
2gi Pilot: 2nd Lt. Mike Knopfler
Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra
Nawigator: 2nd Lt. Carlos Santana
Inzynier: Sgt. Eric Clapton
Radiooperator: Sgt. Milles Davis
Port Gunner: Sgt. Rico Iglesias
Stb Gunner: Sgt Paul McCartney
Ball Turret: Sgt Ringo Star
Tail Gunner: Sgt Al Di Meola
Numer misji dla samolotu: 3
Misja: 16
Data: 03.09.1943
Cel: Romilly-sur-Seine (zone5) - lotnisko
Skutecznosc bombardowania: 40%
Status samolotu po misji: Uszkodzony
Uszkodzenia:
Podstawowa instalacja tlenowa w kabinie pilotów;
Prawy KM dziobowy uszkodzony;
Uszkodzony tylny KM;
Zniszczony automatyczny pilot;
Uszkodzone drzwi bombowe;
Uszkodzenia steru kierunku. (2 Rudder HITs)
15 uszkodzeń superficial, no effect
Status czlonków zalogi po misji:
Zginął: Radiooperator: Sgt. Milles Davis;Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra
Ciężko ranni: Nawigator: 2nd Lt. Carlos Santana - powróci do służby 24.09.1943.
Lekko ranni: Stb Gunner: Sgt Paul McCartney;2gi Pilot: 2nd Lt. Mike Knopfler
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Zestrzelone:
Fw190 (Inzynier: Sgt. Eric Clapton); 2 x Me109 (Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra;Radiooperator: Sgt. Milles Davis + Tail Gunner: Sgt Al Di Meola); Me110 (Ball Turret: Sgt Ringo Star)
Uszkodzone:
2 x Me109 (Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra; Tail Gunner: Sgt Al Di Meola)
Uszkodzone prawdopodobnie:
Fw190 (Stb Gunner: Sgt Paul McCartne); 2 x Me109 (2 x Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra)
Zgłoszenia do odznaczeń i promocji:
Ranni i zabici Purpurowe Serca
Opis:
Tym razem bombardujemy lotnisko w centrum Francji. Już nad Abbevile pojawiły się samoloty wroga. Pierwszą falą zajęła się eskorta, oraz pozostałe samoloty formacji. W drugiej zaatakowały nas dwa Me109. Przyjęliśmy je bardzo "ciepło". Jeden z tego ciepła w płomieniach pomknął ku ziemi. Trafienie drugiego zameldowal bombardier. Atak ten nie wyrządził nam wielkiej szkody. Chwilę później zaatakowały nas ponownie dwa Messerschmitty. Zrobiły to jednak nieskutecznie, a dodatkowo tylny strzelec uszkodził na odchodne jednego z nich /FBOA/. Nie minęło wiele czasu gdy ponownie znaleźliśmy sie w ogni walki. Tym razem były to cztery Messerschmitty. Ponownie wykazał się bombardier, zestrzeliwując szczęśliwie jednego Me109, zaś drugiego uszkodził. Niemieckie maszyny ostrzelały nam komorę bombową. Na szczęście bez efektów. Nad samym celem przyplątały sie jeszcze pojedynczy Me109 w towarzystwie Focek Wulfa 190. Inżynier zestrzelił "fokę", zaś bombardier zamedlował o trafieniu /FCA/ Messerschmitta. Jego atak był nieskuteczny, podobnie jak ostrzał artylerii plot. Nasz dzielny bobmardier umieścił bomby w celu z dokładnością 40%. Kiedy zawróciliśmy z nad celu zaraz zaatakowało nas 5 Fw190 i 1 Me109. Atak ten był dość skuteczny. Najpierw ranny został bombardier, zniszczono automatycznego pilota, uszkodzony został też prawy dziobowy karabin. Następnie otrzymaliśmy serię wzdłuż samolotu /walking hits/ Uszkodziło to podstawową instalację tlenową w kabinie pilotów, ciężko raniło radiooperatora i lekko uszkodziło ster kierunku. Prawy strzelec zameldował o trafieniu jednego FW190 ale nie udało się tego potwierdzić. Wiele czasu nie minęło gdy wypadły na nas trzy Me109 i jedna "stodziesiątka". Dolny strzelec zestrzelił dwusilnikową maszynę, zaś jej jednosilnikowi koledzy nie wyrządzili nam żadnej szkody. W okolicach Amiens starliśmy się z trzema "Fokami" i jednym Messerschmittem. Dwukrotnie otrzymaliśmy długie serie /walking hits/. Przetrzepały nam skórę. Zginął radiooperator, oraz bombardier. Ciężdko ranny został nawigator. Lekko ranni zostali dolny strzelec, drugi pilot, oraz prawy strzelec. Uszkodzono nam też tylne karabiny maszynowe. Kiedy w okolicy St.Omer pojawiły się maszyny wroga zostały przetrzebione przez naszą eskortę. Po wylądowaniu ranni zostali zabrani do szpitala skąd wkrótce doszły pomyślne wieści dotyczące nawigatora. Jego obrażenia okazały sie na tyle niewielkie, że wkrótce powróci do służby.
KOD: YB-B
Nr. seryjny: 42-58112-BO
1szy Pilot: 1st Lt. Fredrick Chopin
2gi Pilot: 2nd Lt. Mike Knopfler
Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra
Nawigator: 2nd Lt. Carlos Santana
Inzynier: Sgt. Eric Clapton
Radiooperator: Sgt. Milles Davis
Port Gunner: Sgt. Rico Iglesias
Stb Gunner: Sgt Paul McCartney
Ball Turret: Sgt Ringo Star
Tail Gunner: Sgt Al Di Meola
Numer misji dla samolotu: 3
Misja: 16
Data: 03.09.1943
Cel: Romilly-sur-Seine (zone5) - lotnisko
Skutecznosc bombardowania: 40%
Status samolotu po misji: Uszkodzony
Uszkodzenia:
Podstawowa instalacja tlenowa w kabinie pilotów;
Prawy KM dziobowy uszkodzony;
Uszkodzony tylny KM;
Zniszczony automatyczny pilot;
Uszkodzone drzwi bombowe;
Uszkodzenia steru kierunku. (2 Rudder HITs)
15 uszkodzeń superficial, no effect
Status czlonków zalogi po misji:
Zginął: Radiooperator: Sgt. Milles Davis;Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra
Ciężko ranni: Nawigator: 2nd Lt. Carlos Santana - powróci do służby 24.09.1943.
Lekko ranni: Stb Gunner: Sgt Paul McCartney;2gi Pilot: 2nd Lt. Mike Knopfler
Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Zestrzelone:
Fw190 (Inzynier: Sgt. Eric Clapton); 2 x Me109 (Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra;Radiooperator: Sgt. Milles Davis + Tail Gunner: Sgt Al Di Meola); Me110 (Ball Turret: Sgt Ringo Star)
Uszkodzone:
2 x Me109 (Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra; Tail Gunner: Sgt Al Di Meola)
Uszkodzone prawdopodobnie:
Fw190 (Stb Gunner: Sgt Paul McCartne); 2 x Me109 (2 x Bombardier: 2nd Lt. Franco Sinatra)
Zgłoszenia do odznaczeń i promocji:
Ranni i zabici Purpurowe Serca
Opis:
Tym razem bombardujemy lotnisko w centrum Francji. Już nad Abbevile pojawiły się samoloty wroga. Pierwszą falą zajęła się eskorta, oraz pozostałe samoloty formacji. W drugiej zaatakowały nas dwa Me109. Przyjęliśmy je bardzo "ciepło". Jeden z tego ciepła w płomieniach pomknął ku ziemi. Trafienie drugiego zameldowal bombardier. Atak ten nie wyrządził nam wielkiej szkody. Chwilę później zaatakowały nas ponownie dwa Messerschmitty. Zrobiły to jednak nieskutecznie, a dodatkowo tylny strzelec uszkodził na odchodne jednego z nich /FBOA/. Nie minęło wiele czasu gdy ponownie znaleźliśmy sie w ogni walki. Tym razem były to cztery Messerschmitty. Ponownie wykazał się bombardier, zestrzeliwując szczęśliwie jednego Me109, zaś drugiego uszkodził. Niemieckie maszyny ostrzelały nam komorę bombową. Na szczęście bez efektów. Nad samym celem przyplątały sie jeszcze pojedynczy Me109 w towarzystwie Focek Wulfa 190. Inżynier zestrzelił "fokę", zaś bombardier zamedlował o trafieniu /FCA/ Messerschmitta. Jego atak był nieskuteczny, podobnie jak ostrzał artylerii plot. Nasz dzielny bobmardier umieścił bomby w celu z dokładnością 40%. Kiedy zawróciliśmy z nad celu zaraz zaatakowało nas 5 Fw190 i 1 Me109. Atak ten był dość skuteczny. Najpierw ranny został bombardier, zniszczono automatycznego pilota, uszkodzony został też prawy dziobowy karabin. Następnie otrzymaliśmy serię wzdłuż samolotu /walking hits/ Uszkodziło to podstawową instalację tlenową w kabinie pilotów, ciężko raniło radiooperatora i lekko uszkodziło ster kierunku. Prawy strzelec zameldował o trafieniu jednego FW190 ale nie udało się tego potwierdzić. Wiele czasu nie minęło gdy wypadły na nas trzy Me109 i jedna "stodziesiątka". Dolny strzelec zestrzelił dwusilnikową maszynę, zaś jej jednosilnikowi koledzy nie wyrządzili nam żadnej szkody. W okolicach Amiens starliśmy się z trzema "Fokami" i jednym Messerschmittem. Dwukrotnie otrzymaliśmy długie serie /walking hits/. Przetrzepały nam skórę. Zginął radiooperator, oraz bombardier. Ciężdko ranny został nawigator. Lekko ranni zostali dolny strzelec, drugi pilot, oraz prawy strzelec. Uszkodzono nam też tylne karabiny maszynowe. Kiedy w okolicy St.Omer pojawiły się maszyny wroga zostały przetrzebione przez naszą eskortę. Po wylądowaniu ranni zostali zabrani do szpitala skąd wkrótce doszły pomyślne wieści dotyczące nawigatora. Jego obrażenia okazały sie na tyle niewielkie, że wkrótce powróci do służby.
Vassal projects:
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.
In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.
In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best