Strona 1 z 1

Misja 18 - Lille - 09.09.1943

: czwartek, 16 czerwca 2011, 12:13
autor: wheeski
Misja 18

Cel: Lille (zone3) - fabryka
Data lotu: 09.09.1943

Pogoda nad celem: Średnia
Siła obrony plot: Średnia

Pogoda nad lotniskiem: Dobra

Log:
Zone 2: -2/W
Zone 3: 0/F


Osłona myśliwska:
Zone 2: Średnia
Zone 3: Średnia


Zone 3: Średnia
Zone 2: Dobra

Pozycja: High


Termin oddania AAR: 23.08.2011

Re: Misja 18 - Lille - 09.09.1943

: piątek, 12 sierpnia 2011, 09:12
autor: wheeski
Tym razem zgłosimy się na LEAD

Re: Misja 18 - Lille - 09.09.1943

: piątek, 12 sierpnia 2011, 09:37
autor: Jarek
To my damy szanse radiooperatorowi i bierzemy tył. :)

Re: Misja 18 - Lille - 09.09.1943

: piątek, 19 sierpnia 2011, 12:30
autor: wheeski
The Music from Hell

KOD: YB-B
Nr. seryjny: 42-58112-BO

1szy Pilot: 1st Lt. Fredrick Chopin
2gi Pilot: 2nd Lt. Mike Knopfler
Bombardier: 2nd Lt. Sebastian Bach
Nawigator: 2nd Lt. Ricky Martin
Inzynier: Sgt. Eric Clapton
Radiooperator: Sgt. Jan A.P. Kaczmarek
Port Gunner: Sgt. Rico Iglesias
Stb Gunner: Sgt Paul McCartney
Ball Turret: Sgt Ringo Star
Tail Gunner: Sgt Al Di Meola

Numer misji dla samolotu: 5

Misja: 18
Data lotu: 09.09.1943
Cel: Lille (zone3) - fabryka

Skutecznosc bombardowania: 30%

Status samolotu po misji:
Lekko uszkodzony

Uszkodzenia:
Niedziałająca lotka prawego skrzydła
Uszkodzone podstawowa instalacja tlenowa dla bombardiera, nawigatora i lewego strzelca.
9 uszkodzeń typu superficial

Status czlonków zalogi po misji:
Lekko ranni: Bombardier: 2nd Lt. Sebastian Bach; Nawigator: 2nd Lt. Ricky Marti

Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)
Uszkodzone:
2xMe109 (Inzynier: Sgt. Eric Clapton)

Zgłoszenia do odznaczeń i promocji:
Ranni do PurpleHeart

Opis:
Dziś czeka nas krótki lot. Mamy nadzieję że bedzie on spokojny i skuteczny. Prowadzimy nasz dywizjon. Nad celem zaatakowało nas 6 Me109.Dwa z nich trafiły nas ale były to trafienia nie powodujące strat. Kiedy oba samoloty zaatakowały ponownie udało nam się uszkodzić jednego z nich. Niestety ten który pozostał ranił pracujących w części nosowej nawigatora i bombardiera. Podczas kolejnego ataku ostatniego juz Messerschmitta uszkodziliśmy go. Ten jednak kontynułował atak i uszkodził systemy tlenowe w części nosowej. Artyleria także zrobiła swoje trafiając nas. Tym razem oberwały nasze lotki i system tlenowy lewego strzelca. Nasz bombardier użył tym razem Nordena poprawnie i nasze bomby wylądowały w 30% w celu. W drodze powrotnej zaatakowały nas 3 Fw190 i jeden Me109. Ich ataki były jednak nieskuteczne. Spokojnie wylądowaliśmy w naszej rodzinnej bazie.

Re: Misja 18 - Lille - 09.09.1943

: poniedziałek, 5 września 2011, 12:30
autor: Jarek
B17F Queen of the Air

KOD: YB-O
Nr. seryjny 42-29589-BO


1szy Pilot: 1st Lt Thompson William
2gi Pilot: 2nd Lt Wesson John
Bombardier: 2nd Lt Johnston James
Nawigator: 2nd Lt Conroy Neil
Inżynier: Sgt Ford Bob
Radiooperator: Sgt Walsh Paul M.
Port Gunner: Sgt Garrison Albert
Stb Gunner: Sgt Burton Carl
Ball Turret: Sgt Scaffidi Alfred
Tail Gunner: Sgt Bigham Harley

Numer misji: 18
Numer misji tego samolotu: 13

Cel: Lille (zone3) - fabryka
Data lotu: 09.09.1943

Skuteczność bombardowania 20%

Status samolotu po misji: lekko uszkodzony
kable elektryczne w sekcji ogonowej
Status członków załogi po misji:
ciężko ranny Sgt Bigham Harley

Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)

Zestrzelone:
1 FW190 (2nd Lt Conroy Neil)
Uszkodzone:

Prawdopodobnie uszkodzone:


Wnioski o odznaczenia
Purpurowe Serce Sgt Bigham Harley
Wniosek o awans:
brak
Opis:

Misja nr 13, przesądni są nerwowi. Lot przez kanał przebiegł spokojnie, nad celem powitały nas dwa myśliwce wroga, FW190 – zestrzelony przez nawigatora i Bf109, którego odpędziła nasza osłona. OPL wroga tym razem się wykazała i trafiły nas trzy odłamki – dwa w ogon i jeden w lewe skrzydło. Ciężko raniły tylnego strzelca i uszkodziły przewody elektryczne. Trafienie w skrzydło było niegroźne. Bomby poszły i trafiło 20%. Bezpieczny powrót do domu zapewniły nam nasze myśliwce osłony odpędzając skutecznie wszystkich Niemców, którzy próbowali zbliżyć się do naszej grupy. Lekarz w bazie stwierdził, że nasz tylny strzelec po krótkim pobycie pod opieką pielęgniarek szybko wróci do służby.