Misja 21 - Emden - 2.10.1943

Grupowe latanie na B-17, odbywające się pod patronatem naszego forum.
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Misja 21 - Emden - 2.10.1943

Post autor: wheeski »

Misja 21

Cel: Emden (zone7) - fabryka
Data lotu: 02.10.1943

Pogoda nad celem: Dobra
Siła obrony plot: Średnia

Pogoda nad lotniskiem: Dobra

Log:
Zone 2: -2/W
Zone 3: -1/W
Zone 4: -1/W
Zone 5: -1/W
Zone 6: -1/W
Zone 7: 0/G

Osłona myśliwska:
Zone 2: Dobra
Zone 3: Słaba
Zone 4: Średnia
Zone 5: Brak

Zone 4: Dobra
Zone 3: Średnia
Zone 2: Dobra

Pozycja: Medium

Termin oddania AAR: 22.09.2011
Vassal projects:
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.

In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Misja 21 - Emden - 2.10.1943

Post autor: wheeski »

Weźmiemy TAIL

DODANO:
z racji strasznego obłożenia pracą troszkę się opóźni mój AAR, ale jak widzę nie zrobi to chyba wielkiej różnicy..
Vassal projects:
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.

In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
wheeski
Adjudant
Posty: 241
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Misja 21 - Emden - 2.10.1943

Post autor: wheeski »

The Animal Planet
KOD: YB-Z
Nr. seryjny: 42-58173-BO

1szy Pilot: 1st Lt. John Dog
2gi Pilot: 2nd Lt. Albert Pigeon
Bombardier: 2nd Lt. Carl Hawk

Nawigator: 2nd Lt. Ricky Martin
Inzynier: MSgt. Eric Clapton
Radiooperator: Sgt. Jan A.P. Kaczmarek
Port Gunner: Sgt. Theodor Jellyfish
Stb Gunner: Sgt James Hetfield
Ball Turret: Sgt Ringo Star
Tail Gunner: Sgt Al Di Meola

Numer misji dla samolotu: 1

Misja: 21
Data lotu: Emden (zone7) - fabryka
Cel: 02.10.1943

Skutecznosc bombardowania: 0%

Status samolotu po misji: Mocno uszkodzony ale naprawialny

Uszkodzenia podczas lotu:
Silnik nr.1 zatarty z powodu wycieku oleju,
Zniszczony system tlenowy,
Zniszczony system sterowania lotkami,
Uszkodzone urządzenia nawigacyjne,
Uszkodzone radio,
Uszkodzone kable,
Uszkodzone koło ogonowe,
Uszkodzone ogrzewanie w kabinie radiooperatora,
Uszkodzone ogrzewanie lewego strzelca,
Zniszczone klapy skrzydła lewego,
Dwa poważne trafienia w ster kierunku,
Dwa poważne trafienia w mocowanie prawego skrzydła,
43 (SIC!) uszkodzenia o statusie no effect

Status czlonków zalogi po misji:
Zginęli:
Port Gunner: Sgt. Theodor Jellyfish;Stb Gunner: Sgt James Hetfield
Cięzko ranny:
Radiooperator: Sgt. Jan A.P. Kaczmarek
Lekko ranny:
2gi Pilot: 2nd Lt. Albert Pigeon

Straty zadane nieprzyjacielskim myśliwcom (wg. typów, wielkości i kolejności uszkodzeń)

Zestrzelone:
3xFW190 (Ball Turret: Sgt Ringo Star; 0.5 x Nawigator: 2nd Lt. Ricky Martin + 0.5 x Port Gunner: Sgt. Theodor Jellyfish, 0.5 x Inzynier: MSgt. Eric Clapton + 0.5 x Radiooperator: Sgt. Jan A.P. Kaczmarek)
2xME109 (0.5 x Stb Gunner: Sgt James Hetfield, Inzynier: MSgt. Eric Clapton, 0.5 x Tail Gunner: Sgt Al Di Meola)

Uszkodzone:
2xFW190 (1.5 x Inzynier: MSgt. Eric Clapton, 0.5 x Radiooperator: Sgt. Jan A.P. Kaczmarek)
1xME110 (Ball Turret: Sgt Ringo Star)
3xME109 (Bombardier: 2nd Lt. Carl Hawk, Ball Turret: Sgt Ringo Star, 0.5 x Inzynier: MSgt. Eric Clapton + Radiooperator: Sgt. Jan A.P. Kaczmarek)

Uszkodzone prawdopodobnie:
1xFW190 (Bombardier: 2nd Lt. Carl Hawk)
1xME110 (Ball Turret: Sgt Ringo Star)
2xME109 (Inzynier: MSgt. Eric Clapton, Nawigator: 2nd Lt. Ricky Martin)

Opis..
Lecimy po raz kolejny zbombardować Emden. Mamy nadzieję że tym razem będzie to bardziej szczęśliwy lot niż poprzedni nad ten sam cel. Zespół otrzymał nową maszynę oraz drobne uzupełnienia na miejsca brakujących członków załogi. Lecimy w ogonie naszej formacji. Walkę rozpoczęliśmy od ataku pięciu Me109 na nasz samolot. Walka była bardzo zacięta. Lekko ranny został nasz drugi pilot. Zniszczono nam też radio, oraz instrumenty nawigatora. Na szczęście cała masa przestrzelin nie wyrządziła nam dalszych strat. Kilkaset kilometrów dalej /zone 4/ wypadły na nas dwie następne maszyny wroga. Te odpędziliśmy bez problemu, gdy nasz nawigator, wraz z bocznym strzelcem posłali do ziemi FW190, zaś radiooperator z inżynierem poważnie uszkodzili ME109. Kiedy nalecieliśmy nad Niemcy w okolicach Enschede /zone 6/ zrobiło się gorąco. Pięc "fok" i jedna "stodziewiątka" dość mocno dała nam się we znaki. Zginął nasz lewy strzelec, zaś prawy został ciężko ranny. Trafili nas w ster kierunku i unieruchomili lotki w prawym skrzydle. Oprócz tego zniszczeniu uległo ogrzewanie dla prawego strzelca. Niestety nie miało to żadnego wpływu na załogę, gdyż minutę później obaj strzelcy leżeli w kałuży krwi o czym już wspomniano. Nie minęła chwila, gdy samolot zatrząsł się od kul które przeszyły silnik nr. jeden. Czarny dym zwiastował problemy z olejem. Wiedzieliśmy że za chwilę sie zatrze. Całej reszty nieistotnych przestrzelin nawet nie liczyliśmy. Małym pocieszeniem było zestrzelenie przez nas jednego Me109. Nad celem było jeszcze "tłoczniej" niż wcześniej. W sumie walczyliśmy z piątką Me109, jednym FW190 i jednym Me110. Po zestrzeleniu jednej 109tki pozostałe atakowały niemrawo. Tylko dwusilnikowy Messershmitt wykazał się zajadłością i umiejętnościami. Ogniem swojej btoni pokladowej zadał nam bardzo istotne dla dalszego przebiegu misji uszkodzenia. Zniszczenie klap w lewym szkrzydle, koła ogonowego, oraz uszkodzenie kabli było niczym wobec trafienia w pokładową instalację tlenową. Zginął też cięzko ranny strzelec, zaś lekko ranny został udający się do ogona "bezrobotny" radiooperator. Nic dziwnego że nie trafiliśmy w cel. Kiedy zawrócilismy musieliśmy zejść na niższy poziom pułap, a więc opuścić formację. Co więcej jak się spodziewaliśmy zatarł się nam silnik. W związku z brakiem instrumentów nawigacyjnych lecieliśmy wolniej (2 rzuty w każdej strefie) Jeszcze nad Emden musieliśmy się obronić przed sześcioma FW190 i siedmioma ME109 ( w sumie 5 fal). Biorąc pod uwagę że samoloty nawracały kilkukrotnie mieliśmy wielkie szczęście że nie odnieśliśmy dużych strat. Cięzko ranny został radiooperator obsługujący prawy CKM. Sami zaś zestrzeliliśmy 2 FW190, uszkodziliśmy 2 FW190 i jednego ME109. Dwie dodatkowe maszyny uszkodziliśmy prawdopodobnie. Nie minęło wiele czasu gdy pojawiły się kolejne trzy maszyny wroga. Uszkodziliśmy Me110. Prawdopodobnie trafiliśmy też drugiego oraz jednego jego mniejszego brata. Sami straciliśmy możliwość operowania lotkami. Już nad wodami terytorialnymi Anglii zaatakowało nas 5 Me109. Uszkodziliśmy jednego z nich. Sami straliciliśmy ogrzewanie dla radiooperatora, oraz zasilanie tlenem całego samolotu. Na szczęście lecieliśmy nisko i nie miało to żadnego znaczenia. Część samolotów trafiała nas dość intensywnie, ale na szczęście były one niegroźne. Gdy byliśmy już blisko wybrzeża pojawiły się kolejne 3 FW190 i 1 ME109. "Fokami" zajęły się samoloty nadlatujące od lądu. Zaś messerschmitt nie był skuteczny. Wylądowaliśmy bez jakichś wielkich problemów. Ciężko ranny radiooperator powrócił do Stanów.
Vassal projects:
Facelifting: Rallyman, Outlaws:Adventures in the old west, SpeedCircuit (TransAmMOD), Formula Motor Racing
Finished: Down in Flames (DVG), DieCastTableRacing, Orly i Rakiety, We Must Tell the Emperor, Wings of Glory, The Barbarossa Campaign.

In plan: Red Storm Rising; Guderian's Best
Zablokowany

Wróć do „Forumowe latanie w B-17 Queen of the Skies”