[AAR] Niezdobyte kamienice

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

[AAR] Niezdobyte kamienice

Post autor: WarHammster »

http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: AWu »

Legendarna bitwa o budynek Zając?

Obrazek
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: GRZ »

Grzesiek na samym początku gry stwierdził, że ich strona nie ma najmniejszych szans na wygraną i zarzucił Maćkowi źle przygotowany scenariusz. Fakty były inne (pomijają źle przygotowany scenariusz). Mimo przewagi LWP/ZSRR to oni ponieśli klęskę poprzez niesystemowe zasady, nie będę ich wymieniał ale w przyszłości nie będę się godzić na tego typu zagrania które całkowicie wypaczają system i stwarzają kolejne problemy. System Battlegroup nie przewiduje takich zasad. Inna kwestia gdyby Maciej posłał swoje czołgi by wsparły moje tanki w walce z Tygrysem. Na pewno mielibyśmy szansę go zniszczyć. Ja zarzucam naszemu scenarzyście źle przygotowany scenariusz z wieloma niewiadomymi i to że musiał nas opuścić w trakcie gry.
Nie powiedziałem że nie mam szans, tylko że wszystko opiera si o tego tygrysa w środku, jego strata pozbawiłaby nas sensownej broni ppanc. Wot ciekawostka pierwszy strzał z 76mm w tygrysa go przyszpilił i xardas uznał że inż. Porsche (jeżdżący w Henschelu ) jest asem i dostaliśmy przerzut.
Niesystemowe zasady - Duże budynki (2 kamienice i zniszczona kamienica którą Rosjanie zajęli (przy okazji cele scenariusza)) nie są uproszczonym jednolitym budynkiem ale terenem którego ściany blokują LoS chyba że coś stoi przy samej ścianie. (Inaczej po 1-2 turach otrzymywania pocisków HE 122mm nie miałbym żadnych oddziałów :)).
Pasywna gra czerwonoarmistów pozwoliła dotrzeć posiłkom Filipa i umocnić się w kamienicach (ja już miałem wtedy tylko tygrysa, 1 km, 2 "odziały piechoty" i dowództwo [raz podszedłem do ściany aby odepchnąć saperów, drogo płacąc :P ])

BGK nie działa do gry scenariuszowej imho. To jest Warhammer 44' i chyba tak trzeba go grać.

Zabawna anegdota - wzywając artylerię niemiecką dla żartu mówiliśmy do kogo dzwonimy i żeby było zabawniej, były to różne, niekoniecznie z artylerią związane, osoby (od Fegeleina po Dönitza). Udało się w dwóch przypadkach: Minister propagandy Goebbels przekonał Rosjan że jednak zostali ostrzelani i Towarzysz Żukow (byłem już wtedy zdesperowany po 4 "2" pod rząd na wezwanie artylerii) przekonał się do wezwania "wsparcia" które równo Niemców i Polaków ostrzelało. :)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: AWu »

GRZ jest płaczka i panikarz i zawsze tak gada :>

Pamietam jak rozbeczał się i poddał grę w system MKG aż mu kazałem rozegrać następna turę i pokazałem jak co najmniej zremisować :>
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: GRZ »

AWu pisze:GRZ jest płaczka i panikarz i zawsze tak gada :>

Pamietam jak rozbeczał się i poddał grę w system MKG aż mu kazałem rozegrać następna turę i pokazałem jak co najmniej zremisować :>
Remis na papierze. Nie miałby kto wrócić i poinformować HQ o tym.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: Asienieboje »

Patrząc na listy, to raczej Sowieci i Polacy nie mieli szans od samego początku. Niemcy znajdowali się w budynkach a strona przeciwna nie miała dostatecznej ilości broni do skruszenia tej obrony. Jedyne co mogło by tu pomóc to zdecydowany atak do przodu, który jednak nie nastąpił... Bardzo fajny scenariusz.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: GRZ »

Ginie kapitan Awujev. Koalicja wyciąga znacznik samolotu. W następnej turze rozpocznie się nalot na niemieckie pozycje.
Kapitan AWujew przeżył jako jedyny ze swojego oddziału i pobiegł na tyły po wsparcie. ;)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: AWu »

GRZ pisze: Kapitan AWujew przeżył jako jedyny ze swojego oddziału i pobiegł na tyły po wsparcie. ;)
Tak słyszałem, ale WarZając rozpowszechnia jakieś kalumnie :>
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: GRZ »

Dodatkowe zdjęcia: http://imgur.com/a/m7kg3
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: AWu »

Czy ja widzę ISa 3?

Co to 67-my na półwyspie Synaj?:>
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Niezdobyte Kamienice

Post autor: GRZ »

Tak, a w nim Kotin. W Tygrysie był Porsche.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Niezdobyte kamienice

Post autor: AWu »

Porshe w tym twoim Tygrysie Henschla to chyba za kare :P
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Niezdobyte kamienice

Post autor: GRZ »

Jakbyś zamiast jojczyć przeczytał raport/posty to byś zauważył że ten zabawny fakt już został wytknięty (notabene już w trakcie gry)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Niezdobyte kamienice

Post autor: AWu »

Hehehe

Myślisz trolu, że to by mnie powstrzymało przed wytknięciem ci babola ?:>

Masz na przyszłość sweetfocię :>

Obrazek
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: [AAR] Niezdobyte kamienice

Post autor: Asienieboje »

To ty AWu tak bezczelnie macasz macasz trąbkę bovingtonowego Tygrysa?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”