Kampania Kursk - zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

A nie rozstawiać stołu się nie podejmuje bo nie wiem co macie i nie znam zasad gry.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Udało się Wam coś ustalić albo zagrać :P ?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Wykorzystujcie downtajm by zaplanować trzecia true :P
To szybciej pójdzie potem.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Tak jest! :)
grot
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot »

Niestety nie udało się :(
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
grot
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot »

Pierwsze starcie się odbyło wygrali ruskie co było do przewidzenia przy tej dysproporcji sił, dziwi jedynie skala zwycięstwa.
Niemcy stracili:
Pzkpfw IV H, Stug III, Sdkfz 233 (zniszczone)
Sdkfz 250 (Opuszczony przez załogę która uciekła (dwukrotny pin))

Rosjanie:
2 piechurów w jednej z drużyn piechoty.

Teraz pytania, jakie nam się nasunęły (jeśli coś pominąłem Misiek uzupełnij :P):
1. Czy mamy ujawnić rozpiski armii biorących udział w starciu?
2. Jak ma się odbywać to wyratowywanie jednostek to jakoś robi sędzia czy my mamy to zrobić? (W przypadku, p.IV, stug III, 233 i piechoty to tylko kto miał rzucać my czy sędzia) ale w przypadku Sdkfz 250 uciekła z pola bitwy tylko załoga czy cały pojazd? Jak tylko załoga to co z pojazdem (zniszczony, został bez pański na polu bitwy, jak tak to czy i kto może go przejąć oraz na jakich warunkach?)
3. Jeśli ktoś wystrzeli ale nie trafi to i tak traci amunicję?
4. Czy jednostki które brały udział w walce (np. T-34 zniszczył stug III i 233) dostają jakieś profity w postaci z regular na weteran albo coś podobnego? No bo w sumie oba oddziały przeszły chrzest bojowy no i chyba mają większe doświadczenie od nowicjuszy. W przyszłości np. oddział pomocniczy obsadzi działo no i będzie strzelał z tym wskaźnikiem -1, ale po bitwie w której oddali ileś tam strzałów to chyba już wiedzą jak się go używa?

Relacja fotograficzna:
https://plus.google.com/109905217057235 ... soPAahT5Gz
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Rosjanie zjedli krówki zwycięstwa..

Strasznie pancerny był ten zwiad niemiecki..


Pewnie za odzyskiwanie strat lepiej bym rzucał ja w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Ze zdobywania pojazdów bym przy tej skali kampanii jednak zrezygnował, z doświadczenia też, pamiętajcie, że minął 1 dzień..
Ale to już jest sprawa w gestii graczy.

Co do rozpisek, ja bym zaordynował, że tak, ale to pytanie ze smaczkiem.
Uważam, że po bitwie dopiero i tylko, wszystko wystawione na stół powinno być ujawnione.

Ale ciekawa opcja jest tez z nieujawnianiem. Myślę, że nie będziecie się oszukiwać więc decyzja dla was pod głosowanie :D

Ad Pytanie 3.. Serio je zadajecie ? :P

PS:
BTW by taka bitwa miała sens to powinien byc jakiś scenariusz na odrywanie się do przeciwnika jednak.
Nie wiem co graliście ale ostre starcie spotkaniowe przy takiej dysproporcji sił to nienajlepszy pomysł.
Rezultat był bardzo historyczny*, ale Niemcy mogli się za dobrze nie bawić :>


* No dobra za mało Rosjan zginęło na historyczny :>
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

Jeśli M3 dostaje strzał i do przebicia wystarczy 4, a pada 3 (dwoma kośćmi), to do cholery czas kupić nowe kości. Nie wspomnę, że mimo wszystko nawet test zdany. Z tą stratą amunicji pogubilismy się bo zawsze graliśmy z madrzejszymi od siebie. Fakt, że ja trochę agresywnie zagrałem, a wycofać się mogłem dopiero po połowie strat BR/
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Trzeba przemyśleć na przyszłość zasadę umożliwiającą jakiś odskok zwiadowi.

Bo racjonalnie biorąc to powinna być gra na połowę strati zmykanie.
grot
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: grot »

Trochę po fakcie ale może zwiad na przyszłość miał by prawo odskoku w dowolnej chwili gdy tylko tak zadecyduje jego dowódca? Na logikę tak to działa w realnych działaniach wojennych.

Ja bym ujawniał to co znalazło się na stole lub wszystko przy czym faktycznie ujawniał ze właściciel przesyła rozpiskę tych rzeczy, Z informacja ze to jest wersja taka a taka a to taka a tako, bo nie zawsze model danej wersji gra takową. Skoro i tak robimy zdjęcia to widać co było na tym stole i rozpiskę przeciwnika da się odtworzyć a tylko tracimy w ten sposób czas.

Pozostaje jeszcze pytanie o doświadczenie, walczących jednostek.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

No i tak było.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Rozpiski bym nie ujawnial jako takich, co zwiad się dowie to się dowie:) odosnie amunicji, tak traci sie:D przy braku widzenia się nie traci. Odnośnie doświadczenia to bym nie zmieniał bo to chyba za krótki okres ale to tylko moje zdanie☺ zwiad powinien móc odskoczyc przy np. 25% strat?
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: misiek82 »

Ale jeśli to był zwiad i przetrwał to z automatu powinienem dostać dane rozpiski
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: Robakk »

Coś w tym jest ale to niech może Wiciu zdecyduje :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kampania Kursk - zasady

Post autor: AWu »

Najlepiej to przegłosować, gra was 4 :>

1: W pełni ujawniane rozpiski
2: Zwiad w pełni rozpoznaje
3: Ukryte rozpiski - widać co widać ze stratami
4: W pełni ukryta.


Vote
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”