Kampania Kursk - zasady
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
A nie rozstawiać stołu się nie podejmuje bo nie wiem co macie i nie znam zasad gry.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Wykorzystujcie downtajm by zaplanować trzecia true
To szybciej pójdzie potem.
To szybciej pójdzie potem.
Re: Kampania Kursk - zasady
Niestety nie udało się
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
Re: Kampania Kursk - zasady
Pierwsze starcie się odbyło wygrali ruskie co było do przewidzenia przy tej dysproporcji sił, dziwi jedynie skala zwycięstwa.
Niemcy stracili:
Pzkpfw IV H, Stug III, Sdkfz 233 (zniszczone)
Sdkfz 250 (Opuszczony przez załogę która uciekła (dwukrotny pin))
Rosjanie:
2 piechurów w jednej z drużyn piechoty.
Teraz pytania, jakie nam się nasunęły (jeśli coś pominąłem Misiek uzupełnij ):
1. Czy mamy ujawnić rozpiski armii biorących udział w starciu?
2. Jak ma się odbywać to wyratowywanie jednostek to jakoś robi sędzia czy my mamy to zrobić? (W przypadku, p.IV, stug III, 233 i piechoty to tylko kto miał rzucać my czy sędzia) ale w przypadku Sdkfz 250 uciekła z pola bitwy tylko załoga czy cały pojazd? Jak tylko załoga to co z pojazdem (zniszczony, został bez pański na polu bitwy, jak tak to czy i kto może go przejąć oraz na jakich warunkach?)
3. Jeśli ktoś wystrzeli ale nie trafi to i tak traci amunicję?
4. Czy jednostki które brały udział w walce (np. T-34 zniszczył stug III i 233) dostają jakieś profity w postaci z regular na weteran albo coś podobnego? No bo w sumie oba oddziały przeszły chrzest bojowy no i chyba mają większe doświadczenie od nowicjuszy. W przyszłości np. oddział pomocniczy obsadzi działo no i będzie strzelał z tym wskaźnikiem -1, ale po bitwie w której oddali ileś tam strzałów to chyba już wiedzą jak się go używa?
Relacja fotograficzna:
https://plus.google.com/109905217057235 ... soPAahT5Gz
Niemcy stracili:
Pzkpfw IV H, Stug III, Sdkfz 233 (zniszczone)
Sdkfz 250 (Opuszczony przez załogę która uciekła (dwukrotny pin))
Rosjanie:
2 piechurów w jednej z drużyn piechoty.
Teraz pytania, jakie nam się nasunęły (jeśli coś pominąłem Misiek uzupełnij ):
1. Czy mamy ujawnić rozpiski armii biorących udział w starciu?
2. Jak ma się odbywać to wyratowywanie jednostek to jakoś robi sędzia czy my mamy to zrobić? (W przypadku, p.IV, stug III, 233 i piechoty to tylko kto miał rzucać my czy sędzia) ale w przypadku Sdkfz 250 uciekła z pola bitwy tylko załoga czy cały pojazd? Jak tylko załoga to co z pojazdem (zniszczony, został bez pański na polu bitwy, jak tak to czy i kto może go przejąć oraz na jakich warunkach?)
3. Jeśli ktoś wystrzeli ale nie trafi to i tak traci amunicję?
4. Czy jednostki które brały udział w walce (np. T-34 zniszczył stug III i 233) dostają jakieś profity w postaci z regular na weteran albo coś podobnego? No bo w sumie oba oddziały przeszły chrzest bojowy no i chyba mają większe doświadczenie od nowicjuszy. W przyszłości np. oddział pomocniczy obsadzi działo no i będzie strzelał z tym wskaźnikiem -1, ale po bitwie w której oddali ileś tam strzałów to chyba już wiedzą jak się go używa?
Relacja fotograficzna:
https://plus.google.com/109905217057235 ... soPAahT5Gz
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Rosjanie zjedli krówki zwycięstwa..
Strasznie pancerny był ten zwiad niemiecki..
Pewnie za odzyskiwanie strat lepiej bym rzucał ja w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Ze zdobywania pojazdów bym przy tej skali kampanii jednak zrezygnował, z doświadczenia też, pamiętajcie, że minął 1 dzień..
Ale to już jest sprawa w gestii graczy.
Co do rozpisek, ja bym zaordynował, że tak, ale to pytanie ze smaczkiem.
Uważam, że po bitwie dopiero i tylko, wszystko wystawione na stół powinno być ujawnione.
Ale ciekawa opcja jest tez z nieujawnianiem. Myślę, że nie będziecie się oszukiwać więc decyzja dla was pod głosowanie
Ad Pytanie 3.. Serio je zadajecie ?
PS:
BTW by taka bitwa miała sens to powinien byc jakiś scenariusz na odrywanie się do przeciwnika jednak.
Nie wiem co graliście ale ostre starcie spotkaniowe przy takiej dysproporcji sił to nienajlepszy pomysł.
Rezultat był bardzo historyczny*, ale Niemcy mogli się za dobrze nie bawić :>
* No dobra za mało Rosjan zginęło na historyczny :>
Strasznie pancerny był ten zwiad niemiecki..
Pewnie za odzyskiwanie strat lepiej bym rzucał ja w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Ze zdobywania pojazdów bym przy tej skali kampanii jednak zrezygnował, z doświadczenia też, pamiętajcie, że minął 1 dzień..
Ale to już jest sprawa w gestii graczy.
Co do rozpisek, ja bym zaordynował, że tak, ale to pytanie ze smaczkiem.
Uważam, że po bitwie dopiero i tylko, wszystko wystawione na stół powinno być ujawnione.
Ale ciekawa opcja jest tez z nieujawnianiem. Myślę, że nie będziecie się oszukiwać więc decyzja dla was pod głosowanie
Ad Pytanie 3.. Serio je zadajecie ?
PS:
BTW by taka bitwa miała sens to powinien byc jakiś scenariusz na odrywanie się do przeciwnika jednak.
Nie wiem co graliście ale ostre starcie spotkaniowe przy takiej dysproporcji sił to nienajlepszy pomysł.
Rezultat był bardzo historyczny*, ale Niemcy mogli się za dobrze nie bawić :>
* No dobra za mało Rosjan zginęło na historyczny :>
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: Kampania Kursk - zasady
Jeśli M3 dostaje strzał i do przebicia wystarczy 4, a pada 3 (dwoma kośćmi), to do cholery czas kupić nowe kości. Nie wspomnę, że mimo wszystko nawet test zdany. Z tą stratą amunicji pogubilismy się bo zawsze graliśmy z madrzejszymi od siebie. Fakt, że ja trochę agresywnie zagrałem, a wycofać się mogłem dopiero po połowie strat BR/
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Trzeba przemyśleć na przyszłość zasadę umożliwiającą jakiś odskok zwiadowi.
Bo racjonalnie biorąc to powinna być gra na połowę strati zmykanie.
Bo racjonalnie biorąc to powinna być gra na połowę strati zmykanie.
Re: Kampania Kursk - zasady
Trochę po fakcie ale może zwiad na przyszłość miał by prawo odskoku w dowolnej chwili gdy tylko tak zadecyduje jego dowódca? Na logikę tak to działa w realnych działaniach wojennych.
Ja bym ujawniał to co znalazło się na stole lub wszystko przy czym faktycznie ujawniał ze właściciel przesyła rozpiskę tych rzeczy, Z informacja ze to jest wersja taka a taka a to taka a tako, bo nie zawsze model danej wersji gra takową. Skoro i tak robimy zdjęcia to widać co było na tym stole i rozpiskę przeciwnika da się odtworzyć a tylko tracimy w ten sposób czas.
Pozostaje jeszcze pytanie o doświadczenie, walczących jednostek.
Ja bym ujawniał to co znalazło się na stole lub wszystko przy czym faktycznie ujawniał ze właściciel przesyła rozpiskę tych rzeczy, Z informacja ze to jest wersja taka a taka a to taka a tako, bo nie zawsze model danej wersji gra takową. Skoro i tak robimy zdjęcia to widać co było na tym stole i rozpiskę przeciwnika da się odtworzyć a tylko tracimy w ten sposób czas.
Pozostaje jeszcze pytanie o doświadczenie, walczących jednostek.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Kampania Kursk - zasady
Rozpiski bym nie ujawnial jako takich, co zwiad się dowie to się dowie:) odosnie amunicji, tak traci sie:D przy braku widzenia się nie traci. Odnośnie doświadczenia to bym nie zmieniał bo to chyba za krótki okres ale to tylko moje zdanie☺ zwiad powinien móc odskoczyc przy np. 25% strat?
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: Kampania Kursk - zasady
Ale jeśli to był zwiad i przetrwał to z automatu powinienem dostać dane rozpiski
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kampania Kursk - zasady
Najlepiej to przegłosować, gra was 4 :>
1: W pełni ujawniane rozpiski
2: Zwiad w pełni rozpoznaje
3: Ukryte rozpiski - widać co widać ze stratami
4: W pełni ukryta.
Vote
1: W pełni ujawniane rozpiski
2: Zwiad w pełni rozpoznaje
3: Ukryte rozpiski - widać co widać ze stratami
4: W pełni ukryta.
Vote