House Rule - aktywacja jednostek na podstawie BR
: wtorek, 18 października 2016, 09:31
A więc, trochę już bitew za nami. Każdy ma wrażenie, że piechota jest mało grana jak i jednostki słabe takie jak lekkie pojazdy itp.. Poza tym, że zmieniliśmy zasady na takie w których tylko piechota zdobywa objectivy, postanowimy zmienić trochę bazę gry. Jako, że pomysł był mój to go opiszę. A więc idea BR jest fajna ale moim zdaniem nie do końca wykorzystana dlatego postanowiłem przy aktywacji jednostek korzystać właśnie z BR. Jak by to wyglądało:
- losujemy ilość rozkazów i dodajemy oficerów
- mnożymy razy trzy i mamy ilość BR które możemy ruszyć
Czyli mając 4 rozkazy dalej ruszamy 4 T-34, Panzer IV itp. Natomiast już możemy ruszyć trzech snajperów czy trzy małe pojazdy za 1 BR.
Przy 10 rozkazach możemy ruszyć 30 BR (10 T-34, 6 Ferdynandów bądź 30 lekkich pojazdów). D tego jeszcze potrzebujemy kilka dodatkowych zasad:
- W przypadku kompanii/plutonów piechoty/czołgów BR bierzemy z pojedynczych drużyn pojazdów. Dla przykładu niemiecka piechota ma 3BR na Kursk. Za te 3 BR możemy ruszyć MG oraz sekcją strzelecką. Jeśli któraś z nich zginie to dalej musimy poświęcić 3BR na ruch tylko częścią drużyny (wymusi to też trzymanie drużyny razem:)). Piechota rosyjska to koszt 1BR, czyli możemy ruszyć aż trzema oddziałami. Ma to sens ponieważ piechota rosyjska jest dużo gorsza.
- Ciężarówki. Nie załadowane mają 0BR, jednakże każde 0BR traktujemy jako 1BR. Załadowane mają wartość BR pakunku, czyli dla niemieckiej piechoty 3BR, dla działka 1BR.
Przykład 1. Gracz chce w turze 1 ruszyć SDKFZ z drużyną piechoty a w turze drugiej odjechać SDKFZ. Tura 1: poświęcam 3BR (ponieważ drużyna którą wiezie ma 3BR) na ruch SDKFZ i wyładunek piechoty. Następnie 3 BR na ruch piechoty. W turze 2 ruch SDKFZ kosztuje 1BR ponieważ jest już pusty.
Przykład 2. Gracz chce w turze 1 ruszyć ciężarówką z działkiem 45mm a w turze drugiej odjechać ciężarówką. Tura 1: poświęcam 1BR (ponieważ działko które wiezie ma 1BR) na ruch ciężarówki i wyładunek działka. Następnie 1 BR na ruch działka. W turze 2 ruch ciężarówki kosztuje dalej 1BR.
- Dowódcy plutonów, kompanii itp. dałbym 1BR dla Niemców i Ruskich
- Stal stal stal, 3 BR
- Ura Ura Ura, 1BR
- Wezwanie ostrzału koszt BR oddziału wzywającego (zazwyczaj 1BR) plus BR oddziałów wzywanych (np. Katiusze 2BR). Przykład: wezwanie dwóch katiusz ze stołu to koszt 5BR- 1BR+2BR+2BR
- Tactical coordination - koszt BR senior oficera
Jak ktoś ma uwagi to chęcią możemy wymienić się opiniami:) Graliśmy już raz bitwę na 2600 vs 2600 i mi grało się fajnie. W pierwszej turze było troszkę więcej liczenia ale szybko każdy załapał i nie było żadnego problemu. Wiem, że zmienia to bardzo balans gry ale wydaje mi się, że w dobrą stronę, gra i tak nie jest zbalansowana
Trochę zaczęło mnie wkurzać, że każdy ruszał się np. piechotą a jej dowódcy stali z tyłu jak ćwoki, tak będą te BRy ale piechotę i mniej znaczące jednostki ruszać
- losujemy ilość rozkazów i dodajemy oficerów
- mnożymy razy trzy i mamy ilość BR które możemy ruszyć
Czyli mając 4 rozkazy dalej ruszamy 4 T-34, Panzer IV itp. Natomiast już możemy ruszyć trzech snajperów czy trzy małe pojazdy za 1 BR.
Przy 10 rozkazach możemy ruszyć 30 BR (10 T-34, 6 Ferdynandów bądź 30 lekkich pojazdów). D tego jeszcze potrzebujemy kilka dodatkowych zasad:
- W przypadku kompanii/plutonów piechoty/czołgów BR bierzemy z pojedynczych drużyn pojazdów. Dla przykładu niemiecka piechota ma 3BR na Kursk. Za te 3 BR możemy ruszyć MG oraz sekcją strzelecką. Jeśli któraś z nich zginie to dalej musimy poświęcić 3BR na ruch tylko częścią drużyny (wymusi to też trzymanie drużyny razem:)). Piechota rosyjska to koszt 1BR, czyli możemy ruszyć aż trzema oddziałami. Ma to sens ponieważ piechota rosyjska jest dużo gorsza.
- Ciężarówki. Nie załadowane mają 0BR, jednakże każde 0BR traktujemy jako 1BR. Załadowane mają wartość BR pakunku, czyli dla niemieckiej piechoty 3BR, dla działka 1BR.
Przykład 1. Gracz chce w turze 1 ruszyć SDKFZ z drużyną piechoty a w turze drugiej odjechać SDKFZ. Tura 1: poświęcam 3BR (ponieważ drużyna którą wiezie ma 3BR) na ruch SDKFZ i wyładunek piechoty. Następnie 3 BR na ruch piechoty. W turze 2 ruch SDKFZ kosztuje 1BR ponieważ jest już pusty.
Przykład 2. Gracz chce w turze 1 ruszyć ciężarówką z działkiem 45mm a w turze drugiej odjechać ciężarówką. Tura 1: poświęcam 1BR (ponieważ działko które wiezie ma 1BR) na ruch ciężarówki i wyładunek działka. Następnie 1 BR na ruch działka. W turze 2 ruch ciężarówki kosztuje dalej 1BR.
- Dowódcy plutonów, kompanii itp. dałbym 1BR dla Niemców i Ruskich
- Stal stal stal, 3 BR
- Ura Ura Ura, 1BR
- Wezwanie ostrzału koszt BR oddziału wzywającego (zazwyczaj 1BR) plus BR oddziałów wzywanych (np. Katiusze 2BR). Przykład: wezwanie dwóch katiusz ze stołu to koszt 5BR- 1BR+2BR+2BR
- Tactical coordination - koszt BR senior oficera
Jak ktoś ma uwagi to chęcią możemy wymienić się opiniami:) Graliśmy już raz bitwę na 2600 vs 2600 i mi grało się fajnie. W pierwszej turze było troszkę więcej liczenia ale szybko każdy załapał i nie było żadnego problemu. Wiem, że zmienia to bardzo balans gry ale wydaje mi się, że w dobrą stronę, gra i tak nie jest zbalansowana
Trochę zaczęło mnie wkurzać, że każdy ruszał się np. piechotą a jej dowódcy stali z tyłu jak ćwoki, tak będą te BRy ale piechotę i mniej znaczące jednostki ruszać