Dyskusje o zasadach

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Dziwne, ale wartość celów do zdobycia jest cały czas taka sama niezależnie jak wielka jest toczona bitwa, czy to na poziomie squadu czy batalionu, co powoduję, że wartość tego celu maleje wraz z wielkością bitwy. Jeśli każdy następny poziom powoduje zwiększenie limitu punktów o mniej więcej 100% (co nie przekłada się to na taki sam wzrost BR) to jednak wartość celu powinna być adekwatna do wielkości armii.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 230
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: MaaX »

No nie do konca bo ilosc objective'ow zalezy od scenariusza.
Mozna by to tez tlumaczyc ze na wieksza skale strata jednego objective'a nie bedzie bolala tak bardzo jak strata jednego w malej potyczce. A co do BRu to bardzo zalezy od tego co bierzesz, u mnie roznica miedzyc squadem a plutonem nie jest az tak duza.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Ja zapomniałem o jednym - że przejęcie wszystkich objectivów = zwycięstwo. Tak więc moje wcześniejsze zastrzeżenia idą do lamusa.
ale...
brakuje mi w zasadach jakiegoś modyfikatora do obserwacji na bliskie odległości - czy cel jest oddalony o 50 cali czy o 10 to w modyfikatorach nie ma różnicy, a przecież trudniej coś wypatrzeć z daleka niż z bliska. Taki modyfikator mógłby być np. pojazdy i działa w zasięgu do 10 cali, +1 do obserwacji. Wkurzajace jest gdy podjeżdżasz do wrogiego czołgu, aby go walnąć z boku, a tu nagle się okazuję, że go nie widzisz, choć czołg jest tuż pod nosem.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 230
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: MaaX »

Wez pod uwage ze czolgi w tamtych czasach mialy dosc ograniczone pole widzenia. Z tego co pamietam to w zasadach jest nawet fajnie opisane dlaczego robi sie ten test na widzenie i co on przedstawia.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Po kilku grach, w tym w ramach kampanii często zdarzało się, ze jako nowo przybyłe jednostki gracz stawiał swoje czołgi przy krawędzi stołu i oddawał dwa strzały bez modyfikatora za ruch. Strasznie mi się to nie podobało wiec mam zamiar wprowadzić zmianę, a mój przeciwnik to zaakceptowal, że wszelkie nowo przybyłe jednostki wprowadzamy na stół przy pomocy rozkazu ruchu. Teraz będzie tylko możliwość dokonania jednego strzału i to z modyfikatorem za ruch. Takie rozwiązanie w mojej opinii jest bardziej realistyczne. To pozwoli wprowadzać także jako posiłki drogą kolumnę pojazdów, co teraz jest to niemożliwe. Generalnie w modyfikacjach scenariuszy dążymy do tego, aby maksymalnie odsunać od siebie początkowe siły, aby nie wystawiać od razu na skuteczny wzajemny ogień. Pewnie gdyby stół byłby większy nie trzeba by było tego robić, ale te 6 stóp to nie jest za dużo.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

6 stóp to proponowana szerokość, długość 8 stóp.
Poza tym skoro tak się ostrzeliwujecie, to rozumiem że wagony amunicji też macie :)? Tzn. np. z takim SU-152 to nie przechodzi skoro jedyny skuteczny zwierzoboj ma 3 amunicji.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Standardowy stół to jednak 4x6. 6x8 fajnie byłoby mieć, ale to mało realne. Gramy na 6x6 i to na razie maksimum.
W kampanii do barbarossy wcale nie potrzebujemy wozów amunicji a i najczęściej strzela się u nas na dystans 20-30 cali. W takim scenariuszu jak atak/obrona, gdzie środkowy pas to pozycje obronny, a jak atakujący rozstawi swoje jednostki w zasiegu 10 cali od swojej krawędzi to dystanse wychodzą mniej więcej takie.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

A co sądzicie o tym, że czołgowe MG mogą strzelać tylko do jednego celu? Zastanawiam się skąd mogły się wziąść takie restrykcje i jakoś nie widzę konkretnego powodu.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

Może problem z celowaniem i kontrolą dowódcy?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Ale przy takich zasadach fakt, że niektóre czołgi posiadają w wieży tylny MG sprawia, że jest on zupełnie bezużyteczny.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

Protip - on był bezużyteczny także i w rzeczywistości :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Tu chodzi o zasady, nie o praktykę. Wjeżdżając takim T-26 m.36 do wioski chciałbym mieć możliwość strzelania z MG jednoczesnie do przodu i do tyłu. Albo takim T-35. I tak już zaczeliśmy ze znajomym wprowadzać home rules, więc myślę że w tej sprawie też coś uzgodnimy.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

T-35 ma specjalną zasadę dot. wielu wież.
T-26 ma następującą załogę:3 (commander, gunner, driver). Nie widzę tutaj miejsca na strzelanie z dwóch KM na raz, jeśli jeszcze je mają.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Mając na myśli home rules miałem głównie to, żeby można było strzelać z hull mg i coaxial do dwóch różnych celi. Co do T-26 ja tam nie widzę problemu aby commander i gunner strzelali z mg w dwóch różnych kierunkach.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

Pamiętam dyskusję na ten temat na Guildwargamers. Co do zasady dowódca odpowiada za wybór celów. Jeśli on także bierze udział w ostrzale jest przeciążony zadaniami, co było nagminne zwłaszcza w czołgach lekkich. Stąd też jest osobno zasada one man turret.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”