Pytania o zasady
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Czy poprawna jest następująca sekwencja rozkazów:
1. rozkaz dla squadu piechoty nr.1 do wskoczenia na czołg (np. T-26)
2. rozkaz dla squadu piechoty nr.2 do wskoczenia na kolejny czołg
3. rozkaz stal,stal,stal - załóżmy że wyszło więcej niż dwa na kości - oba czołgi z piechotą pokonują dwukrotny dystans i oddają po jednym strzale.
W następnej turze piechota otrzymuje rozkazy do zeskoczenia z czołgów.
1. rozkaz dla squadu piechoty nr.1 do wskoczenia na czołg (np. T-26)
2. rozkaz dla squadu piechoty nr.2 do wskoczenia na kolejny czołg
3. rozkaz stal,stal,stal - załóżmy że wyszło więcej niż dwa na kości - oba czołgi z piechotą pokonują dwukrotny dystans i oddają po jednym strzale.
W następnej turze piechota otrzymuje rozkazy do zeskoczenia z czołgów.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Czy w waszym odczuciu pojazdy nie mają zbyt dużo punktów ruchu? Powiedzmy taki BT-7 (jak przypuszczam wartość w nawiasie to przy zdjętych gąsienicach) ma na drodze 30 cali, przy rozkazie stal,stal,stal ma 60 - to jest w stanie na stole 5x5 stóp przejechać z jednej krawędzi stołu na drugą. Kilka takich BT-7 wpada na co dopiero roztawionego przeciwnika i z bliska robi jatkę.
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Pytania o zasady
Nie Fakt, BT-7 jest mobilne ale zauważ, że ze stal stal stal można zrobić area fire. W rzeczywistości wygląda to inaczej, pojazdy nie mają za dużo ruchu
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Fakt, umkneło mi, że to tylko area fire. Niemniej myślę, że dobrym pomysłem byłoby przydzielenie przed grą po kilka rozkazów ambush, aby gracz po stronie niemieckiej nie był kompletnie zaskoczony na starcie.
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Pytania o zasady
IMHO, brak sensu Pamiętaj, że BT-7 ma v light gun. Oznacza to że pojazdy pinuje na 6. Nie zmienia to faktu, że BT-7 to jedne z lepszych czołgów w grze
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Nexus - jeśli gracz zrobi rush BT-7 w 1-2 turze to zgodnie ze scenariuszem coś tam na stole jednostek już masz, często na ambushu - sprawdz jak to jest w poszczególnych scenariuszach.
Natomiast jeśli BT wejdą z rezerw to Twoje też wyjdą z rezerw w jakimś stopniu i jesteś w stanie zmasakrować następną serią te BT-7.
Natomiast jeśli BT wejdą z rezerw to Twoje też wyjdą z rezerw w jakimś stopniu i jesteś w stanie zmasakrować następną serią te BT-7.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Mirek1939
- Adjudant-Major
- Posty: 287
- Rejestracja: środa, 9 lipca 2014, 23:18
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 54 times
Re: Pytania o zasady
Tekie byly zalozenia tej konstrukcji moblinosc kosztem opancerzenia. Быстроходный танк, "bystrochodnyj tank" – czołg szybkobieżny .Kilka takich BT-7 wpada na co dopiero roztawionego przeciwnika i z bliska robi jatkę.
Zreszta orginal Christiego tez tak mial dzialac
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Nie jest dla mnie jasne, czy za każdym razem, gdy objectiv przechodzi z rąk do rąk to ciągnie się znacznik. Jeżeli 5 razy go zdobywałem, to przeciwnik 5 razy ciągnie? I czy ciągnie się go z puli, czy od przeciwnika. To miałoby większy sens, ale pewnie tak nie jest.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Za każdym razem gdy gracz przejmuje objective jego przeciwnik ciągnie szton z łacznej puli sztonów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
To teraz pare pytań o ambush. Jak przypuszczam, jednostka aktywowana w ramach rozkazu ambush musi przejść test na zobaczenie przeciwnika? I jeśli tego testu nie przejdzie to rozkaz ambush przepada? Czy aby w ogóle aktywować jednostkę w ramach rozkazu ambush - wroga jednostka musi się znajdować w polu widzenia? Są jakies wymogi? Bo wydaje mi się, że nie ma i teoretycznie można aktywować ambush nawet jak wroga jednostka porusza się gdzieś na drugim krańcu planszy, poza polem widzenia.
A jeśli chodzi o ten test na zobaczenie przeciwnika - jeśli przeciwnik robi akurat stal, stal, stal - to czy nie powinno to być tak, że jednostka w zasadzce robi test na obserwację tyle razy ile szarżuje wrogich czołgów i wtedy ewentualnie strzela.
Generalnie wydaje mi się, że z obserwacją powinno być tak (może właśnie tak jest, a ja źle zrozumiałem zasady), że jednostka która otrzymała rozkaz sprawdza co widzi i dopiero otwiera ogień tzn. jeśli pierwszy cel jest nie widoczny, to wybiera sobie następny aż w końcu znajdzie przeciwnika, którego widzi.
I pytanko o amunicję - czołgi mają limity - czyli jak ma np. 10, to mam 10 HE i 10 AP? Czy może gracz sobie sam dzieli w ramach tego limitu np. 8 AP i 2 HE?
A jeśli chodzi o ten test na zobaczenie przeciwnika - jeśli przeciwnik robi akurat stal, stal, stal - to czy nie powinno to być tak, że jednostka w zasadzce robi test na obserwację tyle razy ile szarżuje wrogich czołgów i wtedy ewentualnie strzela.
Generalnie wydaje mi się, że z obserwacją powinno być tak (może właśnie tak jest, a ja źle zrozumiałem zasady), że jednostka która otrzymała rozkaz sprawdza co widzi i dopiero otwiera ogień tzn. jeśli pierwszy cel jest nie widoczny, to wybiera sobie następny aż w końcu znajdzie przeciwnika, którego widzi.
I pytanko o amunicję - czołgi mają limity - czyli jak ma np. 10, to mam 10 HE i 10 AP? Czy może gracz sobie sam dzieli w ramach tego limitu np. 8 AP i 2 HE?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Tak, musi przejść test na widzenie. Jednakże ambush = 2 strzały i nic więcej. Jednostka musi się znajdować w zasięgi i polu widzenia (line of sight).
Stal stal stal - oznacza, że czołg jest w ruchu i odkryty. Na 2+ dostrzeżenie. Jeśli strzelał - dostrzeżenie automatyczne.
Przy rozkazie ambush wybierasz cel i kiedy chcesz do niego strzelać. W dowolnym momencie tury przeciwnika (z zastrzeżeniem, że nie można przerwać ognia przeciwnika - musi być przed lub po ogniu). Nie ma obowiązku używania ambush do pierwszego napotkanego celu.
Stal stal stal - oznacza, że czołg jest w ruchu i odkryty. Na 2+ dostrzeżenie. Jeśli strzelał - dostrzeżenie automatyczne.
Przy rozkazie ambush wybierasz cel i kiedy chcesz do niego strzelać. W dowolnym momencie tury przeciwnika (z zastrzeżeniem, że nie można przerwać ognia przeciwnika - musi być przed lub po ogniu). Nie ma obowiązku używania ambush do pierwszego napotkanego celu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Przygotowuję sobie markery - No ammo, Ammo low, Ambush, Moved, Fired, Pinned, Target (cel dla artylerii), Immobilized, Destroyed. Czy coś jeszcze może mi się przydać? Szkoda, że wydawca nie pomyślał o czymś takim.
Jeżeli chce załadować do ciężarówki kilka jednostek np. light mortar, maxim crew, AT riffle, to wystarczy mi tylko jeden rozkaz - rozkaz załadunku dla cieżarówki, zgadza się ? (analogicznie jak przy wyładunku, gdzie też jest potrzebny tylko jeden rozkaz)
Jeżeli chce załadować do ciężarówki kilka jednostek np. light mortar, maxim crew, AT riffle, to wystarczy mi tylko jeden rozkaz - rozkaz załadunku dla cieżarówki, zgadza się ? (analogicznie jak przy wyładunku, gdzie też jest potrzebny tylko jeden rozkaz)
- sowabud
- Lieutenant
- Posty: 574
- Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
- Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Czy gdzieś (w jakimś podręczniku) są listy armii do kawalerii sowieckiej i niemieckiej na 44-45 rok, czy trzeba zrobić je samemu? Czy kawaleria walczy spieszona, a rusza się na koniu, czy zawsze w grze występuje konno?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Nie, każda jednostka musi dostać osobny rozkaz do załadunku, bo załadowuje się każda osobno. Podobni rozładowanie każda jednostka osobny rozkaz - nie musisz przecież wypakować całości przewożonych sił, tylko np. sekcję MG.
Nie ma kawalerii na 1944-45. Jest tylko w Kursku, Blitzkriegu i Barbarossie - ale pojedyncze jednostki (poza polską kawalerią z 1939 - tam bardziej kompleksowo opisane). Kawaleria występuje zarówno spieszona jak i konna. Konna może zrobić szarżę.
Nie ma kawalerii na 1944-45. Jest tylko w Kursku, Blitzkriegu i Barbarossie - ale pojedyncze jednostki (poza polską kawalerią z 1939 - tam bardziej kompleksowo opisane). Kawaleria występuje zarówno spieszona jak i konna. Konna może zrobić szarżę.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi