Strategie
http://www.strategie.net.pl/

Pytania o zasady
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=236&t=16478
Strona 9 z 13

Autor:  nexus6 [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 23:50 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Owszem, są różnice w parametrach.

Autor:  Przemos19 [ wtorek, 25 kwietnia 2017, 07:50 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Są różnice.
ZIS-3 ma podstawową przebijalność pancerza 7, ZIS-2 ma przebijalność 8.
Niwelowane to jest natomiast siła ognia obszarowego: ZIS-3 ma 4/4+, ZIS-2 ma 3/5+
Stąd identyczna cena - ZIS-2 to lepsze działo ppanc, ZIS-3 lepsze działo uniwersalne.

Autor:  nexus6 [ niedziela, 18 czerwca 2017, 14:43 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Jaką metodę przyjąć przy doborze typu ochrony dla całego squadu jeśli osłony są mieszane - np. płoty, budynki, krzaki itd. - dla poszczególnych żołnierzy.

Autor:  Przemos19 [ poniedziałek, 19 czerwca 2017, 01:08 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Jeśli rodzaj osłony wykracza poza ustalone w podręczniku, tzn. jest w light jak i hard cover to należałoby po figurce sprawdzić.

Autor:  nexus6 [ poniedziałek, 19 czerwca 2017, 07:33 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Przecież nie wykonuje się rzutów obronnych dla poszczególnych figurek tylko dla całego squadu.

Autor:  DKDK [ poniedziałek, 19 czerwca 2017, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Ale w czym problem? Najprostsza metoda polecana w każdej grze - rzut K6 i umówienie się z przeciwnikiem na 1-3 light cover na 4-6 hard cover, po co rozbijać na pojedyncze figurki squad to squad po co kombinować.

Autor:  Borsuk [ poniedziałek, 11 września 2017, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Gdy rozbijasz wszystko na drobne gra trwa dwa dni a nie 1h :)

Autor:  MaaX [ poniedziałek, 11 września 2017, 14:43 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

nexus6 napisał(a):
Jaką metodę przyjąć przy doborze typu ochrony dla całego squadu jeśli osłony są mieszane - np. płoty, budynki, krzaki itd. - dla poszczególnych żołnierzy.

Taki cover w jakim jest większość.

Autor:  nexus6 [ piątek, 15 września 2017, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Czy to prawda, że reserve move można wykonać po wszystkich rozkazach przeciwnika? Gdzieś tak przeczytałem. W manualu pisze, że reserve move przerywa rozkaz przeciwnika. Czyli na mój rozum jednak nie można.

Autor:  MaaX [ niedziela, 17 września 2017, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

nexus6 napisał(a):
Czy to prawda, że reserve move można wykonać po wszystkich rozkazach przeciwnika? Gdzieś tak przeczytałem. W manualu pisze, że reserve move przerywa rozkaz przeciwnika. Czyli na mój rozum jednak nie można.

To prawda mozna tak zrobic, bylo to potwierdzone przez tworcow. Ten ruch jednak moze byc przerwany ambush fire'em i jest to jedyny wypadek kiedy mozna uzywac ambush fire w swojej turze.

Autor:  nexus6 [ niedziela, 17 września 2017, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

To dziwne, bo manual wyraźnie mówi, że reserve move przerywa rozkaz nieprzyjaciela. Twórcy chyba sami się zaczynają gubić. Bo ten reserve move, trochę zamieszania robi w strukturze jasnych i przejrzystych poleceń. Co do ambush, to dla mnie było oczywiste, że można przerwać nim reserve move, bo też pisze, ze przerywa wrogi rozkaz. Jak rozumiem, to przerwanie rozkazu należy traktować dosłownie - nieprzyjaciel nie kończy już swoich zamiarów? I druga kwestia dla mnie niejasna, to na ile musi być jakiś związek między jednostkami obu stron, aby móc uruchomić ambush fire i reserve move. Bo chyba nie ma to sensu, gdy jeden gracz rusza się jednostką w jednej cześci terenu, a przeciwnik, gdzieś zupełnie na drugim końcu przerywa jego ruch używajac reserve move. Wydaje mi się, że takim minimum, to powinno być wzajemna linia wzroku pomiędzy obiema jednostkami.

Autor:  MaaX [ poniedziałek, 18 września 2017, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

nexus6 napisał(a):
To dziwne, bo manual wyraźnie mówi, że reserve move przerywa rozkaz nieprzyjaciela. Twórcy chyba sami się zaczynają gubić. Bo ten reserve move, trochę zamieszania robi w strukturze jasnych i przejrzystych poleceń. Co do ambush, to dla mnie było oczywiste, że można przerwać nim reserve move, bo też pisze, ze przerywa wrogi rozkaz. Jak rozumiem, to przerwanie rozkazu należy traktować dosłownie - nieprzyjaciel nie kończy już swoich zamiarów? I druga kwestia dla mnie niejasna, to na ile musi być jakiś związek między jednostkami obu stron, aby móc uruchomić ambush fire i reserve move. Bo chyba nie ma to sensu, gdy jeden gracz rusza się jednostką w jednej cześci terenu, a przeciwnik, gdzieś zupełnie na drugim końcu przerywa jego ruch używajac reserve move. Wydaje mi się, że takim minimum, to powinno być wzajemna linia wzroku pomiędzy obiema jednostkami.

Nie mozesz przerwac rozkazu w trakcie wykonywania. NP. jesli przeciwnik powie ze strzela do Twojego pojazdu ktory ma reserve move'a i rzuci kostka to nie mozesz uzyc w tym momencie reserve move'a. Mozesz to zrobic dopiero po rozpatrzeniu tego strzalu.

Autor:  nexus6 [ poniedziałek, 18 września 2017, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Ok, już wiem gdzie się pojawił problem - zasady odnośnie reserve move różnią się w pierwszym i drugim wydaniu, a ja patrzyłem na pierwsze.

Autor:  nexus6 [ niedziela, 8 października 2017, 11:35 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

Chciałem się upewnić - po rozkazie rostaw działo (po tym jak ciężarówka przeciągneła działo), działo owe może otrzymać rozkaz ognia ?

Autor:  MaaX [ wtorek, 10 października 2017, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Pytania o zasady

nexus6 napisał(a):
Chciałem się upewnić - po rozkazie rostaw działo (po tym jak ciężarówka przeciągneła działo), działo owe może otrzymać rozkaz ognia ?

Tak

Strona 9 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/