Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 08:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 8 marca 2018, 20:18 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 539
Lokalizacja: Szczecin
Człowiek ciagle coś nowego się dowiaduje, np że źle stosował zasady. Byłem całkowicie przekonany, że jeżeli tabelka na penetrację pokazuję myślnik, to ostrzeliwany czołg nie musi wykonywać testu na morale. Przecież to jest chore. Liczna armia małych dział jest w stanie pokonać w grze dobrze opancerzony czołg nawet go nie raniąc poprzez spinowanie go.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 8 marca 2018, 21:50 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Byłem w załodze lejtnanta Prochina. A tego to sam dowódca musiał powstrzymywać. Najbardziej lubił wyjmować tylny km ustawić na wieży i do połowy przez nią zasłonięty polować na różne, podejrzane obiekty (…) pod Mirosławcem przechodziliśmy swój pierwszy chrzest ogniowy. Czołgi T-34 z brygady pancernej poszły przed nami (zgodnie z koncepcją użycia JS-2 szły w 2-ej linii) (…) jeden z nich się nagle zapalił. (…) Wybuch, dym i ten drugi (T-34) się pali. (…) – Naprotiw giermańskije tanki i samochodki (ruska nazwa dział pancernych – dop. saper) Rąbnąłem raz, drugi – oni też ale niecelnie (…) I nagle grzmot, błysk w środku czołgu jakby piorun walnął (…) jakbym na chwilę stracił przytomność. Ledwo ją odzyskałem, już mi się chce wyrywać z tego zamkniętego pudła. Aby tylko wydostać się na powietrze, na wolne! A tu znowu grzmot, wstrząs (…) Żurawski siedzi na dnie (…) coś tam niezrozumiale mamrocze. Wtedy Prachin skoczył na nas. Złapał ładowniczego za kark, potrząsnął i krzyczy:

– Czto z taboj… taki owaki! Nie módl się, nie klnij tylko ładuj i bij! Tam, gdzie jest Prachin, nic ci się nie stanie! (…) Rzeczywiście, czołg, choć trafiony kilka razy, nie miał przebicia, pancerz wytrzymał wszystko. Wzięliśmy się w kupę. (…)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 8 marca 2018, 22:23 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 539
Lokalizacja: Szczecin
No tak, ale przy następnych trafieniach wspomniany żołnierz przekładając to na język gry nie będzie musiał robić testu na morale. A w grze jednak będzie musiał robić to za każdym razem. Wystarczy mieć parę lekkich czołgów i można wygrać z takim np. Ferdinandem. Pytanie więc czy Ferdinand jest wart swojej ceny. Gdzie balans gry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 21:27 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4925
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Żołnierz z wysokim morale, nazwijmy to doświadczony, przechodzi test morale na wyższym wyniku co do zasady :) Ponadto jeśli w okolic są własne jednostki to niezdanie testu morale nie oznacza bail out tylko pinned down. I jak wyżej, akcja ostrzeliwania KW-1 i T-34 w 1941 była stosowana nawet w Close Combat i Steel Panthers - gra odzwierciedlała nawet takie czynniki.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 12 marca 2018, 10:29 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Przemos19 napisał(a):
Żołnierz z wysokim morale, nazwijmy to doświadczony, przechodzi test morale na wyższym wyniku co do zasady :) Ponadto jeśli w okolic są własne jednostki to niezdanie testu morale nie oznacza bail out tylko pinned down. I jak wyżej, akcja ostrzeliwania KW-1 i T-34 w 1941 była stosowana nawet w Close Combat i Steel Panthers - gra odzwierciedlała nawet takie czynniki.


W CC III można było w ten sposób wykurzyć załogę z KW-2 jak pamiętam, które miały załogi o strasznie niskim morale :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.