Strona 1 z 1

SdKfz 265 Panzerbefehlswagen (nr 4)

: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 12:51
autor: psborsuk
Ponieważ jeszcze nic się nie pojawiło, wrzucam swoje małe wypociny na temat nowego modelu niemieckiego czołgu dowodzenia.

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:14
autor: Raleen
No proszę, widzę, że przegoniłeś z krótką recenzją nie tylko nas, ale i niezwykle skrupulatnego i pilnującego tych spraw Inkuba :).

Z tego co wyczytałem, model wypadł dobrze.

Zaciekawił mnie ten komentarz:
psborsuk pisze:Swoją drogą, ciekawi mnie, czemu Redakcja nie usuwa wpisów z pseudoplanami wydawniczymi, które wprowadzają tylko niepotrzebne zamieszanie wśród niezorientowanych. Rozumiem, że podstawą jest to, żeby o wydawnictwie było głośno, jednak przydałoby się wprowadzić nieco porządku. Ale to już moja fanaberia ;)
Krótko powiem: też wolałbym, żeby było w tym nieco więcej w tym wszystkim porządku. Na szczęście jesteśmy odrębną witryną od strony wydawcy i jego profilu na FB, więc nie musimy w tym zamieszaniu/działaniach promocyjnych (każdy niech sobie wybierze co woli) uczestniczyć.

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:34
autor: psborsuk
Owszem, według mnie model jest jak najbardziej w porządku.
A co do planów wydawniczych, to mogę z całą odpowiedzialnością napisać, że w kolejnym numerze będzie tankietka TK-3 ;)

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: wtorek, 7 stycznia 2014, 20:12
autor: Inkub
Wpisy sa, bo nie ma polecenia ich usuwania. Natomiast administrator profilu nie zna kolejnosci publikacji, poza paroma numerami, wiec tez sie nie wypowiada ;).
Co do mojej recenzji - nie mam na razie modelu, moze jutro bede mial. TK-3 za to pojawi sie na pewno przed dystrybucja jeszcze (bo juz go mam).

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: wtorek, 7 stycznia 2014, 20:52
autor: psborsuk
Inkubie, tyle, że te kilka numerów do przodu (nawet 2-3) podane oficjalnie, w połączeniu z kasowaniem wyssanych z palca bzdur, pozwoliłyby na rozwianie niepewności kupujących.

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: wtorek, 7 stycznia 2014, 21:37
autor: Inkub
2-3 numery sa podawane do przodu. Tzn. tak bylo do TK-3. Jak tylko bedzie wiadomo oficjalnie, co bedzie potem, pojawi sie z pewnoscia na profilu.

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: środa, 8 stycznia 2014, 15:31
autor: Marins
Napisałem i swoją, to się tu podepnę :P
http://marinswargamming.wordpress.com/2 ... lswagen-i/

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: środa, 8 stycznia 2014, 15:36
autor: Sarmor
Fajny myk z tym połączeniem zestawów, zastanawiałem się niedawno, czy będzie to możliwe. :)

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen

: piątek, 17 stycznia 2014, 09:17
autor: Przemos19
Recenzja modelu na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=130

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen (nr 4)

: niedziela, 12 kwietnia 2015, 12:27
autor: szumigaj
Ciekawym problemem jest wykorzystanie modeli czołgu dowodzenia BefPz I (SdKfz 265) w grze. Jest oczywiste, że przedstawiając lekką kompanię czołgów w skali ilościowej 1:1 decydujemy się na zupełnie marginalne wykorzystanie tego modelu (1 na 25 modeli). Zupełnie inna sytuacja ma miejsce wówczas, gdy dla potrzeb gry kompanijnej (np w skali ilościowej 1:20) tworzymy strukturę dowodzenia pułku czołgów. Wizualizacja wozów dowodzenia BefPz IIID/E (SdKfz 267) jest niepotrzebna, wystarczy pozostawić po jednym BefPz I w sztabie pułku i obu sztabach batalionów. Kompanie przedstawiane są w systemie TKS za pomocą pojedynczych modeli (dodatkowe modele mogą przedstawiać wydzielane do oddzielnych zadań plutony). Wprowadzając strukturę do walki plutonów w każdej kompanii lekkiej wykorzystuje się jeden model BefPz I oraz 4 modele czołgów bojowych (Pz I i Pz II). To powoduje pewne zbalansowanie proporcji ilościowej modeli poszczególnych typów (tj. zwiększenie ilości potrzebnych BefPzI w stosunku do czołgów bojowych). Wizualizacja wozów dowodzenia jest celowa z punktu widzenia mechanizmu gry, pozwalając przedstawić/oddać:
- utratę ciągłości dowodzenia poprzez mechaniczną awarię czołgu w marszu lub jego zniszczenie/unieruchomienie w walce, nocnym wypadzie na stanowisko dowodzenia czy rajdzie/zasadzce patrolu, np. TKS20mm, dalekim odstrzale artylerii, ataku lotniczym (P23, P37) itp., wreszcie zabłądzenie w nocnym marszu;
- możliwości koordynacji/intensyfikacji wsparcia własnej artylerii polowej, piechoty, ppanc, saperów z wyższego szczebla poprzez fizyczną obecność dowódcy pcz/bcz na danym kierunku (do 1000m od obiektu – widoczność w walce). Podobnie samochód terenowy wyższych dowódców (np. kfz21 ACE) oznacza ich rekonesans przed walką, ale także wizytę/stawianie zadań podwładnym w toku walki; używanie do tego celu pancernego wozu dowodzenia było niedopuszczalne, bo demolowało system łączności. Tylko Rommel lub Hoth(Kursk) mogli sobie jeździć w swoich małych transporterach SdKfz.250/3, bo byli dowódcami armii; mechanizm boju świetnie funkcjonował i bez ich udziału według uświęconych reguł.

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen (nr 4)

: niedziela, 12 kwietnia 2015, 12:29
autor: szumigaj
Spieszę z wyjaśnieniem: TKS - taktyczny kompanijny system (1:15/25)

Re: SdKfz 265 Panzerbefehlswagen (nr 4)

: niedziela, 12 kwietnia 2015, 14:19
autor: Przemos19
Pozwolę sobie wkleić analizę dla SdKfz 265 z podręcznika Battlegroup Barbarossa. Otóż pojazd ten może być wykorzystany jako dowództwo Grupy Bojowej oraz jako Armoured Forward Observer dla jednostek artylerii.