Asymetryczne rozgrywki
: czwartek, 25 czerwca 2015, 13:25
Bardzo podoba mi się rozwiązanie kwestii asymetrycznych walk/scenariuszy w Ogniem i Mieczem i chciałbym podobne zasady zamieścić w PiL-u. Poniższe zasady obowiązywałyby w losowym wariancie tworzenia kompanij:
Gracz kompaniji, która jest mniej liczna porównuje ilość postaci każdego typu z kompaniją przeciwnika. Różnica w liości danego typu postaci daje:
3 PF za towarzysza
2 PF za czeladź
1 PF za ciury
5 PF pozwala na początku rozgrywki rozstawić się po przeciwniku
Gracz o słabszej kompaniji może zrezygnować z dodatkowych PF, dzięki temu każdy zdobyty znacznik zadania daje dwa razy więcej punktów wiktorii. Zasada ta brana jesg pod uwagę gdy różnica w PF między kompanijami wynosi co najmniej 7 PF.
Gracz kompaniji, która jest mniej liczna porównuje ilość postaci każdego typu z kompaniją przeciwnika. Różnica w liości danego typu postaci daje:
3 PF za towarzysza
2 PF za czeladź
1 PF za ciury
5 PF pozwala na początku rozgrywki rozstawić się po przeciwniku
Gracz o słabszej kompaniji może zrezygnować z dodatkowych PF, dzięki temu każdy zdobyty znacznik zadania daje dwa razy więcej punktów wiktorii. Zasada ta brana jesg pod uwagę gdy różnica w PF między kompanijami wynosi co najmniej 7 PF.