Dobre pytanie... Przyznam, że zakładałem dotychczas, że gracze mając więcej miejsca do dyspozycji będą w stanie w pełni je wykorzystać i podzielą "naturalnie" swoje siły. Jeśli gracze będą mieli skłonności do "kotłowania się" w jednym miejscu to dorzucę do scenariuszy punkty do zbadania lub jakieś inne cele mobilizujące graczy do podziału sił.. Jeśli będzie to mało realne/historyczne będę zmuszony przybliżyć skalę bo takie oddalenie nie będzie miało sensu.GRZ pisze: @Rahumene
Jak zmusisz graczy do operowania w kilku na tyle oddalonych miejscach że trzeba się nawędrować żeby dotrzeć do walki? Przeważnie optymalnym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zebranie do kupy swoich sił i uderzenie na rozproszone jednostki wroga wykorzystując przewagę liczebną, co doprowadzi do tego ze obydwaj gracze będą się starać trzymać swoje jednostki razem.
AWu, napisałeś, że do grania historycznych scenariuszy system ma nie służyć.. Nie jest tak- chciałbym by gracze mogli swobodnie rozgrywać także historyczne scenariusze mimo iż te które zaproponuję im w grze nie będą historyczne. Jeśli mój scenariusz będzie zakładał ochronę konwoju to w szczegółach scenariusza nie będę pisał jaki to był konwój, w jakich latach rozegrało się starcie ani jakie nacje/okręty ów konwój chroniły/atakowały. Nie znaczy to jednak, że gracze nie mogą rozegrać historycznych starć- mogą ulokować wybrany konwój w historii, ustalić jego skład, siły go atakujące i rozegrać wszystko w zgodzie z historią
Mając historyczne jednostki i "realną" mechanikę (zasięgi dział, ruchy,czas) można utworzyć każdy historyczny scenariusz.
Widziałem rozgrywkę bitwy pod Żółtymi Wodami na mechanice OiM mimo iż autorzy nie dostarczyli w podręczniku ani jednego historycznego scenariusza- gracze jednak mogli to rozegrać bo mechanika na to pozwala