System XX/XXI beta testy
System XX/XXI beta testy
Nie jestem pewien czy post dodaję do właściwego działu więc proszę nie strzelać jeśli to złe miejsce
Ponad 3 lata temu zacząłem tworzyć system bitewny, który w założeniu miał dotyczyć współczesnego pola walki i skupienia się na pojedynczych żołnierzach/ najemnikach.
Po roku powstał system, ale okazał się mega skomplikowany i po rozegraniu około 10 partii stwierdziłem, że w tej postaci to nie przejdzie.
Zacząłem więc pracę od nowa. Przy okazji zmieniłem też założenia i przełożyłem ciężar rozgrywki szczebel wyżej czyli na fireteam.
Aktualnie po kolejnych 2 latach udało mi się uprościć reguły do stopnia "jest OK, ale chyba warto jeszcze trochę to uprościć".
Piszę o tym gdyż mój brat (dotychczasowy beta tester) wyjechał do Anglii, a sam sobie nie ufam i potrzebuję odrobiny konstruktywnej krytyki
Jeżeli jest wśród Was ktoś, kto mógłby poświęcić kilka godzin tygodniowo na rozegranie partii, dyskusję o regułach itd to zapraszam do kontaktu.
Poniżej zamieszczam listę kilku rzeczy, które może kogoś zachęcą:
1. System posiada fog of war i działa on dobrze (jeden stół, dwóch graczy, żądnych rozwiązań typu sędzia wie gdzie są oddziały, jakieś zapiski na karteczkach itd.).
2. Gracze grają turę na raz.
3. System zawiera w sobie strukturę dowodzenia od kompanii w dół, która jest niezmiernie istotna podczas rozgrywki.
4. Uważam, że system ten warto wydać, ale wymaga on dopracowania i ogrania.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na PW. Aktualnie mam masę wolnego czasu, a mieszkam w Warszawie.
Ponad 3 lata temu zacząłem tworzyć system bitewny, który w założeniu miał dotyczyć współczesnego pola walki i skupienia się na pojedynczych żołnierzach/ najemnikach.
Po roku powstał system, ale okazał się mega skomplikowany i po rozegraniu około 10 partii stwierdziłem, że w tej postaci to nie przejdzie.
Zacząłem więc pracę od nowa. Przy okazji zmieniłem też założenia i przełożyłem ciężar rozgrywki szczebel wyżej czyli na fireteam.
Aktualnie po kolejnych 2 latach udało mi się uprościć reguły do stopnia "jest OK, ale chyba warto jeszcze trochę to uprościć".
Piszę o tym gdyż mój brat (dotychczasowy beta tester) wyjechał do Anglii, a sam sobie nie ufam i potrzebuję odrobiny konstruktywnej krytyki
Jeżeli jest wśród Was ktoś, kto mógłby poświęcić kilka godzin tygodniowo na rozegranie partii, dyskusję o regułach itd to zapraszam do kontaktu.
Poniżej zamieszczam listę kilku rzeczy, które może kogoś zachęcą:
1. System posiada fog of war i działa on dobrze (jeden stół, dwóch graczy, żądnych rozwiązań typu sędzia wie gdzie są oddziały, jakieś zapiski na karteczkach itd.).
2. Gracze grają turę na raz.
3. System zawiera w sobie strukturę dowodzenia od kompanii w dół, która jest niezmiernie istotna podczas rozgrywki.
4. Uważam, że system ten warto wydać, ale wymaga on dopracowania i ogrania.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na PW. Aktualnie mam masę wolnego czasu, a mieszkam w Warszawie.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: System XX/XXI beta testy
Spróbuj się oprzeć o motorykę gry battle, ale połącz z oww. Oczywiście dostosowując wartości trafień i tp. do pojazdów przełomu. Trzeba by posiedzieć, ale da się zrobić
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: System XX/XXI beta testy
System skupia się na działaniach piechoty ale oczywiście są też pojazdy.
Na tę chwilę mam więcej reguł do helikopterów rozpoznawczych i transportowych, czy nawet little birda uzbrojonego niż do pojazdów kołowych.
Duży nacisk jest kładziony na rozpoznanie i stąd dużo piechoty, cywili, wywiadu itp.
Starałem się jak najlepiej oddać zależności dowodzenia fireteamem, sekcją i operacją. Organizacją wsparcia, jego wzywaniem, możliwymi kłopotami w komunikacji, chaosem na polu walki itd.
Uważam, ze wyszło bardzo ciekawie i naprawdę potrzebuję wsparcia kogoś kto ze mną rozegra kilka partii, a później najlepiej aby grały dwie osoby a ja tylko wyłapywał co można usprawnić itd.
Na tę chwilę mam więcej reguł do helikopterów rozpoznawczych i transportowych, czy nawet little birda uzbrojonego niż do pojazdów kołowych.
Duży nacisk jest kładziony na rozpoznanie i stąd dużo piechoty, cywili, wywiadu itp.
Starałem się jak najlepiej oddać zależności dowodzenia fireteamem, sekcją i operacją. Organizacją wsparcia, jego wzywaniem, możliwymi kłopotami w komunikacji, chaosem na polu walki itd.
Uważam, ze wyszło bardzo ciekawie i naprawdę potrzebuję wsparcia kogoś kto ze mną rozegra kilka partii, a później najlepiej aby grały dwie osoby a ja tylko wyłapywał co można usprawnić itd.
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: System XX/XXI beta testy
Brachu, to nie tak działa..
Nie robi się systemu zanim się nie ogra podstaw i to przez kogoś innego niż twórca.
Przekonał się o tym bardzo boleśnie ostatnio Chomik którego system miał już layout i obrazki, a nie wytrzymał starcia z graczem innym niż on sam i się posypał w pierwszej grze..
Spisz zasady w sensowny sposób i wrzuć w net/ prześlij wybranym playtesterom i najpierw to oni ci to zmasakrują na papierze (to tu robimy bardzo brutalnie , a potem spróbują zagrać.
I dopiero jak ktoś przeczyta twoje zasady, bez twojej pomocy i rozegra grę to się przekonasz czy system jest wart wydania..
Nie wiedząc nic o systemie z opisu wygląda to na dzieło miłości, które będzie niestrawne dla kogokolwiek innego niż ty bez przerafinowania.
Przede wszystkim:
- Trzeba być odpornym i brać krytykę jako krytykę systemu a nie siebie.
- Trzeba dać to komuś do zagrania, by w ogóle sprawdzić czy działa (System Chomika działa, tylko miał zupełnie nieprzemyślaną mechaniki, która rozwaliły rozgrywkę)
- Trzeba złamać system (GRZ)
- Trzeba wywalić dodatki i zasady dodatkowe dla śmigłowców i Little Birdów i skupic się na podstawowym rdzeniu mechaniki* do momentu aż będzie działał i dopiero dodawać fluff
* Podstawowy rdzeń mechaniki to
- zasady aktywacji
- zasady ruchu
- zasady walki
- zasady interakcji miedzy graczami
Nie robi się systemu zanim się nie ogra podstaw i to przez kogoś innego niż twórca.
Przekonał się o tym bardzo boleśnie ostatnio Chomik którego system miał już layout i obrazki, a nie wytrzymał starcia z graczem innym niż on sam i się posypał w pierwszej grze..
Spisz zasady w sensowny sposób i wrzuć w net/ prześlij wybranym playtesterom i najpierw to oni ci to zmasakrują na papierze (to tu robimy bardzo brutalnie , a potem spróbują zagrać.
I dopiero jak ktoś przeczyta twoje zasady, bez twojej pomocy i rozegra grę to się przekonasz czy system jest wart wydania..
Nie wiedząc nic o systemie z opisu wygląda to na dzieło miłości, które będzie niestrawne dla kogokolwiek innego niż ty bez przerafinowania.
Przede wszystkim:
- Trzeba być odpornym i brać krytykę jako krytykę systemu a nie siebie.
- Trzeba dać to komuś do zagrania, by w ogóle sprawdzić czy działa (System Chomika działa, tylko miał zupełnie nieprzemyślaną mechaniki, która rozwaliły rozgrywkę)
- Trzeba złamać system (GRZ)
- Trzeba wywalić dodatki i zasady dodatkowe dla śmigłowców i Little Birdów i skupic się na podstawowym rdzeniu mechaniki* do momentu aż będzie działał i dopiero dodawać fluff
* Podstawowy rdzeń mechaniki to
- zasady aktywacji
- zasady ruchu
- zasady walki
- zasady interakcji miedzy graczami
Re: System XX/XXI beta testy
Mogę się jedynie zgodzić z powyższym, ale tak właśnie zrobiłem.
W ostatniej wersji było to grane już około 10 razy przez różne osoby i wyszło OK. Oczywiście kupę reguł w międzyczasie wywaliłem do pieca, inne zmieniłem itd. Finalnie wyszło OK. Problem polega na tym, że ja mieszkam w Warszawie a osoby, z którymi to testowałem nie.
Aktualnie zostałem sam i uważam, że nie jest możliwe rozwijać systemu w pojedynkę. Dlatego szukam najchętniej dwóch osób zainteresowanych współpracą, a już najlepiej z Warszawy.
Roboty jeszcze dużo przede mną, ale potrzebuję konstruktywnej krytyki kogoś kto rozegra ze dwie partie już teraz, aby właśnie nie tworzyć systemu, który tylko mi się będzie podobał.
W ostatniej wersji było to grane już około 10 razy przez różne osoby i wyszło OK. Oczywiście kupę reguł w międzyczasie wywaliłem do pieca, inne zmieniłem itd. Finalnie wyszło OK. Problem polega na tym, że ja mieszkam w Warszawie a osoby, z którymi to testowałem nie.
Aktualnie zostałem sam i uważam, że nie jest możliwe rozwijać systemu w pojedynkę. Dlatego szukam najchętniej dwóch osób zainteresowanych współpracą, a już najlepiej z Warszawy.
Roboty jeszcze dużo przede mną, ale potrzebuję konstruktywnej krytyki kogoś kto rozegra ze dwie partie już teraz, aby właśnie nie tworzyć systemu, który tylko mi się będzie podobał.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: System XX/XXI beta testy
Ogłoś jakaś otwarta grę w Agresorze i na pewno kogoś znajdziesz.. W Warszawie są dziesiątki graczy w gry bitewne każdego rodzaju.
Na pewno pomoże ci napisanie czegoś o systemie i jego mechanice. Zrobienie pokazowej gry/battle raportu jakiegoś. Marketing..
Na pewno pomoże ci napisanie czegoś o systemie i jego mechanice. Zrobienie pokazowej gry/battle raportu jakiegoś. Marketing..
Re: System XX/XXI beta testy
Wiem i taki mam plan.
Najpierw jednak chcę aby jakieś osoby, które nie są moimi znajomymi, rodziną itd. rozegrały partię i mnie pojechały jeśli na to zasługuję za marnowanie ich czasu
Najpierw jednak chcę aby jakieś osoby, które nie są moimi znajomymi, rodziną itd. rozegrały partię i mnie pojechały jeśli na to zasługuję za marnowanie ich czasu