Kadzik pisze:Ptysiu drogi, jeżeli tworzycie grę, która choćby w najmniejszym stopniu ma oddawać realia, to powinno to być przemyślane - zwłaszcza jeśli ma być to prosta gra. Bo lekkość i grywalność nie oznaczają braku spójnej koncepcji i wrzucaniu do worka z napisem "mechanika" różnych losowych rzeczy w niedużej ilości, by było prosto.
Opieranie się na prędkości maksymalnej uważam za kiepski żart. Siłę ognia broni też opierasz na jednej cesze? I którą wybrałeś? Długość lufy, kaliber, szybkostrzelność, rodzaj amunicji czy może skok gwintu?
Nie jestem pewien, skąd wziąłeś te różne losowe rzeczy w niedużej ilości (założę, że po prostu to założyłeś) i czemu odnoszę wrażenie, że patrzysz na mnie z góry. Z drugiej strony, sam mam taki a nie inny styl wypowiedzi.
Owszem, w grze mamy rozgraniczenie na pojazdy i piechotę, przy czym artyleria korzysta z zasad piechoty (poza czasem, gdy jest przewożona ciągnikiem). Są też opcje wsparcia lotniczego i artyleryjskiego spoza pola bitwy. Pojazdy i piechota rządzą się nieco innymi prawami - w końcu piechociarz nie nosi na sobie pięciu centymetrów pancerza i 75mm armaty, ale filozofia jest zbliżona (w coś strzelasz i rzucasz kośćmi, teren i odległość mogą na to wpłynąć). W kontekście gry składa się to całkiem zgrabnie i daje dość szeroki wachlarz możliwości (dlatego zresztą zaangażowałem się w projekt).
Siła rażenia jest oparta na tabelach penetracji pancerza z różnych źródeł, z pewnymi zastrzeżeniami; przy pierwszym zestawie pojazdów zostało ustalone, jak się to przekłada na siłę rażenia i zasięg broni w mechanice gry. Zakładamy użycie amunicji typu HE przeciw piechocie (w tym wypadku decyduje akurat kaliber). Wybór amunicji jest niejako automatyczny (czytaj: zakładamy użycie typowej amunicji ppanc dla broni w wypadku strzelania w pojazd), w większości wypadków wybierana była typowa amunicja dla konkretnej broni.
I owszem, jest różnica między KwK 37 (75mm L/24), KwK 40 (75mm L/48) a KwK 42 (75mm L/70) - wyższa prędkość pocisku z tej drugiej jest uwzględniana na jej korzyść, trzeciej tym bardziej. W tym wypadku cechy są odzwierciedlone w statystykach konkretnej broni. Zresztą same niemieckie 75tki były obiektem sporej ilości dyskusji, nie mówiąc już o reszcie armat.
Szybkostrzelność jest wzięta pod uwagę, ale przed wystrzeleniem. Można to odczuć w takich bestyjkach jak KW-2. Z tego, co pamiętam na stronie zakupowej powinien być filmik pokazujący grę.