W jednym z pytań pojawił się wątek punktu 11.7.4. Przewiduje on zakaz wycofywania się jednostek pieszych, które nie zostały rozbite przez kawalerię. Dokładnie brzmi on tak:
W wielu grach piechota może się wycofywać po ataku kawalerii tak jak przy walce piechota przeciwko piechocie. U nas, jeśli nie zostanie rozbita, nie może, nawet gdyby chciała, ponieważ jest to sprzeczne z realiami pola bitwy w epoce napoleońskiej i czasach ponapoleońskich (powstanie listopadowe). Wyobraźcie sobie czworobok czy kolumnę piechoty walczącą z kawalerią, która pod wpływem ataku kawalerii próbuje się wycofywać. W trakcie ruchu rozsypałaby się, a próba wykonywania jakiegokolwiek ruchu w chwili gdy kawaleria naciera na piechotę, doprowadziłaby tylko do zmieszania szyku i rozbicia jednostki. Na polu bitwy piechota atakowana przez kawalerię, w chwili gdy następował atak, zawsze twardo stała w miejscu, starała się zewrzeć szyk, uporządkować się - żeby jak najlepiej przygotować się na odparcie szarży. Takie postępowanie wynikało z prostego faktu, że kawaleria była zawsze szybsza od piechoty (a rozpędzona, szarżująca kawaleria wielokrotnie szybsza), stąd oddział piechoty nie mógł przed kawalerią uciec. Dlatego wycofywanie się przed kawalerią, w chwili gdy ona atakowała, nie miało sensu. Albo oddział był w stanie wytrzymać atak i z większymi albo mniejszymi stratami w ludziach i w poziomie dezorganizacji utrzymywał miejsce, gdzie stał, albo zostawał rozbity i wtedy uciekał już jako bezładna masa nietworząca żadnego szyku i starająca się jak najszybciej oddalić od kawalerii, która najczęściej go ścigała i zadawała mu straty. Nie ma wyników pośrednich jeśli chodzi o wycofanie piechoty po ataku kawalerii. Wyniki pośrednie są sprzeczne z realiami. Albo utrzymaliście pozycję i nigdzie się nie wycofujecie (wtedy zwykle może wycofać się kawaleria, której w tej sytuacji się to najczęściej opłaca - wykonuje wtedy odskok), albo zostajecie zupełnie rozbici, czyli oddział piechoty przechodzi w stan ucieczki, traci szyk i wtedy oczywiście wycofuje się bardzo szybko i zwykle o wiele pól.11.7.4 Jednostki piechoty i artylerzyści piesi, którzy byli szarżowani (bądź kontrszarżowani) i w wyniku walki z jednostką szarżującą nie przeszli w stan ucieczki, nie wykonują wycofania, pozostając w miejscu. Artylerzyści konni mogą pozostać w miejscu bądź wykonać wycofanie. Jeżeli szarżowana (bądź kontrszarżowana) jednostka wroga pozostała w miejscu, jednostka szarżująca może wycofać się o 1 albo 2 pola (według wyboru gracza).
Przepis mówi też o artylerzystach pieszych i konnych, ale w praktyce ma to znikome znaczenie, bo przy ataku na artylerzystów, jeśli do czegoś takiego dojdzie, zazwyczaj kawaleria ma tak dużą przewagę, że wynik walki jest przesądzony. Musieli być jednak uwzględnieni, bo czasem może się zdarzyć, że odeprą atak i wtedy też musi być wiadomo co z tym zrobić.
Generalnie przepis ten oddaje specyfikę walki kawalerii z piechotą, to co ją odróżnia od starć piechota vs piechota i kawaleria vs kawaleria.