Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 20 listopada 2017, 07:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Narew
PostNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 19:44 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4384
Lokalizacja: Festung Stettin
Prośba o wyjaśnienie związana z dużą rzeką. Według przepisu 9.1.2 zdanie pierwsze w nawiasie brzmi: "w przypadku, gdy powyższe rodzaje terenu stanowią krawędź pola". Moje pytanie dotyczy Narwi - które heksy to krawędź pola, a które są w ogóle niedostępne dla oddziałów? Przyznam szczerze, że szukałem jakiejś zasady ogólnej, która by wyjaśniała jak kwalifikować dany heks, ale nie znalazłem :oops:
Dla przykładu heksy: 519, 719, 919, 1618, 1917, 3117.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Narew
PostNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 23:14 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
W niektórych przypadkach faktycznie mogą być wątpliwości. Pamiętam, że mi zwracali koledzy uwagę, ale pośród różnych dodatków i dopisków jakoś umknęło.

Generalnie jak jest rzeka to całe pole traktowane jest jak rzeka, chyba że biegnie przez nie droga.

519, 719, 919, 1618, 1917, 3117 - całe pole traktujemy jako rzekę.

Przykładem pola, gdzie biegnie rzeka i droga i w wyniku tego nie jest ono traktowane jako pole rzeki jest pole 2317. Jako pole czystego terenu traktowane jest także pole przy moście pontonowym na zachodnim brzegu Narwi - w tym przypadku nie ma wątpliwości, bo w II scenariuszu tam wyjściowo jest rozstawiona jednostka rosyjska.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Narew
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 09:33 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4384
Lokalizacja: Festung Stettin
Dzięki. W takim razie to wskazanie przyjmiemy:
Cytuj:
Generalnie jak jest rzeka to całe pole traktowane jest jak rzeka, chyba że biegnie przez nie droga.

Pytałem bardziej uprzedzająco, bo w rozgrywkach z osobami mocno uwzględniającymi literę przepisów na pewno będą próby "naginania" rzeczywistości :)

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.