Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 11 grudnia 2017, 09:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Schematy widoczności
PostNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 22:11 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2787
Lokalizacja: Warszawa
Schematy widoczności do gry "Ostrołęka 26 maja 1831" do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 22:30 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo dziękuję Silverowi za pomoc. Ponieważ zasady sprawdzania jak biegnie linia widoczności są w wielu grach podobne, schematy powinny się przydać także grającym w inne gry/systemy. Aż dziw, że do tej pory nikt nie pokusił się o zrobienie tego typu materiału.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 08:54 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa
Temat przydatny.
Czekamy na resztę schematów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 08:57 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Jaką resztę? Przecież wszystkie masz w pliku dla kolejnych odległości od 2 do 10 pól (plik ma 2 strony jakby co ;)).

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 09:07 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa
Dobra załapałem. Linie mówią wszystko.

Choć jeden przykład z zasłoniętą widocznością i omówieniem by się przydał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 09:55 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Słuszna uwaga z tym dodatkowym przykładem. Popracujemy z Silverem w najbliższym czasie, żeby coś takiego dorobić do tych przykładów, które są.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: sobota, 26 sierpnia 2017, 22:22 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Podmieniłem plik w Ładowni, bo tam jeszcze jedna drobna rzecz nam przeskoczyła (kropka się przesunęła przy schemacie ostrzału na 9 pól). Teraz już jest w pełni dobrze.

Co do schematów obrazujących martwe strefy przy strzelaniu ze wzgórz ponad oddziałami, jak sugerował Kristo, po namyśle sądzę, że zrobimy to w osobnym pliku.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: niedziela, 27 sierpnia 2017, 19:43 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa
Pobawiłem się w kolorowanki i zrobiłem dwa przykłady.

Kolor pomarańczowy to przeszkoda ograniczająca widoczność.
Kolor czerwony teren zasłonięty. Nie można prowadzić ostrzału na te pola.
Schematy przedstawiają teren czysty na jednym poziomie wysokości.

Przykład 1
Przeszkody ograniczające widoczność znajdują się na dwóch polach blisko artylerii.
Do ustalenia czy widoczność istnieje sprawdzamy przebieg linii. Ustalamy odległość do celu i patrzymy czy linia przechodzi przez pole ograniczające widoczność. Jeśli tak to widoczności nie ma.
Sprawdziłem wszystkie pola od 2 do 10. Co mi z tego wyszło widać na obrazkach.

Obrazek
Obrazek

Przykład 2
Inny rozkład pól ograniczających widoczność.

Obrazek
Obrazek

Mam jedynie uwagę do linii, która przechodzi po narożniku pola.
Jestem zdania, że należy uznać taką linię za przechodzącą. Podobnie jak linię biegnącą po boku.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 11:38 przez Kristo.kk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Schematy widoczności
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 09:06 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Co do rogów heksów, jeśli linia widoczności przechodzi idealnie przez róg heksu, to wtedy tak jak w przypadku krawędzi, ten heks nie blokuje widoczności, ale jeśli chociaż trochę zahacza o heks, to blokuje widoczność.

Co do spornych sytuacji, jakie mogą wystąpić, na pierwszych dwóch zestawach schematów są sytuacje, gdzie linia widoczności idealnie przechodzi przez róg pomarańczowego heksu przy ostrzale na 7 pól (trzecia linia od lewej i trzecia od prawej) i przy ostrzale na 10 pól (czwarta linia od lewej i czwarta od prawej). Natomiast przykładowo przy ostrzale na 4 pola (druga linia od lewej i druga od prawej) zahacza już o pomarańczowy heks. Na trzecim zestawie schematów przy ostrzale na 5 pól druga linia widoczności od lewej przechodzi idealnie przez róg pomarańczowego heksu. Na czwartym zestawie schematów przy ostrzale na 10 pól trzecia linia widoczności od lewej przechodzi idealnie przez róg pomarańczowego heksu.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.